Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Shenavallie schreef:Mijn ergernissen bij (voornamelijk jonge) cassières zijn:
* Niet groeten (of heel chagerijnig);
* Geld niet terug tellen, maar in één keer in je hand stoppen;
* Geen gedag (al is het alleen maar "Tot ziens") zeggen;
* Zegeltjes niet goed tellen (krijg regelmatig tekort, maar heb er wel voor betaald);
* Super traag scannen: men heeft duidelijk geen zin in het werk (zoek dan wat anders).
Ik zeg er wel wat van, want het is niet de bedoeling dat ze denken dat dit zomaar kan. Ook ga ik rustig mijn geld terug tellen bij de kassa, zodat ze zien dat ik er niet zomaar vanuit ga dat ze het goed hebben gedaan. Als er eentje is die wèl terug telt, dan dank ik haar/hem daarvoor en zeg dat ik daar heel blij mee ben. Dat vinden ze vaak leuk en de volgende keer tellen ze het geld ook weer netjes terug. Als ik wegga, dan wens ik ze zelf nog een goede werkdag (ik blijf het "opvoeden" volhouden).
Verder ontwijk ik de chagerijnige cassières en ga in de rij staan van degene die wel weet hoe het hoort. Ik heb dit werk zelf ooit gedaan en weet dat sommige klanten echt het bloed onder je nagels vandaan kunnen halen, maar daar kunnen andere - wel leuke - klanten niets aan doen. Ik wacht liever wat langer aan de kassa bij een leuke cassière dan dat ik door een chagerijnige geholpen wordt. Dat gebeurde vroeger ook bij mij: er stond vaak een lange rij aan mijn kassa, terwijl een collega het steeds rustig had. Ik werkte altijd keihard (en toen hadden we zelfs nog geen tweede transportband - moesten alles zelf in het karretje zetten), wat erg gewaardeerd werd door klanten en mijn werkgever.

1234 schreef:Shenavallie schreef:Mijn ergernissen bij (voornamelijk jonge) cassières zijn:
* Niet groeten (of heel chagerijnig);
* Geld niet terug tellen, maar in één keer in je hand stoppen;
* Geen gedag (al is het alleen maar "Tot ziens") zeggen;
* Zegeltjes niet goed tellen (krijg regelmatig tekort, maar heb er wel voor betaald);
* Super traag scannen: men heeft duidelijk geen zin in het werk (zoek dan wat anders).
Ik zeg er wel wat van, want het is niet de bedoeling dat ze denken dat dit zomaar kan. Ook ga ik rustig mijn geld terug tellen bij de kassa, zodat ze zien dat ik er niet zomaar vanuit ga dat ze het goed hebben gedaan. Als er eentje is die wèl terug telt, dan dank ik haar/hem daarvoor en zeg dat ik daar heel blij mee ben. Dat vinden ze vaak leuk en de volgende keer tellen ze het geld ook weer netjes terug. Als ik wegga, dan wens ik ze zelf nog een goede werkdag (ik blijf het "opvoeden" volhouden).
Verder ontwijk ik de chagerijnige cassières en ga in de rij staan van degene die wel weet hoe het hoort. Ik heb dit werk zelf ooit gedaan en weet dat sommige klanten echt het bloed onder je nagels vandaan kunnen halen, maar daar kunnen andere - wel leuke - klanten niets aan doen. Ik wacht liever wat langer aan de kassa bij een leuke cassière dan dat ik door een chagerijnige geholpen wordt. Dat gebeurde vroeger ook bij mij: er stond vaak een lange rij aan mijn kassa, terwijl een collega het steeds rustig had. Ik werkte altijd keihard (en toen hadden we zelfs nog geen tweede transportband - moesten alles zelf in het karretje zetten), wat erg gewaardeerd werd door klanten en mijn werkgever.
Heb ik ook, bij mij staat er vaak een lange rij (dan denk ik soms even dat er een kassa bij geroepen moet worden omdat er zoveel mensen in de rij staan xD) , maar dan staat er bij een andere kassa bijna niemand
Soms zeggen klanten ook tegen mij dat ze graag bij mij gaan omdat ik bijna altijd vrolijk ben en snel en goed scan Enzo. En eentje omdat ik met haar rekening houd omdat ze niet zo snel in kan pakken![]()
Ik tel ook echt altijd terug.
Maar soms praten klanten echt zacht en onduidelijk en moet ik het nog een x vragen. Vooral wanneer het rumoerig is door de drukte.
sjaslique schreef:Was van de week bij de supermarkt. Er wordt gevraagd spaart u zegeltjes op een chagrijnige toon. Ik antwoord met ja. Hij slaat de kassa af. Geen zegels. Ik zeg er wat van. Ja ik hoorde niks. Uhhh... Dan vraag je het toch nog een keer. Nee hij ging in discussie want volgens hem kreeg hij geen antwoord. Het is ook moeilijk om naar je klant te luisteren. En het was niet zo dat ik het zacht zei want mijn vriend stond erbij en die hoorde het wel.
purny schreef:De gemiddelde caissière kan niet terug tellen. Ik tel wel altijd terug en geef de pasjes terug in de hand bij de klant. Ik heb er ook al diverse keren een compliment over gekregen. En dat maakt je werk toch een stuk leuker!
, mevrouw 1 die niet opschiet met boodschappen opruimen van de band. Nummer 2 ingepakt en wel staat in de startblokken en ik nummer 3 hopeloos te wachten terwijl boodschappen al gescand zijn kohtje schreef:maralyn schreef:Waar ik niet tegen kan, is de ongeduld van sommige mensen...
vind ik ook. Wat ergeren mensen zich snel zeg.
Ik pak ook altijd mijn boodschappen rustig in. En ik erger me niet aan niet terugtellen.
Wat maken mensen zich druk om boodschappen.
purny schreef:Nou sorry hoor maar soms hoor ik het ook niet. Of dan zegt de klant dat ze ze wel spaart maar juist niet. Of andersom.
Ook wel eens gehad dat ze vroegen of de koopzegels gratis waren
sjaslique schreef:purny schreef:Nou sorry hoor maar soms hoor ik het ook niet. Of dan zegt de klant dat ze ze wel spaart maar juist niet. Of andersom.
Dan is het toch niet meer dan normaal om het nogmaals te vragen in plaats van maar wat te doen en daarna een discussie aan te gaan.
sjaslique schreef:purny schreef:Nou sorry hoor maar soms hoor ik het ook niet. Of dan zegt de klant dat ze ze wel spaart maar juist niet. Of andersom.
Dan is het toch niet meer dan normaal om het nogmaals te vragen in plaats van maar wat te doen en daarna een discussie aan te gaan.
zat er toen ik er het eerst achter zat een of andere banketstaaf mij even uit te lachen 'duurt wel lange hè'. Je mag het ook zelf doen hoor
maar ik probeer wel altijd gewoon vriendelijk te zijn, dan vinden ze het meestal niet zo erg als je wat slomer bent
Citaat:Dan is het toch niet meer dan normaal om het nogmaals te vragen in plaats van maar wat te doen en daarna een discussie aan te gaan.
kohtje schreef:maralyn schreef:Waar ik niet tegen kan, is de ongeduld van sommige mensen...
vind ik ook. Wat ergeren mensen zich snel zeg.
Ik pak ook altijd mijn boodschappen rustig in. En ik erger me niet aan niet terugtellen.
Wat maken mensen zich druk om boodschappen.
sjaslique schreef:Citaat:Dan is het toch niet meer dan normaal om het nogmaals te vragen in plaats van maar wat te doen en daarna een discussie aan te gaan.
Wie zegt dat ik een discussie aanga? Als het fout is verwijs ik ze netjes naar de servicebalie zodat ze daar het geld terug krijgen