Ergernissen aan de kassa

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

sjaslique

Re: Ergernissen aan de kassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 09:28

Was van de week bij de supermarkt. Er wordt gevraagd spaart u zegeltjes op een chagrijnige toon. Ik antwoord met ja. Hij slaat de kassa af. Geen zegels. Ik zeg er wat van. Ja ik hoorde niks. Uhhh... Dan vraag je het toch nog een keer. Nee hij ging in discussie want volgens hem kreeg hij geen antwoord. Het is ook moeilijk om naar je klant te luisteren. En het was niet zo dat ik het zacht zei want mijn vriend stond erbij en die hoorde het wel.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 09:53

Nou sorry hoor maar soms hoor ik het ook niet. Of dan zegt de klant dat ze ze wel spaart maar juist niet. Of andersom.
Ook wel eens gehad dat ze vroegen of de koopzegels gratis waren

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 09:54

Shenavallie schreef:
Mijn ergernissen bij (voornamelijk jonge) cassières zijn:

* Niet groeten (of heel chagerijnig);
* Geld niet terug tellen, maar in één keer in je hand stoppen;
* Geen gedag (al is het alleen maar "Tot ziens") zeggen;
* Zegeltjes niet goed tellen (krijg regelmatig tekort, maar heb er wel voor betaald);
* Super traag scannen: men heeft duidelijk geen zin in het werk (zoek dan wat anders).

Ik zeg er wel wat van, want het is niet de bedoeling dat ze denken dat dit zomaar kan. Ook ga ik rustig mijn geld terug tellen bij de kassa, zodat ze zien dat ik er niet zomaar vanuit ga dat ze het goed hebben gedaan. Als er eentje is die wèl terug telt, dan dank ik haar/hem daarvoor en zeg dat ik daar heel blij mee ben. Dat vinden ze vaak leuk en de volgende keer tellen ze het geld ook weer netjes terug. Als ik wegga, dan wens ik ze zelf nog een goede werkdag (ik blijf het "opvoeden" volhouden :+ ).

Verder ontwijk ik de chagerijnige cassières en ga in de rij staan van degene die wel weet hoe het hoort. Ik heb dit werk zelf ooit gedaan en weet dat sommige klanten echt het bloed onder je nagels vandaan kunnen halen, maar daar kunnen andere - wel leuke - klanten niets aan doen. Ik wacht liever wat langer aan de kassa bij een leuke cassière dan dat ik door een chagerijnige geholpen wordt. Dat gebeurde vroeger ook bij mij: er stond vaak een lange rij aan mijn kassa, terwijl een collega het steeds rustig had. Ik werkte altijd keihard (en toen hadden we zelfs nog geen tweede transportband - moesten alles zelf in het karretje zetten), wat erg gewaardeerd werd door klanten en mijn werkgever.

Heb ik ook, bij mij staat er vaak een lange rij (dan denk ik soms even dat er een kassa bij geroepen moet worden omdat er zoveel mensen in de rij staan xD) , maar dan staat er bij een andere kassa bijna niemand :')
Soms zeggen klanten ook tegen mij dat ze graag bij mij gaan omdat ik bijna altijd vrolijk ben en snel en goed scan Enzo. En eentje omdat ik met haar rekening houd omdat ze niet zo snel in kan pakken :P
Ik tel ook echt altijd terug.

Maar soms praten klanten echt zacht en onduidelijk en moet ik het nog een x vragen. Vooral wanneer het rumoerig is door de drukte.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 09:57

De gemiddelde caissière kan niet terug tellen. Ik tel wel altijd terug en geef de pasjes terug in de hand bij de klant. Ik heb er ook al diverse keren een compliment over gekregen. En dat maakt je werk toch een stuk leuker!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 10:56

1234 schreef:
Shenavallie schreef:
Mijn ergernissen bij (voornamelijk jonge) cassières zijn:

* Niet groeten (of heel chagerijnig);
* Geld niet terug tellen, maar in één keer in je hand stoppen;
* Geen gedag (al is het alleen maar "Tot ziens") zeggen;
* Zegeltjes niet goed tellen (krijg regelmatig tekort, maar heb er wel voor betaald);
* Super traag scannen: men heeft duidelijk geen zin in het werk (zoek dan wat anders).

Ik zeg er wel wat van, want het is niet de bedoeling dat ze denken dat dit zomaar kan. Ook ga ik rustig mijn geld terug tellen bij de kassa, zodat ze zien dat ik er niet zomaar vanuit ga dat ze het goed hebben gedaan. Als er eentje is die wèl terug telt, dan dank ik haar/hem daarvoor en zeg dat ik daar heel blij mee ben. Dat vinden ze vaak leuk en de volgende keer tellen ze het geld ook weer netjes terug. Als ik wegga, dan wens ik ze zelf nog een goede werkdag (ik blijf het "opvoeden" volhouden :+ ).

Verder ontwijk ik de chagerijnige cassières en ga in de rij staan van degene die wel weet hoe het hoort. Ik heb dit werk zelf ooit gedaan en weet dat sommige klanten echt het bloed onder je nagels vandaan kunnen halen, maar daar kunnen andere - wel leuke - klanten niets aan doen. Ik wacht liever wat langer aan de kassa bij een leuke cassière dan dat ik door een chagerijnige geholpen wordt. Dat gebeurde vroeger ook bij mij: er stond vaak een lange rij aan mijn kassa, terwijl een collega het steeds rustig had. Ik werkte altijd keihard (en toen hadden we zelfs nog geen tweede transportband - moesten alles zelf in het karretje zetten), wat erg gewaardeerd werd door klanten en mijn werkgever.

Heb ik ook, bij mij staat er vaak een lange rij (dan denk ik soms even dat er een kassa bij geroepen moet worden omdat er zoveel mensen in de rij staan xD) , maar dan staat er bij een andere kassa bijna niemand :')
Soms zeggen klanten ook tegen mij dat ze graag bij mij gaan omdat ik bijna altijd vrolijk ben en snel en goed scan Enzo. En eentje omdat ik met haar rekening houd omdat ze niet zo snel in kan pakken :P
Ik tel ook echt altijd terug.

Maar soms praten klanten echt zacht en onduidelijk en moet ik het nog een x vragen. Vooral wanneer het rumoerig is door de drukte.

+:)+ Dat vind ik nou leuk!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 10:58

sjaslique schreef:
Was van de week bij de supermarkt. Er wordt gevraagd spaart u zegeltjes op een chagrijnige toon. Ik antwoord met ja. Hij slaat de kassa af. Geen zegels. Ik zeg er wat van. Ja ik hoorde niks. Uhhh... Dan vraag je het toch nog een keer. Nee hij ging in discussie want volgens hem kreeg hij geen antwoord. Het is ook moeilijk om naar je klant te luisteren. En het was niet zo dat ik het zacht zei want mijn vriend stond erbij en die hoorde het wel.

Dit klinkt eerder als doen alsof hij luisterde, maar niets horen. Inderdaad, dan had hij het gewoon nog een keer moeten vragen, eventueel met "Sorry, ik heb het niet goed verstaan".

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 10:59

purny schreef:
De gemiddelde caissière kan niet terug tellen. Ik tel wel altijd terug en geef de pasjes terug in de hand bij de klant. Ik heb er ook al diverse keren een compliment over gekregen. En dat maakt je werk toch een stuk leuker!

Zo is dat!

Had daar straks ook weer een meisje dat netjes terug telde en dat kreeg ze dan ook meteen van mij te horen. Ze straalde helemaal! {:}

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 11:30

Verpakking openen voor het is betaald is niet netjes.
Het is namelijk nog niet van jou.

Afgelopen winter, met heel veel sorry zeggen, gedaan bij een verpakking papieren zakdoekjes.
Ik was zo verkouden, leek wel een waterval.

Ik loop met een arm in een sling, schouderoperatie.
Enorm leuke kassamevrouwen die uit zichzelf mijn tas inpakken, top.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 13:53

Van de week sta ik achter een vrouw. Caissière vraagt wilt u koopzegels. Vrouw zegt nee. Cassiere rekent koopzegels af. Vrouw zegt maar ik zei nee. Cassiere zegt oh ik dacht dat u ja zei. Koopzegels weer terug gewisseld. Ik ben aan de beurt. Cassiere zegt dat is dan 3,85. Ik geeft 3,90. Cassiere telt het na, kijkt naar t scherm en zegt u komt nog tien cent tekort. Ik kijk naar t scherm staat er 3, 95 . Ik: je zei 3,85 En geef tien cent eextra. Geen reactie terug.. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 13:57

File aan de kassa :') , mevrouw 1 die niet opschiet met boodschappen opruimen van de band. Nummer 2 ingepakt en wel staat in de startblokken en ik nummer 3 hopeloos te wachten terwijl boodschappen al gescand zijn

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 14:02

Ik vraag dan ook altijd of ze het even aan willen pakken. Stroomt de rij ook door.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 14:48

Waar ik niet tegen kan, is de ongeduld van sommige mensen...

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 14:52

maralyn schreef:

:j vind ik ook. Wat ergeren mensen zich snel zeg.
Ik pak ook altijd mijn boodschappen rustig in. En ik erger me niet aan niet terugtellen.
Wat maken mensen zich druk om boodschappen.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 14:56

kohtje schreef:
maralyn schreef:

Ik pak ook altijd mijn boodschappen rustig in. En ik erger me niet aan niet terugtellen.

Ik hoor regelmatig een zucht achter me, als ik een lolletje maak met de caissière.
Want een vrolijk gezicht, kunnen wij ook voor hem maken.
Nee, kassa werk is niet altijd leuk. Helemaal niet als je chagrijnige klanten hebt, of dingen gebeuren waar jij als caissiere niets aan kunt doen, denk aan een vastgelopen pin automaat.

Als lolletje gebruik ik dan "Zie je wel, de bank wil je niets meer doen... (A)"
En heb zelfs wel eens de zin heel brutaal gebruikt "Als je lacht, ben je echt knapper hoor..."
En vreemd genoeg, krijg ik er altijd een smile op. Maar misschien komt dat ook, omdat ik een clownsgezicht trek.

Was laatst bij de action. Staan ze in de winkel, met hun mobiel te klieren, klanten, maar wel prompt zeggen "Oeh!! Ik moet weg, anders ben ik te laat.!" En dan wel staan zuchten in de rij, want het duurt zo lang... En dan denk ik.... Ja, jij kunt je agenda ook anders in plannen.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 17:27

purny schreef:
Nou sorry hoor maar soms hoor ik het ook niet. Of dan zegt de klant dat ze ze wel spaart maar juist niet. Of andersom.

Dan is het toch niet meer dan normaal om het nogmaals te vragen in plaats van maar wat te doen en daarna een discussie aan te gaan.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 17:31

sjaslique schreef:
purny schreef:

Dan is het toch niet meer dan normaal om het nogmaals te vragen in plaats van maar wat te doen en daarna een discussie aan te gaan.

Zelfs als ik zeker weet dat ik het goed verstaan heb, en de klant het verkeerd zei, zeg ik nog wel eens "sorry dan heb ik het verkeerd verstaan". Kan natuurlijk gebeuren dat er communicatie foutje is. Kleine moeite om het weer op te lossen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 18:30

sjaslique schreef:
purny schreef:

Wie zegt dat ik een discussie aanga? Als het fout is verwijs ik ze netjes naar de servicebalie zodat ze daar het geld terug krijgen

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 18:42

Ik werk normaal op de vleeswaren, maar moest per se leren bijdraaien... En wát een hel. Gatver wat haat ik het %)
Ze hebben me er gewoon achter gezet en zijn weggelopen, bedankt topcollega's..
Dus ik zou echt niet weten hoe ik alles moet doen (heb er maar 5 keer achter gezeten of zo). Ik scan ook nog echt niet snel, sorry hoor maar als je haast heb mag je gerust achter een andere kassa aansluiten :) zat er toen ik er het eerst achter zat een of andere banketstaaf mij even uit te lachen 'duurt wel lange hè'. Je mag het ook zelf doen hoor :Y) maar ik probeer wel altijd gewoon vriendelijk te zijn, dan vinden ze het meestal niet zo erg als je wat slomer bent :')

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 20:21

Citaat:

Wie zegt dat ik een discussie aanga? Als het fout is verwijs ik ze netjes naar de servicebalie zodat ze daar het geld terug krijgen[/quote]

Ik bedoel niet dat jij een discussie aangaat maar de betreffende kassamedewerker deed dat.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 20:43

kohtje schreef:
maralyn schreef:

De reden dat ik me er wel aan erger, is omdat het nu al meerdere keren is voorgekomen dat ik niet het juiste bedrag terug heb gekregen. Vandaar dat ik dus zelf nog even mijn geld natel voordat ik bij de kassa weg ben. Loopt aardig op hoor, die kleine bedragen. ;)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 21:28

sjaslique schreef:
Citaat:

Wie zegt dat ik een discussie aanga? Als het fout is verwijs ik ze netjes naar de servicebalie zodat ze daar het geld terug krijgen

Ik bedoel niet dat jij een discussie aangaat maar de betreffende kassamedewerker deed dat.[/quote]
Oh ok. Sorry

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 21:30

Laatst een nieuwe aan de kassa bij de jumbo hier, die had de regeltjes nog niet helemaal door... Scande een product duurder dan op het prijskaartje in de winkel stond aangegeven. Dus ik zeg dat het in de winkel goedkoper is... Reactie: trekt schouders op, een gezicht van weet ik veel en zegt: de kassa geeft dit aan dus dat zal dan ook wel kloppen.
Heb het hem maar niet te lastig gemaakt, afgerekend en met het bonnetje naar de klantenservice gelopen. Omdat hij nieuw was en ik hem wilde sparen gewoon gezegd dat ik op de bon een ander bedrag zag staan. Heb uiteindelijk het product gratis meegekregen. Hij leert de regels van zelf wel. ;-)

xShannentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 22:19

Ik ben een jaar nu zelf cassiere en ik kan me ook ergeren aan klanten:
- met elkaar kletsen en totaal geen aandacht hebben voor mij: geen goeiedag of fijne dag, geen antwoord op de zegel of het bonnetje- vraag.
- Ik scan te snel
- Ik mag het scheidingsbalkje niet gebruiken want o-wee als de boodschappen iets overkomt! (alle kwetsbare spullen staan apart) waardoor de volgende klant erg lang moet wachten
- klagen over een verkeerde prijs alsof ik expres die klant wil pesten door een andere prijs ervan te maken terwijl ik daar niets aan kan doen, behalve iemand van de afdeling roepen.
- continue mensen die de regels niet kennen van 4e wachtende zijn en vervolgens heel boos worden en slechte praat over ons filiaal gaan rondbazuinen omdat we ze vertellen dat ze niet aan de regels ervan voldoen. We hebben echt wel eens 4e wachtende, maar dat is niet met regelmaat want het is natuurlijk niet de bedoeling dat er lange rijen staan en we continue gratis boodschappen weggeven.
- mensen (en met name op zaterdag avond) die afspreken om met meerdere tegelijk de kassa op te lopen, en wat toevallig dat de 5e precies een volle kar heeft en de andere mensen hooguit een schaars gevuld mandje. Natuurlijk op de gratis boodschappen uit.

En dit waren een paar van de dingen die ik even snel kon bedenken. :')

Ik heb gelukkig ook vaak leuke mensen aan de kassa die me echt herkennen en expres aan mijn kassa komen staan haha, gewoon om ook een praatje te maken. Ooh en lieve oude omaatjes, die zijn leuk, altijd wel iets te vertellen.

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 23:19

Ik ben zelf ook caissière geweest. Ik zelf kan het van beide kanten zien.

Wat ik soms echt heel vervelend vind is caissières met kauwgom achter de kassa zitten en dan ook nog zo nonchalant kauwen. Of caissières waar je echt van af kan lezen dat ze totaal geen zin hebben en die echt chagrijnig klanten helpen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:04

Waar ik me dan weer wel aan kan ergeren als caissière en klant is als caissières met elkaar het weekend bespreken. Dat kwam in het verleden nog wel eens voor. Tegenwoordig zie ik het bijna niet meer gebeuren maar volgens mij staat daar de doodstraf op tegenwoordig