Longboarders!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loolotte

Re: Longboarders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 13:09

Heeft iemand van jullie hier besteld bij skatepro.nl of weare-shop.nl ? Dat zijn de enige sites waar ze de Globe Bantam ST hebben in de kleur die ik wil..

anneroxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 17:43

Hallo iedereen :wave: ,

Ik ben de laatste tijd bestwel geïnteresseerd in longboarden, maar nu weet ik nog niet welk board handig is voor een beginner, weet iemand toevallig 1 aan te raden, die ook niet al te duur is en waar ik meer info over longboarden kan vinden?

Voor degene die vroeg of iemand naar metal luisterde, ik luister naar metal, vooral avenged sevenfold, metallica en five finger death punch :D

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 21:48

Een goed beginnersboard is een drop through. Laag bij de grond waardoor je niet te veel moeite hoeft te doen met steppen en lekker stabiel.
Kijk eens op sickboards. Die hebben board van goede kwaliteit.

Ook al ben je een beginner, koop bij voorkeur geen board van onder de €200,-. Die zullen je tegenvallen met rollen waardoor de lol er snel af gaat.

Mocht je nog meer vragen hebben, stel ze maar :D

baroeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 13:19

Go metal! En idd wat kaus zegt, dropthrough, niet te goedkoop kijken en sickboards.nl

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 22:04

Hi, ik bied mijn arbor bamboo fish aan.
Misschien heeft iemand hier intresse? Je kan mij een pb sturen. Hij is in nieuwstaat.

Marrleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 16:43

Ik heb vandaag voor het eerst sinds een maand weer op mijn longboard gestaan. Toen ik op vakantie was had ik het geniale plan om van een wat steiler heuveltje af te gaan en toen ben ik dus keihard gevallen. Beide knieën en een van mn ellebogen lagen open, broek helemaal kapot en een grote blauwe plek op mijn heup. Vond het nog wel weer een beetje eng om er weer op te gaan staan maar I survived! :D

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 15:49

Hi guys, ik kom hier ook even binnenvallen als dat mag. :o

Ik ben namelijk aan het twijfelen tussen een skateboard of lonboard. Het is voornamelijk om met de hond wat te gaan skaten, dus wat langere afstanden en ik zou het natuurlijk ook erg fijn vinden als het een erg wendbaar board is.xD Maar ik zou er ook graag wat 'simpele' trucks mee willen kunnen doen zoals de heelflip, pop shove etc.
Voor langere afstanden,snelheid en wendbaarheid heb ik gehoord dat een longboard sowieso beter zou zijn, maar is er een soort/of soorten waarmee je ook wat tricks kan? Of zou ik dan beter gewoon een skateboard nemen? x)

Alvast bedankt. :)

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:24

Voor lange afstanden is een skateboard imo sowieso een ramp, dus ik zou lekker een longboard doen ja. Er zijn wel kleinere versies waar je nog wat mee kan stunten. Maar ik zou dan persoonlijk een fijn lang board doen voor de hond uitlaten en als 'vervoersmiddel' en een skateboard kopen voor de tricks. :=

s_casper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 16:14

Volgens mij is dit het laatste longboard topic dat naar voren komt via de zoekfunctie.

Ik ga vaak wandelen in het Kralingse Bos, rondom de plas. En ik dacht dat het naast skaten (Skeeleren) misschien ook leuk zou zijn om dit met een longboard te doen. Nog nooit op iets van een skateboard, snowboard gestaan. Gisteren veel filmpjes gekeken en dit topic doorgelezen. Ik had in gedachten om een pintail board te kopen, omdat ik die veel mooier vind, maar in de winkel werd een drop through aangeraden. Een aantal uitgeprobeerd en uiteindelijk voor de Rune Naegling 2 gegaan. Hij was afgeprijsd van 175,- voor 122,-. Ze hadden er sowieso best een aantal in de aanbieding op het moment.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik was eerst even naar de decathlon gegaan om überhaupt eens aan te voelen hoe het is om erop te staan :)) voordat ik de skateshop ingestapt ben haha. Maar het ging redelijk haha.
Ik ben heel benieuwd hoe ik het ga vinden. Ik vind het wel jammer dat ik niemand in mijn omgeving ken die er ook een heeft.

Zijn jullie allemaal nog steeds actief?
Laatst bijgewerkt door s_casper op 26-09-16 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 16:17

Hé wat leuk dat je het topic wat leven in blaast! Ik heb al heel lang niet meer op mijn board gestaan. Vorig jaar in maart ben ik lelijk gevallen en daarna heb ik het nog één of twee keer gedaan, steeds korte stukjes. Inmiddels ben ik sinds januari in Spanje en mijn board staat nog in Nederland. Ik ben van plan hem in november op te halen.

Wel dapper dat je zomaar een board koopt! Wel een leuk boardje zo te zien. :)

s_casper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 16:54

Ik houd op zich wel van stukken fietsen en skaten e.d. Maar ik hoop inderdaad dat ik het leuk blijf vinden haha.

Misschien kan je het in Spanje weer een beetje gaan oppakken inderdaad. Mensen in je omgeving die het ook doen? En een beetje gunstige wegen?

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 16:56

Er zijn hier heel goede fietspaden en ik heb al meerdere longboarders gezien :j

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 17:55

Mooi boardje!!
Ik heb helaas ook al een lange tijd niet meer gelongboard ivm pittige knieblessure :(
Hoop dat ik volgende zomer weer beetje kan gaan beginnen!!

youaremystar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 18:21

s_casper schreef:
Volgens mij is dit het laatste longboard topic dat naar voren komt via de zoekfunctie.

Ik ga vaak wandelen in het Kralingse Bos, rondom de plas. En ik dacht dat het naast skaten (Skeeleren) misschien ook leuk zou zijn om dit met een longboard te doen. Nog nooit op iets van een skateboard, snowboard gestaan. Gisteren veel filmpjes gekeken en dit topic doorgelezen. Ik had in gedachten om een pintail board te kopen, omdat ik die veel mooier vind, maar in de winkel werd een drop through aangeraden. Een aantal uitgeprobeerd en uiteindelijk voor de Rune Naegling 2 gegaan. Hij was afgeprijsd van 175,- voor 122,-. Ze hadden er sowieso best een aantal in de aanbieding op het moment.

[ [url=m/RpZGLE.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/1wX2qm.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/u4WSDT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik was eerst even naar de decathlon gegaan om überhaupt eens aan te voelen hoe het is om erop te staan :)) voordat ik de skateshop ingestapt ben haha. Maar het ging redelijk haha.
Ik ben heel benieuwd hoe ik het ga vinden. Ik vind het wel jammer dat ik niemand in mijn omgeving ken die er ook een heeft.

Zijn jullie allemaal nog steeds actief?

Leuk board! Ik heb hem ook, haha.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 22:02

Gaaf board! Ik longboard ondertussen zo'n 3 à 4 jaar denk ik nu. Gebruik m als dagelijks vervoermiddel naar de trein en school. Ben net verhuisd naar een nieuw dorp en moet nog even opzoek naar de fijne longboardroutes hier. Veel klinkers en dat rolt niet lekker.

Ik heb de Riviera Street Slayer: D

s_casper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 11:39

Gaaf board, Kaus.

Ik hoop dat het vanavond droog is, want wilde hem na het werk gaan uitproberen. Maar dan moet het niet blijven regenen.

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 14:15

Hey allemaal.

Ik board vaak achter mijn paard aan in draf, stap en galop. Draf en stap op fietspaden en asfalt en in galop stuur ik ze op t zand en board ik er schuin achter op t harde. Nu wil ik overstappen van een mountainboard naar een longboard.

Nu was mijn vraag - ik zie door de bomen t bos niet meer - wat is een betaalbaar board - een longboard - en welk merk is goed qua kwaliteit (en waar ik op de onderkant kan schilderen ;))

Is Globe een goed merk, of Nijdam, of Riviera?

Please help me!

Phen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 14:50

Ik heb een Riviera en vind het een heerlijk board :)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 15:31

Hier ook een Riviera, rolt heerlijk! :j

Als je boards tegen komt die je interessant lijken kun je het beste hier wat linkjes sturen en dan kunnen wij mee kijken :D

Ik zou voor de prijs in ieder geval rond de 250-350€ gaan zitten.

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 15:19

Hee allemaal, ik meld me, weet niet of dit topic nog leeft? *\o/*
Ik heb vandaag mijn nieuwe Penny Competition ontvangen, iemand ervaringen met dit board? Zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden met een nieuw board?
Groetjes :)

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 15:32

Hallo! Ik was een tijdje geleden ook terug in dit topic aan het kijken maar ik durfde niet te reageren omdat het zo dood was. :')

Ik vind Pennyboards wel fijn! Maar Penny Competition is precies gewoon een langer Pennyboard als ik het zo opzoek dus? Daar heb ik geen ervaring mee. Met het kleine board van een van mijn vrienden heb ik wel eens gereden en ik vind ze erg fijn, al hou ik persoonlijk wel meer van wat 'lossere'/gevoeligere wielen. Maar die kan je nog steeds wel wat losser draaien natuurlijk.:)
Het enigste nadeel van Penny is dat ze erg glad zijn als het regent..

youaremystar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 17:01

Ik zelf vind penny echt een rot board. Komt voor al omdat ze zo smal zijn denk ik. En het plastice trekt me niet echt.

Het mooie weer is er (half) weer! Tijd om dat board weer uit de kast te trekken :P

s_casper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 07:42

Jaa, ik ben ook weer lekker aan het boarden. En aan het wachten op mijn nieuwe board, een Longboard Larry Old School Dancer '50 Bamboo.

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 13:20

Dankjulliewel :)
vandaag 10 km geboard (naar school en terug), werd gewaarschuwd dat mijn kuiten pijn zouden doen maar viel reuze mee! Mijn pennyboard is best breed (kan zowat dwars met mijn voeten op staan) dus ik heb nergens last van :)
of hij glad is met regenen weet ik niet, het heeft nog niet geregend ;)

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 14:06

Hey mensen!

Leeft dit topic nog..?
Ondanks het winterseizoen ben ik momenteel rond aan het neuzen naar pure blanke skateboard decks, zo goedkoop mogelijk. Met of zonder griptape.
Het liefst zo goedkoop mogelijk...

Wil er designs op zetten en weer verder verkopen.
Ik stuit nu op deze website: http://www.wholesaleskateboard.com/store/buy_decks.htm
Maar weet iemand iets te vinden in nederland?

Dankjulliewel :)