vertrekken bij vriend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: vertrekken bij vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 16:25

Pffft.....uit elkaar gaan en 1 van de 2 blijft wonen in het gezamenlijke koophuis is ook echt hèt ideal recept voor heel erg veel ellende -O-

Het is nogal logisch dat er heel veel klootviolen zijn die een dergelijke situatie zo lang mogelijk willen rekken: zolang de hypotheek ook op jouw naam staat, betaal jij mooi mee aan zijn woongenot.

Hij zit er dus warmpjes bij en gaat er alleen maar op achteruit als het huis verkocht wordt, want dan zal hij iets anders moeten vinden dat hij helemaal zelf moet betalen.

Ik weet niet hoe je dit officieel kan regelen, ben bang dat het weer zo'n ontzettend oneerlijke situatie is waar je eigenlijk met je rug tegen de muur staat en niet veel meer kan doen dan zelf manieren bedenken om hem het gevoel te geven dat hij z.s.m. van het huis af wil, door hem helemaal gek te maken.

Als hij er wil blijven wonen moet hij verdorie gewoon jouw hypotheek overnemen!
Doet hij dat niet dan heb jij net zoveel recht op dat huis als jij en zou je eigenlijk "gewoon" zijn vriendin en zijn zooi er uit moeten gooien.

Ellende is alleen dat dit soort types als je ze in hun woongenot beperkt, nog wel zo zijn dat ze dan helemaal geen hypotheek meer betalen waarna de bank het bij jou komt halen....

Je zou echt eens heel duidelijk uit moeten zoeken hoe je kan voorkomen dat zijn gedrag jou op extra kosten jaagt.

Maar bedenk vooral ook hoe je ervoor kan zorgen dat hij ook geen plezier heeft van deze situatie, ik ben bang dat dat je beste kans is, hem wegpesten uit het huis zodat hij ook niks liever wil dan van dat huis af raken.

Monika1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 17:19

Stille meelezer.. heel dapper allemaal van je TS! hoop echt voor je dat er snel een einde aan komt!

schrikdraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 17:27

Sorry ik heb niet alles gelezen.

Maar waarom woont hij er nog?
Kan dat niet omgedraaid worden via rechtsbijstand oid?

some1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-14 19:45

Heb gebeld met rechtsbijstand en dergelijke.
Alle schade die ik oploop door hem omdat hij de boel vertraagd kan ik op hem verhalen.
Ik ga nu gewoon een advocaat in de arm nemen, ik heb hem zoveel kansen gegeven om er samen uit te komen en dat wordt het gewoon niet meer.

Van mij mocht hij daar blijven wonen, maar als hij blijft tegen werken gaat dat wel veranderen. Ook slaapt zijn nieuwe vriendin er vaak dus misschien dat ik eerst daar iets mee kan.

Ik vind het verschrikkelijk om zo te praten en te denken, maar hij heeft me ook geen andere optie meer :n.

Zal straks nog even kijken of ik iets vergeten ben. Reageer nu via mijn telefoon ;)

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 19:59

Jemig TS. Ik heb zoveel respect voor jou dat je jezelf zo sterk houd, pfft die ex van jou heeft een ongelooflijk harde plaat voor zijn kop niet normaal. Zelf heb ik ook een vreselijke ervaring met een ex van me maar pfoe dat is al enige jaartjes allang achter de rug, maar heb er helaas nog wel zo af en toe wonden van.

Heel goed van je dat je nu een advocaat in de arm gaat nemen, en hoop dat Rechtsbijstand je meer bij staat en het woord voor je doet zodat jij niet al teveel meer hoeft te regelen enz.

En als zijn vriendin er regelmatig slaapt, was daar niet iets over van als nieuwe partner zo en zolang aanwezig en verblijft bij die en die is het toch zo dat zij bijdraagt aan enige kosten. Weet even niet meer zo goed hoe het alweer zit maar dacht dat ik zoiets nog wel is ergens gehoord had.

Heel veel succes meid ;)

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 20:09

Heb je ook eventueel bewijs van sms of mail...dat hij niet meewerkt...zou je dan sterker staan, hopelijk krijgt hij er vlug genoeg van als je met een advocaat aankomt...

_SantOs_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 20:21

Goed zo meid. Je hebt het zo vaak aardig gevraagd, zet nu idd maar zwaarder geschut in met een advocaat.

Kan je er idd niks mee dat zijn vriendin daar ook woont? Dat zij ook moet betalen?

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 20:42

Denk eerlijk gezegd dat hij op dit moment hard bezig is zijn nieuwe vriendin te bewerken zodat ze daar samen kunnen blijven wonen. Altijd makkelijker voor hem dan eruit te gaan en voor zichzelf iets te zoeken. Maar misschien vindt zijn nieuwe vriendin het nog te pril om zulke verplichtingen met hem aan te gaan (lijkt me heel verstandig). Het is in elk geval duidelijk een ziek mannetje. Goed dat je de rechtsbijstand hebt ingeschakeld TS!

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 21:38

In dat geval lijkt het dat je ex volledig afhankelijk is van anderen, en het niet zelf kan/lukt.

Vaag mannetje.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 21:41

Hij heeft het volledige woongenot en weigert de verkoop? Nou, dan is de hypotheek ook volledig voor hem, misschien wil hij even op papier zetten dat hij niet wilt verkopen? Beetje sarcastisch maar het is wel zo. Als hij alle woongenot heeft, en verder alles weigert kan hij de hypotheek overnemen. Als hij dat niet kan zal de rechter of de bank moeten overgaan tot gedwongen verkoop. Hoe dan ook is een advocaat heel zinnig nu.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 21:56

You go girl! Laat die advocaat er maar op los via je rechtsbijstand. Opvreten die druif.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 01:48

jeetje wat een getouwtrek zeg.

en wat is je ex een misselijkmakend kneuzig ventje.

blij dat jij er iig vanaf bent. :j :j :j

jij verdiend veel en veel beter *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 09:12

Vandaag komt de fotograaf toch? Hopelijk laat hij de fotograaf binnen! Wat een moeilijk mannetje en wat goed dat je het nu uit handen geeft. Misschien kan je het dan ook een beetje van je af zetten? Zij regelen het immers voor je dan..

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 10:42

Dat dit nog steeds bezig is!
Heb je topic vanaf het begin gevolgd :(
Hoop dat er echt voor je snel een eind aan komt.
Erg frustrerend lijkt me dit.
Veel sterkte

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 12:21

Brr eng mannetje, sterkte!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 13:32

Pff dit scenario was precies waar ik anderhalf jaar terug bang voor was.
Gelukkig werkte mijn ex niet tegen en mocht ik gewoon poetsen voor de foto's en voor de bezichtigingen.
Hij wou het zelfs wel doen maar dan is schoon niet schoon dus ik heb daar de tijd in gestoken maar dat heeft ook goed uitgepakt.

Advocaat in de arm nemen is heel erg verstandig. Als hij zo tegen werkt dan worden de problemen alleen maar erger. Wat als het wel zover komt dat je de boel echt in de verkoop hebt, dan krijg je misschien kijkers terwijl hun de boel versmeren, zelf in bed blijven liggen of nog erger de sloten gaan vervangen waardoor je er helemaal niet meer in kan.

Las ergens dat je hoopt voor oktober de boel rond te hebben. Wil niet negatief zijn maar reken daar niet op! Wij zijn meer dan 3 maanden bezig geweest met de NHG om het rond te krijgen toen we een koper hadden. Dat ging absoluut niet van een leien dakje en heeft veel tijd en energie gekost.
Doordat ik er zelf wekelijks achteraan zat is het op tijd goed gekomen en door een hele geduldige koper.

Stem goed met de makelaar af op welke termijn je dit rond moet hebben en laat dit opnemen in een voorlopig koopcontract. Dus zowel de financieringstermijn van een koper als de NHG acceptatie van jullie kant. Anders gaat je dit grof geld kosten.

Voor de rest even geen tips qua juridisch. Advocaat is de beste optie denk ik. Die kan er het meeste uit halen voor jou en hopelijk de schade zo beperkt mogelijk houden.

Laat je goed voorlichten of het niet beter is om te stoppen met meebetalen en de NHG aan te spreken ook daarvoor. Mocht dat mogelijk zijn dan is er voor jou een ingang om je eigen woning te vinden voordat alles is verkocht.

Die ex vooral niet voeren met info of andere zaken die tegen je gebruikt kunnen worden. Leg zoveel mogelijk vast in mails of appjes en zo min mogelijk mondeling. Dat is later voor je advocaat makkelijker werken.
Daarnaast zou ik als ik jou was nu alles zo vers in je geheugen zit een schema met tijdslijn maken met alle gebeurtenissen. Wanneer heb je de makelaar gebeld, wanneer moeten er foto's worden gemaakt enz. Data vastleggen, uit dit topic kan je vast ook wel wat terug halen.

Rest mij op dit moment niets meer dan je heel veel sterkte te wensen. Had voor je gehoopt dat het allemaal mee ging vallen maar helaas......

P.S. er is juridisch een mogelijkheid om volledig het recht te krijgen om de woning te verkopen zonder de handtekening van je ex. Mocht het nodig zijn dan kan je hiervoor ook je advocaat inschakelen.
Wel een laatste noodgreep maar in bepaalde gevallen is dit mogelijk.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 13:37

Lieve TS, met verbazing heb ik de OP gelezen en liep het bloed zo ongeveer onder mijn nagels vandaan. Ik ben blij dat je uiteindelijk toch de keus hebt doorgezet om te vertrekken. Het hele topic heb ik niet gelezen, alleen de laatste periode om te kijken hoe het nu met je gaat. Helaas zit je er nog steeds middenin. Gelukkig zijn er een heleboel bokkers die je goed advies kunnen geven over wat je het beste wel en niet kunt doen. Ik kan je hier jammer genoeg niet bij helpen, puur bij gebrek aan kennis en ervaring over dit soort zaken. Wel wil ik je heel veel succes, sterkte en wijsheid wensen met dit proces. Ik hoop dat je na dit alles weer een gelukkig leven kunt oppakken want dat verdien je. :(:)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 13:59

Jeetje het houdt ook niet op zeg... wat een ontzettende vervelende en niet meewerkende ex heb jij...
Verstandig om een advocaat in de arm te nemen denk ik, hij moet maar gaan voelen dat hij verkeerd bezig is.
Veel sterkte in ieder geval, t zit je ook niet mee!

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 19:04

Wat inderdaad ook al een aantal posts terug werd geopperd: houd ALLES goed bij. En dan bedoel ik wie belde wanneer en naar wie en waarom en hoe lang?

Ik heb nu zelf ook een akkefietje en ik schrijf gelijk op WIE ik belde (niet 'achmea', maar 'achmea - mevr. bladibla'), WAT er is gezegd, HOE LAAT ik belde, HOE LANG dat gesprek duurde.

Zodra je namelijk zoiets bij houd en iemand om de oren kan slaan met hele gedetailleerde informatie staat de ander automatisch zwakker wanneer ze proberen te liegen over iets wat NIET genoteerd staat. Dan word je eerder geloofd als jij wel al die tijd alles hebt bijgehouden.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 00:21

MarliesV schreef:
Pff dit scenario was precies waar ik anderhalf jaar terug bang voor was.
Gelukkig werkte mijn ex niet tegen en mocht ik gewoon poetsen voor de foto's en voor de bezichtigingen.
Hij wou het zelfs wel doen maar dan is schoon niet schoon dus ik heb daar de tijd in gestoken maar dat heeft ook goed uitgepakt.

Advocaat in de arm nemen is heel erg verstandig. Als hij zo tegen werkt dan worden de problemen alleen maar erger. Wat als het wel zover komt dat je de boel echt in de verkoop hebt, dan krijg je misschien kijkers terwijl hun de boel versmeren, zelf in bed blijven liggen of nog erger de sloten gaan vervangen waardoor je er helemaal niet meer in kan.

Las ergens dat je hoopt voor oktober de boel rond te hebben. Wil niet negatief zijn maar reken daar niet op! Wij zijn meer dan 3 maanden bezig geweest met de NHG om het rond te krijgen toen we een koper hadden. Dat ging absoluut niet van een leien dakje en heeft veel tijd en energie gekost.
Doordat ik er zelf wekelijks achteraan zat is het op tijd goed gekomen en door een hele geduldige koper.

Stem goed met de makelaar af op welke termijn je dit rond moet hebben en laat dit opnemen in een voorlopig koopcontract. Dus zowel de financieringstermijn van een koper als de NHG acceptatie van jullie kant. Anders gaat je dit grof geld kosten.

Voor de rest even geen tips qua juridisch. Advocaat is de beste optie denk ik. Die kan er het meeste uit halen voor jou en hopelijk de schade zo beperkt mogelijk houden.

Laat je goed voorlichten of het niet beter is om te stoppen met meebetalen en de NHG aan te spreken ook daarvoor. Mocht dat mogelijk zijn dan is er voor jou een ingang om je eigen woning te vinden voordat alles is verkocht.

Die ex vooral niet voeren met info of andere zaken die tegen je gebruikt kunnen worden. Leg zoveel mogelijk vast in mails of appjes en zo min mogelijk mondeling. Dat is later voor je advocaat makkelijker werken.
Daarnaast zou ik als ik jou was nu alles zo vers in je geheugen zit een schema met tijdslijn maken met alle gebeurtenissen. Wanneer heb je de makelaar gebeld, wanneer moeten er foto's worden gemaakt enz. Data vastleggen, uit dit topic kan je vast ook wel wat terug halen.

Rest mij op dit moment niets meer dan je heel veel sterkte te wensen. Had voor je gehoopt dat het allemaal mee ging vallen maar helaas......

P.S. er is juridisch een mogelijkheid om volledig het recht te krijgen om de woning te verkopen zonder de handtekening van je ex. Mocht het nodig zijn dan kan je hiervoor ook je advocaat inschakelen.
Wel een laatste noodgreep maar in bepaalde gevallen is dit mogelijk.

Mooie reactie! Zeer inhoudelijk en hopelijk goed bruikbaar.

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 09:12

hoe ging het meid met de fotograaf?

some1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 11:38

Pfff ik heb er echt even goed door heen gezeten :n. Heb tijd nodig gehad om weer een beetje bij te komen. Zelfs werken was afgelopen week erg lastig. Zat ook midden in een werk 11 daagse met veel dubbele diensten (lang leven 2 baantjes) en dat hielp ook niet echt mee.

Hij dreigde om de fotograaf vorige week niet binnen te laten waarop ik dus de makelaar heb gebeld voor hulp. Als reactie op dat mailtje heeft die droplul dus de fotograaf volledig afgezegd omdat hij niet genoeg tijd had om op te ruimen. Ik ben al 5 maanden weg en hij wist al 1,5 week dat ze die woensdag zou komen.
Hij wou me ook niet vertellen naar wanneer die afspraak was verzet en uiteindelijk zei hij dat het aankomende donderdag zou zijn.
Ik had hier geen goed gevoel bij, wist zeker dat hij loog en wat blijkt: de fotograaf belde vanochtend om een nieuwe afspraak te maken omdat wij de vorige hadden afgezegd.
Heb even duidelijk gezegd dat dit door hem is gedaan en absoluut niet door mij. Ik heb zijn telefoonnummer gegeven en ik ga haar dadelijk terug bellen om te kijken wanneer de afspraak is.

Heb nu ondertussen een advocaat toegewezen gekregen en daar ga ik een afspraak mee maken om te kijken hoe hij me kan helpen.
Ik vind het doodeng. Maar goed, zo door blijven modderen schieten we ook niks mee op :n
En ik kan wel janken maar dat weiger ik. Ik ga me niet klein laten krijgen door dat ettertje!

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 11:41

Pfff jij krijgt het wel zwaar voor je kiezen TS. What doesn't kill you makes you stronger gaat wel op voor jou straks. Hopelijk kan een advocaat je helpen en de stress wat verlichten. Veel sterkte!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 11:43

Oh wat een rotzak zeg! Hij denkt dat hij hiermee de boel lekker zo kan houden en kan profiteren van jouw inbreng in de kosten. Ik zou dat als eerste bespreken met de advocaat. Hij heeft het volledige woongenot en werkt niet mee en jij betaalt ook nog eens de helft in mijn ogen kan dit gewoon niet kloppen..

Afbeelding

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:03

Jeetje t is toch onvoorstelbaar dit... jouw ex is echt wel redelijk achterlijk :(
Hopelijk geeft de advocaat je wat lucht!