Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 14:14

En een envelop ...
En extra pletkosten ...

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 14:21

Ja, sommige mensen :(:)

Maar kan hier gelukkig wel om lachen.
Lach niet meer om de mensen die zeggen geld overgemaakt te hebben, en na 4 dagen heb je nog steeds niks -:(-
Zeg het dan gewoon denk ik, maar ja dat blijkt heel moeilijk.
Vooral als je er al 3 mailtjes over gehad hebt, en 3 keer stuurt dat je het gaat overmaken...
Of al overgemaakt hebt wat dus niet zo is.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 14:38

Even een vraag over hoe jullie ergens mee om gaan. Ik kreeg net een mail met interesse op mijn scapa setje. Van marktplaats uit kreeg ik gelijk een waarschuwing en diegene zit pas 1 dag op mp. Nu heb ik de kosten incl verzendkosten gestuurd maar hoe kan je zelf indekken? Sowieso met t&t nummer versturen en natuurlijk pas versturen na betaling. Maar hoe kan je verder nog indekken?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 14:40

eh niet, vertrouwen?

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 14:42

Hihi nee dat dacht ik ook maar dacht misschien ben ik te wantrouwend

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 14:43

Enige manier om het echt te controleren en te vertrouwen is het zelf brengen :+

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 14:51

@Htm: als het om een buitenlandse overschrijving gaat kan het wel enkele dagen duren: van België naar Nederland (toch niet direct het einde van de wereld ;-)) kan bij sommige banken al een week duren.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 14:54

Had vorige x ook iemand die gaf een bod dus ik ga akkooord stuur alles en hoor vervolgens 4 dagen niks meer dus verwijder het bod weer nou kreeg me toch een mail! Die krijgt hem dus niet meer dekje ligt niet in de weg ;)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 14:57

Gabbe schreef:
Even een vraag over hoe jullie ergens mee om gaan. Ik kreeg net een mail met interesse op mijn scapa setje. Van marktplaats uit kreeg ik gelijk een waarschuwing en diegene zit pas 1 dag op mp. Nu heb ik de kosten incl verzendkosten gestuurd maar hoe kan je zelf indekken? Sowieso met t&t nummer versturen en natuurlijk pas versturen na betaling. Maar hoe kan je verder nog indekken?

Niet ... maar er kan je ook niets overkomen in dit geval, toch ?
De koper is degene die het risico loopt.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 15:11

maximuss schreef:
@Htm: als het om een buitenlandse overschrijving gaat kan het wel enkele dagen duren: van België naar Nederland (toch niet direct het einde van de wereld ;-)) kan bij sommige banken al een week duren.

Sorry, maar vanuit Duitsland en Belgie is het vaak gewoon de volgende dag.
En het gaat mij meer om de mensen die 10 keer zeggen het over te maken, overgemaakt te hebben ( je kijkt toch een keer extra je rekening of je het niet per ongeluk mist) maar je ziet het geld nooit, en je hoort als je die mensen mailt ook nooit meer wat na een paar keer loze beloftes.
En ach, is het er nu 1 of 2, dan zou ik er mee kunnen leven, maar helaas blijft het niet bij dat kleine aantal.

Dus voor mij is het niet het einde van de wereld, maar wel een heel groot irritatie punt aan het worden.

Zelf een kennis van mij flikte het, waardoor ik een goed deal ben misgelopen.
Dus ja, baal er goed van, vind het asociaal, maar ja mijn mening. B-)

Gabbe schreef:

Snap hier het probleem ook niet zo.
Jij bent verkoper toch?
Laat de koper het geld overmaken naar je rekening, en zodra je dat hebt stuur je de spullen op.
Kan niks aan mis gaan als je het gewoon over laat maken (paypal kan wel misgaan)

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 15:14

@Htm: dan heb jij heel erg veel geluk met je bank...

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 15:16

Laatst kreeg ik me toch een nogal vage Email terug van ene verkoper waarop ik had geboden voor wat ie aan bood, maar ik vroeg of ie het wilde verzenden want de afstand was nogal groot. Zei ie dat dat wel kan alleen zijn rekeningnummer werkt momenteel niet en of ik het geld incl. verzenden netjes in een envelop wilde doen en aan hem te willen sturen 8)7.

Toen maar netjes terug gemaild dat ik nog wel weer even verder ging kijken.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 15:19

maximuss schreef:
@Htm: dan heb jij heel erg veel geluk met je bank...

Gewoon ING :)

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:15

Nou, na al dat gedoe met mijn Uggs sloffen (mensen met onzinbiedingen, bieders die niet meer reageren, bieders die eisen gaan stellen en bieders die zeggen dat ze het geld hebben overgemaakt maar wat na een week nog niet op mijn rekening stond) zijn ze nu verkocht.

Ik ben nooit zo van het sms'en met kopers/verkopers. Kreeg ik net een sms van iemand dat ze interesse had in de sloffen. Ik mijn vraagprijs gestuurd. Ze is akkoord gegaan, vroeg mijn gegevens. Doorgestuurd en kreeg meteen een berichtje dat ze het over had gemaakt. Ging even kijken, en het staat al op mijn rekening.
Heeft in totaal dus 5 min. geduurd. ZO kan het dus ook!! *\o/*

Waren toevallig vanmorgen ook 2 mensen die serieuze interesse hadden, ik meteen gereageerd, maar heel de dag niks gehoord. Kan zijn dat ze moeten werken ofzo, maar sorry... Ik ga niet eeuwig wachten als andere mensen wel direct serieuze interesse hebben... :+

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:29

Na een aantal onzinbiedingen(70 euro/150 en 200 euro) mijn autootje vandaag verkocht, prijs wat hoger gezet en toch mijn bedrag ervoor gekregen wat ik hebben wou.
Hij wou hem horen lopen, was direct goed,geeneens een proefrit.
Geld zo betaald, geen gepingel. Zonder morren naar het postkantoor overlaten schrijven, vrijwaring mee.

Zal hem echt gaan missen maar werdt te duur.... Hij gaat zeker nog een paar jaar mee.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:52

Hmmm wat rekenen jullie voor verzendkosten voor brievenbuspost? (zeg maar kledingachtige artikelen?) Ik heel blij twee jurkjes verkocht, kom ik bij het postkantoor, de ene moest ik 3,84 voor betalen (wuuut, ik reken altijd maar wat, heb nu 2,75 gerekend) de andere werd een beetje slapjes voor de "testgleuf" (:') ) gehouden "nee, dit is een pakketje" Nou dacht het niet, heb al een paar keer gehad dat ik het als pakketje moest verzenden en dat de postbode het toch gewoon door de brievenbus had gedaan. Dus pakketje weer meegenomen, ga het wel strakker inpakken hoor, pfff. Maar ik ga echt niet steeds zo'n speciaal brievenbuspostdoosje kopen...

Of wegen jullie alles van te voren? Ik had geen idee dat die kosten zo hoog waren, meestal had ik iets van 2,75/3 euro dacht ik :+

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:54

ik weeg het altijd van te voren en ga er ook niet mee naar het postkantoor, daar wordt me veel ste snel gezegd dat het niet kan als brievenbuspost :+

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:54

WowAmigo schreef:
Hmmm wat rekenen jullie voor verzendkosten voor brievenbuspost? (zeg maar kledingachtige artikelen?) Ik heel blij twee jurkjes verkocht, kom ik bij het postkantoor, de ene moest ik 3,84 voor betalen (wuuut, ik reken altijd maar wat, heb nu 2,75 gerekend) de andere werd een beetje slapjes voor de "testgleuf" (:') ) gehouden "nee, dit is een pakketje" Nou dacht het niet, heb al een paar keer gehad dat ik het als pakketje moest verzenden en dat de postbode het toch gewoon door de brievenbus had gedaan. Dus pakketje weer meegenomen, ga het wel strakker inpakken hoor, pfff. Maar ik ga echt niet steeds zo'n speciaal brievenbuspostdoosje kopen...

Of wegen jullie alles van te voren? Ik had geen idee dat die kosten zo hoog waren, meestal had ik iets van 2,75/3 euro dacht ik :+

Ik weeg het gewoon met de keukenweegschaal om misverstanden te voorkomen.. En idd sommige mensen bij het postkantoor kunnen heel erg zeikerig doen.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 19:55

Oh ja, die heb ik dus niet, wel een goed idee :o?

En dan plak je er gewoon postzegels op? Ja inderdaad zeg...

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:01

Ja kijk bij postnl hoeveel je voor welk gewicht moet opplakken.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:09

Ik ben idd verkoper heb nu een mail terug en ze wil al min. Persoonlijke gegevens? Incl naam en huisadres, bic nummer en iban want dat heeft ze nodig om het geld over te maken vind dat nog al apart maar heb nog nooit wat verstuurd naar België dus wie weet of je dit echt nodig heb om vanuit België geld over te maken?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:11

jup is nodig, ik kon naar een nederlandse man ook niet overmaken omdat hij me die gegevens niet wilde geven.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:12

olafgek schreef:
jup is nodig, ik kon naar een nederlandse man ook niet overmaken omdat hij me die gegevens niet wilde geven.

Oké bedankt!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:16

HTM jij hebt echt te veel leuke dingen te koop staan _O- Whaha!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:21

ik heb ook even een vraag over het verzenden naar het buitenland. Nu verzend ik wel vaker naar het buitenland maar dan gaat de betaling automatisch via de webwinkel (ideal).
Nu heb ik een prive verkoop wat dus naar Frankrijk moet.
Nu ben ik best voorzichtig want gaat toch om bijna € 300.-
Nu word er via mp natuurlijk al gewaarschuwd voor buitenlands verkopen betreft banken, heeft F'rijk ook nog bepaalde betaalwijze's waar je voorzichtig mee moet wezen.
Is trouwens van oorsprong een Belgische en schrijft ook gewoon netjes Nederlands.