Bij ons doen we daar echt niet moeilijk over. Besteld iemand kraanwater, dan krijgen ze kraanwater, en wordt er niets gerekend. En in 99,9% v/d gevallen is dat heel vaak náast een wijntje, of voor medicijnen, of ff tussendoor. Helemaal prima. Vragen ze 'spa blauw' krijgen ze dat, vragen ze 'water' dan vraag ik vaak: 'spa blauw dus?'.
maar heb v/d week 2 dames geweigerd om kraanwater te schenken. Die kwamen binnen en wilden graag á la carte eten. Nou is het bij ons altijd handig om te reserveren ivm. grote feesten en partijen en dat we dan geen eters meer aannemen, maar het was nu wel rustig dus dat kon wel. Ze wilde ieders een appelsapje bij binnenkomst. Die was vrij snel op. Ze hoefden geen voorrecht, en allebei als hoofd de schnitzel naturel (goedkoopste v/d kaart, maar geeft helemaal niets natuurlijk!). Tussendoor nog paar keer langs gelopen, keer gevraagd of ze nog wat te drinken wilden, 'nee hoor, nee echt niet'.
/
Schitzels uitgeserveerd, en nogmaals gevraagd: 'had u nog iets te drinken willen hebben bij uw hoofdgerecht?'. Waarop 1 antwoorde: 'ja, water graag'. De ander wilde dat ook wel. Ze hebben geen KRAANwater gezegd, maar ik twijfelde.
Ik naar de eigenaresse v/h restaurant, overleggen, natuurlijk, gewoon spa blauw neerzetten. Kreeg nl. al vrij snel het idee dat ze gewoon niets wilden drinken, maar toch bij het hoofdgerecht óm het drinken zelf, gewoon kraanwater. Ja daaggg......... dán ben je bij ons wel aan het verkeerde adres. Als je daarop wil gaan beknibbelen, moet je gewoon niet uiteten gaan hé. Wij staan er ook niet voor niets, de kok staat er niet voor niets.....
Ik 2 spa blauw neergezet, natuurlijk de reactie: 'oh maar ik wilde graag KRAANwater, ik dacht dat u dat wel begrepen had'. Dus ik heel netjes en rustig uitgelegd dat we prima kraanwater willen schenken, maar dat wij dit alleen doen naast bijv. een wijntje of voor evt. medicijnen. Volgens mij kwam de boodschap wel over.
Bij het afrekenen uiteraard ieders apart en alles was helemaal naar wens. En natuurlijk precies die xx,95 cent afrekenen

. Koffie, koffie verkeerd(of anders thee of gewoon totaal iets anders), maar mensen die al boos zijn om het feit dat wij geen cappuccino schenken zijn daar vaak al niet meer tevreden mee.
Ten eerste ik ben met een andere tafel bezig dus wacht even 10 tellen als je iets wilt vragen en ten tweede als je even 1 minuut wacht kan mijn collega de tafel fatsoenlijk schoonmaken want dat gaat nou eenmaal veel sneller als er niemand zit
Maar wat mij betreft praat je zo gewoon niet over mensen, en al helemaal niet over klanten waar je respectvol mee om hoort te gaan. Ook niet anoniem.