Salsa dansen/les

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:43

Wow wat gaat het hier hard haha!

Die jongen waar ik dus kizomba mee dans (carlos heet ie, zal m voortaan wel gewoon zo noemen... tis nu net harry potter... he who must not be named... haha) kon ik in het begin ook echt geen salsa mee dansen! Die gooit er dus ook vooral veel cuban tussendoor en ik wilde gewoon heel koppig op mijn lijntje blijven. Ging ook totaal niet. Tot ie me op een gegeven moment in een dip smeet en me toen ik op mn kop hing op mn donder gaf dat ik gewoon moet 'luisteren' en niet denken (was best hilarisch :') ) en toen ging het een stuk beter.

Ik doe nooit veel aan ladystyling met salsa, behalve als ik los sta... Ik ben dus ook bang om iemand een rechtse hoek te geven... toch zonde denk ik dan... dus ik doe dan maar gewoon alles klein of gewoon niet :D

Afgelopen zondag op salsa breeze geweest (sjouks wij moeten toch echt eens naar elkaar gaan zwaaien enzo haha) en daar ook weer inderdaad wat vormen van ladystyling gezien dat ik toch denk... nah... Doe nog maar even niks dan... beter voor iedereen. 2 salsatjes met carlos gedaan, en in 2 dansjes 3 keer op mijn hak getrapt, 1 keer pootje gehaakt en 1 keer gemept door iemand... niet cool >;) het was een beetje druk op de vloer op dat moment dus niet veel aan te doen...

Ik zal even kijken of hij het goed vind als ik m toch op youtube zet met een niet zo vindbare naam ofzo... Tis ook niet iets waar iedereen naar gaat zoeken ofzo...
Ik had vooral mijn kizomba ladystling geoefend (met sara lopes als voorbeeld -> echt wow) en wij samen op lead en follow smoother te laten gaan dus er zitten wel vrij weinig figuren in dit filmpje. Daar zullen we volgende keer nog wel een filmpje van maken.
Spoiler:
En... soort van een beetje een waarschuwing... hij en ik hebben het ernstig gezellig en dat kun je ook wel soort van een klein beetje terugzien :') O:) volgende filmpje wordt serieuzer! beloofd!

Francis

Re: Salsa dansen/les

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 11:17

Hihi Wennii, ik zie het helemaal voor me, jij in die dip en hij jou even vertellen wat je moet doen :P

Maar het maakt wel duidelijk wat ik bedoel. Ja, de heer leidt, maar in de LA style is het de taak van de vrouw om te zorgen dat ze goed op de lijn blijft en er niet een halve meter naast terecht komt. Als je als vrouw niet goed op lijn blijft komen de figuren niet uit en lukt het de heer ook niet om bijv. om je heen te stappen of een volgende figuur te maken. De heer geeft daarbij idd de dansrichting aan, maar jij moet zorgen dat je daar ook komt.

En idd, vooral niet nadenken. Kreet van onze leraar: 'De dame moet réageren, niet anticiperen'. Vind ik soms lastig, zeker in choreografietjes waarbij je weet wat er komt. Dan moet ik echt wachten op de heer, tot hij het aangeeft en ik de impuls krijg voor een volgende move (Nog zo'n kreet: 'De heer wil het gevoel hebben dat hij leidt, dan vragen ze je vaker'. ) Maar door me daarin te trainen en ook echt een 'afwachtende' houding aan te nemen en niet te gaan nadenken, merk ik wel dat ik daardoor in het vrijdansen ook beter nieuwe moves leer herkennen, omdat ik er niet van uit ga dat het 'wel dit of dat zal zijn'.

Ja Wennii, zeker als 't druk is, kun je soms best gehavend van de dansvloer komen. Niet altijd de schuld van 'mooi' (ahum) dansende dames trouwens, de heer moet opletten of er ruimte is voor dat wat'ie in gedachten heeft en je komt her en der ook nog wel es van die heren tegen die zo druk zijn met zichzelf en of iedereen wel ziet hoe goed ze zijn, dat ze vergeten dat er een dame aan hangt en er nog meer mensen op de dansvloer staan. Of ze dansen zo 'groots' en geven jou zoveel vaart dat je er bijna niet aan ontkomt dat je de halve dansvloer nodig hebt om overeind te blijven. Gelukkig gaat het 'klein dansen' me steeds beter af, maar af en toe is Salsa wel écht een contactsport hoor...

Wat leuk Ethelate, dansen voor een goed doel! Hártstikke nobel én nog leuk ook! :D

Youtube filmpjes kun je privé zetten en zo dat ze alleen gezien kunnen worden door mensen die de link hebben. Als je'm zo zet en per PB de link geeft aan alleen die mensen van wie jij wilt dat ze't kunnen zien is er niks aan de hand, kunnen anderen het filmpje ook niet vinden door de zoeken.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 11:27

Wij willen filmpje, wij willen filmpje, wij willen filmpje! *dreunt ondertussen met vuisten op de tafel* :D

Ik moet zelf de laatste tijd ook heel erg oppassen dat ik niet op de automatische piloot dans, het is er bij ons echt ingeslopen. M'n vriend en ik dansen in 90% van de gevallen samen, dus ik ben heel erg op hem ingespeeld en ik weet vaak al wat hij gaat doen, voordat hij daadwerkelijk de move heeft ingezet. Maar toen ik laatst dus met iemand anders danste, merkte ik dat ik er opeens meer moeite mee had om te volgen. Dus ik probeer nu netjes af te wachten wanneer ik met mijn vriend dans, zodat hij ook beter leert om de leiding te nemen. Daar heeft hij zelf ook alleen maar profijt van als hij met een andere dame danst. Hij vindt dat overigens helemaal niet fijn, hij slaat dicht op het moment dat hij het idee heeft dat hij alles zelf moet doen, maar ik vind dus dat hij dan JUIST moet oefenen, zodat zoiets niet meer gebeurt op een feestje. We zijn ons er nu in elk geval van bewust, dus kunnen we er mooi op gaan letten.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 11:31

inderdaad, jij als dame zorgt vooral voor het lijntje en ik deed dat keifanatiek :')
Het is inderdaad lastig als je weet wat er komt. Ik merk bij mezelf ook wel dat ik dan ga anticiperen, maar dat is ook gewoon een kwestie van oefenen om dat niet te doen en bewust ervan zijn tijdens het dansen.
Bewust klein is inderdaad ook zoiets. Dat scheelt zoveel!

Ja contactsport ja! zeker!
Normaal heb ik daar ook niet zon last van hoor, maar het was op dat moment net even hartstikke druk en er stonden nu dus wel meiden om me heen die nogal veel ruimte nodig hadden en gewoon te groot achteruit stapten voor de ruimte die er was zeg maar. Daar kan je heer dan ook niks aan doen. Als hij me had laten draaien en ik was geraakt had ik hem ook een draai gegeven (om zijn oren), maar het was gewoon in de basis ofzo of net na het uitdraaien. Kon hij in dit geval niks aan doen.
Ik heb het wel eens gehad met een jongen die keek echt NERGENS naar... die kon echt wel leuke figuren enzo, maar die nam echt niet de moeite om te kijken of er ruimte was ofzo en liet me dus precies steeds iets doen op het moment dat het NIET kon... dus wat doe je dan na een half liedje, dan ga je inhouden en zelf om je heen kijken... zegt ie... ja nog lekker even oefenen, dan gaat het vanzelf beter... :roll: ja inderdaad ja... dus heb hem daarmee veel succes gewenst :') vond ie maar raar volgens mij dat ik dat zei...

@joyce: :') ik ga vandaag of morgen wel even voor jullie aan de knutsel!
en inderdaad is het gewoon heel goed dat hij leert leiden zonder hulp van jou zeg maar, want dat is nu net de hele bedoeling ervan :)
Zeg maar dat we voor hem juichen als het lukt en als hij niet dichtslaat maar gewoon DOET! *\o/* *\o/*

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 14:48

Wennii schreef:
... dus heb hem daarmee veel succes gewenst :') vond ie maar raar volgens mij dat ik dat zei...

_O- _O- Geniáál! :')

Wordt er zo weinig van partner gewisseld bij jullie op les Wennii? Juist op les in een veilige omgeving, met danspartners die je kent, kun je fijn oefenen in leiden en geleid worden. Je weet dat degene met wie je danst dezelfde moves op dezelfde manier geleerd heeft dus daar hoef je je al geen zorgen over te maken en als dansen met verschillende bekenden eenmaal lekker gaat, wordt de stap naar dansen met vreemden ook veel kleiner.
Als jullie nu ergens dansen waar niet van partner gewisseld wordt zou ik jullie toch es willen aanraden (mits het uiteindelijk je doel is met meerdere partners te kunnen dansen natuurlijk. Misschien wil je dat wel helemaal niet) om es ergens een cursus te doen waar ze dat wel doen. Daar leer je echt zó veel van en is voor jouw partner ook een veel veiliger manier om het leiden te oefenen (want niet om 't één of ander maar het is voor heren écht moeilijker! Ik heb respect voor elke heer die salsa danst, hoe knullig ook...).
Ik merk het bijv. ook aan Chris, die danst zowel in m'n eigen les als bij de les na ons vanwege mannengebrek. Dat is de groep met meest gevorderde dansers bij onze dansschool, sommigen dansen al meer dan 10 jaar. Maar Chris leert daar heel veel van want daar zitten dames bij die het leiden over kunnen nemen op het moment dat hij iets niet meer weet. Ze kunnen hem er dan ook doorheen helpen. Ik kan wel aangeven 'wat er nu komt' maar ik kan hem niet helpen met de dingen die hij moet doen want dat weet ik gewoon zelden. Welke pasjes, welke kant hij op moet stappen... En dat kunnen een aantal van die dames wel en dat helpt hem soms echt om het kwartje te laten vallen. En daarna kan hij 't ook weer heel goed aangeven zodat degene met wie hij danst 't ook weer goed door krijgt. Zo help je elkaar a.h.w. leren. Ik vind het dus echt een toegevoegde waarde om van partner te wisselen en met vrijdansen met andere cursisten uit hogere groepen te dansen na de les.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 15:18

Ja, daarom dansen er bij ons elke les assistenten mee. Voor degene zonder danspartner, maar ook om te wisselen als een stel er niet uit komt. En als iedereen het figuur onder de knie heeft, een rondje door draaien. Kan je het figuur met iedereen goed dansen, dan gaat het goed.
Ik vind mijn leraar altijd de grootste uitdaging, want die corrigeert je dus meteen als je niet laat leiden.
En als het constant hetzelfde riedeltje pasjes is, wil ik nog al eens op de automatische piloot gaan: 'hij zal dat wel bedoelen.'
Zo help ik er wel weer heren door die het figuur nog niet helemaal door hadden.

Eerste workshop die ik op een feestje volgde: kizomba. Had met mijn dansmaatje afgesproken, met hem durfde ik dat wel aan. Hadden 3 pasjes gezet en die man roept SWITCH! Wat?! Nee, ik wil niet met andere dansen := Maar 'sociale' druk, ik toch maar doorschuiven. Eerste rondje was compleet out-of-my-comfort-zone, maar achteraf, dit was zó leerzaam. Bedoel, ze bijten niet, vreten je niet op, iedereen is daar om te leren.. En je leert van elke danspartner wel weer iets.

Haha Wennii, ik snap precies wat voor een figuur je bedoeld, en hopelijk kwam je opmerking ook bij hem binnen.
Verschrikkelijk zulke figuren. Laatst op een feestje, vriendin en ik werden beide best uitgedaagd in de figuren en continu botste we tegen elkaar, met benen of een hand, een keer een bijna frontale botsing. Nu konden we er beide om lachen en liepen we de dansvloer af van wow, we hebben het overleefd, sorry.. niks sorry, die heren!! Wij draaiden ons tegelijk om: ja, jullie! Ze hadden het beide niet door gehad :+

*\o/* filmpje, filmpje! *\o/*

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 15:30

JAAA, dat was bij ons dus ook met Kizomba! Ik denk 'lekker veilig met Chris', zéker toen ik zag hoe groot de groep deelnemers was, met zelfs deelnemers 'van buiten', wat op zich hartstikke leuk is natuurlijk.
Begonnen we eerst op twee rijen, heren aan de ene kant, dames er tegenover, om de basispassen te leren. Ik al goed opletten dat ik wel weer tegenover Chris stond natuurlijk...
Daarna ging de danshouding 'uitleggen'! Met andere woorden, we moesten 'knuffelen'. Eerst Chris maar daarna wisselen en zo een paar keer. Op zich wel leuk gedaan want na 3 keer is de gene wel over en heb je dat 'awkward' stukje gehad zodat dat met dansen niet meer 'in de weg staat'.
Maar toen moesten we koppels maken met degene waar we toen bij stonden en was ik dus totaal aan de andere kant van de zaal beland dan Chris. Ik heb potdomme nagenoeg niet met hem gedanst tijdens die les want idd ook heel snel achter elkaar switchen (wat dan weer fijn is als je net met die man danst die het minder nauwkeurig neemt met persoonlijke hygiëne of gewoon een wat 'mindere god' is qua bewegen).
Kwam overigens met vrijdansen daarna weer helemaal goed, toen hebben we samen nog even lekker 'geoefend' :D

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 23:10

Goh dat gaat vlot hier :+

Ja dat wisselen is inderdaad erg fijn. Ik heb altijd een danspartner gehad die niet heel goed kon leiden, tot ik met mijn huidige danspartner ging dansen en meeging naar feestjes. Ik heb bij mannen die weinig leiding geven nogal de neiging om 'er van uit te gaan dat ze "dit" wel bedoelen'/'na deze zal wel een rechter draai komen'. Momenteel krijg ik dan lekker sarcastisch te horen "Soohooo hebben we de leiding vandaag?" Ook merk ik dat op het moment dat hij merkt dat ik ergens 'vanuit' ga, hij me juist de andere kant op gaat sturen. Dus wanneer ik alvast naar rechts denk te moeten gaan, word ik juist naar links gestuurd. Dan heb ik het meestal pas in de gaten en krijg ik 9 van de 10 keer de slappe lach en let ik weer even goed op dat ik volg. Gelukkig hebben steeds meer mannen dat, dat ze proberen om je een onverwachte richting op te sturen om te kijken of je oplet.

Dat close met kizomba vond ik in het begin ook even wennen, geld overigens ook voor close bachata. Na een tijdje ben je over dat punt heen en kun je met sommige mannen echt heel fijn dansen, als je jezelf maar over dat punt heen zet :D

Inderdaad Wennii; wij moeten gaan zwaaien. Maarreee.. ik heb geen idee naar wie hahahaha. Dus, post dat filmpje, dan weet ik ook wie ;) (https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 3011_n.jpg) En ja; ik heb altijd een heel rood hoofd :P

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 09:57

haha ohja dan is dat toch wel een goed plan ja :D hmmm vanavond toch echt maar even kijken of ik tijd kan vinden...

Maarre francis, ik les niet meer met salsa (in de lessen wisselen ze wel vaak gewoon hoor dus dat zat altijd wel goed) :) ik heb alle niveaus gehad. Ja kan wel masterclasses gaan doen en ladystyling lessen enzo... of 6 steeds overnieuw, maar dat vind ik nu even zonde van mijn geld. Als mn heer gewoon een beetje fatsoenlijk leidt kom ik daar altijd een heel eind mee en wij staan bij de santiago meestal tussen de instructeurs en heren die wedstrijden dansen of gedanst hebben dus dat is leerzaam genoeg voor nu want die dansen altijd wel met ons.

Of ik dans met carlos dan :) dan doe ik echt geen figuren uit 5 of 6 want die kent hij niet maar hij is gewoon keigek. Die doet dus ook echt altijd gek tijdens het dansen, dus hij maakt er op andere manieren iets leuks (vooral heel grappigs) van en ik doe dan altijd gewoon maar mee :').
Bv: Zet ie me ineens tegenover hem neer, laat ie me los, gaat ie ff afrohouse moves doen (en dat kan hij echt heel goed, zeker samen met zijn broers en daar ben ik zwaaaaar jaloers op >;)), gewoon op salsa en ook al kan dat eigenlijk niet, hij maakt het dan zo dat het toch kan en dan negeert ie mij totaal gewoon voor de grap met een gezicht erbij alsof het de meest serieuze zaak van de wereld is, iedereen lachen natuurlijk en ik sta daar _O- . :') en bedankt he... Maar das dan wel gewoon entertainment voor de mensen die staan te kijken, tenminste, ik vind dat zelf ook altijd leuk om te zien als dansende koppels een beetje maf tegen elkaar doen tussendoor.

Zijn er binnenkort nog wat leuke feestjes? Heb wel weer zin om eens ergens heen te gaan wat niet salsa breeze of gewoon doorsnee santiago is...

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 13:40

Ik ben aan het twijfelen, denk dat ik na de zomer of richting de herfst ga starten met de masterclasses. Ik heb nu twee keer zes afgerond, tijd geen les meer gehad. Begint nu toch weer te kriebelen :P

Dat is wel erg leuk hoor, heren die vol humor zitten. Je hebt ook van die heren die je tijdens het dansen of heel serieus aankijken of juist weinig contact maken. Als iemand er plezier in heeft is dat zo'n stuk leuker!

Komende zaterdag is weer Bachata Mania in Helmond, ga ik naar toe. Vind ik altijd wel een geslaagd feestje, hoewel de vloer niet altijd super is.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 14:31

Is in Asten toch? Ga misschien ook, het is een uur rijden dus afhankelijk van wie er mee gaan

Jullie hebben allemaal al veel langer gelest. Masterclass klinkt heel ingewikkeld :D
In september start voor mij de 4e cursus (1 jaar les = 3 cursussen) en dat heet dan intermediate 1, dat klinkt meteen alsof je het al kan :=

Heerlijk dat soort acties. Het gaat toch om het plezier wat je hebt :)
Van die mannen die tijdens het dansen alleen maar om zich heen kijken (wie ze het volgende dansje vragen of dat iedereen wel kijkt :?) vind ik gruwelijk irritant.
Het komt zo ongeïnteresseerd over.
Een jongen bij mij in de groep, die kijkt je heel indringend aan, het andere uiterste :')

Precies, over dat punt heen zetten.
Toen ik begon met salsa dacht ik 'alleen salsa hoor' maar die grens verleg je steeds een beetje blijkbaar.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 15:48

Ohja is het bachata mania ja?? Cool!! als ik oppas heb ga ik ook!! Maar het is misschien ook voetballen zaterdag.... hmmm maar dan ga ik toch nog steeds liever dansen denk ik... mja als onze jongens eruit vliegen dan hoef ik sowieso die hele finale niet te zien.

oooooohja! ik heb dat ook 1 keer gehad met een jongen met bachata! Die keek me aan alsof hij me ieder moment ging zoenen! maar dat deed ie natuurlijk niet, want zo keek ie naar iedereen! maar echt gewoon zo -> 00
Heel. De. Tijd.
Oh man ik wist gewoon niet waar ik moest kijken. Terugkijken ging niet want dan kreeg ik de slappe lach, maar ja hem helemaal niet aankijken is ook weer banketstaaf...
:')

Eigenlijk wil ik ook stiekem wel een keer masterclasses gaan doen... maar... ik vind het zo duur en ik moet dan nog iemand anders zoeken, want als ik mijn mattie in zon les zet dan weet ie niet waar ie blijft en dan heeft ie niks aan afrohouse :')
Maar het is niet zo ingewikkeld hoor ethelate, het klinkt alleen maar stoer.
Wordt naar wat ik ervan begreep gewoon iets meer op echt techniek enzo van bijvoorbeeld het spinnen gelet en ga je gewoon net weer een stapje verder dan standaard in de lessen. het gaat dan iets minder om het leren van de figuren op zich, want er wordt dan wel een beetje verwacht dat je daar al wel handig in bent, maar leer je deze beter te combineren en krijg je tips en trucs wat betreft styling, shines, lead en follow, die net ff wat meer toevoegen aan je dans in het algemeen.
Ben er zelf nooit gaan kijken dus weet niet of het klopt, maar dat is de ervaring van iemand die ik ken die ze heeft gevolgd.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 16:08

Afbeelding

Die strijd om de 3 & 4e plek is onzin, dus gewoon dansen :D

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 16:17

NICE! vind het nog altijd raar om 3 vrienden op een flyer te zien staan haha... bij breeze ook altijd...

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 22:41

Ik heb de tickets net besteld, dus ik ben er zaterdag bij :D :D Morgen natuurlijk gewoon weer lekker dansen in de Santiago in Eindhoven.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 11:48

Dus jij staat op de gastenlijst Wennii? ;)

Hier nog aan het twijfelen voor morgen.

Gister super leuk sfeertje op het benefiet feestje, de bachata workshop voor beginners mee gedaan, deden mensen mee die nooit dansen, rondje door draaien was dus erg komisch :D Van die jongens die compleet niet de maat volgen maar heel overtuigend stap-stap-stap-tik doen, en ik maar proberen in de maat te blijven, loopt mijn leraar langs: "wel luisteren hé" :')
Weer even lekker alle figuren geoefend.
Was ook een loterij, 2 lootjes en 2x een prijs van Lush :D

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 20:22

Bachata Mania was weer geslaagd. Jammer dat er 's avonds problemen waren met het riool, met je dansschoenen door het water danst niet gek makkelijk salsa.. Heb toch veel gedanst, waarvan een aantal echt leuke dansjes waren. Was wel warm! Vriendin heeft mij en mn danspartner zelfs nog vastgelegd op film, best raar, jezelf zien salsa dansen :P

En Wennii en Ethelate ook geweest?

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 22:56

OOh, en je hebt je dansschoenen niet uit gedaan?! Als suede zolen ergens niet tegen kunnen dan is't wel water, daar zou ik m'n dure schoenen niet aan wagen...

Ik heb gisterenavond ook een súper-feestje gehad bij Villa Bailar in Apeldoorn.
Heerlijk en véél gedanst en de hele avond moed zitten verzamelen om die ene zó onwijs goed dansende jongen te vragen. Uiteindelijk gedaan en zó veel lol gehad, hij had er ook echt schik in om mij vanalles wat ik niet kon te laten dansen (wat nog verbazingwekkend goed lukte ook, ook echt dingen in totaal andere ritmes enzo). En toen vroeg hij me later op de avond zelf nóg een keer, ik was helemaal flabbergasted.
Nog meer leuke heren getroffen en van super LA tot super Cuban gedanst... helemaal heerlijk en dus een topavondje gehad. Wat een verschil met de party in Zutphen!

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 23:07

Oh dat klinkt heerlijk Francis. Leuk als ze je nog een keer komen halen, dan heb je toch een goede indruk achter gelaten!een positief gevoel naar huis geloof ik dan :D

Normaal gesproken ga ik ook echt niet met mn dansschoenen door het water. Maar je zag het niet liggen dus tegen de tijd dat ik het in de gaten kreeg was ik te laat. Gewoon doorgedanst, uiteindelijk ging het wel weer. Moet overigens wel weer aan de nieuwe schoenen,heb ze nu geloof ik driekwart jaar ofzo,zijn onderhand aan vervanging toe.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 08:59

Oei, natte suede zool, dat klinkt niet goed. Logisch dat ze dan snel slijten ;)
Borstelen jullie de zool vaak?
Ik zie sommige echt elke keer als ze hun schoenen aan doen als een gek die zool borstelen.
Ik doe het soms bij de les, daar is de vloer zó glad, maar verder eigenlijk niet zo vaak.

Niet meer geweest, kwamen toch weer andere plannen tussen door. Dus wachten tot vrijdag, dan weer een leuk feestje, lekker dichtbij, op de planning.

Klinkt goed Francis :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 10:11

Ik doe het alleen als ik merk dat het te glad is, anders niet. En dan borstel ik ook niet als een gek, maar ruw ik alleen de zool wat op.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:49

Ja, dat doe ik dus ook.

Wie weet er nog een paar super kizomba nummers?

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:37

Goed om te horen dat jullie allemaal leuk dansweekend hebben gehad!

Ik was ook nog bijna naar Villa bailar gewest zaterdag, maar aangezien ik door mijn gebroken teen niet kan dansen en ik er voor de gezelligheid heen gaan te frustrerend vind omdat ik wel wil dansen maar het niet kan ben ik heel verstandig naar de bios gegaan ;)

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 22:04

Ik borstel ze alleen als er echt een dikke laag troep onder zit of als de vloer zo glad is da'k even een wat ruwere zool nodig heb. Maar niet heel vaak idd en als ik het doe dan alleen de 'waslaag' er af die er vaak op zit, dan zijn ze weer schoon en hoeven ze ook niet extra opgeruwd.
Overigens heeft de dinsdag-assistente van ons haar schoenen al es later verzolen met een nieuwe suede zool, gewoon bij de schoenmaker in de stad (Dr Shoe ofzo...). Was heel netjes gedaan en schoenen weer als nieuw. Zeker bij dure merkschoenen dus de moeite waard om es te informeren bij een goede schoenmaker of ze ook dansschoenen kunnen doen.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 09:42

Ja een van de les assistenten is schoenmaker. Hij kan onder elke schoen (zoals hij zegt: onder je favoriete gympen) een suède zool zetten voor €15 per paar.

Balen dat je nog last hebt van je teen, hoe lang kan dat duren?

Gaat er iemand naar Gent dit weekend?