Akhal_Teke schreef:Waarom botst het elektron van een waterstofatoom niet op zijn proton?
Omdat dat niet wenselijk is in het proces waarschijnlijk.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Anoniem schreef:Zouden dove mensen stemmen in hun hoofd kunnen horen? Als in paranoïde.
phormicola schreef:vuurneon schreef:Wie heeft er ooit namen gegeven aan de kleuren en verschilt dat nog in de wereld? Zou een stam in Afrika iets blauw noemen wat wij hier rood noemen?
Dat is natuurlijk pure semantiek.
Wel zijn er stammen in Afrika die geen onderscheid maken tussen groen en blauw
Mossel schreef:vuurneon schreef:Waarom zijn veel mannen watjes als ze een kwaaltje hebben? Kunnen ze echt minder hebben? Of worden ze gewoon graag verzorgd?
Dat was laatst op TV omdat mannen niet kunnen multitasken. Dus als ze ziek zijn kunnen ze zich alleen maar focussen op het feit dat ze ziek zijn.
Sokje_6 schreef:Mossel schreef:Dat was laatst op TV omdat mannen niet kunnen multitasken. Dus als ze ziek zijn kunnen ze zich alleen maar focussen op het feit dat ze ziek zijn.
Het begrip multitasken is al een tijdje geleden ontkracht, niemand kan dat. Ook vrouwen niet.
xTitanic schreef:Doanique schreef:Zeemeerminnen zijn 'ontstaan' door de verbeelding van dronken/uitgeputte zeelieden, die dachten een schaduw te zien oid. die op een mens leek. Meestal waren het achteraf zeekoeien.
Ja!die herinner ik me nog van een geschiedenis paar jaar geleden
Een documentaire dat de voorvader van de homo sapien niet alleen op het land leefde maar ook een groep in het water
lifaya schreef:Vroeger gingen de reizen van de meeste mensen niet zo ver. En als ze wel naar het buitenland gingen dan duurde het weken al dan niet maanden. Mensen die terug kwamen van zo'n verre reis waren zeer interessant en kwamen met allerlei verhalen over dat land. Verhalen worden doorverteld en veranderen en eigenlijk is dat nog steeds zo dat in korte tijd er iets heel anders verteld wordt dan het origineel. Zo ontstonden die vreemde verhalen over aparte dieren. En je had natuurlijk de slinkse mensen de fantasten die verzonnen die dieren en konden het zo overtuigend brengen dat mensen het geloofden. Om hun verhaal het laatste zetje te geven hadden ze bewijs, in het geval van eenhoorns verkochten ze de hoorn van het dier. Die hoorn ging voor ongelooflijk veel geld van de hand aangezien het bijzonder was en de slimme verkoper allerlei geneeskrachtige eigenschappen eraan toeschreef. De hoorn was meestal in werkelijkheid de hoorn van de narwal, dat is een zeezoogdier waarbij 1 tand wel een paar meter lang wordt. Maar er werden ook andere horens verkocht zoals die van de neushoorn. Mensen geloofden het allemaal omdat ze het zelf niet konden controleren en natuurlijk zijn die wezens erg fascinerend. Voor zeemeerminnen hadden ze trouwens ook bewijs ze naaiden gewoon een vissenstaart aan bijvoorbeeld een aap, en mensen betaalden grof geld om de 'zeemeermin' te zien. En mensen zagen ook een zeemeermin omdat je ziet wat je wil zien.nee die kunnen geen serieuze relatie aangaan, dúhhhhh![]()
sorry maar het moeten wel vragen zijn die op zijn minst érgens op slaan, niet als een tang op een varken![]()
Oja, een leuke vraag, ik heb ooit eens een theorie gehoord en gezien, maar vroeg me toch af of er iets anders is. Hoe is de mens bij het idee gekomen dat er misschien wel zeemeerminnen/mannen zouden kunnen zijn? Zelfde vraag voor eenhoorns
Ook dat een keer een paardenskelet naast een hoorn van een narwal was gevonden. Toch leuk hoe dat soort dingen ontstaan
XMandylover schreef:Rapida13 schreef:ik heb me altijd al afgevraagd hoe het voelt om dood te gaan vooral om 'vermoord' te worden maar ja hier is natuurlijk geen antwoord op en ga het zeker niet uitproberen en wil het ook niet meemaken
Kom je nog wel achter
lifaya schreef:Heb een boek met allerlei fabeldieren erin en dan het verhaal erachter is heel interessant. Je hebt nu natuurlijk nog steeds mensen die je alles kunnen laten geloven wat ze willen. Alleen nu trap je in elk geval niet meer in het bestaan van eenhoorns want nu kun je verder reizen en aangezien we nog altijd geen levend exemplaar hebben ontdekt klopt er niks van.Ik had idd betreft de eenhoorn ook die theorie gehoordOok dat een keer een paardenskelet naast een hoorn van een narwal was gevonden. Toch leuk hoe dat soort dingen ontstaan
ReneeMonty schreef:lifaya schreef:Heb een boek met allerlei fabeldieren erin en dan het verhaal erachter is heel interessant. Je hebt nu natuurlijk nog steeds mensen die je alles kunnen laten geloven wat ze willen. Alleen nu trap je in elk geval niet meer in het bestaan van eenhoorns want nu kun je verder reizen en aangezien we nog altijd geen levend exemplaar hebben ontdekt klopt er niks van.Ik had idd betreft de eenhoorn ook die theorie gehoordOok dat een keer een paardenskelet naast een hoorn van een narwal was gevonden. Toch leuk hoe dat soort dingen ontstaan

_Mondy_ schreef:Dat is natuurlijk pure semantiek.
Wel zijn er stammen in Afrika die geen onderscheid maken tussen groen en blauw
Sokje_6 schreef:hoi schreef:Kunnen bisexuele mensen wel een vaste relatie aangaan?
Wat is dat nou voor een vooroordeel? Ik ken meerdere biseksuele mensen (ik ben zelf overigens hetero), en meerdere met een vaste relatie, eentje al 14 jaar.
? hoi schreef:lifaya schreef:je valt niet op een geslacht maar op een persoon in zo'n geval. Waarom zou je dan in godsnaam niet een vaste relatie kunnen hebben?
Maar je hebt gevoelens voor een man en een vrouw, dan ga je toch vreemd?
hoi schreef:lifaya schreef:je valt niet op een geslacht maar op een persoon in zo'n geval. Waarom zou je dan in godsnaam niet een vaste relatie kunnen hebben?
Maar je hebt gevoelens voor een man en een vrouw, dan ga je toch vreemd?
[/quote]