Dingen die je altijd al had willen weten...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 00:58

Akhal_Teke schreef:
Waarom botst het elektron van een waterstofatoom niet op zijn proton?

Omdat dat niet wenselijk is in het proces waarschijnlijk.

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 01:51

Anoniem schreef:
Zouden dove mensen stemmen in hun hoofd kunnen horen? Als in paranoïde. :')

Ik denk het niet. Tenminste, wanneer iemand van af zijn geboorte doof is.

Dove mensen kunnen vaak ook veel sneller lezen en schrijven, omdat ze niet net als wij ieder woord dat ze lezen of schrijven in hun hoofd opzeggen. Moet je maar eens op letten, ieder woord dat je typt zeg je in je gedachten. Als je er eenmaal op let wordt je er knettergek van :')

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 02:34

Akhal_Teke schreef:
Waarom botst het elektron van een waterstofatoom niet op zijn proton?

Afbeelding

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 08:12

Doanique schreef:
Zeemeerminnen zijn 'ontstaan' door de verbeelding van dronken/uitgeputte zeelieden, die dachten een schaduw te zien oid. die op een mens leek. Meestal waren het achteraf zeekoeien.

Ja! :D die herinner ik me nog van een geschiedenis paar jaar geleden :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 09:03

vuurneon schreef:
Wie heeft er ooit namen gegeven aan de kleuren en verschilt dat nog in de wereld? Zou een stam in Afrika iets blauw noemen wat wij hier rood noemen?

Dat is natuurlijk pure semantiek.

Wel zijn er stammen in Afrika die geen onderscheid maken tussen groen en blauw :)

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 10:27

phormicola schreef:
vuurneon schreef:
Wie heeft er ooit namen gegeven aan de kleuren en verschilt dat nog in de wereld? Zou een stam in Afrika iets blauw noemen wat wij hier rood noemen?

Wel zijn er stammen in Afrika die geen onderscheid maken tussen groen en blauw :)

Noemen ze dat dan groen of juist blauw ?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 11:01

Mossel schreef:
vuurneon schreef:
Waarom zijn veel mannen watjes als ze een kwaaltje hebben? Kunnen ze echt minder hebben? Of worden ze gewoon graag verzorgd?

Dat was laatst op TV omdat mannen niet kunnen multitasken. Dus als ze ziek zijn kunnen ze zich alleen maar focussen op het feit dat ze ziek zijn.

Dat is echt niet waar :n

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 11:04

Ketaki schreef:
vuurneon schreef:
Ligt eraan wat voor dier je bent; de guppy doet het zo even :')

en hoe weet jij dat zo goed? :') :') :') :') :')

Vaak genoet gezien, grappig beeld ;)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 11:05

Sokje_6 schreef:
Mossel schreef:
Dat was laatst op TV omdat mannen niet kunnen multitasken. Dus als ze ziek zijn kunnen ze zich alleen maar focussen op het feit dat ze ziek zijn.

Het begrip multitasken is al een tijdje geleden ontkracht, niemand kan dat. Ook vrouwen niet :).

Klopt, vrouwen kunnen helemaal niet beter multitasken. . . mannen kunnen zich gewoon beter op een ding tegelijk concentreren :j

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 11:07

hoi schreef:
Kunnen bisexuele mensen wel een vaste relatie aangaan?

Ik zou niet weten waarom niet.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 11:09

xTitanic schreef:
Doanique schreef:
Zeemeerminnen zijn 'ontstaan' door de verbeelding van dronken/uitgeputte zeelieden, die dachten een schaduw te zien oid. die op een mens leek. Meestal waren het achteraf zeekoeien.

Ja! :D die herinner ik me nog van een geschiedenis paar jaar geleden :')

Ik had dus een hele andere theorie gezien :P Een documentaire dat de voorvader van de homo sapien niet alleen op het land leefde maar ook een groep in het water :')

ReneeMonty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 11:09

lifaya schreef:
nee die kunnen geen serieuze relatie aangaan, dúhhhhh :roll:

sorry maar het moeten wel vragen zijn die op zijn minst érgens op slaan, niet als een tang op een varken :+

Oja, een leuke vraag, ik heb ooit eens een theorie gehoord en gezien, maar vroeg me toch af of er iets anders is. Hoe is de mens bij het idee gekomen dat er misschien wel zeemeerminnen/mannen zouden kunnen zijn? Zelfde vraag voor eenhoorns :P
Vroeger gingen de reizen van de meeste mensen niet zo ver. En als ze wel naar het buitenland gingen dan duurde het weken al dan niet maanden. Mensen die terug kwamen van zo'n verre reis waren zeer interessant en kwamen met allerlei verhalen over dat land. Verhalen worden doorverteld en veranderen en eigenlijk is dat nog steeds zo dat in korte tijd er iets heel anders verteld wordt dan het origineel. Zo ontstonden die vreemde verhalen over aparte dieren. En je had natuurlijk de slinkse mensen de fantasten die verzonnen die dieren en konden het zo overtuigend brengen dat mensen het geloofden. Om hun verhaal het laatste zetje te geven hadden ze bewijs, in het geval van eenhoorns verkochten ze de hoorn van het dier. Die hoorn ging voor ongelooflijk veel geld van de hand aangezien het bijzonder was en de slimme verkoper allerlei geneeskrachtige eigenschappen eraan toeschreef. De hoorn was meestal in werkelijkheid de hoorn van de narwal, dat is een zeezoogdier waarbij 1 tand wel een paar meter lang wordt. Maar er werden ook andere horens verkocht zoals die van de neushoorn. Mensen geloofden het allemaal omdat ze het zelf niet konden controleren en natuurlijk zijn die wezens erg fascinerend. Voor zeemeerminnen hadden ze trouwens ook bewijs ze naaiden gewoon een vissenstaart aan bijvoorbeeld een aap, en mensen betaalden grof geld om de 'zeemeermin' te zien. En mensen zagen ook een zeemeermin omdat je ziet wat je wil zien.

Rennie89

Re: Dingen die je altijd al had willen weten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 11:11

Ik had idd betreft de eenhoorn ook die theorie gehoord :j Ook dat een keer een paardenskelet naast een hoorn van een narwal was gevonden. Toch leuk hoe dat soort dingen ontstaan :P

BarrieVabis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 11:14

XMandylover schreef:
Rapida13 schreef:
ik heb me altijd al afgevraagd hoe het voelt om dood te gaan vooral om 'vermoord' te worden maar ja hier is natuurlijk geen antwoord op en ga het zeker niet uitproberen en wil het ook niet meemaken :')

Kom je nog wel achter :')

haha dat doodgaan wel ja dat vermoord worden hopelijk niet :')

ReneeMonty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 11:18

lifaya schreef:
Ik had idd betreft de eenhoorn ook die theorie gehoord :j Ook dat een keer een paardenskelet naast een hoorn van een narwal was gevonden. Toch leuk hoe dat soort dingen ontstaan :P
Heb een boek met allerlei fabeldieren erin en dan het verhaal erachter is heel interessant. Je hebt nu natuurlijk nog steeds mensen die je alles kunnen laten geloven wat ze willen. Alleen nu trap je in elk geval niet meer in het bestaan van eenhoorns want nu kun je verder reizen en aangezien we nog altijd geen levend exemplaar hebben ontdekt klopt er niks van. :P

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 11:22

_Mondy_ schreef:
phormicola schreef:

Noemen ze dat dan groen of juist blauw ?

Ik gok op blauwgroen, of groenblauw :j

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 11:25

ReneeMonty schreef:
lifaya schreef:
Heb een boek met allerlei fabeldieren erin en dan het verhaal erachter is heel interessant. Je hebt nu natuurlijk nog steeds mensen die je alles kunnen laten geloven wat ze willen. Alleen nu trap je in elk geval niet meer in het bestaan van eenhoorns want nu kun je verder reizen en aangezien we nog altijd geen levend exemplaar hebben ontdekt klopt er niks van. :P

<<)

Afbeelding

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 11:30

_Mondy_ schreef:

Noemen ze dat dan groen of juist blauw ?[/quote]

Kleurbenamingen hebben ze niet overal, in sommige (stam) culturen maken ze alleen onderscheid tussen warme en koude kleuren, ze hebben dus geen abstracte naam voor kleuren zoals wij. Saillant detail; ze kunnen de kleuren daardoor ook niet van elkaar onderscheiden (!) o.a. Marc Bornstein heeft daar onderzoek naar gedaan http://psycnet.apa.org/journals/bul/80/4/257/

Als je niet leert onderscheid te maken tussen bepaalde concepten (zoals kleur) verleer je het vermogen om dat te doen. Zo kennen bepaalde (stam) culturen een verschil in twee 'K' klanken, wij westerlingen horen geen verschil. Maar onze babies (tot een jaar of anderhalf) zijn nog wél in staat om het verschil te leren horen.

Cool he? Dat doet je afvragen van hoeveel concepten we het bestaan niet weten omdat het niet in onze taal zit. Semantiek is dus niet alleen iets dat ons laat communiceren over de wereld om ons heen; het vormt onze perceptie van de wereld om ons heen ook.

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 11:39

Sokje_6 schreef:
hoi schreef:
Kunnen bisexuele mensen wel een vaste relatie aangaan?

Wat is dat nou voor een vooroordeel? Ik ken meerdere biseksuele mensen (ik ben zelf overigens hetero), en meerdere met een vaste relatie, eentje al 14 jaar ;).

-
Laatst bijgewerkt door hoi op 19-10-22 13:43, in het totaal 3 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 11:44

je valt niet op een geslacht maar op een persoon in zo'n geval. Waarom zou je dan in godsnaam niet een vaste relatie kunnen hebben :+ ?

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 11:47

lifaya schreef:
je valt niet op een geslacht maar op een persoon in zo'n geval. Waarom zou je dan in godsnaam niet een vaste relatie kunnen hebben :+ ?

-
Laatst bijgewerkt door hoi op 19-10-22 13:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 11:48

Wat is textbook migraine ?

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 11:48

hoi schreef:
lifaya schreef:

Maar je hebt gevoelens voor een man en een vrouw, dan ga je toch vreemd?

Vreemd ga je pas wanneer je een vaste relatie hebt, en dan vervolgens met een ANDER, willekeurig persoon het bed oid in duikt..

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 11:49

hoi schreef:
lifaya schreef:

Maar je hebt gevoelens voor een man en een vrouw, dan ga je toch vreemd?

tuurlijk niet? je gaat vreemd als je verliefd word op iemand anders en daar in mee gaat terwijl je een relatie hebt met iemand. Biseksueel houd in dat je verliefd kan worden op beide geslachten, niet dat je op iedereen verliefd bent :+

hoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 11:52

Maar je hebt gevoelens voor een man en een vrouw, dan ga je toch vreemd?[/quote]
tuurlijk niet? je gaat vreemd als je verliefd word op iemand anders en daar in mee gaat terwijl je een relatie hebt met iemand. Biseksueel houd in dat je verliefd kan worden op beide geslachten, niet dat je op iedereen verliefd bent :+[/quote]

Ok laten we het hierbij anders loopt het topic vol met mijn onzinnge gedoe :+