Rare mensen op marktplaats deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AnniekSolana

Re: Rare mensen op marktplaats deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 23:55

Aah kijk eens aan! Dat zijn nog eens goede aankopen zeg!
Ik heb hopelijk mijn eerste schoolboek verkocht! Man was serieus geïnteresseerd dus nu ook hopen dat het doorgaat. Zou toch mooi zijn als het ook een keertje zo snel kan!

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 06:15

Ik heb mijn schoolboeken destijds verkocht voor 60% van de nieuwprijs. Maar dit heb ik gedaan via het mailsysteem van de school, omdat je zo de studenten bereikt die jouw boeken echt kunnen gebruiken.
Een boek wat nieuw 42,50 is en tweedehands 35 euro komt met verzendkosten toch aardig dicht bij de nieuwprijs in de buurt. Dan zou ik hem nooit tweedehands kopen.

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 08:45

x_spekkie_x schreef:
Ik heb mijn schoolboeken destijds verkocht voor 60% van de nieuwprijs. Maar dit heb ik gedaan via het mailsysteem van de school, omdat je zo de studenten bereikt die jouw boeken echt kunnen gebruiken.
Een boek wat nieuw 42,50 is en tweedehands 35 euro komt met verzendkosten toch aardig dicht bij de nieuwprijs in de buurt. Dan zou ik hem nooit tweedehands kopen.

Nee dan kan je hem beter nieuw kopen, tenzij je hem op kan halen.
Wat een rare dingen komen hier soms voorbij...

Edit; jeetje, ik heb alleen nog maar een stip ezet en meegelzen :'), ik ben er ook weer!

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 09:46

Gister gratis af te halen advertentie geplaats en Zaterdag word het al opgehaald dus ik is blij! :D

Kreeg ik nog een ander mailtje van iemand die vroeguh hier ooit eens 1100 tegels heeft opgehaald met nog wat vragen want hij wist niet meer waar we woonden maar via mp herkende hij onze naam en komt binnenkort even langs voor andere zooi.
Hij had mazzel dat ik de advertentie had geplaats want zo vond hij mij terug.

AnniekSolana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 10:59

x_spekkie_x schreef:

Om zo ongeveer al mijn boeken zit nog een plasticje dus die ga ik niet voor 60% van de nieuwprijs verkopen :+ . Ze hebben me zelf ook veel geld gekost dus ze gaan niet voor niks weg.
Boek wat ik nu als het goed is heb verkocht, was nieuw €42,- en gaat weg voor 35,- excl. verzendkosten. Scheelt toch weer 7,- en als je toevallig veel schoolboeken moet kopen, schelen al die 7,- uiteindelijk wel veel.
En zeker omdat ik dit kwartaal toch nog op de pabo ingestroomd ben en dus ook weer allemaal boeken moest bestellen wat mij veel geld kost, wil ik hier nog wel een beetje op kunnen terugverdienen. En tot nu toe gaat dat goed dus dan houd ik de prijzen ook even zo. ;)

EDIT; en bij sommige boeken zit ik wel een stuk verder onder de nieuwprijs hoor, maar boeken waar nog plastic omheen zit, daar wil ik nog wel een redelijke prijs hebben :) .

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 11:32

Typisch..

Bod van 115 euro op iets..

Stuur ik..
Citaat:
Voor 120 mag je het hebben..

Krijg ik terug..
Citaat:
Als je het daarvoor kunt versturen is het oke.

Ja, hooooooooooooi, dat is minder dan de 115 die je geboden hebt.. :')
Dus ik stuurde terug:
Citaat:
Hoi,

Dat is minder dan je bod van 115 euro..

Krijg ik terug:
Citaat:
voor 120 incl versturen doe ik het.

mevr *****

Dus ik heb nog maar een keer teruggestuurd:
Citaat:
Nogmaals,

Dat is 113,25, dat is lager dan het bod wat u gedaan heeft.

120 euro ex is mijn bodemprijs, lager ga ik niet.

Lezen is ook ZO ONTZETTEND MOEILIJK.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 11:49

Ik heb mijn schoolboeken (op 1 na) ook allemaal tweedehands gekocht.
Bij mijn eerste opleiding heb ik €25 euro voor een set betaald die je nieuw (ook samen) koopt voor bijna €200,00..

Bij mijn laatste opleiding heb ik €12,50 betaald voor mijn nederlands boek en werkboek (was 1 pagina in geschreven).
Nieuw betaal je daar ook rond de €45 voor.
Ik zou echt geen €35 voor een tweedehands boek betalen als hij nieuw €42,50 kost...

AnniekSolana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 12:01

Deze meneer vroeg nadrukkelijk of er niet in was geschreven en er echt nog uit zag als nieuw ;) . Dusja er zijn wel mensen die het er voor over hebben. Ik kan ze ook wel veel goedkoper weg doen, maarja dan kan ik ze net zo goed zelf houden en ze zelf gebruiken gezien het interessante boeken zijn. En daar komt ook nog bij dat mensen toch wel gaan bieden via de mail.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 12:02

Jongens, kunnen we elkaar alsjeblieft niet zo aanvallen.

Anniek, prima dat je zoveel vraagt voor je boeken, je hoeft jezelf niet te verdedigen hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 12:13

Zo heb ik een keer gehad, wegens verbouwing van de zaak 6 stoelen gratis af te halen tegen symbolisch een bloemetje of een flesje wijn, stoelen zagen er nog redelijk goed uit.
Binnen no time heel veel reacties, dus tegen een mevrouw gezegd kom ze maar halen, kwam ze aan, laade de stoelen in zonder amper een woord te zeggen of te bedanken en reed zo weer weg.
Nu is het echt.niet zo dat ik perse een bloemetje ervoor wou hebben hoor maar op zn minst een bedankje had er wel vanaf gekund denk ik dan.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 12:18

@ Upendo
Mijn post is zeker niet als aanval bedoelt.
Meer om te zeggen dat ik zelf (en waarschijnlijk meerdere) niet zoveel meer voor tweedehands boeken zouden betalen.

@ Annickkii
Dat is zeker banketstaaf!
Als ik iets groots gratis kan afhalen ook al hoeven ze er niets voor neem ik altijd een kleinigheidje mee.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 12:41

upendo schreef:
Typisch..

Bod van 115 euro op iets..

Stuur ik..
Citaat:
Voor 120 mag je het hebben..

Krijg ik terug..
Citaat:
Als je het daarvoor kunt versturen is het oke.

Ja, hooooooooooooi, dat is minder dan de 115 die je geboden hebt.. :')
Dus ik stuurde terug:
Citaat:
Hoi,

Dat is minder dan je bod van 115 euro..

Krijg ik terug:
Citaat:
voor 120 incl versturen doe ik het.

mevr *****

Dus ik heb nog maar een keer teruggestuurd:
Citaat:
Nogmaals,

Dat is 113,25, dat is lager dan het bod wat u gedaan heeft.

120 euro ex is mijn bodemprijs, lager ga ik niet.

Lezen is ook ZO ONTZETTEND MOEILIJK.

Stuur je het toch met DHL ?
Kost net geen 5 euro :)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 12:44

Feit blijft dat ik er echt 120 euro voor wil hebben, dat geef ik aan en vervolgens blijft ze alsnog doormiepen over die 120 incl.

Ik ben een heel makkelijk iemand, maar als je zo blijft zeuren ga ik alleen maar meer vasthouden aan die 120 exclusief, ik ben al gezakt vanaf 150, dus ik vind het allemaal wel prima. :')
Volgende biedt geheid 120 dus ik krijg het er echt wel voor..

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 12:46

Annickkii schreef:
Zo heb ik een keer gehad, wegens verbouwing van de zaak 6 stoelen gratis af te halen tegen symbolisch een bloemetje of een flesje wijn, stoelen zagen er nog redelijk goed uit.
Binnen no time heel veel reacties, dus tegen een mevrouw gezegd kom ze maar halen, kwam ze aan, laade de stoelen in zonder amper een woord te zeggen of te bedanken en reed zo weer weg.
Nu is het echt.niet zo dat ik perse een bloemetje ervoor wou hebben hoor maar op zn minst een bedankje had er wel vanaf gekund denk ik dan.

Dat is zelfs ronduit onbeschoft :(:)

Is ook niet leuk weggeven zo :n
Mensen hoeven je echt niet om je nek te vallen ( liever niet zelfs ... ) maar het is toch wel leuk om te zien dat ze ergens blij mee zijn, of het nu gratis is of niet !

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 12:47

upendo schreef:
Feit blijft dat ik er echt 120 euro voor wil hebben, dat geef ik aan en vervolgens blijft ze alsnog doormiepen over die 120 incl.

Ik ben een heel makkelijk iemand, maar als je zo blijft zeuren ga ik alleen maar meer vasthouden aan die 120 exclusief, ik ben al gezakt vanaf 150, dus ik vind het allemaal wel prima. :')

Sorry, dan stop ook maar met doormiepen -O-

:D

AnniekSolana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 12:49

Ik snap hun punten inderdaad ook heel goed. Zal het nu ontopic houden.

Vervelend inderdaad dat mensen het toch nog zo blijven proberen, die heb ik er ook al een paar gehad. En ook kopers die beweren dat het makkelijk door de brievenbus past terwijl dat helemaal niet gaat, maar dan moet je maar gewoon beter je best doen 8)7 .

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 12:50

upendo schreef:

Dan had ik in de eerste mail al gezet dat het ex was.
Dat had een hoop irritatie van beide kanten gescheeld denk ik.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 12:51

_O-

Ik heb nu net NOG een keer gemaild dat ik ze niet wegdoe voor 120 euro (zucht), stuurde ze 'Ja, maar we hebben twee sets voor achter en nu wil ik voor 120 euro wel een set voor.
Ik heb maar teruggestuurd, 'Dan moet je ze maar in de winkel kopen...'

Krijg ik terug:
'Prima.

En het is u voor jou.'

WAT? :')

Ze neemt zelf niet eens de moeite om 'Hallo Seline, groetjes, bladiebla' te typen.. :')

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 12:52

HTM schreef:
upendo schreef:

Dan had ik in de eerste mail al gezet dat het ex was.
Dat had een hoop irritatie van beide kanten gescheeld denk ik.

In de advertentie stond bieden ex verzendkosten... :P

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 13:01

Nu we het trouwens over weggeven hebben, kwam er net iets in me op :+
Weet alleen niet meer of ik het al een keer gezegd had :P

Ik had voor een oud verzorgpaard zo'n koortsingel gekocht die ik uiteindelijk maar een paar keer heb gebruikt.
Ik deed er niets meer mee en kreeg er ook geen geld voor (had hem te koop voor €2,50).
Weggooien vond ik zonde omdat hij amper gebruikt was dus ik wilde er graag iemand anders blij mee maken.
Ik heb hem toen ook gratis op marktplaats gezet en als snel wilde iemand hem hebben die uit een dorp verderop kwam.
Het was een wat jonger meisje en de eerste keer kwam ze niet opdagen, kreeg een email dat ze op de fiets was en het niet kon vinden (denk eerlijk gezegd dat ze niet eens gezocht heeft want ik woon in een niet zo heel erg groot dorp :+).

Maar goed ik wilde haar nog wel een kans geven en mijn moeder zei dat ik het wel met haar kon meegeven zodat ze het op mijn moeders werk konden ophalen.
Dit keer zou niet het meisje komen maar haar moeder zelf, en die kwam ook..
Ze pakte de singel aan van mijn moeder en is hem heel kieskeurig met een vies gezicht gaan bekijken.
Dit heeft ze vervolgens gezegd: Hmmm ja oke, die ziet er nog goed uit...
Kijk als ik er nou nog geld voor vroeg.. :')

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 13:06

upendo schreef:
_O-

Ik heb nu net NOG een keer gemaild dat ik ze niet wegdoe voor 120 euro (zucht), stuurde ze 'Ja, maar we hebben twee sets voor achter en nu wil ik voor 120 euro wel een set voor.
Ik heb maar teruggestuurd, 'Dan moet je ze maar in de winkel kopen...'

Krijg ik terug:
'Prima.

En het is u voor jou.'

WAT? :')

Ze neemt zelf niet eens de moeite om 'Hallo Seline, groetjes, bladiebla' te typen.. :')

Gewoon niet meer op reageren :P
Net of je kunt zien wie er achter een computer zit..

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 13:09

Nee, inderdaad.

Waarschijnlijk gewoon beledigd dat ik niet in d'r bod getrapt ben ofzo. :')

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 13:15

Oh ik zou me echt niet in kunnen houden hoor!

Kunnen we niet een leuke reactie bedenken? :+

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 13:20

_O-

Ik denk niet dat ze dan nog reageert.. :')

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 13:27

Ik heb er altijd een hekel aan als mensen ondertekenen mevr. Net alsof ze zich boven je willen plaatsen.