Rare mensen op marktplaats deel 3!!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 14:16

Heb maar geantwoord dat dat me iig niet gaat lukken.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 15:54

zo heb een winterdeken te koop staan op MP
ben benieuwt wat voor een reacties ik krijg :)
het gaat om een deken die 1 seizoen is gedragen en izgs is vaste prijs 25 euro

ben benieuwt :')

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 19:21

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 20:08

Nou, iemand wilde dolgraag een bed kopen, snel ophalen. Had ze de volgende dag nodig voor haar dochtertje.
Dat kon, mail gelijk terug: bel ff om een afspraak te maken, dan regelen we dat gelijk.
Ze moet nu nog bellen, want dit was maandag.

Zelfde bed, andere bieder: er staat duidelijk bij: afhalen. Of we het kunnen komen brengen voor iets meer dan wat ze geboden had?
Alsof het dan wel gaat lukken... ^)

wil94

Re: Rare mensen op marktplaats deel 3!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-12 22:53

Gisteravond m'n Blackberry curve op mp gezet. Nog nooit een telefoon verkocht dus je weet maar nooit.
Na 10 min. al verkocht voor een klein bedrag (beter iets dan dat het over 1 jaar nog op de kast ligt) maar ze kwamen hem al met een half uur ophalen. Helemaal in de stress hoe ik die telefoon leeg kreeg, ging de bel al. Bleken jongens te zijn die in telefoons handelen en hebben netjes aan de deur mijn telefoon leeggehaald. Of ik ooit weer een telefoon verkoop....

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 02:01

Haha. Ik mis het om een fiets te hebben in mijn "thuisstad" (ik woon er niet meer, maar ben er ieder weekend). Dus zat op marktplaats te kijken naar een fietsje. Echt een baggerding wat hopelijk niet zo snel gestolen zal worden. Nu zag ik een fietsje staan, vraagprijs 15 euro, Zo goed als nieuw! voor kinderen vanaf 10 jaar. Ik ben 1,50 dus moet lukken dacht ik :') Ik open de foto, dat hele ding is hartstikke verroest, de banden moeten opgepompt worden etc. Oftewel: Eigenlijk ziet hij er niet uit. Voor straf, omdat ze onwaarheden hadden vermeld in de advertentie had ik 10 euro geboden en ze gingen akkoord haha. Ik ben heel erg benieuwd wat ik heb gekocht :D Ik ga hem zaterdag ophalen :P

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 09:34

Mijn Nintendo DS is als het goed is ook verkocht, alleen de beste man kon alleen a.s woensdag pas. Ik heb hem ook in mijn Whatsapp lijst staan en hij zei dat hij vanaf Schiedam moest komen (2 uur reizen met de trein naar Deventer). Ik vond het prima, de prijs wat hij wilde geven was ook prima, maar heb wel gezegd dat ik de advertentie op marktplaats liet staan, tot hij op is gehaald. Vroeg hem ook nog of ik hem niet moest verzenden (scheelde hem zolang reizen), maar dat wilde hij niet.
Snap het best wel, via marktplaats zou ik zoiets ook niet laten versturen, maar is toch eigenlijk erg dat je bijna niemand meer kan vertrouwen via internet? :)

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 09:48

licht er een beetje aan wat je koopt, jij kunt wel zeggen dat de nintendo het doet enzo, maar voor het zelfde geld is die defect

laatst had een collega van mijn pa een heel apart soort koffie zet apparaat gekocht, normaal zijn die dingen heel erg duur, maar deze moest zo goed als nieuw zijn en de koffie zat er bij, dit voor een leuk prijsje, dat ding stond aardig ver weg, maar een collega (monteur) moest daar in de buurt zijn dus die heeft hem voor haar opgehaald, echter had die collega er niet aan gedacht om hem daar even te testen voor hij hem mee nam

apparaat komt dus aan, doet het niet, er lekt alleen water uit, en de mensen waar ze hem van gekocht had zijn niet te bereiken

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 09:55

Klopt, nu doet die van mij het wel, maar begrijp wel wat je bedoeld :j Daarom zei ik al, snap hem wel en ik zou zelf ook geen apparatuur laten verzenden via marktplaats, maar aan de andere kant is het gewoon sneu dat je tegenwoordig bijna niemand meer kan vertrouwen op internet :j

Dat is ook een rotstreek inderdaad, goede leer voor de volgende keer, even testen :j

Ik had het toen ook met een tablet. Ik zag er 2 staan waarin ik interesse had en ze lagen dicht bij elkaar in de buurt. De eerste was prima, maar had gezegd dat ik ook nog even naar de andere wilde kijken, was prima. Wij dus naar die andere toe, bleek er een grote barst in het beeldscherm te zitten en dat ding ging ook nog niet aan. Beste man zei dat hij leeg was, dus ik deed hem aan de lader en hij startte nog niet op, toen was het voor mij duidelijk dat dit het zowieso niet ging worden. Terug naar die andere gegaan en die hebben we toen ook gekocht. Heb er nog steeds veel plezier van.

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 11:23

Horsii_mine schreef:
Haha. Ik mis het om een fiets te hebben in mijn "thuisstad" (ik woon er niet meer, maar ben er ieder weekend). Dus zat op marktplaats te kijken naar een fietsje. Echt een baggerding wat hopelijk niet zo snel gestolen zal worden. Nu zag ik een fietsje staan, vraagprijs 15 euro, Zo goed als nieuw! voor kinderen vanaf 10 jaar. Ik ben 1,50 dus moet lukken dacht ik :') Ik open de foto, dat hele ding is hartstikke verroest, de banden moeten opgepompt worden etc. Oftewel: Eigenlijk ziet hij er niet uit. Voor straf, omdat ze onwaarheden hadden vermeld in de advertentie had ik 10 euro geboden en ze gingen akkoord haha. Ik ben heel erg benieuwd wat ik heb gekocht :D Ik ga hem zaterdag ophalen :P

Wat schiet je daar dan mee op? Als je deze "fiets" rijdbaar wilt maken komt er nog een heleboel geld bij, dan kan je voor dat geld toch beter een direct te gebruiken fiets kopen, heb je er ook geen werk aan. Ik zal bijna zeggen, annuleer de koop maar dan sta je hier straks ineens in het topic met een verhaal van de verkoper: ik had een fiets verkocht blablabla en nu komt ze de fiets niet meer halen. :D

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 12:53

staroo schreef:
Horsii_mine schreef:

Wat schiet je daar dan mee op? Als je deze "fiets" rijdbaar wilt maken komt er nog een heleboel geld bij, dan kan je voor dat geld toch beter een direct te gebruiken fiets kopen, heb je er ook geen werk aan. Ik zal bijna zeggen, annuleer de koop maar dan sta je hier straks ineens in het topic met een verhaal van de verkoper: ik had een fiets verkocht blablabla en nu komt ze de fiets niet meer halen. :D

De banden zijn niet lek, maar leeg :P Dus ik neem zaterdag een fietspompje mee. En dat ie er niet uit ziet betekend niet dat hij niet fietst. Dat is het enige wat belangrijk voor mij is :Y) Als hij na een half jaar van ellende in elkaar zakt, dan is dat maar zo :+ Zolang ik maar niet om de 2 weken weer een nieuwe hoef te kopen omdat hij word gejat want dan ben ik over een paar maanden 300 euro kwijt en sta ik nog zonder fiets. Ik heb zulke mooie fietsen gehad, maar ze zijn stuk voor stuk gejat. Of er nou 1, 2, 3 of vier sloten omheen zaten. Hopelijk word een kinderfiets niet gejat :P

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 13:06

Hoe weet je dat ze alleen maar leeg zijn en niet lek?

Shanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 13:07

Ik heb nu een nogal moeilijke communicatie met een verkoper. Laarzen gekocht van een verkoper uit België, ze zou de laarzen direct na ontvangst van de betaling op de post doen. Vijf dagen na de betaling kreeg ik bericht dat de laarzen die ochtend verzonden waren. Na 4 dagen had ik nog geen pakketje in huis en de track&trace code gaf een foutmelding, dus ik haar mailen. Stuurt ze een mailtje terug dat de laarzen weer bij haar bezorgd waren en ze direct naar het postkantoor zou gaan om het pakketje te verzenden. Ik kreeg verder geen bericht dus ik weer een e-mail gestuurd na 2 dagen. De volgende middag kreeg ik reactie dat de laarzen die ochtend waren verzonden (gisterochtend). Ik ben benieuwd of en wanneer het pakketje bezorgt wordt. :7

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 13:14

HTM schreef:

Dat heb ik nagevraagd ;) En ik neem een handpompje mee zodat ik ze direct kan oppompen. Mochten ze toch lek zijn dan neem ik hem niet mee :)

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 13:24

Horsii_mine schreef:
HTM schreef:

Dat heb ik nagevraagd ;) En ik neem een handpompje mee zodat ik ze direct kan oppompen. Mochten ze toch lek zijn dan neem ik hem niet mee :)

:D ok, want wou zeggen als je dat op een foto kan zien mag je voor mij ook wel een fiets uitzoeken ;)

Kaatje_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 13:55

Ik heb weer een goede ervaring gehad :)

Dvd 'Fame' in limited edition hoesje, 2 euro voor de dvd en 2 euro voor het verzenden. Makkelijk contact met de verkoper, gister op de post gegaan en vandaag gelijk binnen gekregen. Wordt dus gezellig filmpje kijken :D

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 14:57

Zoo net wat gekocht en dat via Paypal/ Dus ik zei dat tegen die vent stuurde hij een mail dat er dan 10 euro bij kwam hahaha neeee is max 4 % dus 1,5.
Jammer voor hem.

mensen die hier gebruik van maken het is dan verzekerd voor niet leveren?.

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 15:36

grrr... mensen kunnen echt niet lezen,

ik heb deze week een partijtje bitten gekocht, dus ik mijn adres gestuurd en gevraagd om haar rekening nummer, krijg ik het rekening nummer vraagt ze of ik ook nog even het adres wil sturen :Y) ik maar terug gestuurd dat ik betaald heb en mijn adres al in de vorige mail stond.

krijg ik gister een mail dat het pakketje verzonden is met de code, dus ik kijk vandaag wanneer die aankomt, kijk ik net nog een x omdat het pakketje al bezorgt had moeten worden, staat er ineens pakket niet geaccepteerd, dit terwijl ik gewoon thuis ben

dus ik kijk nog eens beter zie ik dat ze een heel ander huisnummer heeft ingevuld, en aangezien dat nummer hier zo'n 4 km vandaan is, verwacht ik dat die mensen niet weten dat het naar mij toe moet. ik ken die mensen niet eens

is ook zo moeilijk om een huisnummer goed over te schrijven

Samsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 16:33

Hoe ga je dat nu doen dan?

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 16:39

Das erg vervelend.
Zou PostNL even bellen, grote kans dat ze het alsnog op het juiste adres kunnen brengen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 16:42

Als het niet geaccepteerd is, is de kans groot dat het retour afzender gaat! (mits ze dat er natuurlijk opgezet heeft :P )
Zou zeker even contact met de verkoper opnemen!

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 16:44

er staat dat die retour afzender is, en ik heb die persoon al een mail gestuurd

ik kan de postnl nog wel proberen maar vaak heeft dat geen zin

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-12 16:45

ow dan heeft dat idd geen zin.
Wel erg vervelend

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 16:48

ik baal ook dat ik het de eerste x niet gezien had, dan had ik die mensen even gebeld en had ik hem kunnen onderscheppen

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-12 17:11

Ik heb vandaag 4 dekens allemaal maat 215 op MP en Bokt gezet.
Ook komt er een Hulsebos zadel op!
Ben benieuwd wat daar op komt!