DaniBanani schreef:Maar bij 'kruiperige pushover' denk ik aan iemand die zegt "Goh mevrouw, u heeft volkomen gelijk, u krijgt een waardebon van 10 euro en we gaan het tenue aanpassen!"
Iemand die reageert met "Wat vervelend dat u het zo heeft ervaren, maar u moet begrijpen dat alle producten al zijn ingekocht en klaargemaakt, en dit tenue is nu eenmaal onze keuze en past bij ons restaurant bladiebla" vind ik gewoon netjes laten weten dat je niks met de klacht gaat doen maar het oprecht vervelend vindt voor de klant.
Heb het even terug gelezen allemaal, en even een reactie van mijn kant,
De klacht, dat is iets wat wij zo hebben ervaren. We hebben vaker daar de high tea gedaan. Vandaar dat wij wisten dat de carrot cake in kwestie niet onze smaak is. Aangezien ik betaal voor het totaal pakket vind ik persoonlijk .. ( mijn mening voordat iedereen op de achterste hoefjes staat..
) Dat het personeel best kan meedenken. En nou gaat het me echt niet om die 1,50 Als het dan echt lekker is dan betaal ik dat er echt wel bij. Nu heb ik niet alles op geschreven, maar het was een samenloop van omstandigheden die niet goed gingen.
In dit nette koffiehuis waar iedereen er altijd netjes bij liep !!!Behalve!!!! wanneer de eigenaar er niet was liep zijn personeel er slonsig en onverzorgd bij.
Wanneer het beste meisje door de zaak banjerden zag je werkelijk waar alles trillen en haar haar zat in een onverzorgde knot.
Nu moet ik zeggen; de hotelschool die ik heb gedaan die was ontzettend streng! Geen panty mee..gene probleem ga maar naar de automaat en haal er maar een uit. Voor de heren, niet geschoren .. haal scheermes en schuim maar uit de automaat en ga je maar scheren... logisch in mijn opinie! maar om je personeel zo er bij te laten lopen ( zonder dat hij het wist ... ) Daar wilde wij de manager graag even op aanspreken. Iemand reageerde dan kun je ook zeuren over make up etc..
Over make up of andere persoonlijke aspecten zal ik niet " zeuren" Maar ik vind het toch wel fris als ik mijn eten krijg van iemand die er wel netjes verzorgd uit ziet.
Het feit dat ik als Gast/klant daar kom om een beleving te hebben een lekkere high tea waar wij voor betalen en wij worden na onze mail zo afgescheept, daar hebben ze geen punten mee gescoord. eerlijk is eerlijk. Het was ook niet ons doel om bijvoorbeeld een gratis high tea etc te krijgen, maar ik heb altijd geleerd; een klacht/opmerking neem het sirieus want het is jou publiek die kiest terug komen en positieve mond op mond reclame zullen geven voor jou winkeltje. Ook zal zijn het mieserige dingen, liever een excuus teveel dan te weinig...
En ik ben het er mee eens dat je als horeca onderneming echt niet door het stof hoeft te gaan etc. want tegenwoordig weet iedereen hoe het (niet) moet, dan blijf je aan het uitdelen.
En de reactie is denk ik niet van de manager zelf gekomen want hij reageerde nogal verbaasd toen wij de mail lieten lezen. Hier hebben wij overigens wel excusses voor gehad! Dus eind goed al goed. Iedereen tevreden terugkomen doen we niet, want is een beetje uit de richting !
Anyway Dan heb ik nog iets anders... Vraag me af wat jullie gedaan zouden hebben in dit geval..
5 jaar geleden ( lang alweer.. ) liep ik terras in de lunchroom waar ik werkte. Bij de LR gelde de regel dat er geen flesjes water waren toegestaan op het terras en binnen Reden: Wij verkochten ook Spa Blauw. Voor medicijnen etc word er een uitzondering gemaakt en kon de gast een glas water krijgen.
Het was nog vroeg we waren net open en er kwam een jong stel aangelopen en bestelde een behoorlijk uitgebreid ontbijt.
Eigenlijk alles erop en er aan. En mevrouw zette haar flesje spa blauw op de tafel neer. Van de lunchroomeigenaar moest ik haar vriendelijke verzoeken om het flesje van tafel te halen. Dit weigerde ze..
Nogmaals moest ik van de eigenaar vragen of ze dit weg wilde stoppen en als ze water wilde dat ze dat wel kon kopen. Ik stond er niet helemaal achter aangezien ze echt voor een behoorlijk bedrag gingen ontbijten maar dat terzijde,
Ze draaide het dopje open en gooide het water uit het flesje recht in mijn gezicht.. Stonden op en liepen weg. ik was zo verbouwereerd dat ik niet meer wist wat ik moest doen... Flabbergasted.. Het eten stond inmiddels al op tafel en ook hadden ze er al van gegeten. De eigenaar van de LR heeft toen de politie gebeld... omdat hij vond dat hij bestolen was. De helft van het eten al op eten, ongeveer 6 drankjes te hebben genuttigd ( 2x verse jus, cappo ) en dan weg lopen...
Wat vinden jullie/ wat hadden jullie gedaan in deze situatie..
Nogmaals; het was niet mijn keuze, maar ik moest dit van de eigenaar melden !