Frustraties tijdens het uiteten gaan.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 23:53

Bij ons tocht het (blijkbaar) op sommige plekken ook. Ik ben aan het lopen dus voel het niet zo snel. Maar als mensen er last van hebben bied ik een ander plaatsje aan.

Wij zijn niet zo chique dus niet-alcohol drinkers worden bij ons totaal niet vergeten. Hebben zelfs non-alcoholische varianten voor sommige drankjes.

Magrathea

Re: Frustraties tijdens het uiteten gaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 23:57

Ik moet zeggen dat ik ook niet zo gauw zou weten wat speciale alternatieven zijn voor wijnen bij gerechten... Ja frisje heb ik wel natuurlijk maar ik vraag me af of er ook speciale dranken zijn die bij bepaalde gerechten passen?

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 23:59

Het eerste wat wij doen als we aanschuiven, zijn de wijnglazen op de kop op de hoek van de tafel zetten :') Dingen staan alleen maar in de weg....

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 00:01

Veulen, zou ik je mogen vragen waar dat was?

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-12 00:22

Voor wijn niet echt hoor. Is meer voor "cocktails" zoals bijvoorbeeld een kir royale.

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 00:29

Hier nog iemand in de horeca. Al ben ik supervisor van de receptie in het hotel dus loop weinig tot niet in het restaurant.
Ik heb niet alles teruggelezen hoor.
Ik merk inderdaad wel bij mezelf dat met uiteten gaan ik echt op een hoop dingen let.
Met klachten wordt bij ons (vind ik) goed omgegaan.
Grote klachten worden altijd wel rechtgezet met een 'gratis"diner

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 00:31

Er bestaat een heel groot assortiment aan niet alcoholische wijnen. En de meeste zijn behoorlijk lekker. En juist die dure restaurants hebben ze vaak wel. Maar blijkbaar is het erg moeilijk om ze ook aan te bieden aan je gasten die te kenen geven geen alcohol te drinken.

Maar in de meeste gevallen kan je altijd een sap aanbieden. Maar ik kom iets te vaak tegen dat het gewoon helemaal niet gevraagd word. Hier maakte ze het wel erg bond door het niet te onthouden om bij gang wissel gewoon nog even te vragen of ik ook nog wat wil.
Je verwacht toch niet van je gasten dat die dan de hele avond aan het water gaan.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 01:43

Wat ontzettend raar. Het eerste wat je toch doet als je een niet-wijndrinker hebt is de glazen weghalen en vervangen voor een cola(ofzo; ander herkenbaar) glas.
Elke keer als je aan tafel komt zie je gauw genoeg of deze dan leeg is lijkt me.

KimberleyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 07:42

DaniBanani schreef:
Maar bij 'kruiperige pushover' denk ik aan iemand die zegt "Goh mevrouw, u heeft volkomen gelijk, u krijgt een waardebon van 10 euro en we gaan het tenue aanpassen!"

Iemand die reageert met "Wat vervelend dat u het zo heeft ervaren, maar u moet begrijpen dat alle producten al zijn ingekocht en klaargemaakt, en dit tenue is nu eenmaal onze keuze en past bij ons restaurant bladiebla" vind ik gewoon netjes laten weten dat je niks met de klacht gaat doen maar het oprecht vervelend vindt voor de klant.

Heb het even terug gelezen allemaal, en even een reactie van mijn kant,

De klacht, dat is iets wat wij zo hebben ervaren. We hebben vaker daar de high tea gedaan. Vandaar dat wij wisten dat de carrot cake in kwestie niet onze smaak is. Aangezien ik betaal voor het totaal pakket vind ik persoonlijk .. ( mijn mening voordat iedereen op de achterste hoefjes staat.. ;-) ) Dat het personeel best kan meedenken. En nou gaat het me echt niet om die 1,50 Als het dan echt lekker is dan betaal ik dat er echt wel bij. Nu heb ik niet alles op geschreven, maar het was een samenloop van omstandigheden die niet goed gingen.

In dit nette koffiehuis waar iedereen er altijd netjes bij liep !!!Behalve!!!! wanneer de eigenaar er niet was liep zijn personeel er slonsig en onverzorgd bij.
Wanneer het beste meisje door de zaak banjerden zag je werkelijk waar alles trillen en haar haar zat in een onverzorgde knot.
Nu moet ik zeggen; de hotelschool die ik heb gedaan die was ontzettend streng! Geen panty mee..gene probleem ga maar naar de automaat en haal er maar een uit. Voor de heren, niet geschoren .. haal scheermes en schuim maar uit de automaat en ga je maar scheren... logisch in mijn opinie! maar om je personeel zo er bij te laten lopen ( zonder dat hij het wist ... ) Daar wilde wij de manager graag even op aanspreken. Iemand reageerde dan kun je ook zeuren over make up etc..
Over make up of andere persoonlijke aspecten zal ik niet " zeuren" Maar ik vind het toch wel fris als ik mijn eten krijg van iemand die er wel netjes verzorgd uit ziet.

Het feit dat ik als Gast/klant daar kom om een beleving te hebben een lekkere high tea waar wij voor betalen en wij worden na onze mail zo afgescheept, daar hebben ze geen punten mee gescoord. eerlijk is eerlijk. Het was ook niet ons doel om bijvoorbeeld een gratis high tea etc te krijgen, maar ik heb altijd geleerd; een klacht/opmerking neem het sirieus want het is jou publiek die kiest terug komen en positieve mond op mond reclame zullen geven voor jou winkeltje. Ook zal zijn het mieserige dingen, liever een excuus teveel dan te weinig...

En ik ben het er mee eens dat je als horeca onderneming echt niet door het stof hoeft te gaan etc. want tegenwoordig weet iedereen hoe het (niet) moet, dan blijf je aan het uitdelen.

En de reactie is denk ik niet van de manager zelf gekomen want hij reageerde nogal verbaasd toen wij de mail lieten lezen. Hier hebben wij overigens wel excusses voor gehad! Dus eind goed al goed. Iedereen tevreden terugkomen doen we niet, want is een beetje uit de richting ! ;-) Anyway Dan heb ik nog iets anders... Vraag me af wat jullie gedaan zouden hebben in dit geval..

5 jaar geleden ( lang alweer.. ) liep ik terras in de lunchroom waar ik werkte. Bij de LR gelde de regel dat er geen flesjes water waren toegestaan op het terras en binnen Reden: Wij verkochten ook Spa Blauw. Voor medicijnen etc word er een uitzondering gemaakt en kon de gast een glas water krijgen.

Het was nog vroeg we waren net open en er kwam een jong stel aangelopen en bestelde een behoorlijk uitgebreid ontbijt.
Eigenlijk alles erop en er aan. En mevrouw zette haar flesje spa blauw op de tafel neer. Van de lunchroomeigenaar moest ik haar vriendelijke verzoeken om het flesje van tafel te halen. Dit weigerde ze..

Nogmaals moest ik van de eigenaar vragen of ze dit weg wilde stoppen en als ze water wilde dat ze dat wel kon kopen. Ik stond er niet helemaal achter aangezien ze echt voor een behoorlijk bedrag gingen ontbijten maar dat terzijde,

Ze draaide het dopje open en gooide het water uit het flesje recht in mijn gezicht.. Stonden op en liepen weg. ik was zo verbouwereerd dat ik niet meer wist wat ik moest doen... Flabbergasted.. Het eten stond inmiddels al op tafel en ook hadden ze er al van gegeten. De eigenaar van de LR heeft toen de politie gebeld... omdat hij vond dat hij bestolen was. De helft van het eten al op eten, ongeveer 6 drankjes te hebben genuttigd ( 2x verse jus, cappo ) en dan weg lopen...

Wat vinden jullie/ wat hadden jullie gedaan in deze situatie..

Nogmaals; het was niet mijn keuze, maar ik moest dit van de eigenaar melden ! :n

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 08:48

CoronaLime schreef:
Beetje overdreven ja, maar dit is waar imo de klacht op neer komt. Daar ga je toch niet zereneus op in? :+

Hmm. De mensen kwamen voor een High Tea en dat gaat ook een beetje om de sfeer en elegantie. Verder lijkt het me dat je problemen zoals bij de carrot cake wel in onderling overleg kunt oplossen. "Nee, flink dokken" is gewoon erg inflexibel. Ik kan me het standpunt van Kimberley dan ook goed voorstellen.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-12 09:49

Kimberley, ik kan zelfs het standpunt van je leidinggevende begrijpen. Bedoel ik zie hier ook geen mensen hun eigen drinken meenemen. Zou heel apart zijn. Dus dat water in je gezicht is erg asociaal. Zelfs al zou je iets stoms vragen trouwens.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 09:50

@Kimberley, wat bedoel je nu precies? Wat wij gedaan zouden hebben als ze bij ons het flesje water in het gezicht hadden gegooid? Ik denk dat ik ook flabbergasted zou zijn en niet geweten zou hebben wat ik moest zeggen :+

KimberleyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 10:01

haha.. Jaa nou hoe zouden jullie hebben gehandeld...
De leidingegevende volgen? of denken uit je " horecahart" ( wat klinkt dat suf haha ) en de mevrouw een glas aanbieden zodat ze zelf haar water daar in kan doen en dan allebei happy zijn.... En een plens water vermijden !

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 10:09

Mwoah, ik snap het wel dat ze haar flesje niet op tafel mag hebben. Ze nemen toch ook niet hun eigen boterhammen mee neem ik aan?
Alleen had ik als leidinggevende wel na de eerste keer zelf erop af gestapt ipv mijn medewerker dat te laten doen.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 11:15

Wat ik heel netjes had gevonden is haar een glas aanbieden, en vragen of ze het flesje hierin wil schenken en dan het flesje uit zicht. Eventueel met de mededeling dat dit eigelijk niet de bedoeling is (maar omdat zij al een complete maaltijd heeft besteld wil je niet moeilijk doen)

Naar de andere gasten is het dan ook duidelijk, want er staat geen eigen drinken op tafel dan.

0Whisper0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 15:08

Ongeacht wat ze besteld heeft, eigen drinken meenemen is niet toegestaan.
Als je dat een keer toestaat doet ze het de volgende x weer en dan kan je het andere mensen ook niet verbieden. Regels zijn regels! Ik zou alleen als manager zijnde zelf op de gast afstappen en dit niet door een medewerker laten doen!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 16:46

0Whisper0 schreef:
Als je dat een keer toestaat doet ze het de volgende x weer en dan kan je het andere mensen ook niet verbieden. Regels zijn regels!

Dat 'regels zijn regels' is zo'n onzin... een manager mag echt zelf weten hoe ze met een bepaalde situatie omgaat. Wij laten ons veel te vaak inpakken door het idee dat regels belangrijker zijn dan een flexibele reactie op een situatie. ("Jamaar hunnie mochten het ook" is ook een kleuterschoolargument.) Die rigide instelling - ik kan er niet zo tegen. Ik vind het prima als iemand besluit een gast aan te spreken op een flesje (en met water gooien is zo belachelijk dat ik er eigenlijk weinig woorden voor heb), maar dat laffe 'regels zijn regels en het kan niet anders', brrr.

0Whisper0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 18:22

Nou je hoeft niet meteen op je achterste poten te gaan staan, jeetje zeg!
Met je brrrrr!

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-12 18:25

Maar het is toch logisch dat je niet in een eetzaak je eigen drinken gaat meenemen? Regels zijn regels vind ik eigenlijk wel. Flexibiliteit a la, maar drankjes betekenen winst, eten niet. Dus die regel is logisch en behoeft geen flexibiliteit.

0Whisper0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 18:28

Shadow0 schreef:
0Whisper0 schreef:
Als je dat een keer toestaat doet ze het de volgende x weer en dan kan je het andere mensen ook niet verbieden. Regels zijn regels!

Dat 'regels zijn regels' is zo'n onzin... een manager mag echt zelf weten hoe ze met een bepaalde situatie omgaat. Wij laten ons veel te vaak inpakken door het idee dat regels belangrijker zijn dan een flexibele reactie op een situatie. ("Jamaar hunnie mochten het ook" is ook een kleuterschoolargument.) Die rigide instelling - ik kan er niet zo tegen. Ik vind het prima als iemand besluit een gast aan te spreken op een flesje (en met water gooien is zo belachelijk dat ik er eigenlijk weinig woorden voor heb), maar dat laffe 'regels zijn regels en het kan niet anders', brrr.

Natuurlijk kan een manager zelf besluiten hoe deze met een bepaalde situatie omgaat. Als deze besluit het gedrag te gedogen dan is dat diens goed recht. Daar gaat het in dit geval niet om. Dan kan jij zelf een hekel hebben aan een rigide instelling maar ik ben nog steeds van mening dat regels er zijn met een reden.
Dan verschillen we daarin van mening, geeft jou nog niet het recht om mij af te zeiken!
Regels zijn onstaat om een georganiseerde wereld te creeeren, en ja, soms slaat men hier in door!
Maar zonder regels zou het een puinhoop worden omdat niet iedereen even fatsoenlijk is.
Beetje jammer dat jij zo snel je oordeel klaar hebt , ik ben zelf manager en los dingen ook niet altijd volgens de regels op, een beetje beleidsvrijheid geniet ik namelijk wel! Ik sprak in mijn vorige bericht alleen in casu!
Laatst bijgewerkt door 0Whisper0 op 12-06-12 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-12 18:33

Haha ik zei geen brr he, ik haakte alleen in en gaf mijn mening. Heb je niet afgezeikt toch? Was niet mijn bedoeling. Dit was puur mijn mening en die van mijn manager. Nu hebben wij dit conflict nooit gehad dus zou niet weten hoe we het zouden oplossen.

0Whisper0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 18:34

Nee jij niet! Hahhaha ik had het tegen Shadow, kijk maar een post boven mij

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-12 18:37

Ja ik zag hem maar zonder quote natuurlijk dus dacht even dat het een reactie op mij was.

0Whisper0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 18:40

Stom dat vergeet ik altijd! heb hem even aangepast :)

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 18:45

Kinders, kinders, lief doen tegen elkaar :D