Rare mensen op marktplaats.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

little_birdy

Re: Rare mensen op marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 22:27

peoh ja bokt is net zo erg af en toe hoor :')
zit soms 2 week te wachten op andwoord haha
of laats ook iemand ,
die wilde mijn mexicaanse hoofstel met swarovski frontriem wel voor 17,50 incl verzenden kopen :')

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 22:53

Nu ook iemand
Staat misschien wel in de advertentie vnaf 1 euro maar voor gloednieuwe nooit gebruikte zwarte gladde dressuur teugels wil ik geen 1 euro
Krijg PB
Ja voor de teugels bied ik 1 euro onder voorbehoud. Neem aan dat het geen pakketpost is.
Sorry maar die teugels gaan niet in envelopje passen.
En voor 1 euro vind ik het gewoon TE weinig. Iemand met z'n volle verstand snapt dat toch hoop ik wel?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 23:40

Het zijn niet alleen de mensen via marktplaats die het niet helemaal snappen......
Hebben we gister een mooi weerstation (met kristallen blok) besteld bij Wehkamp. Krijgen we hem vandaag binnen. Hebben ze hem verstuurd in een plastic zak.................... :? Wij pakken dingen van een paar euro die we via marktplaats verkopen nog netter in (in een doos met proppen krant of van die schuimpjes)

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 00:41

xDaantjxx schreef:
Nu ook iemand
Staat misschien wel in de advertentie vnaf 1 euro maar voor gloednieuwe nooit gebruikte zwarte gladde dressuur teugels wil ik geen 1 euro
Krijg PB
Ja voor de teugels bied ik 1 euro onder voorbehoud. Neem aan dat het geen pakketpost is.
Sorry maar die teugels gaan niet in envelopje passen.
En voor 1 euro vind ik het gewoon TE weinig. Iemand met z'n volle verstand snapt dat toch hoop ik wel?

Dan moet je het niet voor vanaf 1 euro aanbieden. :)*

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 00:51

ja dat vind ik ook irritant bieden vanaf 1 euro en vervolgens willen ze de hoofdprijs ervoor, zet dan niet neer vanaf 1 euro

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 00:55

Ja idd of dan staat er alles vanaf 1 euro! En dan zijn 2 oude votjes vanaf 1 euro en de rest de hoofdprijs. :')

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 00:59

hahaha ja inderdaad denk je toch even kijken :P nou alleen rommel vanaf 1 euro :P

sayenti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 01:10

Haha, zitten zeker leuken en ongepaste verhalen bij.
Ik had zelf vorige week een paard te koop staan 2.5jaar de mails en oproepjes waren gewoon soms te gek voor woorden.
Eers kreeg ik een mail aan met een bod van 150euro en of hij zadelmak was.
Zeg ik netjes dat het paard niet zadelmak is en dat de VP in advertentie stond krijg ik terug een mail Oh sorry aangezien hij niet zadelmak is bied ik 50euro :+

Dagje later terug een mail of het eventueel kon dat het paard deze week nog zadelmak kon gemaakt worden en worden ingereden, netjes terug gemaild dat het paard net 2.5 was dat dit niet zo goed was voor het paard en dat het dus niet kon. antw. Leeftijd maakt niet uit om zadelmak te maken paard zal momenteel nog niet worden uitgebracht en eventueel terug worden verkocht.
Tjaa eum daar ga mijn paardje al zeker niet heen.

En onzinnige biedingen voor 300,- kom ik hem nu halen mits hij helemaal inorden is en geen gebreken heeft.

Of wel telefoon met de vraag of hij chip heeft en inorden is met papieren paard is inorden met alles zij de man terug Oke is goed ik zoek nog paarden voor transport.. en dan de vraag of hij voor voedselconsumtie mocht dienen. :(:)

Overig was dit een paard van 165-1.70m en goede papiere

Paardje heeft nu echt een fijne thuis gevonden.

Kimbeerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 08:58

Ik heb me ook weer wat meegemaakt.
Gisteren via marktplaats geboden op een dekje, voor die prijs mocht ik hem overnemen ik zou savonds het geld overmaken.
krijg ik gisteren avond een mail. Ze had een beter bod gehad dus ik hoefde het geld niet meer over te maken.
Ik vind als je het aan iemand toezegd dat je dat ook moet nakomen.
heb zelf ook wel eens een beter bod gehad op iets wat ik te koop had staan maar gereserveerd is bij mij gereserveerd.
ook had ik op marktplaats op peesbeschermers gereageerd, die verkleurd waren dus ik wou een goede foto.
krijg ik terug ik heb geen andere foto peesbeschermers liggen op stal en ga geen andere foto maken.
Kreeg laatst ook een mail met de vraag of ik het even wou langs komen brengen, het was alleen totaal niet in de buurt.
ook iriteer ik me steeds meer aan mensen die een mail sturen ik bied dit, terwijl er bieden vanaf staat met een bedrag die 4x zo hoog is.

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 09:35

We moeten het maar nemen met een korrel zout. Hahaha weer een nieuwe dag! Weer nieuwe moed!
Gister lekker nog een aantal dingen verkocht. In totaal ruim €100,- aan spullen.
Dit heb ik niet elke dag maar toch lekker mee genomen.
Niks geen gezeur, alles verliep lekker. Alle geld van iedereen is al bij geschreven dus ik kan straks met een aantal doosjes naar het postkantoor. (Ze zien me alweer aan komen met me vooraad haha)

Maar ja dan start je vanmorgen de computer op en dan is de eerster 'klager' er alweer.

En inderdaad gereserveerd is gerserveerd! Dat ben ik helemaal met je / jullie eens.

Ik denk ook wel eens he verdorie. Maar goed wie zegt dat die persoon in gaat op zijn / haar bod?

Vooral merk ik het onder de ruitersport. Ik had er vaak meer als 100 advertentie's staan. Nu inmiddels even terug gebracht na de helft want ik bleef aan het her plaatsen om ze een beetje boven te houden haha.

Maar dan krijg je dus allemaal hoge bedragen geboden! En vervolgens kwam ik een paar keer deze bieders tegen op marktplaats. En die verkocht zelf ook ruiterspot. Alleen duurder als ik dat doe. (Dit is overal verschillend ik wil nu niet zeggen dat ik de aller aller goedkoopste ben als je goed je huiswerk doet kom je vast meer tegen) Maar goed gaat het nu even niet om.

Deze mensen boden gewoon hoog op mijn advertentie's zodat dat van hun goekoper leek! (Dit deden ze vast niet alleen bij mij hoor)
En ach, ik kan er ook niet wakker van liggen. Het is me toch een strijd haha. Als je iets in de ruitersport wil verkopen moet je gewoon goed zijn in je snelle service, en daarbij moet je er gewoon iets voor doen! Als ik de tijd heb ben ik soms uren bezig.
En deze mensen waren gewoon lekker creatief bezig haha. Dat het heel dom is van hun kan ik niet zeggen! Hahaha

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 11:21

Ik heb laatst een kast en een bed overgenomen via marktplaats.
Ik had contact met die vrouw en mocht het voor €135,- samen hebben.
Hang ik op, vergeet ik het adres te vragen. Ben de hele avond en de volgende dag bezig geweest met bellen en mailen en ik zag de bui al hangen :+
Er was namelijk alleen al op het bed 140,- geboden :wow:
Net voor de afgesproken tijd hadden we eindelijk contact, ze was vergeten der mobiel aan te zetten na het werk :)
En ik kreeg het samen gewoon voor het afgesproken bedrag mee +:)+

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 11:45

Dat is netjes zo hoord het!
Dit zijn nog eens leuke verhalen haha

notalways

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 13:55

een vriendin had laatst ook een zadel gezien op marktplaats en toen geboden kreeg ze een mail terug dat ze em wel op mocht halen . dus vriendin stuurt een mail of ze em ook kon opsturen omdat ze niet in de buurt woonde en ook dat was goed adres gegeven geld over gemaakt en geen zadel gekregen dus ze stuurd die vrouw een mail waar het zadel blijft zegt de vrouw dat ze geopereerd is en dat het nog even op zich laat wachten nou prima zou je denken toch weer na een aantal weken heeft mn vriendin weer gemailt en nooit wat terug gehad dus heb gekeken op bokt of ze daar ook op zat en ja daar zat ze ook op dus heb haar pb gestuurd of ze mischien even wat van dr kon laten horen zodat mn vriendin weet waar ze aan toe is (ze heeft zelf geen boktaccount daarom doe ik het voor dr ) heb net nog even gekeken of ze antwoord gegeven had maar helemaal niets maar wel online geweest dus hoop dat ze er geen tijd voor had om te beantwoorden en vanaaf alsnog een pb terug stuurt want vind dit niet erg netjes als er alwel betaald is maar geen zadel opgestuurd word

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 14:01

ja dat soort mensen heb je altijd.. Maar als ze op bokt zit, kun je toch een van de mods een pb sturen? Als er dan meer mensen problemen met haar hebben, wordt er voor haar gewaarschuwd als het goed is.
leestekens zouden het trouwens echt een stuk aangenamer te lezen maken

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 14:10

Deze transactie is niet via Bokt gegaan, dus ik denk dat je weinig kans maakt.

Ik weet niet hoe duur het zadel is, anders wél langs gaan :=

notalways

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 14:31

Nee inderdaad is niet via bokt gegaan.
maar via marktplaats.

Ook zag ik net dat ze het zadel ook niet op bokt aangeboden heeft .

En sammy je zegt langs gaan maar moet er dan eerst achterkomen wat haar adres is

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 14:37

Kentaro schreef:
Het zijn niet alleen de mensen via marktplaats die het niet helemaal snappen......
Hebben we gister een mooi weerstation (met kristallen blok) besteld bij Wehkamp. Krijgen we hem vandaag binnen. Hebben ze hem verstuurd in een plastic zak.................... :? Wij pakken dingen van een paar euro die we via marktplaats verkopen nog netter in (in een doos met proppen krant of van die schuimpjes)

Het weerstation zal wss niet in een klein doosje passen.
Ze hebben er wel hele grote dozen,maar die zijn echt voor grote orders,en er is geen schuim ofzo om de doos mee te vullen.
Ik kan het weten....heb er gewerkt.....

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 14:39

dan zoeken ze even een andere doos toch, ik vind het wel lomp om 'm in een plastic zak te versturen als het iets is wat kapot kan gaan, dozen zijn overal wel te vinden. Ik kreeg een bestelling een keer in een doosje waar vroeger een mok ik had gezeten ofzo, ik zat eerst al te kijken van "huh, ik heb helemaal geen beker besteld?" 8)7 maar daarin zaten krantjes en plastic en dáárin mijn bestelling, dus heel netjes.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 14:40

Zijn geen andere dozen.
Je hebt daar standaard verpakkingsmateriaal ;)

Ach...als je niet tevreden bent kun je altijd een klacht opsturen :o

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 14:43

nientje78 schreef:
Zijn geen andere dozen.
Je hebt daar standaard verpakkingsmateriaal ;)

Ach...als je niet tevreden bent kun je altijd een klacht opsturen :o

Dat vind ik dan laks van het bedrijf :') 'Oh we hebben alleen een grote doos, nja.... dan maar in een plastic zak hoor'

:n Vind ik not done

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 14:44

ik vind sowieso dat je als bedrijf voor elk formaat iets moet hebben om het in te stoppen.. niet zeggen dat de ene doos te groot is en de andere te klein, zoals ik al zei, als je dan bij uitzondering iets moet sturen wat niet in zo'n doos past, dan loop je even naar de supermarkt en pak je daar een doos.. dit is gewoon echt niet netjes.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 14:57

Ziet een medewerker van Wehkamp al naar de plaatselijke supermarkt lopen... :')

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 14:58

Ik meld alleen hoe het zit hoor ;)

Als jullie er problemen mee hebben stuur dan een berichtje naar de wehkamp ;)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 15:05

Wij zijn ook een postorderbedrijf, net als Wehkamp, alleen een klein beetje kleiner en we verkopen veel leukere dingen ;)
Maar zelfs hier hebben we een geheel geautomatiseerd magazijn, waarbij we elk formaat doos kunnen gebruiken en dus ook hebben, je voert ze in in het systeem en het gaat automatisch. Ik kan me niet voorstellen dat een Wehkamp niet zo'n zelfde soort systeem heeft, die verkopen zóveel!

Hier gaat er ook wel eens iets fout hoor, laatst nog een LP met een verkeerde verpakkingscode in de software (de code wordt met de hand ingevoerd, kan gebeuren), een collector's item, die in z'n eentje in een megagrote doos verstuurd wordt. Zonder opvulmateriaal. Tja, dat komt dan helemaal kapot en geshaked aan natuurlijk. Als de sodemieter de verpakkingscode veranderen en klaar, de juiste doos wordt weer voor dit artikel uitgezocht.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 15:09

peacehorses schreef:
als je dan bij uitzondering iets moet sturen wat niet in zo'n doos past, dan loop je even naar de supermarkt en pak je daar een doos...

Helaas werkt dat zo niet, het zal bij Wehkamp net als bij ons volledig geautomatiseerd zijn. Daar loopt niets zomaar langs de automatische route, buiten het systeem om.
Dat kan ook helemaal niet, al de gegevens gaan verloren als het buiten het systeem om gaat.