Oudste kind het lelijkst?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Oudste kind het lelijkst?

Klopt
125 (19%)
Niet waar (graag nader verklaren in het topic)
516 (80%)

Totaal aantal stemmen: 641

Engeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 17:39

Jaime_ schreef:
En waarom is dat nou juist zo'n probleem? Waarom mag je je eigen eerlijke mening niet geven en moet je die maar voor je houden?

@ engeltje, waarom krijg ik de indruk dat jij mij persoonlijk aanvalt? Ik vind het geen probleem hoor dat iemand een zak over mn hoofd heen photoshopt, als iemand dat grappig vind dan vind ik dat helemaal prima! Ik houd ook wel van een beetje zelfspot, zo heeft er n hele tijd n hele slechte foto van mij als profielfoto op hyves gedient.. Dus daar kan ik zeer zeker niet van wakker liggen.. Maar jouw opmerking "die foto met die zak over je kop stond je beter" klinkt niet echt vriendelijk, als je mij oerlelijk vind is dat jouw mening, prima :) maar die opmerking die je net maakt komt op mij over als een persoonlijke aanval.

Gefrustreerd ben ik niet trouwens, teleurgesteld wel :)

Ja en dat kon ik ook heel erg waarderen. Maar het is zo jammer dat je tussen de regels door dan gaat sneren naar je zusje. En dat komt heel frusty over.
Tuurlijk mag je vinden dat je jezelf knapper vindt, maar om een foto van je zusje erbij te plakken (waar ze ws niets vanaf weet) vind ik te ver gaan, hou t dan alleen bij tekst. Komt over als aandacht vragen imo

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 17:40

xAlice schreef:
Jaime_ schreef:
En waarom is dat nou juist zo'n probleem? Waarom mag je je eigen eerlijke mening niet geven en moet je die maar voor je houden?

Vrijheid van meningsuiting geldt imo zolang je er andere niet mee kwetst..
Als je een positieve foto plaatst onder het mom van, kijk eens; dit is mijn zus, leuke meid hè?
Prima..
Maar in dit geval is het eerder negatief commentaar en kan het dus kwetsend zijn en dáárom vind ík het niet kunnen. :)

Nou dan woon jij in een ander land dan ik, hier geldt vrijheid van meningsuiting namelijk altijd, tenzij het een lid van de koninklijke familie betreft :)

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 17:40

Klopt ik ben veel knapper dan me zus :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 17:41

Het gaat nou wel al erg lang over dat gedoe om die foto, is dat het nou waard :+

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 17:42

Sence schreef:
Ik doelde niet op de privacy, maar over de ophef over de foto's

ahh op die manier. :D mja er wordt hier ook gepraat over privacy enzo en dat vind ik wel gewoon hetzelfde als met die andere foto's.
ik zou er denk ik ook niet blij van worden als mijn broertje ergens een foto van mij op een forum zou zetten, ookal zegt ie er niks negatiefs bij. :')

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 17:43

MarcoBorsato schreef:
Nou dan woon jij in een ander land dan ik, hier geldt vrijheid van meningsuiting namelijk altijd, tenzij het een lid van de koninklijke familie betreft :)

IMO..
Officieel geldt het natuurlijk altijd..
Maar ik vind dat je niet koste wat het kost je mening moet kunnen verkondigen, hoe kwetsend die ook kan zijn..
Maar je hebt gelijk.. Het mág wel.. Sowieso mág er heel veel..
Maar of het ook goed is..

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 17:44

Jaime_ schreef:

In mijn post stond volgens mij duidelijk wat het probleem was en wat jouw posts onderscheidde van die van andere bokkers met foto's van hun broer/zus.
Skygirl schreef:
1. Iedereen weet dat nu van haar en haar hyves is binnen 2 minuten te vinden. En jij zegt allemaal negatieve dingen over haar hier, dat is wel een soort van smaad. Ja het staat ook op internet, maar dan hoef je er nog steeds geen extra (negatieve) aandacht aan te geven op een site als bokt. Dat is nog altijd niet netjes.
2. Die foto die jij hebt geplaatst is niet echt een mooie imo.. Die ze nu als pf op hyves heeft is bijv. al veel leuker.

Vooral punt 1 vind ik erg zwaar wegen...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 17:45

xAlice schreef:
MarcoBorsato schreef:

IMO..
Officieel geldt het natuurlijk altijd..
Maar ik vind dat je niet koste wat het kost je mening moet kunnen verkondigen, hoe kwetsend die ook kan zijn..
Maar je hebt gelijk.. Het mág wel.. Sowieso mág er heel veel..
Maar of het ook goed is..

Ja ik vind het goed, maar dat is een hele andere discussie, sowieso gaat het nu heel ergens anders over dan in den beginne...

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 18:07

Loose schreef:
ik snap niet wat mensen tegen die foto hebben van jaime_, want er zijn zat andere mensen die óók een foto hebben geplaatst van hun broer/zus maar die hebben er dan toevallig niet bijgezet dat ze zichzelf mooier vinden dan hun broer/zus (behalve de ts ). jamie_ zet erbij dat ze zichzelf mooier vindt dan haar zus en iedereen valt erover terwijl niemand iets zegt over die andere foto's.
ik vind het zelf ook niet netjes om op internet te zetten dat je jezelf mooier dan een familielid en zou dat ook nooit doen als ik dat al vond, dus niet dat ik het goedpraat voor jaime_. maar ik vind dat er nu wel een groot punt van wordt gemaakt terwijl die andere foto's allemaal niks uitmaakt.

Je zegt het zelf al, die zeggen niks negatiefs over hun zus(sen) en of broer(s).
De TS en Jaime_ wel.
Tuurlijk heb je het recht om jezelf mooier te vinden dan een familielid maar vind het onfatsoenlijk dat met foto en al op internet te zetten.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 18:12

Ja het gaat nu ook heel ergens anders over, maar ik vind het een vrij interessante discussie, ik sta altijd open voor iemand anders mening/oordeel, daar kun je wat van leren :)

Misschien is het handig om erbij te vertellen dat ik en mijn zusje niet zo'n goede band hebben, of beter gezegd, wij hebben geen band. En daar heeft zij in haar eentje voor gekozen, ik ben dus zeker teleurgesteld in haar, ik heb altijd klaar gestaan voor haar en haar altijd gesteunt, zelfde geld voor mijn ouders. Gefrustreerd ben ik dus niet, teleurgesteld wel in meerdere opzichten. Als ik haar ergens mee wil pakken of ergens mee wil kwetsen dan kan ik dat zeker, en zijn daar hele andere manieren voor dan via bokt. Wat duidelijk moet zijn is dat zoiets helemaal mijn doel niet is, want ik wil haar zeker niet kwetsen o.i.d. daar ben ik echt zeker niet op uit. Jammer dat sommige mensen denken dat ik gefrustreerd ben en haar daarom in een slecht daglicht wil zetten. Ik geef deze informatie niet als 'niet relevante informatie' maar zodat jullie misschien snappen dat het voor mij makkelijker is om zoiets te zeggen dan misschien voor iemand die dikke vriendinnen is met haar zus.

Wat jij zegt Alice, In eerste instantie plaatste ik gewoon 2 foto's 1 waar ik opsta in mn gewone dagelijkse looks, dus hoe ik normaal door het leven ga, en waar ik 'naturel' op te zien ben. Geen feest make-up od een mooie jurk o.i.d. Deze is gewoon genomen terwijl ik wat aan het doen was op mn laptop, geen gemaakte foto, geen speciale gelegenheid. De andere foto, van mijn zusje en haar vriend, was de enige foto die ik op deze laptop van haar heb staan samen met een andere oude vakantiefoto uit 2007. Deze geplaatste foto is genomen tijdens kerst en de meest recente foto die ik van haar heb. De profielfoto op haar hyves is inderdaad een mooiere foto, deze heb ik niet gekozen omdat ik daar ten eerste niet aan gedacht heb, ten tweede weergeeft deze foto niet de realiteit. Haar profielfoto is van een kerstgala een jaar of 4/5 terug, niet recent een geeft geen duidelijk beeld omdat ze daar niet is hoe ze is. Ik zie niets aan de door mij geplaatste foto waardoor ik die niet zou kunnen plaatsen. Het is in mijn ogen gewoon een normale foto van haar en haar vriend op de bankd. Bij die foto zeg ik (nog) niets negatiefs, enkel dat ik mijzelf mooier vind (wat dus schijnbaar niet mag van bokt) toen er ophef kwam over die foto ben ik er verder op in gegaan. En toen heb inderdaad niet relevante informatie toegevoegd, die ik toevoegde omdat ik niet begreep waarom mensen deze foto niet vonden kunnen i.v.m. privacy e.d. ik probeer alleen toe te lichten, waarom ik vind dat deze foto best wel kan en geen kwetstend iets is.. en dat is soms best lastig zonder verkeerde indrukken te wekken blijkbaar..

Edit: sommigen lijken ook niet te snappen waarom ik mijn mening geef i.c.m. met fotos, en dat is juist niet om te laten zien: KIJK IK BEN VEEL MOOIER! maar zodat andere mensen zelf een oordeel kunnen vormen, want zoals ik gelijk zei bij het posten van de foto's : er zullen weer genoeg mensen zijn die haar veel mooier vinden. Daarnaast ben ik niet de enige, maar zijn er veel meer mensen die foto's posten. Al dan niet met tekst erbij, en die krijgen geen 'aanval' of dat wel kan ivm privacy van broer/zus.

Poiuytrewq

Re: Oudste kind het lelijkst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 18:50

Ik weet niet of jullie het topic vorig jaar (of nog langer geleden) van jaime hebben gelezen maar ik was en ben nog steeds overtuigt van dat zij haar zusje niet wilt kwetsen. Wat die meid ook gedaan heeft alemaal! Echt respect :)

Ik vind er ook een heel groot verschil tussen zitten als je zegt: 'ik ben mooier',(ala Shanna) ipv 'ik vind mij mooier'.
Sjonge zeg :D volgens mij hechten jullie je hier veel meer waarde aan dan haar zusje zelf

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 18:55

Dat vind ik inderdaad ook onzin, het is niet raar om te zeggen dat je jezelf iets mooier vind.

Wel vond ik het heel raar, dat Jaime eerst zegt dat ze genoeg negatiefs over haar zus kan vertellen, maar dat niet zal doen (als je niks daarover wilt vertellen, dan ga je ook niet zeggen dat het er te vertellen valt, dus dat vind ik al raar)

Maar dat dan vervolgens, stukje bij beetje er steeds meer privé-zaken over haar zus TOCH wel besproken worden, wat TOTAAL niet relevant is.

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 19:27

Het zou denk ik wel relevant kunnen zijn. Jaime en haar zusje hebben niet zo'n goede band blijkbaar. Misschien is het daardoor makkelijker om een oordeel te vormen over slechts uiterlijkheden. Net zoals menigeen zegt dat mensen vaak mooier worden naarmate je ze beter leert kennen, gaat het andersom evenredig ook op wellicht..

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 19:35

Ik vind Jaime trouwens ook knapper dan haar zusje..(heb de foto's even opgezocht). Geef Jaime groot gelijk dat ze zelfverzekerd is, er is tot zo ver te beoordelen ook geen uiterlijke reden om dat niet te zijn.

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 19:36

Hoe zo'n onzin topic sommigen het ook mogen vinden..er is toch al 572 keer gestemd op dit moment..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 19:39

hmm met deze informatie schept 't idd een wat ander beeld jaime, als je 't zo in een context zet.

Maar ik blijf er bij dat het hoe dan ook niet héél erg netjes is wat je hier doet, niet iedereen kent de context... Dus dingen kunnen nogal verkeerd over komen. Daar moet je je imo bewust van zijn, en dan kun je beter niets posten dan een aantal posts met halfslachtige informatie die niet bepaald ten gunste zijn van je zus. Maar ach, wsl heb je er gewoon niet over nagedacht.. En 't is idd wel behoorlijk offtopic allemaal :D Excuses iig als ik mss iets te snel geoordeeld heb :Y) .

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 19:40

Ik ben het helemaal eens. Haha.
Mijn zusje is vele malen mooier als ik met een veel beter figuur. Grr.

:)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 19:47

ff snel vanaf mb mobiel, wil er later wel weer dieper op ingaan, maar bijna alles staat ergens al open en bloot op bokt, vandaar dat ik er in dit topic niet verder op in wou gaan :) dus daarom hier de halve informatie.. wie wel serieus geinteresseerd is mag me best pb'en voor n toelichting, ik schaam mij namelijk nergens voor, niemand is perfect, en dat geld ook voor familiesituaties.. elk huisje heeft zn kruisje zeg k altijd maar..

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 21:13

Ik zou zelf niet zo snel zeggen ik vind mezelf mooier dan een vriendin, of dan mn broertje (misschien stiekem wel denken, haha), maar ik snap de ophef eigenlijk ook niet om de foto's die Jaime geplaatst heeft en al helemaal niet als je de uitleg erbij leest. Over iemand waar je geen band mee hebt, zeg je sneller eerlijk wat je vind, dan wanneer je een goede band met iemand hebt, want die probeer je dan toch een beetje te "sparen".

Waarom mag ik wel een foto van mij en mn broertje plaatsen, en zij niet van haar en haar zusje? Puur omdat ik zeg dat mn broertje en ik redelijk gelijk op gaan qua uiterlijk (behalve als hij gaar is en dr niet uitziet met zn wallen onder zn ogen, dan ben ik echt mooier hoor, haha)?

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 21:19

Ik vind mezelf ook mooier dan mijn broer. Dat mag toch gezegd worden? Wil er absoluut niet mee zeggen dat ik beeldschoon ben en mijn broer foeilelijk. Hij heeft een leuke kop en er zijn waarschijnlijk zat meisjes die hem leuk vinden (waaronder zijn vriendin :D) Ik vind gewoon dat ik een mooier gezicht heb maar daar zullen de meningen vast over verdeeld zijn. Ben wel weer erg jaloers op zijn wenkbrauwen trouwens! Mijn moeder vind ons beide de mooiste kinderen die er bestaan en ze is erg trots op ons :)

De manier waarop ts het brengt vind ik wel weer een ander verhaal, die is echt overtuigd van zichzelf zeg, jeetje. Ik ben gewoon wel redelijk tevreden over mezelf en daar is niets mis mee lijkt me.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 21:23

oohw, over TS begin ik maar even niet.... De manier waarop ze over zichzelf en anderen praat, daar kan ik aardig aangebrand over worden, hahaha

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 22:17

hmm, en hoe zit het dan met enigste kinderen? Dan zijn die dus ook altijd lelijk? :P haha.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 22:31

Dat is wel zo volgens TS.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 22:35

Nee, volgens mij bedoelt ze dat niet. De oudste kinderen hoeven toch ook niet lelijk te zijn? De jongste zijn, volgens TS, gewoon net wat mooier. ;) Als de oudste al mooi is, is de jongste net wat knapper. Imo onzin, maar dat zegt de TS.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 22:39

Shanna schreef:
Sorry maar heb ik jou wat misdaan?
Om antwoord te geven op je vraag of ik spoor, niet helemaal. Maar dat is algemeen bekent en ik krijg er velen voordelen mee ;)
Wie ik ben om te bepalen of iemand mooi of lelijk is; ik ben Shanna, en ik heb mijn mening vergeleken met die van diversen anderen. Zoals ik in de openingspost ook al heb verklaart heb ik voor de woordkeuze ''lelijk'' gekozen omdat dit directer is dan ''minder mooi''. Ik wist dat ik hiermee mensen voor de schenen zou schoppen, maar zij die het gelezen hebben zouden weten dat ik er het zelfde mee bedoel als dat ik overal ''minder mooi'' had neergezet i.p.v. lelijk.
Wat betreft dat ik zwanger ben, tja, zolang we maar 1 kind krijgen, kan het kind nooit de lelijkste zijn ;) Maar het kind is gedoemd te mislukken, als ik het vergelijk met de mensen in mijn omgeving.
Zoals ik al zei hoeft het kind echt niet lelijk te zijn, alleen de volgende zal wellicht wel mooier zijn. Dan heb je dus meerdere mooie kinderen, waarvan de 1 net dat beetje mooier is dan de ander.
Zoals in mijn voorbeeld dat ik grotere ogen heb dan mn broer..

enige kinderen zin mislukt :+