Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
) of ik voetbalplaatjes voor hem had, gewoon op een normale manier, beetje verlegen ook..... Ik hem vriendelijk uitleggen dat ik ze meeneem voor mijn eigen dochter. Geen enkel probleem, hij begreep het meteen. En dat heb ik dus elke keer! Niets geen problemen.
en wellicht gaan zich er nog meer mensen tegenaan bemoeien want tegenwoordig mag je als buitenstaander vaak niks meer zeggen over andermans vervelende kroost 

Twiggy2008 schreef:Nee, pmarena, ik vind verscheuren niet zo netjes (en gooide ze het dan daarna ook nog op de grond???).

" 
) berenkussentje heb ik nooit meer gezien

Electra63 schreef:Twiggy ik ben het helemaal met je eens.
Ik ben nooit echt streng geweest en mijn dochters zijn prima terecht gekomen.
Streng zijn is in mijn ogen niet zo belangrijk, communiceren wel.
Maar goed, ik vind dit totaal niets met het onderwerp te maken hebben.
Sommigen hier gaan er van uit, dat die kinderen niet opgevoed worden, maar IMO heeft dit niets daar mee te maken. Bij ons staan er ventjes van 9 of 10 jaar. Kinderen van die leeftijd spelen buiten. Misschien wonen ze vlakbij AH en weten die ouders niet dat ze daar staan. En van sommige ouders zullen ze daar wel mogen staan en netjes om plaatjes vragen. En er zullen kinderen zijn die wel netjes er om vragen en anderen niet. Als er zo'n groepje kinderen staat, willen ze misschien niet voor elkaar onderdoen, of er ontstaat haantjesgedrag enz.
) maar ik zou nóóit zulk gedrag vertonen.

Pascal schreef:Twiggy: ik moet mijn zoon dus ook alleen opvoeden..
En ja ik ben heuuuuuuuul streng...
Ik waarschuw altijd netjes 3 keer en daarna zitten er gewoon gevolgen aan..
Hij weet precies tot hoever hij kan gaan, bij oma vertikt hij het om op te ruimen..
Kinderen moeten gewoon weten waar ze aan toe zijn.
Ik zou dus ook nooit willen dat mijn zoon achter de dranghekken staat bij de AH.
Electra63 schreef:Natuurlijk zijn er rotvervelende kinderen en onbeschofte kinderen enz.
Maar als je hier leest, is het een levensgroot probleem?
Ach, ik geloof meer in die pedagoog die het goed voor de opvoeding van kinderen vindt om plaatjes te sparen. Als ik nu zoontjes zou hebben, zouden ze van mij gewoon mee mogen doen met sparen.
En aan bedelaars in de stad geef ik meestal ook wat.
Wat is het probleem als een kind iets vraagt? Je zegt gewoon nee, als je niets wilt geven en loop weer door.
Ik begrijp gewoon niet, dat mensen zich zo snel ergeren.
Maar daar kan je voor in therapie.

xSOULSISTER schreef:Pascal schreef:Twiggy: ik moet mijn zoon dus ook alleen opvoeden..
En ja ik ben heuuuuuuuul streng...
Ik waarschuw altijd netjes 3 keer en daarna zitten er gewoon gevolgen aan..
Hij weet precies tot hoever hij kan gaan, bij oma vertikt hij het om op te ruimen..
Kinderen moeten gewoon weten waar ze aan toe zijn.
Ik zou dus ook nooit willen dat mijn zoon achter de dranghekken staat bij de AH.
Zou me leuker lijken voor jullie beide dat dat gewoon automatisch gebeurt.
Ipv al die consucuenties altijd.