Hebbie nog voetbalplaatjes?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Blackje

Re: Hebbie nog voetbalplaatjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 11:42

Ik had zaterdag snel wat dingen gehaald en liep naar buiten langs de kinderen en geef de voetbalplaatjes aan een van de jochies die keurig achter het 'dranghek' staan om te vragen om voetbalplaatjes. Hij keek ons echt zo aan van huh hoef ik er niet om te vragen?? _O-

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 12:01

Toch apart.... Ten eerste ligt er bij ons zo'n groen kleed met wat hekjes, niet te dicht bij de in- en uitgang en daar staan de kids op. Een paar dagen geleden zagen ze duidelijk dat ik voetbalplaatjes mee kreeg bij de kassa en vroeg een allochtoon jochie (even voor het beeld, he ;) ) of ik voetbalplaatjes voor hem had, gewoon op een normale manier, beetje verlegen ook..... Ik hem vriendelijk uitleggen dat ik ze meeneem voor mijn eigen dochter. Geen enkel probleem, hij begreep het meteen. En dat heb ik dus elke keer! Niets geen problemen.
Blijkbaar worden ze in mijn omgeving beter opgevoed? :Y)
Of het is maar hoe je het benaderd? ;)
Ik weet het niet, maar het zijn op bokt vaak wel dezelfde die altijd dit soort dingen hebben, valt mij wel eens op.
Daarbij heeft onze AH het gewoon goed geregeld zo, gaat prima. De C1000 heeft niets geregeld bij ons, daar staan de kids bij de in- en uitgang. Dat vind ik 'irritanter', maar ik ben gewoon duidelijk en vriendelijk en zodra ze weten waar ze aan toe zijn, hoor ik ze niet meer, hoor.

Nee, pmarena, ik vind verscheuren niet zo netjes (en gooide ze het dan daarna ook nog op de grond???). Dat je als moeder na 3x iets zeggen en kindlief luistert niet, daar een consequentie aan verbindt, prima. Doe ik zelf ook(heb ook wel eens wat weggegooid in de kliko), maar ik ben dan ook de opvoeder. Maar als je echt last hebt van een vreemd kind, kun je een kind daar streng op aanspreken. Plaatjes verscheuren voor iemand's neus vind ik jezelf nogal verlagen. Ik kan er niets anders van maken. ;)
Ik heb het niet over tere kinderzieltjes, want lastige kinderen moet je aanpakken. Maar wel op een goede manier en dat vind ik van die actie gewoon niet. :n
Bovendien zegt ze ook dat ze sowieso wat tegen kinderen heeft, dus het type erbij kan ik me ook wel inbeelden. :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 12:13

Mwoah , als je als "zomaar iemand" die kinderen toch wilt laten merken dat hun gedrag erg storend is , denk ik dat de plaatjes voor hun neus verscheuren een logischere keus is dan de kinderen er op aanspreken.

Die stapel kinders heeft je al genoeg energie gekost , wàt zou je eigenlijk moeten zeggen zodat de boodschap doordringt bij dat roversnest , de kans is groot dat ze alleen maar brutaal reageren als ze in zo'n roofdier-modus staan te dringen achter dat hekje :P en wellicht gaan zich er nog meer mensen tegenaan bemoeien want tegenwoordig mag je als buitenstaander vaak niks meer zeggen over andermans vervelende kroost :P

Ik denk ook niet dat je iemands benadering de schuld kunt geven , want kinders die al beginnen te blèren voordat je bij de deur bent of een verlegen jochie...dat is gewoon een heel ander slag met een heel andere instelling , het is maar net hoe ze elkaar opfokken en die blèrders doen dat gewoon al voordat ze je in kunnen gaan schatten :)

Het zijn ook vaak dezelfde mensen , maar de vraag is dan wel : wat is oorzaak , en wat is gevolg ?

Hebben die mensen een hekel aan kinderen , en zien ze daarom steeds klierende koters ?

Of hebben ze een hekel aan kinderen gekregen juist doordat er veel van die ettertjes daar rondlopen blijkbaar ;)

Ergernis aan kinderen komt natuurlijk niet uit de lucht vallen , als je constant gestoord wordt door gillende en jankende koters als je zelf even een uurtje in de tuin wilt zitten..... of even een boodschapje wilt halen... dan is het toch niet zo raar dat je een aversie tegen dat grut ontwikkelt :)

Volgens mij zijn de meeste mensen die geen kinderliefhebbers zijn , best wel te spreken over gewoon goed opgevoede kinderen die wel eens een foutje kunnen maken , dat snapt iedereen dat dat kan gebeuren.

Maar die echte lastpakken mogen ook best benoemd worden toch , ook al zullen ze bij de ene winkel heel lief en rustig op hun plekje staan , dan kunnen ze bij de andere winkel nog wel al bij de kassa je plaatjes op staan te eisen :P

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 16:32

Twiggy: ik moet mijn zoon dus ook alleen opvoeden..
En ja ik ben heuuuuuuuul streng...

Ik waarschuw altijd netjes 3 keer en daarna zitten er gewoon gevolgen aan..

Hij weet precies tot hoever hij kan gaan, bij oma vertikt hij het om op te ruimen..
Kinderen moeten gewoon weten waar ze aan toe zijn.

Ik zou dus ook nooit willen dat mijn zoon achter de dranghekken staat bij de AH.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 21:37

Twiggy2008 schreef:
Nee, pmarena, ik vind verscheuren niet zo netjes (en gooide ze het dan daarna ook nog op de grond???). :+

Wie is het onderwerp van deze vraag eigenlijk :P

Degene(n) die hun plaatjes voor de dranghekken verscheuren om aan te geven dat ze ze liever weggooien dan aan een stel schooiende kinders geven , of ging het over mijn moeder ? Indien het laatste : volgens mij kregen wij toen allebei de helft , onder een nog nabriesend : "ZOOOOOOW , nu hebben jullie allebei een boekje !! :j "

Of iets van : als jullie zelf niet kunnen delen dan doe IK het wel. Haha.

Waarna mijn oudere zus waarschijnlijk begon te janken en pruttelen en ik wellicht nog een bijdehandte opmerking maakte over wiens helft groter was :P

Mijn moeder heeft trouwens wel eens "per ongeluk" speelgoed van mij weggegooid , ze houdt althans stug vol dat het per ongeluk was.....maar mijn My Little Pony stalletje , lichtgevende beestjes-verzameling en mijn superfijne (gore afgetrapte :P ) berenkussentje heb ik nooit meer gezien >;)

Dat vond ik veel erger dan dat stomme Jip & Janneke boekje met die rare zwarte tekeningetjes :P

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 22:36

Mijn vader heeft me een keer tegen de deurpost gegooid. :+
Ik was gruwelijk vervelend, en hij wou me aan mijn arm door de deur sleuren om poosje af te koelen op mijn slaapkamer.
Maar hij maakte even verkeerde inschatting... :D
Ach ik hou nog steeds van hem hahaha.

En ik ben ook zo'n moeder van wie niet luisteren wil moet maar voelen.
Ongeacht wat het is.... ik heb ook een keer een hele rits spelletje voor de DSI regelrecht de kliko ingesmeten...

Tja wat voor mijn voeten ligt, en als ik het 3 keer gevraagd heb..
Het is jammer voor hem, maar tegenwoordig ruimt hij alles zelf op.

Ik hoef alleen maar naar het kastje van de vuilniszakken te kijken en hij gaat al in de benen.

Ik ben streng opgevoed, ken mijn normen en waarden heeeel goed en dat wil ik mijn zoontje ook bijbrengen.

Ik ben ook zo dat als hij vervelend is op een verjaardag, dagje dierentuin o.i.d. ik vraag hem 3 keer om op te houden zo niet jammer voor hem maar dat stap ik direct in de auto..

En nee mijn kind haat me niet daarom, hij vindt me nog steeds de meest lieve moeder en wil nog altijd graag bij me zijn...

Ik weet dat deze dingen nogal cru zijn voor een 6 jarige.. Maar dit komt 1x pj voor als het niet minder is, de rest van de tijd zitten we knuffelend op de bank, een filmpje te kijken en elkaar stukjes worst en kaas te voeren.

Zelf als ik ziek op bed lig komt hij een zelf gesmeerde boterham met pindakaas brengen omdat mama daar vast wel beter van wordt.. :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 22:43

Volgens mij gaat deze discussie niet over hoe je je kinderen opvoedt? Maar over voetbalplaatjes.
Van de éne bokker mogen kinderen wel vragen van de andere bokker niet. Van sommigen hier mogen de kinderen er niet eens staan, laat staan vragen.
Maar om plaatjes te verscheuren voor kinderen hun ogen????? Sorry, ik vind dat kinderachtig.
Er zullen best wel eens kinderen schreeuwen of vervelend zijn, maar als je hier leest is het levensgevaarlijk om naar AH te gaan, IMO beetje overdreven.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 22:47

Electra : het topic is alzo lang en alles is al een paar keer gezegd , dus af en toe even een zijstraatje moet kunnen toch ? :)
Tja dan is het maar kinderachtig om die plaatjes te verscheuren , ik vind het achterlijk dat die kinderen staan te schooien , zo vindt iedereen wel iets stom :P

Ik kan er best begrip voor hebben dat het winkelend publiek wel eens wat duidelijk wil maken aan vervelende kinderen en dit is een vrij logische manier :)

Pascal : Juist omdat je zo duidelijk en streng bent , zal het weinig voor komen denk ik , dat heb ik met Rena ook , die hoef ik ook nog maar eens in het jaar een hollepeuter te geven als ik haar zat ben omdat ze WEER niet snel genoeg uit de weg gaat als ik er langs wil met iets zwaars in mijn handen :P
Daar is een half woord normaal gesproken ook genoeg voor , àls ze zelf al eens vergeet wat de afspraken ook alweer waren ;)

De Fjord die hier sinds september staat is wat hardnekkiger , die durft nog wel eens de ernst van de situatie verkeerd in te schatten :+

Met kinderen zal dan wel weer wat moeilijker zijn , want bvb. met die spelletjes....die zijn best duur !

Blijven die dan ook in de Kliko en gooi je die echt weg , of mogen die er weer uit onder bepaalde voorwaarden ? Als je kind op een gegeven moment niks meer heeft..... en je gooit toch je eigen geld weg , eigenlijk klopt dat technisch gezien niet helemaal dat je zelf dan ook een beetje de dupe bent :+

Kijk zo'n boekje dat was een paar gulden en al uitgelezen , dat is dan toch weer van een hele andere orde :)

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 22:56

Nee die blijven in de kliko anders denkt hij ze komen er toch weer uit dus hoef niet te luisteren...

Tja ze zijn idd duur, maarja het werkt wel...
Meestal spaart hij zelf voor spelletjes en sommige krijgt hij van mij.
Ik geef nog wel is spontaan een cadeautje als hij uit school komt..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 23:25

Het ene kind is het andere niet. Ik ben over het algemeen vrij consequent, maar niet per se heel streng. Ik heb geen idee of je de nuance snapt. Mijn kind mag later trouwens best acht zo'n hekkie staan, als ze dat graag wil, mits ze mensen maar niet lastig valt. Iemand iets netjes vragen, vind ik geen lastig vallen namelijk. ;)

Mijn kind weet precies wanneer ik iets meen en ze moet luisteren. We zijn heel close samen en ze vertelt me vrijwel alles. Ze is heel gevoelig en voor mijn gevoel te perfectionistisch (wil alles graag heel goed doen), en daarom hoef ik niet eens zo streng te zijn. En ja, er zit pit in haar, hoor, en ze zwaar allergisch tegen onrechtvaardigheid. Net als ikzelf trouwens. ;)
Wordt ze niet netjes behandeld, dan staat je wat te wachten. En ik kan haar daar geen ongelijk in geven, heel eerlijk gezegd. Ik hou wel van wat assertiviteit. :D

En weet je? Als zij iemand vriendelijk iets vraagt en ze wordt afgeblaft, mag ze van mij een weerwoord geven. Absoluut! :j

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 00:15

Twiggy ik ben het helemaal met je eens.

Ik ben nooit echt streng geweest en mijn dochters zijn prima terecht gekomen.
Streng zijn is in mijn ogen niet zo belangrijk, communiceren wel.
Maar goed, ik vind dit totaal niets met het onderwerp te maken hebben.
Sommigen hier gaan er van uit, dat die kinderen niet opgevoed worden, maar IMO heeft dit niets daar mee te maken. Bij ons staan er ventjes van 9 of 10 jaar. Kinderen van die leeftijd spelen buiten. Misschien wonen ze vlakbij AH en weten die ouders niet dat ze daar staan. En van sommige ouders zullen ze daar wel mogen staan en netjes om plaatjes vragen. En er zullen kinderen zijn die wel netjes er om vragen en anderen niet. Als er zo'n groepje kinderen staat, willen ze misschien niet voor elkaar onderdoen, of er ontstaat haantjesgedrag enz.

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 09:14

Electra63 schreef:
Twiggy ik ben het helemaal met je eens.

Ik ben nooit echt streng geweest en mijn dochters zijn prima terecht gekomen.
Streng zijn is in mijn ogen niet zo belangrijk, communiceren wel.
Maar goed, ik vind dit totaal niets met het onderwerp te maken hebben.
Sommigen hier gaan er van uit, dat die kinderen niet opgevoed worden, maar IMO heeft dit niets daar mee te maken. Bij ons staan er ventjes van 9 of 10 jaar. Kinderen van die leeftijd spelen buiten. Misschien wonen ze vlakbij AH en weten die ouders niet dat ze daar staan. En van sommige ouders zullen ze daar wel mogen staan en netjes om plaatjes vragen. En er zullen kinderen zijn die wel netjes er om vragen en anderen niet. Als er zo'n groepje kinderen staat, willen ze misschien niet voor elkaar onderdoen, of er ontstaat haantjesgedrag enz.

Als je kind niet weet dat mensen eisen om spullen af te geven ongehoord gedrag is dan is het kind imo niet netjes opgevoed.
Sorry hoor, ik ben nog niet zo heel lang geleden die leeftijd geweest (ja, ik ben pas veertien. :oo) maar ik zou nóóit zulk gedrag vertonen.
Ik vind het echt belachelijk dat dit gebeurt en als je als ouders geen flauw idee hebt van welke ongein je kind de hele dag uitvoert dan ben je imo ergens ook niet helemaal goed bezig.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 10:24

O maar het zal ook best zo zijn dat die ouders het niet weten , of het ze niks kan schelen dat hun kind zichzelf verlaagt door bij vreemden te gaan bedelen....om zoiets banaals als stickertjes :P

Ze mogen geen snoepjes van vreemden aanpakken , maar hun stickertjes wel :P

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 10:31

Ik ben blij dat jullie in ieder geval heel goed weten hoe je kinderen moet opvoeden. +:)+
Hebben jullie "vroeger" nooit iets gedaan wat jullie ouders misschien ook liever niet hadden?
En zoals al eerder gezegd, er zijn ook mensen (zoals ik) die het niet erg vinden als kinderen om iets vragen.
Het lijkt me voor kinderen dus erg moeilijk.

xAlice, je moet niet alleen naar jezelf kijken. Er zijn kinderen, vooral jongens, die vinden het nu eenmaal heel erg leuk om voetbalplaatjes te sparen, ieder zijn hobby. Die kinderen vinden misschien paarden niet leuk.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 10:52

Niemand claimt alles van opvoeden te weten , en iedereen zal wel eens iets gedaan hebben wat zijn / haar ouders liever niet hadden.....en waarschijnlijk ook duidelijk gemaakt hebben ;)

Dus , wat is je punt :?

Vind je het ook normaal als die kinderen daar achter dat hek staan te vragen naar plaatjes , en ze krijgen trek , dat ze dan bij de bakker gaan vragen om een lekker broodje ? Of ze willen geld , en gaan dat vragen aan mensen ? En bij de slager , dat ze zelf gaan vragen naar dat plakje worst ? En bij de groenteboer verwachten dat ze een banaantje krijgen ?

Ieder moet het voor zich weten maar je laat je kind toch niet bedelen , hoe kun je dat nu goedkeuren :)

Dat je kind nu wat vraagt aan jou of zijn oma of weet ik wie , maar ik vind het wel een kwestie van opvoeding om je kind te leren om niet bij vreemden te schooieren om iets dat ze graag willen , een kind verlaagt zichzelf en zijn familie daarmee vind ik :o

Ook al gaat het maar om voetbalplaatjes , ik zou me doodschamen als mijn kind loopt te bedelen om wat dan ook :o

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 11:08

Mijn kinderen sparen geen voetbalplaatjes. Die zijn daar te oud voor.
Maar ik kom ong. 3 x per week bij AH. Daar vragen kinderen om mijn plaatjes en ik zeg nee, sorry, ik spaar ze voor mijn neefje. That's it. Geen enkel probleem gehad.
Ik heb het al eerder aangegeven, vorige week stond er in de krant een interview met een vooraanstaand pedagoog. Hij vond het sparen van de plaatjes dus goed voor de opvoeding van kinderen.

Dus ik snap werkelijk niet de problemen die sommige bokkers hebben? Wel valt mij op, dat de bokkers die moeite hebben, al een negatieve toon gebruiken t.a.v. kinderen. Misschien hebben jullie daarom wel problemen met kindren?

En doodschamen als een kind iets vraagt? Mijn éne dochter was altijd heel bescheiden, maar ik heb haar geprobeerd te leren om juist te vragen als je iets wil. Nee heb je, ja kun je krijgen.

En als je verwacht dat kinderen zich gedragen, dan vind ik plaatjes verscheuren voor de ogen van kinderen niet echt getuigen van een goede opvoeding. Ik vind het kinderachtig en kleinzielig.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 11:29

Jij hebt geen probleem gehad , andere mensen wel , ook mensen met een kind aan de hand die het totaal niet verwachten , dus het komt wel voor , dat ligt niet altijd in die mensen....HEEL-heel soms....kan het misschien ook wel gewoon aan de kinderen liggen ? ;)

Hoezo een negatievetoon ten aanzien van kinderen ? Als je het hebt over rotkoters / ettertjes / wat dan ook , dan mag je het beestje best bij de naam noemen. Sommige kinderen zijn gewoon kinderen , andere zijn vervelende ettertjes. Als je het niet over alle kinderen hebt , maar over het groepje ettertjes , dan zeg je simpelweg "die ettertjes" , vrij logisch hoor :)

Als iemand klaagt over een stel Tokkies die bij de AH in de rij stonden dan bedoelen ze ook niet alle "grote mensen" :P

Er is niks mis met dingen vragen aan andere mensen. Vragen of ze even iets aan willen geven , hoe laat het is , of iemand iets weet.... maar vreemde mensen vragen om jou iets te geven...dat is gewoon bedelen.

Bedelen / schooieren en iets vragen aan iemand zijn toch wel 2 verschillende dingen vind ik hoor :)

Ik heb er begrip voor dat je het verscheuren van de plaatjes kleinzielig vindt :j

Maar dat is gewoon een reactie op het kleinzielige gedrag van die kinders , hadden ze daar niet staan mekkeren om plaatjes dan hadden ze ook niet geconfronteerd geworden met volwassen die zo'n slecht voorbeeld geven :P

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 11:53

Natuurlijk zijn er rotvervelende kinderen en onbeschofte kinderen enz.
Maar als je hier leest, is het een levensgroot probleem?

Ach, ik geloof meer in die pedagoog die het goed voor de opvoeding van kinderen vindt om plaatjes te sparen. Als ik nu zoontjes zou hebben, zouden ze van mij gewoon mee mogen doen met sparen.
En aan bedelaars in de stad geef ik meestal ook wat.
Wat is het probleem als een kind iets vraagt? Je zegt gewoon nee, als je niets wilt geven en loop weer door.

Ik begrijp gewoon niet, dat mensen zich zo snel ergeren.
Maar daar kan je voor in therapie. :D

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 13:24

Pascal schreef:

Hij weet precies tot hoever hij kan gaan, bij oma vertikt hij het om op te ruimen..

Ik zou dus ook nooit willen dat mijn zoon achter de dranghekken staat bij de AH.

Zou me leuker lijken voor jullie beide dat dat gewoon automatisch gebeurt.
Ipv al die consucuenties altijd.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 13:33

Electra63 schreef:
Natuurlijk zijn er rotvervelende kinderen en onbeschofte kinderen enz.
Maar als je hier leest, is het een levensgroot probleem?

Ach, ik geloof meer in die pedagoog die het goed voor de opvoeding van kinderen vindt om plaatjes te sparen. Als ik nu zoontjes zou hebben, zouden ze van mij gewoon mee mogen doen met sparen.
En aan bedelaars in de stad geef ik meestal ook wat.
Wat is het probleem als een kind iets vraagt? Je zegt gewoon nee, als je niets wilt geven en loop weer door.

Ik begrijp gewoon niet, dat mensen zich zo snel ergeren.
Maar daar kan je voor in therapie. :D

Het sparen van die plaatjes zal zeker wel goed zijn :j

Maar gewoon plaatjes sparen zoals het bedoeld is , is nog iets heel anders dan voor een supermarkt te gaan staan bedelen achter een stel dranghekken :P

Maargoed.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 14:21

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 14:35

Vragen en eisen zijn 2 heel verschillende dingen. Net als vragen en mensen uitschelden. Of vragen en elkaar ervoor bespringen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 14:40

Maar ik lees hier toch ook, dat sommigen vragen ook niet aanvaardbaar vinden?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 15:00

xSOULSISTER schreef:
Pascal schreef:

Zou me leuker lijken voor jullie beide dat dat gewoon automatisch gebeurt.
Ipv al die consucuenties altijd.

Dat was mijn gedachte ook, heel eerlijk gezegd. Altijd maar strijd samen hebben, lijkt mij niet zo leuk. ;)
Mijn dochter heeft ook zo haar momenten, tuurlijk, maar ik hoef vrij weinig te waarschuwen, hoor.
Ze luistert prima. :j

En tja, even over de andere reacties..... Er komt een moment dat ik niet altijd zal weten waar ze uithangt. Of ik dat ok vind? Tja, zo gaat dat gewoon. Want kinderen laat je steeds meer los, als het goed is. En ze zal vast wel eens wat uithalen, heb ik vroeger ook wel eens gedaan en ik ben ook prima terecht gekomen. ;)
Oh oh, wat een heiligheid hier soms...... het werkt gewoon op mijn lachspieren. :D

Ik moet vanmiddag weer naar de AH, nou, ik kan me er echt niet druk over maken, hoor. A. Omdat het allemaal erg meevalt. B. En al zal het een keer niet meevallen, ik kan prima mijn zegje doen tegen kinderen, als het moet. ;)

Mijn eigen meisje gaat ook mee en die wandelt altijd naar de kaasafdeling, waar ze altijd 'bedelt' om een stukje kaas. Zeer slecht opgevoed, ja. :P

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 15:01

Succes, Twiggy.
Ik ben al geweest en veilig thuis gekomen. :D
Mijn neefje is tussen de middag al zijn plaatjes dolgelukkig komen ophalen.