Turkse/Marokkaanse vlag als je geslaagd bent. Wat vind jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Turkse/Marokkaanse vlag als je geslaagd bent. Wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 23:21

goed plan!!!

ik draai nergens omheen, ik geef gewoon niet het antwoord wat jij wil horen............. das een behoorlijk verschil :)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 00:35

@ Kim: Ik begrijp jouw stelling wel. Maar kan het niet zo zijn dat je altijd wel wat mee krijgt van de cultuur waarin je ouders zijn opgegroeid? Derder generatie Marokaan (ja ook ik kies voor dit makkelijke voorbeeld) is allicht wel opgevoed met veel Marokaanse invloeden. En waarschijnlijk ook wel jaarlijks naar Marokko gereisd om daar de hele zomer te verblijven met familie..

Wat ik wil zeggen is, je bent wie je bent. Net perse Nederlander, niet perse Marokaan. Je zult altijd beiden zijn.

Dus waarom niet die vlag? Waarom niet trots zijn op de afkomst van je familie en wat je zelf bereikt heb in dit land?

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 00:38

nou kiwiko leg eens uit wat bashen betekent.. En idd tandjes... Want ook ik ken deze uitdrukkingen niet.

Bovendien liggen je roots in het land waar je voorvaderen vandaan kwamen. Dus in veel gevallen in nederland is dit in het buitenland.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 00:39

Jessix schreef:
@ Kim: Ik begrijp jouw stelling wel. Maar kan het niet zo zijn dat je altijd wel wat mee krijgt van de cultuur waarin je ouders zijn opgegroeid? Derder generatie Marokaan (ja ook ik kies voor dit makkelijke voorbeeld) is allicht wel opgevoed met veel Marokaanse invloeden. En waarschijnlijk ook wel jaarlijks naar Marokko gereisd om daar de hele zomer te verblijven met familie..

Wat ik wil zeggen is, je bent wie je bent. Net perse Nederlander, niet perse Marokaan. Je zult altijd beiden zijn.

Dus waarom niet die vlag? Waarom niet trots zijn op de afkomst van je familie en wat je zelf bereikt heb in dit land?

in dit land ja, niet in Marokko.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 00:39

Ik zeg gewoon lekker een nederlandse vlag, je hebt nederlands examen gedaan dus...

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 00:40

@christel1857: Wat bedoel je nu?

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 00:42

en dan te bedenken dat deze discussie gaat om een simpel vlaggetje wat je uithangt om te laten zien dat je geslaagd bent..

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 00:43

Suuskipje schreef:
en dan te bedenken dat deze discussie gaat om een simpel vlaggetje wat je uithangt om te laten zien dat je geslaagd bent..

Ja... ;)

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 00:45

Jessix schreef:

Dat je het respect kunt hebben om het land waar je bent afgestudeerd óók een eerbetoon te gunnen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 00:54

christel1857 schreef:
Jessix schreef:

Dat je het respect kunt hebben om het land waar je bent afgestudeerd óók een eerbetoon te gunnen.

Oh ok. Maar wie zegt dat ze geen respect hebben voor Nederland? Omdat ze de Marokaanse vlag hebben hangen wil dat nog niet zeggen dat ze Nederland niet respecteren, toch?

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 00:57

Ik vind dat het gewoon moet kunnen
Had ik ook gedaan.
Ik stoor me alleen aan de titel.
Want het gaat om de buitenlanders.
Maar je richt het specifiek op de turken en de marokkanen

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 00:57

Jessix schreef:
christel1857 schreef:

Oh ok. Maar wie zegt dat ze geen respect hebben voor Nederland? Omdat ze de Marokaanse vlag hebben hangen wil dat nog niet zeggen dat ze Nederland niet respecteren, toch?

Zoals ik al 100x in dit topic heb gezegd. Het gaat er niet om welke vlag ze wél ophangen. Het gaat er om welke vlag er NIET hangt. Hang er desnoods een Nederlandse naast. Dan zul je zien dat werkelijk niemand er problemen mee zal hebben. En dan kan er ook niet meer door een aantal mensen worden geroepen dat deze mensen hun identiteit niet wordt gegund.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 01:01

Wauw nog nooit van gehoord dat er een traditie bestond van vlag met boekentas uithangen wanneer je geslaagd bent.
Nu ben ik belg, maar ik denk niet dat ik de Belgische vlag zou uithangen als ik woonachtig was in Nederland.
Denk dat ik gewoon de Nederlandse vlag zou gebruiken omdat die bij de traditie hoort.

Door zo een dingen is al veel cultuur verloren gegaan, als ik een Belgische vlag wil hangen, dan hang ik hem wel apart.
Laatst bijgewerkt door lesilla op 28-06-10 01:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 01:02

Ok jouw mening is me duidelijk.

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 03:04

Stel ik zou in een land wonen en studeren waar ik niet geboren ben en daar geslaagd zou zijn voor mijn studie zou ik twee vlaggen uithangen zowel van het land waar ik op dat moment zou wonen als van mijn geboorteland.

Dus dat is 1 vlag uit respect voor het land waar ik op dat moment woon en daar mijn studie heb mogen behalen als respect voor je vaderland oftewel je eigen nationaliteit.

Ik vraag me wel af of er mensen zijn die ervaring hebben met b.v. hun Nederlandse vlag uithangen in een ander land dan Nederland en hoe daarop gereageerd is.

Of er mensen zijn die in België,Duitsland,Turkije,Marokko,Amerika of Frankrijk gestudeerd hebben en daar bij het slagen van hun studie de Nederlandse traditie aangehouden hebben en lekker op zijn Nederlands de Nederlandse vlag buiten het raam gehangen hebben en wat de reactie's daarop waren??!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:10

PERENBOOMPIE schreef:
Ik vraag me wel af of er mensen zijn die ervaring hebben met b.v. hun Nederlandse vlag uithangen in een ander land dan Nederland en hoe daarop gereageerd is.

Of er mensen zijn die in België,Duitsland,Turkije,Marokko,Amerika of Frankrijk gestudeerd hebben en daar bij het slagen van hun studie de Nederlandse traditie aangehouden hebben en lekker op zijn Nederlands de Nederlandse vlag buiten het raam gehangen hebben en wat de reactie's daarop waren??!

Mijn tante en haar "nazaten" vlaggen ieder jaar op Koninginnedag en Bevrijdingsdag in Canada. De mensen in de omgeving vinden het sùper en vlaggen mee op Bevrijdingsdag met twee vlaggen met de Dutchies :D ..... Er zijn heel veel vlaggen oversea gegaan :D Men is daar gelukkig wel tolerant.

Mijn zoon heeft gestudeerd en voor een huisgenoot die wss ging slagen heb ik via internet enkele Peruaanse vlaggen weten te bemachtigen. De medestudenten hadden het hele huis van buiten zo versierd. Ge-wel-dig :j Jongen (die overigens in Nederland geboren is)nwas helemaal emotioneel en zwaar onder de indruk. Hopelijk blijft het grootste deel van Nederland dat.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:46

volgens mij heeft Canada ook een behoorlijke vinger in de pap gehad bij onze bevrijding :) IK zou ook trots zijn als Canadees dat een stel Nederlanders dan hun vlag uithangen om te vieren dat ZIJ hebben geholpen dat land te bevrijden :D :D

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:49

Ach, en dat is ook een paar generaties terug :D

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 11:04

maar wilde de pvv geen etnische registratie? [size=9](sorry dat ik over de pvv begin) dan is het misschien wel handig als iedere 'marokkaan' een marokkaanse vlag buitenhangt bv.

heel flauw :+ , maar ik moest eraan denken toen ik dit filmpje tegen kwam op youtube:
het is misschien iets anders dan het buitenhangen van een vlag, maar heeft wel met marokkaanse/turkse vlaggen te maken op nederlandse(allochtoonse) mensen. zoals bv opmerkingen die worden gemaakt als 'natuurlijk,ik ben trots op wat ik ben' etc. daar is misschien toch het menselijke gevoelsaspect achter vandaan te halen.
vooral de opmerking 'lekker overzichtelijk' vond ik helemaal geweldig.

(alhoewel ik persoonlijk van mening ben dat etnische registratie onmogelijk is. ik kijk even naar mijn eigen familie 'egyptenaar x iranier x hollander' om maar iets dergelijks te noemen.. ook omdat ik van mening ben dat de 3e generatie gewoon autochtone hollanders zijn, die toevallig een andere origine hebben en waarvan hun oorspronkelijke roots en familiegeschiedenis in het buitenland liggen.. maar hoeveel generaties blijven ze nog 'de marokkaan, de buitenlander'. het komt van beide kanten, ze noemen zichzelf zo en ze worden zo genoemd, ook is het 'een gevoel'. maar hoe dan als we 2 generaties verder zijn? de 4e of 5e generatie? of zelfs de 6e? die kan je dan toch niet meer registreren als 'marokkaan, turk, chinees, ghanees etc'.)

edit: typfout

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 11:12

slimmerik schreef:
Ach, en dat is ook een paar generaties terug :D

dat dacht ik zeker!! :D :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 11:14

ik kan me helemaal vinden in de post van Jameyskatje.......

precies wat ik bedoel :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 11:26

Jameyskatje zie zomaar een kennis van mij op 2:16 voorbijkomen in dat filmpje :') ik kan me in elk geval helemaal vinden in jouw post haha

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 11:30

dat valt mee (was bang dat ik heel bokt over me heen zou krijgen haha)

grappig dat je iemand voorbij ziet lopen. weet die persoon dat zelf wel? haha

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:05

Ik heb 12de-eeuwse Italiaanse voorvaderen via moederskant en Duits bloed via vaderskant maar dan veel recenter.

Ik ben dan ook van mening dat ik zéker geregistreerd moet worden, want historisch gezien heb ik héél, héél eng bloed. :D ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 12:06

ik heb frans en portugees bloed.................. maar dat is wel 40 generaties geleden :)