ik draai nergens omheen, ik geef gewoon niet het antwoord wat jij wil horen............. das een behoorlijk verschil

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jessix schreef:@ Kim: Ik begrijp jouw stelling wel. Maar kan het niet zo zijn dat je altijd wel wat mee krijgt van de cultuur waarin je ouders zijn opgegroeid? Derder generatie Marokaan (ja ook ik kies voor dit makkelijke voorbeeld) is allicht wel opgevoed met veel Marokaanse invloeden. En waarschijnlijk ook wel jaarlijks naar Marokko gereisd om daar de hele zomer te verblijven met familie..
Wat ik wil zeggen is, je bent wie je bent. Net perse Nederlander, niet perse Marokaan. Je zult altijd beiden zijn.
Dus waarom niet die vlag? Waarom niet trots zijn op de afkomst van je familie en wat je zelf bereikt heb in dit land?
christel1857 schreef:Jessix schreef:@christel1857: Wat bedoel je nu?
Dat je het respect kunt hebben om het land waar je bent afgestudeerd óók een eerbetoon te gunnen.
Jessix schreef:christel1857 schreef:
Dat je het respect kunt hebben om het land waar je bent afgestudeerd óók een eerbetoon te gunnen.
Oh ok. Maar wie zegt dat ze geen respect hebben voor Nederland? Omdat ze de Marokaanse vlag hebben hangen wil dat nog niet zeggen dat ze Nederland niet respecteren, toch?
PERENBOOMPIE schreef:Ik vraag me wel af of er mensen zijn die ervaring hebben met b.v. hun Nederlandse vlag uithangen in een ander land dan Nederland en hoe daarop gereageerd is.
Of er mensen zijn die in België,Duitsland,Turkije,Marokko,Amerika of Frankrijk gestudeerd hebben en daar bij het slagen van hun studie de Nederlandse traditie aangehouden hebben en lekker op zijn Nederlands de Nederlandse vlag buiten het raam gehangen hebben en wat de reactie's daarop waren??!