Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
idinn schreef:Wbt de buitenlandse studenten hun eigen studiekosten laten betalen (sowieso voor wat? HBO, uni bachelor/master?)... maken wij NLers niet net zo goed gebruik van de buitenlandse onderwijsinstellingen? Voor wat hoort wat, als wij zo graag meer buitenland gericht willen, het onderwijs moet beter zodat we aansluiten op het buitenland, masters moet je kunnen doen aan een willekeurige universiteit in Europa. Dan moet je imo ook accepteren dat studenten uit andere EU landen dat net zo goed willen en dus bij jou aankloppen. Ik weet niet of er landen zijn met dit beleid, maar ik zou er niet aan beginnen, voor je het weet krijg je de bal terug en zijn de studiekosten ergens voor iedereen normaal behalve de NLers want sja studenten daar mogen ook niet "voordelig" naar ons toe. Zolang de stufi gewoon uit eigen land komt heb ik er niet veel problemen mee. Die buitenlandse studenten zorgen naast hun opleiding tenslotte ook voor inkomsten in de omgeving.
Ik zit mede door de belachelijke studiekosten in Nl in Belgie, daar zijn ze 3x zo laag + het onderwijs is beter. Misschien moeten we juist blij zijn dat er schijnbaar nog opleidingen zijn met een goed niveau waar buitenlandse studenten graag heen willen? Zo goed is ons onderwijs namelijk niet...
Adil18 schreef:Ik doe nu net een Sommersemester in Dld en heb gewoon 700 euro uit eigen zak moeten betalen...Alleen omdat het geen partnerschool van de HU is...
idinn schreef:Adil18 schreef:Ik doe nu net een Sommersemester in Dld en heb gewoon 700 euro uit eigen zak moeten betalen...Alleen omdat het geen partnerschool van de HU is...
Ik doelde meer op het volgen van een gehele opleiding aan een onderwijsinstelling in het buitenland.
Hoe uitwisselingen vanuit een opleiding aangeboden/geregeld worden etc heb ik me nooit echt in verdiept.
Je had neem ik aan ook voor een school kunnen kiezen dat wel partner was met de HU en dan dat niet hoeven te betalen?
@Heino: dit wat?
.Citaat:De SP is een partij die zich van oudsher sterk maakt voor natuur en dieren. We zijn voor het afschaffen van de bioindustrie. Onlangs hebben 3 eerste Kamerleden van de SP samen met meer dan 100 professoren een manifest gepubliceerd tegen de bioindustrie. En dat manifest komt overeen met de SP standpunten.
http://www.duurzameveeteelt.nl/
We zijn zeker ook een milieupartij. De SP heeft een eigen afwijkend en kritisch geluid als het gaat om natuur en milieu. We lopen niet met alle hypes mee. In tegenstelling tot alle andere partijen voor om de verantwoordelijkheid voor milieuvervuiling te leggen waar die hoort. Bij de grote bedrijven en producenten. En niet bij de burger die veelal niet gevraagd heeft om al die troep en rommel.
De SP is historisch gezien groot geworden door aanpak van milieuproblemen. Dyosint in Oss bijvoorbeeld. En zeker ook de acties van Remi Poppe in het Rijnmondgebied. Het asbestverbod bijvoorbeeld is er mede gekomen door de volhardende inzet van de SP.
We zijn ook nu nog altijd een van de meest groene partijen in de Kamer:
- We stemden volgens onderzoek door milieubeweging in 2006 zelfs milieubewuster dan alle anderen!
- Krista van Velzen is nationaal en internationaal erkent als groot voorvechtster voor dieren
- Hugo Polderman was in 2008 nog door de natuurbeweging gekozen tot het groenste Kamerlid.
- Remi Poppe is de meest bekende milieuactivist van de jaren 70- 80 en 90 en is nog altijd strijdbaar.
- Paulus Jansen is als woordvoerder Klimaat heel constructief bezig en is zelfs rapporteur voor de tweede kamer waar het gaat om klimaatadaptatie.
- We hebben een MilieuAlarmteam dat misstanden aan de kaak stelt en zeer wordt gewaardeerd door mensen die veel met milieuhandhaving en toezicht te maken hebben.
Ook in onze financiële voorstellen zit de vergroening ingebakken. Meer belasten op negatieve effecten van productie en consumptie op natuur, milieu, volkgezondheid, werkgelegenheid, sociaal economische omstandigheden in andere landen en minder op arbeid. Dat GroenLinks daar de hele dag zich voor op de borst klopt moeten ze vooral zelf weten. De SP praat daar niet over maar doet het gewoon. Geen mooie glossys van onze kant maar concrete voorstellen om de producenten te dwingen om rekening te houden met natuur, milieu, volkgezondheid, werkgelegenheid, sociaal economische omstandigheden in andere landen.
Tot slot zomaar twee voorstellen waaruit blijkt dat we oog hebben voor de duurzame toekomst.
Het is een aangenomen motie van Remi Poppe die vraagt op meer steun en aansturing op het onderzoek naar en het uitrollen van biologische alternatieven voor plastic verpakkingen.
Het is een aangenomen motie van Remi Poppe die de regering verzoekt te komen met eenduidige richtlijnen voor maatschappelijk verantwoord ondernemen zowel bij de productie als in de internationale handel, met name ter bescherming en behoud van natuur en milieu,
De SP vindt dierenrechten en natuur belangrijk. Krista van Velzen heeft o.a. een initiatiefwet ingediend om nertsen bont te verbieden en heeft vele acties ondernomen in het bestrijden van dierproeven
Klaasje schreef:Ik zal nog moeten kiezen tussen de SP en PVV. Denk dat het de laatste wordt.
Krips schreef:Bijvoorbeeld nu met het begrotingstekort en de bezuinigingen.
ceasario schreef:Krips schreef:Bijvoorbeeld nu met het begrotingstekort en de bezuinigingen.
Dat heb je danken aan het CDA en de zakkenvullende VVD-ers..
en niet te vergeten de DSB-bank voor financiering van SUV-trailer en paard.![]()
Weet je nog ZALM (VVD) de minister van financien, de klojo van de DSB en nu ook nog ff zegt dat geld van de AMRO belastingbetaler daar kan je naar fluiten..(30 miljard)
Helmoni schreef:Er stemmen hier veel mensen op de PVV. Ik ga een kijken wat hun allemaal willen.
__Carmen__ schreef:Klaasje schreef:Ik zal nog moeten kiezen tussen de SP en PVV. Denk dat het de laatste wordt.
Dat is wel apart, want de SP is extreem links en de PVV extreem rechts???
Ik weet nog niet wat ik ga stemmen, stem altijd links maar ik heb geen idee welke partij... En stemmen op het CDA is ook nog niet helemaal uitgesloten... Dus ik ga me er komende week nog eens goed in verdiepen en dan stemmen op de partij die het beste bij mijn mening past
ceasario schreef:Helmoni schreef:Er stemmen hier veel mensen op de PVV. Ik ga een kijken wat hun allemaal willen.
Ja Ollanders zijn een kuddevolk...Maar ga je gang...als je kiest om niet meer naar Turkye op vakantie te gaan of meer van die landen...
Want die schoppen je straks ook het vliegtuig in richting dan Nederland...Wil je zo leven...Je mag het hebben het zal me een worst zijn met mijn 62 jaar op dit moment..
Heb een mooi leven achter de rug en nog...Ik hoop voor jullie straks ook, maar dan zal men wel met een andere instelling de wereld tegemoet moeten zien..
Zo dat was de "preek"..
ceasario schreef:Helmoni schreef:Er stemmen hier veel mensen op de PVV. Ik ga een kijken wat hun allemaal willen.
Ja Ollanders zijn een kuddevolk...Maar ga je gang...als je kiest om niet meer naar Turkye op vakantie te gaan of meer van die landen...
Want die schoppen je straks ook het vliegtuig in richting dan Nederland...Wil je zo leven...Je mag het hebben het zal me een worst zijn met mijn 62 jaar op dit moment..
Heb een mooi leven achter de rug en nog...Ik hoop voor jullie straks ook, maar dan zal men wel met een andere instelling de wereld tegemoet moeten zien..
Zo dat was de "preek"..
ceasario schreef:Ja Ollanders zijn een kuddevolk...Maar ga je gang...als je kiest om niet meer naar Turkye op vakantie te gaan of meer van die landen...
Zo dat was de "preek"..