OV Chipkaart (Deel 2)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 12:41

_zwikkie_ schreef:
Bedoel 31 december, tenminste dat staat op de site van duo

Volgens mij kijk je verkeerd, of heb je een link?
In 2011 zou je niet gratis kunnen reizen op 31 december, maar dan valt die dag ook op zaterdag.

Anoniem

Re: OV Chipkaart (Deel 2)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 12:59

Ik kreeg onlangs een brief dat ik binnen 8 weken weer wat zou horen over mijn declaratie.. we zijn inmiddels 10 weken verder.. ga ze maar eens bellen..

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 16:35

Mag ik jullie lastigvallen met een OV chipkaart-vraag?
Ik zit nl echt in de stress. Ik heb al jaren amper meer met het openbaar vervoer gereisd, maar kom er net achter dat de plek in Rotterdam waar ik morgen heen moet amper met de auto te bereiken is, maar wel met trein en metro. Dus wil morgen met de trein van Leiden naar Rotterdam, en dan met de metro naar bestemming.
Maar ik heb geen OV-chipkaart. Die enkele keer dat ik met bus/trein reis koop ik gewoon een kaartje. Ben er geen fan van dat via ov-chip reisgegevens geregistreerd worden ivm privacy. Ik ben geen crimineel oid hoor :Y) Maar ik kom er dus net achter dat in Rotterdam alles met OV-chip moet.
Dus hoe doe ik dat morgen? Wat voor OV-chip moet ik hebben en is die gewoon op het station verkrijgbaar?
Ik heb al op ov-chipkaart.nl gekeken, maar krijg daar niet genoeg duidelijkheid.
Wie kan mij helpen? Ben een controlfreak, dus wil alles van tevoren weten...

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 16:40

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 16:52

Bedankt voor je reactie!
Die heb ik iig voor de tram nodig begrijp ik. Kan ik voor de trein wel een gewoon kaartje kopen? Of moet dat ook met de chip-kaart?
En zit er op zo'n anonieme kaart als saldo, of betaal je alleen voor de kaart al 7,50?

Ik voel me nu echt als een bejaarde van 24 :o Alsof ik niet meer met mijn tijd mee kan gaan ;)

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 16:53

Je kan nog gewoon een treinkaarten kopen! Volgens mij zit er nog geen saldo op de anonieme kaart, maar dat weet ik ook niet zeker.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 19:43

Twijfel nu eigenlijk of je wel met een kaarten kan reizen, omdat je natuurlijk bij rotterdam uitstapt.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 19:51

Misschien kunnen jullie mij helpen.
Ik had net een topic geopend, maar die ging op slot i.v.m. dit topic.

Ik ga morgen voor het eerst met de OV chipkaart reizen en heb daarover een vraagje.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Wij reizen niet op saldo aangezien we twee losse dagkaarten hebben liggen.
We vertrekken vanaf een station zonder poortjes en komen aan op een station met poortjes (Amsterdam Centraal)
Nu vroeg ik me af of we dan toch in moeten checken op ons station om in Amsterdam de poortjes uit te kunnen?
Of kunnen we de OV chipkaart enkel in Amsterdam gebruiken om de poortjes te openen?

LadyAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 19:52

Dat topic was snel opslot, dit was nog mijn antwoord :)

Voor de trein laten ze altijd een aantal poortje open staan voor mensen die geen OV chipkaart hebben.
Alleen bij de metro kom je er niet in zonder kaart.
Bij Amsterdam Centraal hoef je zelfs helemaal niet door de poortjes vanaf de trein naar mijn weten.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 19:53

Dus dan hoeven we niet in te checken op ons station omdat we losse kaartjes hebben?

Ja die was erg snel op slot :P

LadyAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 19:54

Klopt, met de trein is het nog niet verplicht, dus kun je gewoon je dagkaart aan de conducteur laten zien.
Dus hoef je ook niet in te checken op jullie station..

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 19:57

Oké dus gewoon op de oude manier ;)
Dank je.

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 10:51

Hoi hoi,
Weet iemand of de ov studenten kaart geldig is in de kerstvakantie? Kan het op internet nergens vindden! :)

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 11:12

Die is gewoon geldig, alleen niet met kerst en op 1 januari :) Tenzij je een weekendkaart hebt, dan is 'ie uiteraard doordeweeks niet geldig, maar wel met kerst en op nieuwjaarsdag.

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 11:15

Mooi, zit inmiddels al in de trein haha, de gok genomen en geen kaartje gekocht gelukkig! Heb een week ov idd! ;)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 11:25

Ben blij met dit topic!
In 1 zoekopdracht vond ik antwoord op mijn vraag. : of mijn OV vandaag geldig is :D

Ja dus :D

annetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 21:30

Ik heb ook een vraagje:
Als ik bij de NS-site mijn treinreis plan staat er: ritprijs voor reizen op saldo bij ns €11,50.
Is dit dan retour of enkele reis? Volgens mijn zus is dit wel retour, maar ik weet het niet...

Mijn zus heeft een studenten ov, krijg ik dan ook reductie op mijn treinreis als ik met haar reis, hoe weet dat systeem dat dan als ik me gewoon inlog op het station?
Sorry als het wat vaag is haha :P

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 21:32

Enkele reis. Reizen met de OV chipkaart kent geen retouren :) Je moet immers bij instappen inchecken, en bij uitchecken uitstappen... dus hij kent alleen maar stukken enkele reis.

annetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 21:33

Szan schreef:
Enkele reis. Reizen met de OV chipkaart kent geen retouren :) Je moet immers bij instappen inchecken, en bij uitchecken uitstappen... dus hij kent alleen maar stukken enkele reis.

Dacht ik al, maar mijn zus zei het met zoveel overtuiging :P

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 21:33

Oh, en wat betreft reductie: als jij in de trein met haar meereist krijg je korting ja. Maar dan moet je wel een los kaartje in de automaat kopen, want je chipkaart kent dat nog niet. Dus als je met korting met haar mee wil reizen, gewoon een los kaartje kopen ;)

annetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 22:37

Oke bedankt voor je hulp!!

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 10:58

Kun je in de kerstvakantie gratis met Ov studentenkaart reizen? Ga namelijk morgen naar Amsterdam maar weet het niet zeker..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 10:58

Jup.. behalve in de weekenden uiteraard en op feestdagen. Tenzij je een weekend OV hebt.. dan niet doordeweeks maar wel in de weekenden / feestdagen.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-10 11:27

Ik ben trouwens echt blij met die gratis thee, als je in de kou moet wachten! Maakt weer een deel goed.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-10 14:20

ik wou dus gister mijn geld ophalen dat van mijn chipkaart was afgehaald op de dag dat er een fout in het systeem zat... Er was rond de 6-7 euro afgehaald terwijl ik dus normaal gratis reis. Ik dus gister in het station bij zo'n automaat op " product afhalen" gedrukt, blijkt er dus helemaal niks te staan :oo iemand anders die het weet?