Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Douce schreef:@ V_lalala, werk(te) jij in de horeca?
In de horeca is 't gebruikelijker om fooi te geven, vooral bij feesten met zulke bedragen is dat gewoon een kleine moeite.
zap schreef:Was was nu het probleem dan?
Die mevrouw vond het niet erg om daar te wachten......
Ik had vandaag een hele discussie met een klant. Ofnja, ik vond dat de klant gelijk had toen ik het hele verhaal hoorde, maar moest dus van de slager (die ik aan de telefoon had) het anders regelen. Uiteindelijk heb ik dus maar gezegd dat hij het zelf mocht op komen lossen.
Ik vind dat soort dingen lastig. Klanten zijn heel belangrijk en ik wil het de klanten altijd naar de zin maken, maar aan de andere kant een collega afvallen dat kan je ook niet maken.... Ging wel even hard tegen hard. Ik had zowiezo de klanten hun geld terug gegeven (ook al mocht dat niet van de slager, want ik was het met de klant eens), maar uiteindelijk zei de slager dat ik toch maar het geld moest teruggeven (maar de toon waarop....)
V_lalala schreef:Douce schreef:@ V_lalala, werk(te) jij in de horeca?
In de horeca is 't gebruikelijker om fooi te geven, vooral bij feesten met zulke bedragen is dat gewoon een kleine moeite.
najaa, ieder zijn eigen mening.
nee werk niet in horeca.
maar ga dus ook maar nooit meer uit eten als het gebruikelijk is om fooi te geven.
sorry maar kan me geld in deze tijd wel beter gebruiken denk wel meer mensen.
tuurlijk als je de hele tijd je best hebt gedaan voor die mensen dan is het natuurlijk heel fijn als je dan daarvoor een extra beloning krijgt.
dat snap ik best.
maar lijkt me niet dat als het feest 350 kost bijv. dat je dat ook nog extra MOET betalen omdat er personeel rond liep.
asjemenou schreef:En als mensen in een winkel heel dag van voor naar achteren rennen om alles in de winkel te krijgen en de klanten te helpen?
En proberen alles zo goed mogelijk te regelen voor de klanten, krijgen die dan ook 10% fooi?
asjemenou schreef:Polaris schreef:Ach ja de eeuwige discussie over wel of geen fooi.
In Nederland gunnen mensen andere mensen niet zo snel iets wat zij zelf niet krijgen.
Denk dat het meer is: Waarom krijgt een bouwvakker geen fooi als het huis klaar is, en iemand in de bediening wel als de biefstuk lekker is?
Polaris schreef:Dat is in de verste verte niet te vergelijken met horeca werk, dat is stukken zwaarder (ik kan het weten, ik heb beide gedaan).
Polaris schreef:Ach ja de eeuwige discussie over wel of geen fooi.
In Nederland gunnen mensen andere mensen niet zo snel iets wat zij zelf niet krijgen.
zap schreef:Polaris schreef:Ach ja de eeuwige discussie over wel of geen fooi.
Dikke kul, In Nederland is men niet tevreden met kleine bedragen en het gebaar opzich. In Nederland zijn ze zelfs zo arrogant om een kleine fooi niet eens te willen accepteren lijkt het wel, maar alleen grote bedragen te willen innen.
Specials schreef:Dan ben ik heel blij dat jullie niet bij mij in de zaak komen, Geen fooi geven terwijl ik me poten uit me lijf moet rennen voor jullie, Kan je lachen doe ik het de volgende keer allemaal op mn dooie gemakkie
"lekker puh"