Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Douce

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 19:42

@ V_lalala, werk(te) jij in de horeca?
In de horeca is 't gebruikelijker om fooi te geven, vooral bij feesten met zulke bedragen is dat gewoon een kleine moeite.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 19:44

Een kleine moeite..... het is alsnog gewoon geld hoor. Je kan het natuurlijk ook omdraaien. Die man heeft al zoveel producten bij jullie afgenomen en jullie dus zoveel winst gebracht, dat het nog een beetje dubbel is om ook nog fooi te geven ;).

Ik vind alles al duur genoeg, helemaal met eten en in de horeca.

V_lalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 19:47

had vandaag ook mooie klant werk normaal bijna nooit op de zaterdag, maar omdat het vakantietijd is dus wel.
me baas was bijna hele dag achter dus ik moest alles regelen had even kassa overgenomen "zijn 2 kassa's naast elkaar"
komt een vrouw bij de kassa staand ie dicht was bij de ingang.

ben een hele rij aan het weg werken waar steeds weer nieuwe mensen bij komen.
dus ik zeg tegen mevrouw.

; u mag anders wel even in de rij aansluiten.
mevrouw- Ja hallo ik ben al blij dat ik hier gekomen ben, ben slecht te been en ik moet alleen iets ruilen wacht wel op mijn beurt En zo ging mevrouw nog even door.
heb me omgedraaid en ben verder gegaan met de andere klanten.
had even een collega gevraagt of zij de klant wou helpen had het al geschoten zo'n klant had ik geen zin in :P.

maar was een vakantie hulp dus moest ik nog bijna alles doen.
heb niet tegen mevrouw gepraat als zij als een kleinkind wil doen praat ik niet met haar.
we waren klaar zecht mevrouw nog dood leuk dankje wel dames.

gelukkig heb je ook nog hele fijne klaten op een dag :)

V_lalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 19:51

Douce schreef:
In de horeca is 't gebruikelijker om fooi te geven, vooral bij feesten met zulke bedragen is dat gewoon een kleine moeite.

najaa, ieder zijn eigen mening.
nee werk niet in horeca.
maar ga dus ook maar nooit meer uit eten als het gebruikelijk is om fooi te geven.
sorry maar kan me geld in deze tijd wel beter gebruiken denk wel meer mensen.

tuurlijk als je de hele tijd je best hebt gedaan voor die mensen dan is het natuurlijk heel fijn als je dan daarvoor een extra beloning krijgt.
dat snap ik best.
maar lijkt me niet dat als het feest 350 kost bijv. dat je dat ook nog extra MOET betalen omdat er personeel rond liep.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 19:52

Was was nu het probleem dan?

Die mevrouw vond het niet erg om daar te wachten......

Ik had vandaag een hele discussie met een klant. Ofnja, ik vond dat de klant gelijk had toen ik het hele verhaal hoorde, maar moest dus van de slager (die ik aan de telefoon had) het anders regelen. Uiteindelijk heb ik dus maar gezegd dat hij het zelf mocht op komen lossen.

Ik vind dat soort dingen lastig. Klanten zijn heel belangrijk en ik wil het de klanten altijd naar de zin maken, maar aan de andere kant een collega afvallen dat kan je ook niet maken.... Ging wel even hard tegen hard. Ik had zowiezo de klanten hun geld terug gegeven (ook al mocht dat niet van de slager, want ik was het met de klant eens), maar uiteindelijk zei de slager dat ik toch maar het geld moest teruggeven (maar de toon waarop....)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 19:55

Vandaag weer wat rotjochies. :roll:

Eentje kreeg van die moeder een lampje voor op de fiets. In een verpakking, een witte en een rode. Leuk en aardig allemaal, maar terwijl ik aan de kassa op sta te ruimen en die moeder in de opruimingsbakken zit te graaien voor haar leven, begint dat kind wel met die lampjes in míjn ogen te schijnen. Nou, daar ben ik dus helemaal niet blij om.

Ondertussen lopen de andere 2 kinderen van die mevrouw naar de rookworstenbak (die gelukkig leeg was) en beginnen met de tangen waarmee je de rookworst normaal gezien oppakt vanalles uit de winkel te pakken en uit te rekken. Het kind wat in mijn ogen scheen rent er naartoe en begint vervolgens ook de rekken uit de bak te halen en de zakjes op de grond te gooien.

Loopt de kleinste naar me toe terwijl ik het koekschap wat ze omgegooid hebben weer recht zet, begint hij aan mijn broek te frunniken. (Op onze broek staat recht over de kont het logo, op een soort 'plakkaat') Nou, sorry, maar ik vind toch echt dat je van het personeel af hebt te blijven.

Ondertussen naar mevrouw gelopen.
- Mevrouw, zou u uw kinderen kunnen vragen iets rustiger te doen? Ze zitten alles om te gooien, en overal uit te halen.
"Ja jij stom ondankbaar wicht! Ik koop hier toch spullen! Wat zeur je nou? Jij wordt toch betaald om al die zooi op te ruimen die iedereen maakt?!"
:=

Denk dat veel klanten gewend zijn dat in de winkels het personeel voor de kinderen zorgt! :D
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-08-10 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

V_lalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 19:58

zap schreef:
Was was nu het probleem dan?

Die mevrouw vond het niet erg om daar te wachten......

Ik had vandaag een hele discussie met een klant. Ofnja, ik vond dat de klant gelijk had toen ik het hele verhaal hoorde, maar moest dus van de slager (die ik aan de telefoon had) het anders regelen. Uiteindelijk heb ik dus maar gezegd dat hij het zelf mocht op komen lossen.

Ik vind dat soort dingen lastig. Klanten zijn heel belangrijk en ik wil het de klanten altijd naar de zin maken, maar aan de andere kant een collega afvallen dat kan je ook niet maken.... Ging wel even hard tegen hard. Ik had zowiezo de klanten hun geld terug gegeven (ook al mocht dat niet van de slager, want ik was het met de klant eens), maar uiteindelijk zei de slager dat ik toch maar het geld moest teruggeven (maar de toon waarop....)

naja, het was mevrouw haar bedoeling dat ik haar er tussen door dee dus met andere woorden uhm er stonden drie klanten toen ston zij bij de andere kassa en jaa er komen ook alweer klanten bij.
raar toch voor klanten als ik zelf ga weg lopen omdat mevrouw niet in de rij wil gaan staan.
was goed bedoelt dat ik vroeg of ze in de rij wou gaan staan maar was niet helemaal normaal hoe ze terug reageerde de manier hoe ze alles zij.

jou verhaal snap ik trouwens wel.
je wil iedereen te vreden stellen geen boze klanten en niet tegen je collega in gaan.
moet ik zeggen dat klanten ons niet altijd willen geloven en bij ons dan heel vaak de BLer de bij gehaald moet worden.
maar idd geld terug äls dat terecht is"
vind ik ook de beste oplossing iederene blij';)

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 20:00

Jeeeeemig zeg! Werkt die vrouw zelf niet ofzo?

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 20:09

V_lalala schreef:
Douce schreef:

najaa, ieder zijn eigen mening.
nee werk niet in horeca.
maar ga dus ook maar nooit meer uit eten als het gebruikelijk is om fooi te geven.
sorry maar kan me geld in deze tijd wel beter gebruiken denk wel meer mensen.

tuurlijk als je de hele tijd je best hebt gedaan voor die mensen dan is het natuurlijk heel fijn als je dan daarvoor een extra beloning krijgt.
dat snap ik best.
maar lijkt me niet dat als het feest 350 kost bijv. dat je dat ook nog extra MOET betalen omdat er personeel rond liep.

In America is het gebruikelijk om 10% van het bedrag wat je besteed nog eens BOVENop je rekening MOET betalen in heel veel restaurants..dat staat gewoon bij de check als service fee.

Van mij hoef je niet heel veel fooi te geven hoor, helemaal niet, maar tis of NIETS, of 5 euro ofzo. ik vind dat als je toch al bijna 350 euro uitgeeft aan een diner dat die 5 euro er ook nog wel afkan. ga maar na, in america.. 10% van 350 is 35 euro... dan vind ik 5 euro wel een schijntje hoor!

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 20:11

Ik geef zelf als ik in een horeca gelegenheid ben ook ALTIJD 10% fooi, Ik vind persoonlijk dat dat gewoon hoort.
Die mensen lopen zich voor jou de pest, Dus kan je ook gewoon een tip geven, Jij betaalt voor het eten en het drinken en als de service van het persooneel je bevalt geef je hun wat extra's.
Is de bediening helemaal bout geef ik mensen groot gelijk dat ze geen fooi geven.

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 20:12

Ehm, dit is wel een beetje appels met peren vergelijken.
Als je hier in Nederland in de horeca werkt krijg je gewoon een fatsoenlijk loon uitbetaald. In Amerika is wat je verdiend bijna alleen maar fooi, de rest is niet noemenswaardig..

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 20:13

In America ja. In Canada was dat ook zo, maar als je nagaat wat je daar betaald in vergelijking met wat je betaald in NL...dan betaal je in Nl wel 3x de fooi al met je eten ;).

Waarom moet het of veel zijn of niks. Wees blij met wat je krijgt!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 20:14

En als mensen in een winkel heel dag van voor naar achteren rennen om alles in de winkel te krijgen en de klanten te helpen?
En proberen alles zo goed mogelijk te regelen voor de klanten, krijgen die dan ook 10% fooi? :)

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 20:14

Ach ja de eeuwige discussie over wel of geen fooi.

In Nederland gunnen mensen andere mensen niet zo snel iets wat zij zelf niet krijgen.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 20:15

En in het restaurant waar ik werk krijgen we de fooi nieteens zelf..
In veel andere restaurants wordt de fooi alleen maar onder de bediening verdeeld, terwijl ze zich in de keuken ook helemaal gaar werken..

Polaris

asjemenou schreef:
En als mensen in een winkel heel dag van voor naar achteren rennen om alles in de winkel te krijgen en de klanten te helpen?
En proberen alles zo goed mogelijk te regelen voor de klanten, krijgen die dan ook 10% fooi? :)

Dat is in de verste verte niet te vergelijken met horeca werk, dat is stukken zwaarder (ik kan het weten, ik heb beide gedaan).

MaritB

wie het kleine niet eert, .....

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 20:16

Polaris schreef:

In Nederland gunnen mensen andere mensen niet zo snel iets wat zij zelf niet krijgen.

Denk dat het meer is: Waarom krijgt een bouwvakker geen fooi als het huis klaar is, en iemand in de bediening wel als de biefstuk lekker is?

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 20:16

asjemenou schreef:
Polaris schreef:

Denk dat het meer is: Waarom krijgt een bouwvakker geen fooi als het huis klaar is, en iemand in de bediening wel als de biefstuk lekker is?

Precies, dat is ook precies wat ik zeg.
Als de een het niet krijgt, dan de ander niet.

"Lekker puh" zou ik er bijna achter willen zetten.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 20:17

Polaris schreef:
Dat is in de verste verte niet te vergelijken met horeca werk, dat is stukken zwaarder (ik kan het weten, ik heb beide gedaan).

Dat ligt er maar net aan wat voor winkel het is, en wat voor dag. :)
De ene horeca zaak is de andere ook niet.

Edit: Maar waarom verdient het ene beroep het dan wel en het andere niet?
Ik vraag me gewoon af waarom iedereen het normaal vind om in de horeca wel fooi te geven, terwijl het voor andere beroepen die even zwaar zijn en hetzelfde verdienen niet normaal is. :)
Laatst bijgewerkt door asjemenou op 07-08-10 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 20:18

Polaris schreef:

Dikke kul, In Nederland is men niet tevreden met kleine bedragen en het gebaar opzich ;). In Nederland zijn ze zelfs zo arrogant om een kleine fooi niet eens te willen accepteren lijkt het wel, maar alleen grote bedragen te willen innen.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 20:19

Dan ben ik heel blij dat jullie niet bij mij in de zaak komen, Geen fooi geven terwijl ik me poten uit me lijf moet rennen voor jullie, Kan je lachen doe ik het de volgende keer allemaal op mn dooie gemakkie :)

"lekker puh :D "

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 20:21

zap schreef:
Polaris schreef:

Dikke kul, In Nederland is men niet tevreden met kleine bedragen en het gebaar opzich ;). In Nederland zijn ze zelfs zo arrogant om een kleine fooi niet eens te willen accepteren lijkt het wel, maar alleen grote bedragen te willen innen.

Ach.. die 20 cent is gewoon omdat de gast te lui is het wisselgeld weer op te moeten bergen...
Dat is echt geen blijk van waardering voor de service, dat geloof ik gewoon niet.
Pure gemakzucht.

Ik vind het minder erg dat er geen fooi gegeven wordt, dan die 20 cent.
Dat is een belediging.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 20:21

Maar Specials, krijg je daar niet een soort van... voor betaald? :+ Daarbij verwacht ik niet dat je je poten uit je lijf rent, maar dat ik gewoon krijg wat ik bestel. :')

*Moet toegeven dat ik ook altijd fooi geef hoor _O- maar nu ik er over nadenk :')... *

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 20:23

Specials schreef:
Dan ben ik heel blij dat jullie niet bij mij in de zaak komen, Geen fooi geven terwijl ik me poten uit me lijf moet rennen voor jullie, Kan je lachen doe ik het de volgende keer allemaal op mn dooie gemakkie :)

"lekker puh :D "

Toch wel grappig dat je uit deze stukjes haalt dat mensen geen fooi geven :D.

Zal ik je dan in het vervolg ook maar 10 minuten aan de kassa laten staan omdat jullie mij geen fooi geven en ik om mijn dooie gemakje aan kom kachelen? Kunnen we ook lachen :j.

Je krijgt toch loon? Je kiest toch voor dit werk? Je weet toch vantevoren dat je veel moet lopen? En ja, je weet ook dat je vaak fooi krijgt en dat dat heel mooi meegenomen is.
Waar het mij om gaat is de mentaliteit, namelijk de mentaliteit van veel of niks. Dat slaat toch nergens op? Wees blij met wat je extra krijgt ;)