Hoeveel geven jullie per maand uit aan boodschappen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gemiddeld bedrag per maand aan boodschappen (gebasseerd op 2 personen)

< 100 euro
42 (7%)
100 - 150 euro
89 (15%)
150 - 250 euro
160 (27%)
250 - 350 euro
147 (24%)
350 - 450 euro
93 (15%)
> 450 euro
60 (10%)

Totaal aantal stemmen: 591

SAKKIA

Re: Hoeveel geven jullie per maand uit aan boodschappen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 16:06

ja hoor ook wel twee dagen :j Doen wij ook heel vaak, eten vaak op vrijdag opgebakken aardappels :9

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 16:44

LovingTweety schreef:
Maar efaa wat noem jij dan weinig?

Zoals ik zeg, van 50 euro eten wij elke dag vlees (ja ik kan niet zonder) aardappels/rijst/pasta en groente. Chips hebben we ook altijd wel net als iets lekkers.

ik geloof wel dat je goedkoop ook hele lekker kan eten (enbij ons is het ook niet altijd duur) maar we eten wel veel
bijv als we rosti rondjes eten met zn tween 1 zak, een pot erwtjes en ieder 2 stukken vlees.

dat vind ik best veel omdat ik vroeger toen ik op kamer woonde daar met 4 mensen van kan eten, snapje dat is het verschil
dan maken we het voor ons zelf ook meteen duurder, niet dat dat beter is is maar porties zijn gewoon te groot

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 16:45

Groei je dan niet vanzelf helemaal dicht? :o
Als ik met mijn vriend mee-eet ben ik over 2 jaar net zo breed als ik hoog ben :=

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 16:47

Das mooi, vind het vaak ook lekkerder, dan die klant en klare aardappel schijfjes :j

Nou Equimotion, ik ook hoor! Als ik zie wat mn vriend allemaal naar binnen schuift :+

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 16:49

Equimotion schreef:
Groei je dan niet vanzelf helemaal dicht? :o
Als ik met mijn vriend mee-eet ben ik over 2 jaar net zo breed als ik hoog ben :=

haha ja dat is juist het probleem, sinds ik samen woon ben ik dubbel zo dik geworden haha, mee eten doe je zo gemakkelijk. vandaar dat het besparen nu ook makkelijker gaat als ik gewoon minder eet. hij kan blijven eten en er komt niks aan.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 16:53

efaa schreef:
ik geloof wel dat je goedkoop ook hele lekker kan eten (enbij ons is het ook niet altijd duur) maar we eten wel veel
bijv als we rosti rondjes eten met zn tween 1 zak, een pot erwtjes en ieder 2 stukken vlees.

dat vind ik best veel omdat ik vroeger toen ik op kamer woonde daar met 4 mensen van kan eten, snapje dat is het verschil
dan maken we het voor ons zelf ook meteen duurder, niet dat dat beter is is maar porties zijn gewoon te groot

Twee stukken vlees? :wow:
Heb je het dan over twee sla vinken of twee varkenshaasjes? Is nog al een verschil namelijk! :D

Maar dat krijg ik ook niet weg hoor!

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 16:57

allebei, maakt inprincipe niet uit wat voor vlees, heb komt ook omdat ze vaak per meer verpakt zijn in de supermarkt. en mn vriend wil zowieso 2 stukken. als er toevallig een bakje is van 3 dan pak ik dat maar meestal is het dan 4 of zelfs 5 (in dat geval is de hond heel erg blij)
ik heb sinds kort dat ik zon bak van 5 gewoon los verpak in de diepvries zodat ik kan pakken hoeveel ik wil, dat werkt al een stuk beter

maar wij zijn zowieso wel grote avond eters hoor.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 17:42

Een pot erwten als groente krijg ik niet weg hoor, ik ben zo verwend dat ik alleen maar verse groente eet, al die conserveermiddelen en E nummers in zo'n pot, en vaak smaakloos, en te lang gekookt. Als je ooit verse erwten eet, dan lus je ze echt niet meer uit een pot.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 17:43

Jeetje jullie moeten wel uitkijken dat jullie geen problemen krijgen met jullie eetgedrag.
veel vlees eten is echt heel erg slecht voor je gezondheid.

Eten jullie echt elke dag 2 stukken vlees?
Of eten jullie een paar keer per week ook vegetarisch of vis?

Ik ben vrij goedkoop uit omdat ik vaak vegetarisch eet (en ooh wat is dat heerlijk!! Veel lekkerder dan aardappels/vlees/groenten. Het is zo gevarieerd en je maakt de lekkerste combinaties zoals hartige taarten, indiase curry's, pastasalades etc) en eet hooguit 1x per week een echt stukje vlees (biologisch).

Veel verse groenten, kazen, noten, rijst, bladerdeeg.
Vanavond eet ik dus nog de spinazie en geitenkaas, courgette en spekjes dat ik nog over heb van de salade en curry die ik aan het begin van de week gemaakt heb.
Morgen eet mijn vriend mee en heb nog taco's met gehakt en salade om te maken.
Voor zondag moet ik dan morgen nog wel naar de supermarkt om iets bij te kopen.

Squit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 18:15

Ik haal nooit chips ofzo..
Wij zijn geen chips mensen maar meer van een stokbroodje op tafel..
Zoizo eten wij elke dag vlees bij ons eten..
Wij eten 2x in de week pasta's en wel vaak aardappels..
En dan haal ik een 2,5 kilo en dan is het niet in 1 week op..
Bij ah kun je van die grote aardappels kopen en dan allebei 1tje..
Elk weekend eten wij als ontbijt afstokbrood of iets in die zin..

Romeotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 18:50

@ nicoletje>> ik kan niet niet multi-tasken (stevige ADHD invloeden) tenzij ik aan het werk ben (huishoudelijke hulp) dan doe ik het netjes en gestructureerd omdat dat voor de client prettiger is. Maar eenmaal thuis doe ik alles tegelijk en door elkaar. Maar dat is off-topic.

@ Issy>> blik erwten zijn idd niet erg lekker (tenzij je er een appelmoessoep van maakt :Y) ) maar die uit de diepvries zijn een stuk lekkerder, die 'knappen' ook nog tussen je kiezen.

@ Squit>> het grappigste is de aardappels die ik haal zijn zelfs al gooi ik bijna de helft weg nog goedkoper. 1,50 voor 5 kilo terwijl 2 kilo 1,99 is (voor zover ik heb kunnen zien)

Lekkers halen wij ook nooit maar dan flans ik wel wat in elkaar. Als hartig lekkers neem je een stokbroodje (0,18 van de ES) opensnijden, kaas en salami (of ham, kipfilet etc.) even in de oven. Erg lekker. Als iets zoets ga ik zo maken: bladerdeegreepjes. Gewoon bladerdeeg blad halveren, paar keer dubbel vouwen en bestrooien met suiker een kaneel. Even in de oven en klaar. en ook bladerdees kost geen drol. Zo blijf ik maar dingen bedenken...

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 18:56

Hm mijn vriend en ik geven minstens 300 euro per maand uit. Wij zijn dus geen zuinige studenten, uitgaan (drank) komt er nog eens bovenop.
Ik kan op zich wel zuinig doen maar als we samen boodschappen doen vindt hij altijd dat we gewoon lekker moeten kunnen eten. Hij is dus niet zo zuinig.

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 19:17

efaa schreef:
allebei, maakt inprincipe niet uit wat voor vlees, heb komt ook omdat ze vaak per meer verpakt zijn in de supermarkt. en mn vriend wil zowieso 2 stukken. als er toevallig een bakje is van 3 dan pak ik dat maar meestal is het dan 4 of zelfs 5 (in dat geval is de hond heel erg blij)
ik heb sinds kort dat ik zon bak van 5 gewoon los verpak in de diepvries zodat ik kan pakken hoeveel ik wil, dat werkt al een stuk beter

maar wij zijn zowieso wel grote avond eters hoor.

je kunt het vlees toch gewoon apart verpakken als je thuis komt van het boodschappen halen?
koop een rol diepvrieszakjes en verpak ze gewoon per 2.

dit is ook nog eens veel goedkoper. zo hoef je op een avond niet 5!! stukken vlees op te eten ipv gewoon 1 pp

2 stukken vlees per dag is best veel.

ik geef ongeveer 175 euro pm uit aan boodschappen (samenwonend, 2 katten)

edit! zie net dat je daar al achtergekomen was :D

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 21:02

Hebben jullie bij deze bedragen ook de kosten van eten buiten de boodschappen meegerekend? ( zoals friet van de snackbar/pizza bestellen/ broodje bufkus etc ).

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 21:06

Dat doen wij sporadisch, dus dat hoeven we niet mee te rekenen dan denk ik.

Laatst voor het eerst sinds jaren chinees gehaald (feestje) en friet alleen als we van de keuring komen. :P
Is veel te duur. :+

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 21:48

Nou ik kan echt echt niet in 10 minuten iets koken.
Mijn stoommaaltijd duurde 5 minuten, even laten afkoelen en de andere in de magnetron (wat overigens stamppot was).
In de tussentijd heb ik me omgekleed.

M;n vriend houd het liefst van hollandse pot, en dat duurt toch echt minimaal een half uur voordat dat op tafel staat.
Als ik dan ook nog eens moet afruimen etc etc dan lukt me dat gewoon niet.

Maar goed. Ik eet echt niet wekelijks een stoommaaltijd. ;-)

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 23:55

bij mij zitten die kosten er ook in.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 09:12

We eten slechts heel sporadisch eens iets duurder buiten de deur. Maar daarin tegen eten we ook wel eens bij een van onze ouders (die wonen aan de andere uitersten van het land). Dus dat weegt mooi tegen elkaar op. Zo komen er ook zeker zo vaak (ik denk vaker) mensen hier eten als dat wij bij vrienden eten. Al die kosten zitten er dus wel bij in.

Honeybee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 11:44

Wij zijn hier gemiddeld genomen 50 - 60 euro per anderhalve week kwijt aan boodschappen. Oftewel rond de 145 - 175 euro per maand. Dat is voor 2 personen, 2 honden en 1 kat.

Boodschappen doen wij eigenlijk alleen maar bij de Albert Heijn. Voorheen boodschapten we wel bij de Aldi en de Lidl, maar we zijn er inmiddels achter dat we goedkoper uit zijn bij de AH. (op een enkel product na)
3 broden voor 2 euro, cola light voor 30 ct per fles, etc. Het kan nog wel goedkoper (brood voor 20 cent bij de AH), maar we letten wel op de centen, maar het moet ook wel lekker zijn.
Daarbij altijd letten op de aanbiedingen en als er 'lekker' vlees is afgeprijsd, nemen we dat mee en vriezen we dat in.
En verder doen de euroshopper producten het ook erg goed.

Als ik bijvoorbeeld macaroni maak, gebruik ik macaroni elleboogjes van euroshopper, pastasaus van euroshopper, maar macaronimix van honig. Puur omdat ik die het lekkerst vind. Ik ben dan in totaal ca. 5 - 7 euro kwijt voor alle ingredienten (1 kg gehakt, macaronimix, 1 kg elleboogjes, 400 gr italiaanse groenten en 1 pot pastasaus. Daar maak ik een gigantische pan vol van klaar en daar kunnen 7 - 10 mensen van eten. Wij zijn maar met zijn 2'en, dus eten we er 2 dagen van en gaat de rest in de vriezer. Oftwel, ongeveer 75 cent per persoon.

Goed boodschappen doen is helemaal niet zo moeilijk, terwijl je er geen luxe voor laat liggen. En wat ook erg bespaart? Goed plannen. Wat ga ik wanneer eten? Plan bijvoorbeeld één of twee dagen, "ik heb geen zin om te koken of onverwachtse omstandigheden" in. Zorg ervoor dat dat langer houdbare etenswaren zijn of iets wat je invriest.

Er zijn namelijk heel veel mensen die teveel dingen kopen en dat moeten weggooien omdat de spullen over datum zijn geworden. Hééél erg zonde.

nicole_hetty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 11:55

wij zijn met 2 personen en 2 grote honden thuis. hij leggen beide 200 euro per maand bij dat is dus 400 per maand. dit is altijd op. daar zit alles bij eten drinken schoonmaak spul eten voor de honden ( 10 euro per maand voor beide honden) en voor ons beide tabak voor een maand. dit is iets minder als 100 euro per maand

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 21:42

Zachte aardappels kun je nog wel gebruiken hoor!!
S ochtends schillen en dan in koud water leggen.
Zijn ze na 4 uren weer mooi hard.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 21:44

loriene schreef:
Zachte aardappels kun je nog wel gebruiken hoor!!
S ochtends schillen en dan in koud water leggen.
Zijn ze na 4 uren weer mooi hard.

wat een tips hier :D handig...

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 21:51

Gaat ook op voor worteltjes en peultjes enzo, paar uur in het water en liefst in de koeling en ze zijn weer als nieuw!
Alleen als ze echt overleden zijn helpt dat niet meer.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 23:07

Ik gebruik van die buigzame groentes altijd voor de soep... nooit klachten. :+

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 08:17

Ik ga dat (in het koude water leggen, niet in de soep doen) meteen eens proberen met de radijsjes die ik gisteren had gewassen, in het vergiet had laten uitlekken en vervolgens vergeten ben...