Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_Denise schreef:ik heb toch nog even een vraagje want ik zit ook met die kwestie van voetgangers voor laten gaan of niet.
Als jij op een weg rijd waar je voorrang moet verlenen, je wilt rechtsaf slaan. Op dezelfde weg als jij loopt ook een voetganger die wil rechtdoor. Gaat de voetganger dan voor omdat hij rechtdoor gaat? Nee toch? Dan mag jij toch voor hem langs rechtsaf slaan. Omdat je haaientanden hebt en een bord dat je voorrang moet verlenen aan bestuurders.. en de voetganger geen bestuurder is.

thnx 
Het gaat volgens mij hier niet om bestuurders, maar om alle weggebruikers dus ook de voetganger.
? 
Dat geldt alleen voor bestuurders.
Kruising vlakbij mijn huis heeft nl. het zelfde bord als dat ze liet zien, en als een voetganger of fietser daar recht wil oversteken gaan toch echt de auto's voor.
Zoals je kunt zien op de tekening is dat het geval, de auto slaat af & dus gaat de voetganger voor omdat die rechtuit gaat. _Denise schreef:ik heb toch nog even een vraagje want ik zit ook met die kwestie van voetgangers voor laten gaan of niet.
Als jij op een weg rijd waar je voorrang moet verlenen, je wilt rechtsaf slaan. Op dezelfde weg als jij loopt ook een voetganger die wil rechtdoor. Gaat de voetganger dan voor omdat hij rechtdoor gaat? Nee toch? Dan mag jij toch voor hem langs rechtsaf slaan. Omdat je haaientanden hebt en een bord dat je voorrang moet verlenen aan bestuurders.. en de voetganger geen bestuurder is.

Heb een tijdje actief aan dit topic deelgenomen maar ben een tijd niet meer geweest in de hoop dat ik dan minder zenuwachtig werd voor mijn lessen elke keer
(het heeft niet geholpen).
inparkeren was uitmuntend volgens hem
zei die toen we bij het cbr terug waren. daarna stukje 80 kilometer weg, snelweg op, dat was wel lastig, reden 6 vrachtwagens achter elkaar ik snelheid netjes aangepast, vrachtwagen liet me er gelukkig tussen, paste ook net, daarna nog ff doorrijden, afslag en terug naar cbr. leuke gesprekken gehad, ook gelachen met die man. Nadat we ongeveer 6 minuutjes onderweg waren deed die ze handen in zijn zakken en ging wat onderuit zitten, dus ik zei, voel je je zo zeker dat je je handen in je zakken durft te doen, hij natuurlijk
kwamen ook bij het cbr binnen, hij zei, nou, ga maar feest vieren, je bent geslaagd, ik oww echt!! gaf me een mapje, schudde me hand en zei gedag en weg was die! was echt z'n prettige man, zo aardig, voelde me echt op me gemak