alleen dingen doen, wie doet dat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 21:17

Vandaag voor het eerst alleen uit eten.
Ik ben een dagje eerder dan m'n reisgenootjes op de bestemming, scheelde veel geld.
Maar moet toch wat eten. Vond het best gek, maar nu ik zit ook wel prima. Lekker mensen kijken.

Afbeelding

Jullie nog dingen alleen gedaan de laaste tijd?

prompter

Re: alleen dingen doen, wie doet dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 21:41

Ik ben net terug van weer een midweek in mijn eentje op de Veluwe :). Uren alleen door het bos gewandeld.

Je eten ziet er goed uit!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 21:56

Zie ik moussaka :9

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 22:05

Prompter, dat lijkt mij ook lekker! Het was goed weer vorige week om te wandelen toch?

Fitzroy schreef:
Zie ik moussaka :9
Haha klopt! De eerste dag op Kreta moet ik altijd m'n favoriete gerechten bestellen. Gevulde wijnbladeren en moussaka <3

Het was wel echt te veel, morgen kan ik gelukkig het voorgerecht weer delen.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 22:30

Het was heerlijk weer, meeste dagen in een t-shirt kunnen lopen. En ik ben ook gek op moussaka :j

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 22:53

prompter schreef:
Ik ben net terug van weer een midweek in mijn eentje op de Veluwe :). Uren alleen door het bos gewandeld.

Je eten ziet er goed uit!

Och ik ben jaloers :o is ook mijn favo plek om alleen heen te gaan. Zou er nu ook wel even behoefte aan hebben.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 17:07

Even geleden om wat alleen te doen, maar vanavond weer eens lekker naar de japanner! :o Niemand in het gezin of vrienden die in de buurt wonen vinden dit lekker. Dus we gaan onszelf maar weer verwennen. :D

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 17:33

Lekker!

Ik ben laatst weer 2x alleen naar een concert geweest en wezen shoppen. Was wel overprikkeld daarna :')

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 18:14

Ghostattack schreef:
Lekker!

Ik ben laatst weer 2x alleen naar een concert geweest en wezen shoppen. Was wel overprikkeld daarna :')

Haha! Ja, dat snap ik helemaal. :') Als je alleen bent wil je toch altijd te veel doen. Had ik ook toen ik op vakantie, alleen, naar Gran Canaria was. :o Eind van de vakantie.. Oeps.. heb iets te veel gedaan..

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 09:14

Over 9 weken zit ik lekker in m'n eentje in ZO Azië. Echt zo'n zin in!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 10:08

Dat is een eind weg veel plezier. Hoe lang ga je?

Ik ga regelmatig alleen op pad, pas geleden uitgebreid sushi gegeten in mijn uppie. :Y) Allemaal stelletjes om me heen. De keer ervoor waren we met zijn tweeen. Dus de serveerster/eigenaresse vroeg of hij ook nog kwam. Nope ik ben alleen. :+ Al had hij er graag wel bij geweest. :')

De eerste keer uit eten was met cursus van het werk lang lang geleden in Duitsland. Best even vreemd, geen mobieltjes toen dus mensen kijken was de afleiding.

Inmiddels ben ik vaker alleen op pad dan met zijn tweeen, soms wel jammer soms heerlijk :D ook wel festivals alleen moeten doen of echt alleen erheen of een "hondwissel" moeten doen, afwisselend hij alleen of ik alleen. Ik vermaak me wel.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 10:10

oeh! heel veel plezier! :D

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 19:14

Ik ga me ook rustig melden in het topic. Mijn relatie is recentelijk uitgegaan. Ik ben dol op reizen / op vakantie gaan. Maar ik zal nu dus toch dingen alleen moeten gaan ondernemen. Ik ga niet mijn leven op pauze zetten omdat de relatie over is.

Vreemde vind ik: ik ga graag alleen ergens lunchen maar alleen uit eten gaan vind ik dan weer spannend. Toch bang dat mensen me aankijken en oordelen?

Hoe doen jullie die eerste (zure) stappen?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 19:19

Veraahh ik zit ook in jou schuitje. Maar ben nu ook ziek dus leven staat op pauze. Als ik geen chemo meer heb dan pak ik het ook weer op.
Voordeel is ik deed al veel alleen.
Uit eten savonds vind ik ook nog wel een ding. Dan ga ik liever iets afhalen en met mijn voetjes thuis voor de buis. Maar lunchen. Een stad bezoeken. Wandelingen in het bos/strand of waar ik maar zelf zin in heb deed ik al. Enigste is ik heb twee hondjes en die moeten of mee of ik moet optijd terug of oppas regelen in het vervolg.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 19:25

Uit eten in je uppie blijf ik stom vinden. Ik ben nu in m'n eentje op vakantie en alles gaat altijd prima, maar de avonden blijf ik leuker vinden met z'n tweeën. Nu loop ik naar het buffet, ga eten en plof dan met een boek op de hotelkamer. Ik ken meer mensen die dit stukje van het alleen reizen niet leuk vinden.

Het ligt er ook wel wat aan waar je bent denk ik. Ik zit lekker in een all inclusive hotel en ze zijn hier echt wel aan gewend en de bediening is extra vriendelijk. Neem een boek mee of zoiets en ook het eten gaat vanzelf. :)).

Goed van je dat je zelf wat gaat ondernemen Vera, het is nergens voor nodig om je leven op pauze te zetten inderdaad. Alleen dingen doen heeft echt zn voordelen!

Je kunt zelf eten en drinken wanneer je wil, ondernemen wat en wanneer je wil zonder een compromis te moeten sluiten, precies zolang slapen als je wil.. go get them!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 21:46

Roosch schreef:
Uit eten in je uppie blijf ik stom vinden. Ik ben nu in m'n eentje op vakantie en alles gaat altijd prima, maar de avonden blijf ik leuker vinden met z'n tweeën. Nu loop ik naar het buffet, ga eten en plof dan met een boek op de hotelkamer. Ik ken meer mensen die dit stukje van het alleen reizen niet leuk vinden.

Het ligt er ook wel wat aan waar je bent denk ik. Ik zit lekker in een all inclusive hotel en ze zijn hier echt wel aan gewend en de bediening is extra vriendelijk. Neem een boek mee of zoiets en ook het eten gaat vanzelf. :)).

Goed van je dat je zelf wat gaat ondernemen Vera, het is nergens voor nodig om je leven op pauze te zetten inderdaad. Alleen dingen doen heeft echt zn voordelen!

Je kunt zelf eten en drinken wanneer je wil, ondernemen wat en wanneer je wil zonder een compromis te moeten sluiten, precies zolang slapen als je wil.. go get them!

Dit is precies waar ik tegenop zie om alleen te gaan.

Waar zit je nou?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 21:59

Ik zit in Egypte en heb het prima naar m'n zin. :j

Wat ik wel mis is het in de avond gezellig samen eten en een spelletje doen. Ik heb wel een relatie, maar mijn vriend houdt niet van zonvakanties en ik heb die af en toe eens nodig. Dus dan ga ik lekker alleen :))

Maar echt: gewoon doen! Je krijgt vanzelf wel aanspraak als je daar zin in hebt. Ik heb daar niet altijd zin in, maar loop er wel eens tegenaan. En ik vind het ook heerlijk om vroeg naar bed te gaan met een boek en op tijd te gaan slapen.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 22:17

Veraaaaah schreef:
Ik ga me ook rustig melden in het topic. Mijn relatie is recentelijk uitgegaan. Ik ben dol op reizen / op vakantie gaan. Maar ik zal nu dus toch dingen alleen moeten gaan ondernemen. Ik ga niet mijn leven op pauze zetten omdat de relatie over is.

Vreemde vind ik: ik ga graag alleen ergens lunchen maar alleen uit eten gaan vind ik dan weer spannend. Toch bang dat mensen me aankijken en oordelen?

Hoe doen jullie die eerste (zure) stappen?

Tja gewoon doen is een goede eerste stap :+ er is ook gewoon geen andere eerste stap. Eerst doen en daarna zie je wel hoe dat dan gaat.

Wb reizen. Je zit op het paardenforum dus ik ga er vanuit dat je kunt paardrijden. Als je aan het reizen bent kun je daar leuk gebruik van maken want als je een rit boekt krijg je er automatisch een gids bij. Als je een dagtocht boekt heb je de hele dag entertainment en dan zie je veel.
Is er iets wat je tegenhoudt om alleen te gaan reizen?
Ik doe dat zelf bijna altijd eigenlijk, alleen soms samen om kosten te besparen of als iemand aangeeft mee te willen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 22:21

Ik kook toch liever vaak zelf als ik op vakantie ben ( ik blijf vaak in Nederland dus dan iets huren met keuken erbij). Alleen uit eten durf ik ook nog niet helemaal goed, ik voel mij daarvoor ook niet op mijn gemak. Even kort iets drinken zou ik denk ik wel aankunnen :o

Maar verder is alleen op vakantie gaan echt heerlijk in mijn ogen. Zelf bepalen waar je je tijd aan wil besteden.

En zoals hierboven gezegd, aanspraak als je alleen bent krijg je echt veel sneller. Ik heb echt hele leuke bijzondere gesprekken gehad tijdens mijn laatste vakantie. Sommige dagen voelde ik mij een beetje alleen en daarvan laadde ik echt enorm op. Ik ben ook wel een sociale muts die gemakkelijk contact maak en er toegankelijk uitziet voor anderen.

Leukste gesprek wat ik heb gehad was met een klein groepje ruiters die een rit aan het maken waren en graag wat foto's wouden. Daar draai ik mijn hand zeker niet voor om, en paardjes aaien is altijd leuk. Ze hadden direct door dat ik zelf paarden had en ze hadden familie wonen in mijn woonplaats. Een van de mensen wenste mij een goed leven toe. Echt wel een gesprek wat mij is bij gebleven op de een of andere manier. Met iemand anders erbij heb je zo'n gesprek toch minder snel. Je moet er natuurlijk wel van houden dat vreemden tegen je gaan praten

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 16:52

*negeert rode letters*

Heeft er iemand nog tips voor waar je chill (en betaalbaar) kunt eten in Londen, anders dan bij de Mac? :+

Niets tegen fastfood verder, en dat zal ook zeker wel een keer gebeuren maar ik ben op zoek naar plekken waar je ook een beetje gezellig kunt zitten :D Ook keukens zoals Indisch of Midden-Oosters zou ik erg leuk vinden, maar Londen stikt daar natuurlijk van dus welke zijn volgens jullie de moeite waard? Mijn hotel zit naast Waterloo station.

Voor overdag heb ik al genoeg dingen te doen, dus qua activiteiten zit ik wel goed. Het gaat me echt om het avondeten :P

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 17:02

Nandos? al is dat niet echt indisch of midden oosters maar je kun er vaak best leuk zitten.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 17:27

Idd Nando's kan je vaak wel goed eten al vonden wij het de laatste keer in September de kwaliteit behoorlijk achteruit was gegaan.

Maar persoonlijk slaan wij liever zulke grote ketens over en eten wij liever bij locals of in een pub.

Chinatown kan je ook in vele restaurants eten maar zou de all you can eat vreerschuren overslaan want de kwaliteit is vaak niet iets om naar huis te schrijven.

Ik ken de omgeving niet zo goed waar jij verblijft.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 18:41

Ik wilde heel graag 40-45 zien maar hoorde overal dat hij uitverkocht was.
Ineens had ik de ingeving of ik niet ergens een verloren stoeltje zou vinden :D

Dus ik ga zaterdag alleen naar 40-45 *\o/*

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 19:01

Ik ga in maart alleen naar concert van The Game en naar Derek Ogilve.
En in Juni alleen naar een Robbie Williams concert.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-25 19:21

Hier net terug van een tripje alleen in Polen. Zou van de week ook nog alleen uit eten gaan maar op het laatste moment kwam er toch iemand aanhaken. Vertrek komende week in mn eentje naar Dubai voor een week en daarna 3 weken Malediven, ook allemaal in mn eentje. Heerlijk! Niemand die gaat lopen bepalen wat er allemaal niet kan :D