Het Rijles & Afrijstress topic [5]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 13:32

Nagini schreef:
:D

Ik had een hele vriendelijke examinator. Hij begon zelfs nog moppen te vertellen onderweg. Had een paar keer een foutje, zoals dode hoek en naar de 5 schakelen wat te langzaam. Op een gegeven moment waren we gewoon wat aan het grappen en toen zei hij; wacht maar ik pak je nogal terug.
En hoe...

Bij de nabespreking vroeg hij hoe ik gereden had.. ik vond dat het wel lekker ging.. hij: oh.. dat vond ik dus helemaal niet.
Zelfreflectie formulier erbij.. Vind je écht dat je zo gereden hebt als jij hebt ingevuld? Vind je dat écht?
Ik zo .. ja toch.. huh.. ja?
Kreeg het echt spaansbenauwd..
hij; Ja welke uitslag moet ik je nu geven denk je?
ik; ja.. ik zal wel gezakt zijn..
hij; ja zo kan ik je niet laten slagen he..
Schoof hij de PDA naar mij toe van 'vul maar in.. wat je bent' dus ik verward van ja wat moet ik nu invullen dan.. 'vul maar in wat jij vind dat je bent'.. dus ik geslaagd.. begon ik te argumenteren waarom.. 'ja dat boeit me niet.. gewoon ja of nee in vullen'..
En toen was ik toch geslaagd.. hij zei nog van; ja had ik je te pakken he.. mijn god.. ik wist niet waar ik het zoeken moest.
Ik riep ook echt uit van; ooooh dat was echt niet eerlijk.. hoe rood is mn hoofd?

Maar ik heb het dus :D morgen na het gemeente huis om aan te vragen.

Zo zeg :') Maar wel beter dan zo'n chagrijnig stuk vreten :))

Ik had net mijn 19e les, ging opzich wel goed :) Alleen ben ik nog te impulsief en moet ik meer vooruitkijken haha. Maar heb d'r nog een heel gesprek over gehad met m'n instructeur, hij is echt aardig gelukkig :)

Veseosunce

Re: Het Rijles & Afrijstress topic [5]

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 13:37

Klopt het dat ik jou zag rijden op de N50 dan? :P

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 13:41

Ik heb vandaag in Zwolle gereden ging echt heel goed! Veel fijner dan Emmeloord vind ik om te rijden.

Succes vandaag voor degene die af moeten rijden!

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 14:15

Nagini, proficiat! Geef mij ook maar zo'n vrolijke examinator. :)
Inge, balen zeg! Hopelijk lukt het de volgende keer weer.

Ik heb vandaag mijn eerste autobaan gehad, ging best goed. Ik vergeet alleen af en toe over mijn schouder te kijken, dan denk ik dat spiegel alleen wel genoeg is. O:)

En mijn afrijdatum is bekend, 17 december, dan heb ik precies 2 maanden en 1 dag gelest, hopelijk haal ik het in 1x. :=
(Had hem vandaag weer 2x aflaten slaan door een domme fout)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 14:17

Ojee, morgen is het al zover, de eerste :')
Ik heb nu wel zoiets van ik zie het wel wat het wordt :P Hopen dat ik de basisdingen een beetje goed oppak.

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 14:18

De eerste les x_Marr?

Die stelt opzich niet zo veel voor hoor haha..

Ik was ook vreselijk zenuwachtig, maar eigelijk helemaal nergens voor nodig!

annuh25

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 14:19

Okee okee, ik meld me hier ook maar eens een keer!
ik heb vrijdag mijn TTT gehaald, en dinsdag over een week (8 december) moet ik op. Ik heb zoooveeeeel zenuwen, nu al! :Y) !

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 14:20

Oh ik kan zenuwen bij mezelf toch nooti stoppen, bennu gelukkig nog niet echt zenuwwaachtig. :P Idd. de allereerste :))

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 14:20

Ooee leuk Annuh25! Spannennnnd!

Ik heb mijn rijbewijs nu echt binnen! Zo direkt maar even een blokje om met ma in haar auto...... Van een BMW naar een Opel Zafira, dat word wennen denk ik! :Y)

manonxxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 14:21

kort verslag van woensdag. Om 6 uur had ik mn 2e rijles... ging best goed vond ik zelf, auto is 1x afgeslagen om een rotonde haha, kan gebeuren. Nog een mooi stukje over de snelweg gereden (van Staphorst naar Havelte, en van Havelte weer terug naar Meppel) dat ging goed.. was toch wel even spannend. In het begin lijkt 120 best hard te gaan haha...

Op naar volgende week, woensdag om 6 uur moet ik weer lessen.

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 14:24

2e les en dan al over de snelweg :oo

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 14:25

Geslaagd! :D

Het ging echt heel lekker. Examinator was ook vol lof dat er eigenlijk niets was waarbij hij dacht dat het fout ging. Hij maakte het zelden mee dat een rit zo goed ging. Dus, ik ben heel tevreden :D Had onderweg ook wel het gevoel dat ik lekker aan het rijden was, er gingen geen grote dingen fout, maar ja, als je een keer niet goed kijkt dan kan dat ook meespelen natuurlijk.

@ Sander; W00t? Je rijdt nu voor het eerst op de snelweg en moet volgende maand al afrijden?

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 14:27

ik ben met mijn eerste les al over de snelweg geweest (oké ik mocht toen alleen sturen en richting aangeven, en het was een in- maar ook gelijk een uitvoegstrook, dus écht op de snelweg ben ik niet geweest... :P )

@Ukkiee, gefeliciteerd!!! :D

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 14:29

ooww := bij mij zei ze van; als je alle versnellingen kan (of njaa tot de 3) en die goed beheerst dan mag je de snelweg op.. anders is het veelste gevaarlijk!

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 14:43

Ukiee: Gefeliciteerd!!!
Over de snelweg, ik mocht dat eerst ook niet hoor, heb het rijbewijs in 2 maand gehaald in ben pas in de 2e maand begonnen op de snelweg te rijden. Ik ken ook mensen die nog later pas op de snelweg mochten. Opzich ook niet heel vreemd, aangezien het soms vrij hectisch kan zijn vind ik. :)

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 14:45

in 2 maanden? :oo hoe deed je dat dan? Snel cursus of zo?

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 14:46

Nee, iedere week 4 uren lessen. :j Heb in totaal 35 lessen gehad.

Edit: Twee keer per week 2 uren, bijv. dinsdag van 3 tot 5 en vrijdag van 4 tot 6. Dan gaat het mooi vlot door :D

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 14:48

Oke, ja dan schiet het ook wel op idd! Ik wil 2 uur per week gaan lessen.. maar misschien ook wel 2x2 uur dus 4 uur.. gaat een stuk vlotter zo en heb ook meer het idee dat je het makkelijk oppakt omdat je het vaker achter elkaar doet ipv met steeds een week ertussen zegmaar

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 14:49

Gefeliciteerd Ukkiee! :D

Ik weet eigenlijk nieteens hoelang mijn les morgen duurt, nouja zie het dan wel.
Op de site staat wel dat gemiddels 25 tot 35 lessen gedaan worden door mensen die nog geen enkele ervaring hebben met autorijden :P

_Emma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 14:51

Gefeliciteerd Ukkie :D

Ik ben ook vrij laat pas op de snelweg geweest, maar dat vond ik helemaal niet erg :P

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 14:52

Je kan beter te laat dan te vroeg de snelweg opgaan.. als je de auto niet onder controle hebt, brrr moet er niet aan denken wat er dan kan gaan gebeuren! Of als de auto afslaat ofzo :=

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 14:52

Stephanie, die mening heb ik ook. Als je vaker achter elkaar lest dan hou je het gevoel meer vast denk ik, en raak je meer gewent omdat je het vaker herhaalt.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 14:53

@Ukkie: Ik heb wel al 19 lessen achter de rug hè, dus heb het karretje wel onder controle :P
Hartelijk gefeliciteerd trouwens, moet een goed gevoel geven die feedback!

Hier in Duitsland leer je eerst 17 lessen in de stad etc. rijden, en de snelweg komt pas op het laatste. :j

Ik mag met 25 lessen ongeveer op examen en dan heb ik dus 2 maanden erover gedaan.

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 14:54

ja precies :j

Ook als je bvb 2 uur achter elkaar lest dan heb je idd langer dat gevoel vast van hoe het moet ipv dat je 1 uur lest, heel even het gevoel hebt en daarna een week moet wachten om het weer te doen :P

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 14:57

Ik heb de afgelopen 3 weken maar 1x per week les gehad (2 uur dan wel) door tijdgebrek van mijn instructeur, dat is inderdaad niet fijn. :n
Ik krijg het gevoel wel redelijk snel terug, maar het gevoel voor koppeling en rem is dan toch even wat minder. :')