Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
fokfanaat schreef:mijn vriend zit bij de vrijwillige brandweer hier op de veluwe, het schijnt dat de brandweer daar er ene vrselijke zooi van heeft gemaakt en helemaal in paniek zijn geraakt. Ze hebben zaterdagmorgen om 6 uur een heel peleton vannaf de veluwe laten komen, en toen pas heeft de iemand van hier leiding genomen, en in kaart gebracht waar het brandde en een plan gemaakt. toen hadden ze het vrij snel onder controle.
Hij vertelde dat het voelde alsof ze bevrijders waren, allemaal mensen aan de kant die klapten en met vlaggen zwaaiden.
mbkaatje schreef:Goed dat ze kwamen. Ik had dat al eerder begrepen dat het niet helemaal goed ging. Er was ook iemand van de Veluwse brandweer die woordvoerder was geworden.
Waar ik me over verbaasde is dat er hier in de buurt niet meer aandacht aan besteed wordt. Er ligt toch een aardig groot duingebied hier. In Schoorl is alleen een vrijwillige brandweer, dus dat is misschien minder professioneel, maar hier in Alkmaar zouden ze toch ook meer know-how moeten hebben vind ik.
Zal me niet verbazen als er hierna wel een en ander zal veranderen.
Falona schreef:Gewoon nieuwsgierig en een beetje off-topic, maar wat is dan wel het verschil tussen de vrijwillige en beroepsbrandweer?