Accountancy studenten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwipitje

Re: Accountancy studenten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 15:59

Waarom zou school dat niet mogen zien? Daar gaat het juist om!

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 18:18

Kiwipitje schreef:
Waarom zou school dat niet mogen zien? Daar gaat het juist om!

Misschien begrijp ik het verkeerd maar je hebt het over een bankafschrift van een bedrijf neem ik aan?
Ik zou als directie van een bedrijf zijnde niet blij zijn als een kopie van een bankafschrift op school terecht komt. En ook nog dat daar op staat wat het saldo is op je rekening. Gaat iemand buiten het bedrijf toch niets aan?
Dus als het je gaat om begin en eindsaldo dan zou ik alle verwijzingen naar het bedrijf en klanten weghalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 21:16

Je moet idd wel rekening houden met privacy. Ik mocht ook geen klantgegevens in mijn stageverslagen opnemen, zelfs geen bedrijfs- en persoonsnamen van klanten :n Werd allemaal gecheckt door mijn stagebegeleider voor ik hem inleverde :j

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 09:21

Daarom moet het dus geanonimiseerd worden. Klantnaam, bankrekeningnummer, debiteuren en crediteuren (behalve Vodafone, lease, etc) zijn geanonimiseerd. Een bankafschrift met het begin en eindsaldo weg is alleen niet zo nuttig. Ze zien nu dus wel begin- en eindsaldo, maar weten niet welk bedrijf het is.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 16:38

Zo, ook de tweede OAT in ons 'huwelijk' is binnen :D

65% is geslaagd in Groningen deze keer...

Shanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 19:18

Oei, de OAT. Ik moet 'm in juni doen, maar we worden er al aardig voor banggemaakt dus zie er wel tegenop.

atilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 11:37

Hallo allemaal,

Ik ben dan geen AC-er maar een FSM-er maar ik krijg wel een aantal vakken hetzelfde.
En ik vroeg me af of iemand hier misschien uitwerkingen heeft van het boek Jaarverslaggeving van Epe en Koetzier.
Het gaat dan vooral om H11,16,17 en 18. Ik zou er enorm mee geholpen zijn!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 13:34

Ik gaat even voor je kijken :j

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 17:01

*check*

Ik heb wat staan hier op de computer. Niet van mezelf, dus weet de kwaliteit ervan niet. Stuur maar een pb met je email, dan krijg je wat ik hier heb.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 17:16

Heb helaas tot en met h6, niet de rest! sorry!

atilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 12:19

Hey mensen bedankt voor jullie reacties!
Ik heb gisterenavond de digitale docentuitwerkingen mogen ontvangen van een medestudent.
Ideaal dus, kan ik er hier ook iemand blij mee maken?? Stuur maar PB :)

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 14:48

HeyHallo,

T is alweer n tijdje terug dat ik in dit topic heb gereageerd. Va september zit ik alweer in het 4e jaar, wat inhoud dat ik o.a de OAT moet gaan maken. Echter kan ik nergens terugvinden op welke datum deze landelijke toets word afgenomen. Heeft een van jullie een idee? Zag wel ergens op inet staan 2de week van januari maar iets concreters lijkt mij handig gezien ik ook vrij moet krijgen op mn werk enz :)

Alvast bedankt!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 23:05

Hooi iedereen :wave:

Nou, ik ben dus al bezig met de hertentamens...
ben erg benieuwd, moet er twee van halen wil ik komend jaar (derdejaar) stage gaan lopen.. *slik*
twee ervan gehaald, bedrijfsadministratie fiscaal en externe verslaggeving, en vond ze wel te doen. Maarja, je weet het maar nooit heh :=
Wil ze wel halen, anders blijf ik 'zitten'(ben nu al in een tweede klas ipv derdeklas geplaatst ivm puntenaantal, met die twee zit ik boven de stage-eis, dus neem aan dat ik dan wel naar t derdejaar mag -O- )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 07:44

Nou als ik alles van tevoren had geweten had ik alle vakken afgerond voor ik op stage ging.. Dan had ik vanuit mijn stage vast ergens kunnen blijven en nu moest ik weer stoppen omdat ik nog een half jaar vakken moest doen op school.. :( Vind het nog steeds jammer dat ik niet bij een accountantskantoor zit, ook al heb ik het nu ook wel naar mijn zin. Bij een accountantskantoor leer je toch het meest.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 01:42

Wauw hier is allang niet meer gereageerd !

Ik had even een oproepje. 3 weken geleden tentamen bedrijfsadmin fiscaal gedaan. Dacht echt dat ik een dikke 7 oid had maar nee hoor een 4.8...
Balen als een stekker maar t ergste is dat ik niet snap wat ik fout heb gedaan? Inzage gaat helaas niet lukken, dus ik vroeg mij af of iemand hier de tijd en zin heeft om mij te helpen? Hertentamen is laatste week augustus en ik moet hem echt halen!!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 23:38

Niemand -O-

xxPaige

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 15:45

Ik kan je helaas niet helpen Celiien, ik ga pas mn tweede jaar in haha.. Maar wel leuk dat er een topic is voor AC studenten! Nooit iets van gezien of gehoord en nu puur toeval dat ik het zie! :)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-13 17:06

Celiien schreef:
Wauw hier is allang niet meer gereageerd !

Ik had even een oproepje. 3 weken geleden tentamen bedrijfsadmin fiscaal gedaan. Dacht echt dat ik een dikke 7 oid had maar nee hoor een 4.8...
Balen als een stekker maar t ergste is dat ik niet snap wat ik fout heb gedaan? Inzage gaat helaas niet lukken, dus ik vroeg mij af of iemand hier de tijd en zin heeft om mij te helpen? Hertentamen is laatste week augustus en ik moet hem echt halen!!
Ik had juist andersom. Had fiscale advisering tentamen dat bestond uit twee zittingen. 's middags anderhalf uur voor het einde maar ingeleverd want ik bakte er niks van en toen maar op het terras gaan zitten. Had gewoon ruim een 6 *\o/*

Wat houdt het tentamen precies in?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 17:38

Verschillen tussen fiscale en externe jaarrekeningen, herwaarderingen, boekwaardes ed berekenen, dingen zoals herinvesteringsreserves en dan nog de 3 methodes van de blaek, van hoepen en nederstigt..

En ik heb godzijdank een inzage kunnen regelen!!

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-13 22:39

Oh dat was bij ons fiscale jaarrekening. Heb ik ook pas de tweede keer gehaald helaas.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 22:55

Ennn de inzage ging toch niet door.. zij heeft blijkbaar de tentamens niet gearchiveerd en whoehoep, niemand kan t vinden! heel fijn, en ze reageerd dus ook niet op mails van het academiebureau maar dat krijgt nog wel een staartje
Anyways,morgen levensverzekeringswiskunde, dat komt wel goed.. daarna gelijk door met fiscaal want dinsdag is d-day :oo ! dus iemand met tips/oefenmateriala, u bent van harte welkom :7