Hoe denken jullie over drugsgebruik?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:41

Blondie_ schreef:
Ragnaaa schreef:
Diegenen die beweren dat men pas recht van spreken heeft, op het moment dat iemand zélf heeft ondervonden hoe of wat precies, vind ík erg bekrompen reageren.

Ik hoef geen ervaringsdeskundige te zijn om te weten wat voor aanval het is op mijn lichaam & geest. :n

WETEN wat voor een aanval is op je lichaam en geest is wel even iets anders dan weten hoe het voelt om high of stoned te zijn.

Als je het nooit gebruikt heb kijk je er anders tegenaan indd.
Mensen die gebruiken of ooit gebruikt hebben zijn ook veel meer open-minded meestal dan mensen die anti zijn, en dan niet alleen kwa drugs maar alles in het leven O:)

alsjeblieft zeg, mensen die geen drugs gebruiken zijn over het algemeen minder open minded in het leven? waar haal je de wijsheid vandaan? Dus omdat ik er voor kies om geen gebruik te maken van illegale pillen die je leven kunnen verwoesten als je er verslaaft aan raakt, zou ik minder open-minded zijn? Je kunt ook open-minded zijn zonder gebruik te maken van illegale middelen hoor ;) maar aangezien wij niet mogen oordelen over hoe een trip of weetikwat is zou jij toch zeker ook niet mogen oordelen over de open-mindedheid van niet drugsgebruikers lijkt me zo.

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:42

Blondie_ schreef:
Ben je ook tegen het leven?
Jij zo gezond mogelijk in je graf komen te liggen?

Ik hou van mijn leven! Ik geniet er elke seconde van.
Drugs, alcohol en sigaretten doe ik niet, juist omdat ik van men leven hou ;)

Ik ben niet 100% gezond, ik eet geen bio-dingen en ik eet minder fruit en groenten dan goed voor me is... Dus een bio-vent ben ik helemaal niet!

Blondie_ schreef:
Dus als ik zonder drugs op ga autorijden en rij iemand dood dan maakt het niks uit?
En wat denk je van die mensen die allemaal moe achter het stuur kruipen.

Het gaat hier ook niet om vermoeid achter het stuur te kruipen of iemand dood rijden.
Ik vind het trouwens ook verschrikkelijk wat er bijvoorbeeld in Irak gebeurt, maar wat heeft dit betrekking tot dit topic?
Wordt gepakt met drugs na een ongeval en je zit serieus in de problemen. Heel terecht trouwens.

Yeyo

Re: Hoe denken jullie over drugsgebruik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:44

Meer dan terecht, niet meer dan normaal.

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:46

Yeyo schreef:
Daar ben ik het niet helemaal mee eens, als je recreatief gebruikt dan hoef je echt niet ver heen te zijn hoor.
Tot vorig jaar heb ik reacreatief gebruikt en er is niets mis met mij hoor, het heeft me ook niet mijn kop gekost.
Als dat zo was dan zat ik er nu nog wel aan ;)

Goed dat je gestopt bent dan.
Maar er zijn mensen die minder gemakkelijk hun weg zonder drugs terugvinden. Dat is een risicogroep waardoor het illegaal is.

Yeyo schreef:
Wat autorijden en drugs betreft, ik kan als ik dronken ben nog prima autorijden hoor, vind ik zelf dan he.
Mocht een dierbare van mij, nee, íemand, ooit doodgereden worden door iemand onder invloed van wat dan ook (ook een telefoon!), dan mogen ze diegene opknopen aan de hoogste boom.
Als er íets is wat ik note done vind dan is het deelnemen aan het verkeer als je onder invloed bent.

Jij kan prima autorijden als je dronken bent ?
Komop zeg... je reactievermogen vermindert, je concentratievermogen en puur basische reflexen vertragen of verdwijnen zelfs.
Alcohol, drugs, ... het heeft ALTIJD een effect op je autorijden en op je rijkunsten.
Je zegt zelf prima auto te kunnen rijden als je dronken bent... Maar toch wil je de dronken persoon opknopen die iemand dierbaar doodrijdt?
Ik denk dat die dronkaard ook dacht dat het nog prima zou lukken ;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:48

Ik denk dat ze daarmee juist aan wil geven dat alcohol idd je inschattingsvermogen aantast :)

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:49

Yeyo schreef:
Meer dan terecht, niet meer dan normaal.

Dit kan zelfs na 1 joint hoor ;)

Als je 1 biertje op hebt en 10 minuten nadien controleren ze je, dan ben je positief hé!
Heb genoeg patienten gezien die slechts 1 biertje ophadden en aangereden zijn door iemand die wel écht dronken was. Zij kregen van hun verzekering geen eurocent omdat ze positief waren bij blaastest én bloedcontrole. En bij een ongeval gebeurt altijd een bloedcontrole mocht er iets serieus aan de hand zijn.
Dus of je nu 1 joint rookt, of je rookt er 100, positief is positief.
Of je je leven nu bij elkaar hebt en je rookt er eentje, of je leven is een warboel en meer miserie dan je aankan, betalen zal je toch hoor. Ook al ben je maar 'recreatief' gebruiker.

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:49

Ah ok... dan heb ik het verkeerd begrepen ;) mijn excuus ;)
Laatst bijgewerkt door phaser op 23-07-09 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:50

phaser schreef:
Yeyo schreef:
Daar ben ik het niet helemaal mee eens, als je recreatief gebruikt dan hoef je echt niet ver heen te zijn hoor.
Tot vorig jaar heb ik reacreatief gebruikt en er is niets mis met mij hoor, het heeft me ook niet mijn kop gekost.
Als dat zo was dan zat ik er nu nog wel aan ;)

Goed dat je gestopt bent dan.
Maar er zijn mensen die minder gemakkelijk hun weg zonder drugs terugvinden. Dat is een risicogroep waardoor het illegaal is.

Yeyo schreef:
Wat autorijden en drugs betreft, ik kan als ik dronken ben nog prima autorijden hoor, vind ik zelf dan he.
Mocht een dierbare van mij, nee, íemand, ooit doodgereden worden door iemand onder invloed van wat dan ook (ook een telefoon!), dan mogen ze diegene opknopen aan de hoogste boom.
Als er íets is wat ik note done vind dan is het deelnemen aan het verkeer als je onder invloed bent.

Jij kan prima autorijden als je dronken bent ?
Komop zeg... je reactievermogen vermindert, je concentratievermogen en puur basische reflexen vertragen of verdwijnen zelfs.
Alcohol, drugs, ... het heeft ALTIJD een effect op je autorijden en op je rijkunsten.
Je zegt zelf prima auto te kunnen rijden als je dronken bent... Maar toch wil je de dronken persoon opknopen die iemand dierbaar doodrijdt?
Ik denk dat die dronkaard ook dacht dat het nog prima zou lukken ;)

Dat staat er een beetje onduidelijk denk ik, ik dénk van wel natuurlijk, ik ben dan tenslotte dronken, maar NATUURLIJK IS DAT NIET ZO! Het was sarcastisch bedoeld :+
Ik ben echt zwaar anti onder invloed rijden, begrijp me aub niet verkeerd!!!

Sandeman

Ik heb ook alleen maar recreatief gebruikt en echt grappige dingen meegemaakt.
Yeyo, heb ff op je hyves zitten neuzen. :+

RoodZonnetje

"vind ik zelf dan he" leek mij t wel verduidelijken, maar we zullen op Yeyo moeten wachten voor het verlossende antwoord :P

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:51

Dank Heino!

Yeyo

Re: Hoe denken jullie over drugsgebruik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:52

Ziet er normaal uit toch?!?!!?
www.yeyo.hyves.nl voor de geinterresseerden.

San jij komt me trouwens wel bekend voor, kom je uit Heemstede? Eikenlaan??

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:52

Ja ik lees nu dat het sarcastisch bedoel was ;) mijn excuus ;)

Maar zo zijn er inderdaad veel mensen die overmoedig de wagen in kruipen (trouwens een van de effecten van coke...)

Blij dat ze nadien moeten betalen. Dronkaard of roes-mensjes horen niet thuis op de baan. Thuis op de zetel doen ze wat ze willen, maar mijn leven moet echt niet in gevaar gebracht worden door een idioot die even denkt dat het nog kan.

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:53

Jaaaa dat klopt, ga meteen nog ff goed op je hyves kijken

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:56

Phaser: helemaal waar wat je daar zegt!

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:57

Dan ben je het oude buurmeisje van Joyce en Judith!

Phaser, maakt niet uit.
Een ieder moet zeker voor zich weten wat hij doet thuis, zolang er niemand in gevaar word gebracht.
Neem de verantwoording voor je eigen gedrag/gebruik en accepteer de consequenties.
Bellers horen trouwens ook niet op de baan, ff off topic!

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:57

Blondie_ schreef:
Waarom zou ik naar jou luisteren??

Waar bemoei je je uberhaupt mee? ik krijg echt de paasei van mensen die anti dit en anti dat zijn. Laat mensen lekker in hun waarden. Of heb je zelf niets beters te doen dan druk maken om andermans leven?

Mmm kan niet wachten om dalik weer mn neusje vol te stoppen :9

Denk dat je niet voor niets Blondie heet...

Als je er de klere van krijgt dan meng je niet in een discussie zoals dit :n

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:58

Yeyo schreef:
Dan ben je het oude buurmeisje van Joyce en Judith!

Phaser, maakt niet uit.
Een ieder moet zeker voor zich weten wat hij doet thuis, zolang er niemand in gevaar word gebracht.
Neem de verantwoording voor je eigen gedrag/gebruik en accepteer de consequenties.
Bellers horen trouwens ook niet op de baan, ff off topic!

Ik herken je niet :o maar ben idd oude buurmeisje van J en J

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 12:59

Hee houdt het even gezellig.
maar ga nu geen verwijten naar elkaar gooien! En laat elkaar in je waarde!

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:00

Kostolany schreef:
Hee houdt het even gezellig.
maar ga nu geen verwijten naar elkaar gooien! En laat elkaar in je waarde!

Helemaal mee eens, zei ik net ook al.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:03

Citaat:
Op wiet ga je eerder fout dan een pilletje, in normale hoeveelheden. kan me niet voorstellen dat er iemand op 1 pilletje ooit doorgetript is. misschien als je vantevoren al te schijterig bent om hem te nemen en het doet om mee te doen met je vrienden, ja dan snap ik het ja.

:Z

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:05

Miss_Blimm schreef:
Blondie_ schreef:
Waarom zou ik naar jou luisteren??

Waar bemoei je je uberhaupt mee? ik krijg echt de paasei van mensen die anti dit en anti dat zijn. Laat mensen lekker in hun waarden. Of heb je zelf niets beters te doen dan druk maken om andermans leven?

Mmm kan niet wachten om dalik weer mn neusje vol te stoppen :9

Denk dat je niet voor niets Blondie heet...

Als je er de klere van krijgt dan meng je niet in een discussie zoals dit :n

Laten we belééfd discussieren. *\o/*

enneh Blondie, als je echt weer je neus aan het poederen bent, zou het dan niet handig zijn om eens een keer na te gaan denken over hulp?
wellicht zijn het gewoon provocerende opmerkingen van je, maar 2 keer in de week op een doordeweekse dag vind ik best heftig.
no offense hoor.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:08

Yeyo schreef:
Laten we belééfd discussieren. *\o/*

enneh Blondie, als je echt weer je neus aan het poederen bent, zou het dan niet handig zijn om eens een keer na te gaan denken over hulp?
wellicht zijn het gewoon provocerende opmerkingen van je, maar 2 keer in de week op een doordeweekse dag vind ik best heftig.
no offense hoor.

Jaaaaaa, maaaaam :P zal wel beleefd blijven :)

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:11

Denk erom, anders zonder eten naar bed en 2 weken géén tv.
_O-

phaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:12

Yeyo schreef:
Denk erom, anders zonder eten naar bed en 2 weken géén tv.
_O-

Of 2 weken geen drugs := :D