Rijles & Afrijstress deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 21:55

Saskiaatje schreef:
Mientjeuh schreef:
Normaal moet dat vlot lukken, als je er op oefent tenminste. Mijn instructeur vertelde laatst dat hij zijn dochter heeft verplicht een jaar lang te oefenen op terugschakelen naar eerste :=

De auto van mijn moeder (en mijn broer en mij) heeft geen zesde -O- :')

De 1e versnelling is erop 'gemaakt' om op te trekken, als je terugschakelt van 2 naar 1 en vervolgens door blijft rijden, krijg je dus gegarandeerd datzelfde effect. :j

Bij mij mogen ze pas terugschakelen als ze stilstaan of als ik uit durf te stappen en ik ben nogal een watje zeg ik er dan maar meteen bij. :D

Lucifer123

Re: Rijlessen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 22:25

Vandaag ging het goed! En ik kreeg hem van zijn vier naar zijn drie :D

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 22:27

:D

Mijn les laatst ging niet echt goed. Ik moet veel meer vooruit kijken en een plan gaan maken. Ik maak mijn plan altijd pas op het moment dat ik er ben. :') Lees; chaos!

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 23:15

Pasamba schreef:
:D

Mijn les laatst ging niet echt goed. Ik moet veel meer vooruit kijken en een plan gaan maken. Ik maak mijn plan altijd pas op het moment dat ik er ben. :') Lees; chaos!

Ben je dan al wel op tijd klaar met je schakel ? rem? handelingen. Dan heb je vanzelf tijd om te gaan kijken.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 23:22

Ja dat meestal wel, maar soms moet ik dat ook nog op het laatste moment doen.

Dirkje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 23:28

Pasamba schreef:
Ja dat meestal wel, maar soms moet ik dat ook nog op het laatste moment doen.

Kijk als je nou gewoon zorgt dat je dat al op tijd gedaan hebt heb je vervolgens alle tijd om goed te kijken.
Nu weet ik wel dat "jullie vrouwen" ( sorry grapje ) 2 dingen tegelijk kunnen maar ik zou het in dit geval gewoon 1 voor 1 doen.

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 23:35

:') Ja dat weet ik ook wel, mijn instructeur probeerd dat er ook wel in te hameren maar vind het gewoon lastig.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 23:53

haha dirkje, die opmerking vond ik wel grappig haha!
Maar inderdaad een voor een is toch het beste, laatst zat ik in de auto en een vrouw was serieus tijdens het rijden haar mascara aan het bijwerken en haar lippenstift :roll: . Haar rijden leed er ook zichtbaar onder.

Zag trouwens op tv dat ze willen verbieden om tom tom in te stellen tijdens het rijden en dat je moest denken of je dat ook zou doen met je examen. Ben benieuwd wat dat straks wordt, vind het o pzich een prima idee dat je gewoon niks meer mag want net als het openmaken en drinken van een flesje, als er opeens iets gebeurd zit je met een open flesje en kan je dus niet alert reageren.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 00:25

Dirkje25 schreef:
Saskiaatje schreef:

De 1e versnelling is erop 'gemaakt' om op te trekken, als je terugschakelt van 2 naar 1 en vervolgens door blijft rijden, krijg je dus gegarandeerd datzelfde effect. :j

Bij mij mogen ze pas terugschakelen als ze stilstaan of als ik uit durf te stappen en ik ben nogal een watje zeg ik er dan maar meteen bij. :D

Precies mijn punt. 8-)

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 06:55

Uhm...ik gooi altijd het flesje drinken wat ik net heb open gemaakt naar buiten (richting de berm) :D
En moet vertellen dat werkt bij mij heel goed heb aan de bijrijderskant het raam toch altijd wel open staan, en bij regen dan laat ik hem gewoon vallen
en dan thuis ff met reinigingsapparaat de auto schoonmaken :D . Handig als je zelf zo´n reinigingsapparaat hebt voor de auto, is er wel iig een punt dat ik moet schoonmaken ipv uitstellen hihi :D

ChantalSmook schreef:
haha dirkje, die opmerking vond ik wel grappig haha!
Maar inderdaad een voor een is toch het beste, laatst zat ik in de auto en een vrouw was serieus tijdens het rijden haar mascara aan het bijwerken en haar lippenstift :roll: . Haar rijden leed er ook zichtbaar onder.

Zag trouwens op tv dat ze willen verbieden om tom tom in te stellen tijdens het rijden en dat je moest denken of je dat ook zou doen met je examen. Ben benieuwd wat dat straks wordt, vind het o pzich een prima idee dat je gewoon niks meer mag want net als het openmaken en drinken van een flesje, als er opeens iets gebeurd zit je met een open flesje en kan je dus niet alert reageren.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 09:51

Waarom gooi je het flesje drinken uit de auto dan. :?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 09:57

Dat vraag ik mij ook af...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 10:04

:=

Ik vond mijn les gisteren zo slechjt gaan, ik ging ook gewoon keihard rechtdoor over een turborotonde := :') gelukkig was het niet zo erg, en ging het volgens mijn instructeur wel heel goed verder, maar ik was helemaal de kluts kwijt, omkeeropdracht ging ook raar enzo, bah :+ Gelukkig heb ik die gisteren nog 5 keer gedaan want als hij rechts zei ging ik links.. en dat liep elke keer dood :+

Pfff nog 1 les dinsdag.. :D

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 11:39

Naja als ik bijv snel moet ingrijpen dan heb ik liever dat ik het buiten de auto gooi anders word het zo´n zwembad in de auto hihi (dat is dan mijn allereerste reactie) omdat nogal zuinig ben op de auto en liever niet heb dat alles eronder zit :o . Maar als het niet anders is dan laat ik hem gewoon uit mn handen vallen (is ook wel eens gebeurd hihi maar dat kwam dat ik met behoorlijke snelheid aan het inhalen was en plots vol in de remmen moest := .

Veirl schreef:
Waarom gooi je het flesje drinken uit de auto dan. :?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 11:41

Dus dan vervuil je het milieu maar... Logisch.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 11:41

Hoe vaak zit jij dan met drinken in je auto en hoe vaak moet jij ineens snel ingrijpen? :')

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 11:46

Mientjeuh schreef:

Beter dan ergens achterop knallen, niet dan ;) Geeft ook zo'n rotzooi

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 11:47

Of gewoon niet drinken in de auto. :Y)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 11:50

Joonsel schreef:
Mientjeuh schreef:

Beter dan ergens achterop knallen, niet dan ;) Geeft ook zo'n rotzooi

Ja, en dan gooi je het uit je auto en knalt het op iemand anders z'n voorruit, hij verschiet en veroorzaakt een ongeluk. Beetje aan anderen denken kan ook geen kwaad ;)

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 12:03

Saskiaatje schreef:
Of gewoon niet drinken in de auto. :Y)

Da's nog beter ja :Y)

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 12:04

Mientjeuh schreef:
Ja, en dan gooi je het uit je auto en knalt het op iemand anders z'n voorruit, hij verschiet en veroorzaakt een ongeluk. Beetje aan anderen denken kan ook geen kwaad ;)

Da's wel heel erg ver gezocht :P

Morgen weer om 11u les :):)

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 12:06

Was vorige les weer met snelweg bezig geweest. En er zat blijkbaar een hondje in de berm die steeds over wilde steken. Ik zag 'm niet, maar m'n instructeur wel. Ik moest eraf en daarna weer terug erop, en hij was ondertussen met de politie aan het bellen. Ik zat daar met zo'n gevoel: "Euh hallo, ik ben aan het invoegen op de snelweg en jij bent aan het bellen. HELP" :')

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 12:50

Joonsel schreef:
Mientjeuh schreef:

Da's wel heel erg ver gezocht :P

Als je aan het rijden bent moet je altijd denken wat er fout kan gaan. Heeft je instructeur je dat nog nooit gezegd?

En dat is helemaal niet vergezocht, als je zoiets op de snelweg doet heb je daar heel veel kans op.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 12:59

Sowieso hoor je er niet aan te hoeven denken dat je bij iemand anders een ongeluk veroorzaakt als je je drinken uit het raam gooit, maar moet je jezelf gewoon niet in die positie brengen. :Y)

Daarnaast veroorzaak ik echt geen ongeluk als ik een flesje drinken tegen m'n voorruit krijg, zou niet best zijn als je daardoor je stuur omgooit, of iets dergelijks. :+

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 13:37

Uhm...weet niet hoor maar rijden jullie allemaal in de berm dan ?!? Want echt ik zorg dan ook heus wel dat het flesje niet tegen andere auto aan knalt en dus daarom heb ik ook dan de bijrijderskant raamportier helemaal open en sodemieter ik hem de berm in, tsja ik weet het das milieu-onvriendelijk maar wat er ook al gezegd werd beter dat dan ergens anders tegen op knallen :o .

En het gebeurt me heel vaak dat ik met flesje drinken achter het stuur zit en vooral met dit weer dan heb ik altijd flesje water bij me.