Zumba!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 20:46

Corelli schreef:
11?! :(:) Zit je nog op de middelbare school dan ofzo? Ik heb er 3: morgen 1 en donderdag 2..En daar zit 1 vak bij die ik móet halen :x zucht..

Edit: o sorry, zie net in je profiel dat je 21 bent :o Wat voor opleiding heb jij met 11 tentamens? :oo

No hard feelings ;)

Ik doe International Business and Languages, HBO, heb dus economische vakken (3), 4 talen (ja, allemaal tentamen van) en nog 3 herkansen (2 economische vakken en 1 taal). En een project eindgesprek..

Of ik dit overleef, ik heb geen idee. Zumba sleept me er wel door, hopelijk :+

Tempus_Fugit

Re: Zumba!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 20:59

Ben ik blij dat ik me toetsen afgelopen week al gehad heb, ik heb heerlijk weekje vrij :P

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 13:11

Zo ik heb gisteravond ook weer Zumba gedaan! Vorige week was ik lekker op vakantie :D

Ik keek op youtube en kwam dit filmpje tegen! We doen bijna dit hele filmpje aan dansjes, maar vanaf 5.20 niet meer zeg maar. Het liedje op 4.00 vind ik zo gaaf! En dat liedje erna vind ik dat hupsje om het helemaal goed te doen best moeilijk! Bij ons variëren wij meer in de die dansjes tussendoor zegmaar.

http://www.youtube.com/watch?v=i5LU6nwLNNk

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 13:27

Wij doen bijna alle dansjes als die hierboven :j

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 13:39

Dat liedje op 1.33 is ons 'stam'liedje :D. Die is leuk :D

Dat eerste nummer doen we niet zo, die doen we heel anders (en fanatieker :P)
Die van 5,20 is zooo gaaf en zooo vermoeiend! Die hebben wij vorige week geleerd, heerlijk :D

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 13:42

Ja wij doen die ook fanatieker hoor! Eigenlijk allemaal wel! Die op 1.33 is inderdaad heel leuk! Is dat nou dat liedje met tik tik tik, tik tik tik tik tik tik tik.. En dan moet je dat ook boksend doen! Volgens mij wel, die is ook heel grappig! Bij zo'n bepaalde tik, moet je eerst 1 seconde wachten en dan gan tikken maar heel veel doen het al op die ene seconde :+

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 13:44

Die vanaf 5.20 vind ik juist een van de saaiste nummers die we doen. Maar nu ben ik sowieso een beetje apart volgens mij. Ik vind bijv. dat Afrika liedje heel leuk om te doen, terwijl de rest van de groep die niet leuk vind (nu doen we die ook nooit meer). Laat mij maar nummers doen met veel 'moeilijke' pasjes, anders vind ik t snel saai als t steeds hetzelfde is.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 13:46

Oliver kan die baila esta cumbia heel goed, dan moet je 6 stapjes achter elkaar doen. Ik lig iedere keer weer in een deuk :D

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 13:47

Ik heb dit topic in het begin een beetje gevolgt maar heb niet alles gelezen dus voor herhalingen alvast: sorry :o

Ik heb vrijdag met een vriendin een eerste proefles. Bij ons beide mogen wel een paar kilootjes af en willen gewoon op een leuke manier wat strakker worden ~~}> (en een beetje van die gespierde paardrijpootjes) afkomen en ik ook wel leniger ;-)

Hebben hier al mensen echt kilo's verloren / kledingmaten naar beneden gegaan sinds ze met Zumba zijn begonnen????? :list:

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 13:48

Ik moest nieuwe broeken kopen omdat alles van me kont afglijdt :D

En in totaal, na bijna 2 maand dat ik het nu doe, denk ik zo 13 kilo.. :j

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 13:49

Haha, mijn specialiteit. Nouhou! :D

En ik moet lachen om jou als we Beyonce gaan doen, dan is Roxxiej niet meer te houden!

@ Orangiste, ik sta niet zo vaak op de weegschaal. Maar ik heb wel t idee dan m'n middel steviger is geworden.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 13:49

Ikke niet hoor :D. Daarvoor moet je het echt vaker in de week doen denk ik :j. Ik vind het gewoon lekker weer te springen/hupsen en lekker te zweten en lichamelijk weer bezig zijn.

Ik vind juist huppel/spring dansjes leuk :D

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 13:51

Ja, dat dansje van Beyonce is echt zo grappig :D
Vooral als ze die gaan draaien met uitgaan :')

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 13:52

Roxxiejj schreef:
Ik moest nieuwe broeken kopen omdat alles van me kont afglijdt :D

En in totaal, na bijna 2 maand dat ik het nu doe, denk ik zo 13 kilo.. :j

_/-\o_ WAT ECHT!!! Met 13 kilo eraf ben ik meteen op mijn meest ideale streefgewicht!!!

Dit heb je toch niet alleen met één keer in de week Zumba gedaan??? Hoe heb je dat gedaan???

Wel helemaal top hoor!!!! Daar kan je echt trots op zijn +:)+

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 13:54

Nou, het was niet nodig hoor. Maar in het begin kon ik geen genoeg krijgen van Zumba, met als gevolg dat ik het iedere dag wel een uur tot 2 uur deed. Woog toen achter in de 70, nu 64 (ik ben 1.83 m).
Mijn huis is ook een stuk gladder geworden door het overmatige zweten (vooral van vorige week dodnerdag toen ik met gewichten deed :') )

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 13:55

Ik doe het 2 keer in de week en merk er niks van! Nu doe ik het ook niet om te lijnen hoor, iets strakker mag ik zeker wel maar ik merk er niet veel van! Ik heb al hele gespierde benen en die worden er ook niet slanker van denk ik! Ik heb af en toe zelfs een beetje spierpijn in mijn benen! Ik weet niet wat die andere in de groep de volgende dag dan voelen, zij rijden natuurlijk niet elke dag paard :P.

Dat nummer vanaf 5.20 vind ik maar saai! Ik hou echt van reggaetonliedjes, heerlijk! Doen jullie trouwens ook een dansje op een reggealiedje. Dat is heel rustig dan moet je van je ene been op het andere, 4x heel rustig en dan 3x snel met 1 tel rust.. Ik ga eens vragen hoe dat liedje heet, heerlijk vind ik het :D

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 13:57

DebbieY schreef:
Ik doe het 2 keer in de week en merk er niks van! Nu doe ik het ook niet om te lijnen hoor, iets strakker mag ik zeker wel maar ik merk er niet veel van! Ik heb al hele gespierde benen en die worden er ook niet slanker van denk ik! Ik heb af en toe zelfs een beetje spierpijn in mijn benen! Ik weet niet wat die andere in de groep de volgende dag dan voelen, zij rijden natuurlijk niet elke dag paard :P.

Dat nummer vanaf 5.20 vind ik maar saai! Ik hou echt van reggaetonliedjes, heerlijk! Doen jullie trouwens ook een dansje op een reggealiedje. Dat is heel rustig dan moet je van je ene been op het andere, 4x heel rustig en dan 3x snel met 1 tel rust.. Ik ga eens vragen hoe dat liedje heet, heerlijk vind ik het :D

Is dat niet Calypso? Dat stukje waar jij het over hebt is ergens halverwege. Die begint heel vrolijk, dat je moet 'vallen' op 1 been naar voren? Echt zo caribisch muziekje?

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 13:59

Nou ik ga ook niet zumbaën om echt af te valllen. Ik heb niet echt overgewicht maar zou een paar kilo minder niet erg vinden ;-)

Het gaat me vooral om de fun maar verwacht er wel wat leniger en strakker van te worden.

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 14:22

Ja! de calypso, het is deze:
http://www.youtube.com/watch?v=xkdDU9QsLec

Alleen wij springen niet in dat stukje, we doen echt onze knieën optillen zeg maar. Veel meer rasta style, snap je! Ik kan echt moeilijk uitleggen!

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 15:11

De calypso idd, leuk is die! Wij doen ook benen optillen 4x en dan 3x snel hupsen zeg maar, en dan weer optillen. :Y)

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 15:13

DebbieY schreef:
Ja! de calypso, het is deze:
http://www.youtube.com/watch?v=xkdDU9QsLec

Alleen wij springen niet in dat stukje, we doen echt onze knieën optillen zeg maar. Veel meer rasta style, snap je! Ik kan echt moeilijk uitleggen!

Ik weet welke je bedoelt! Wij doen dan ook om de beurt je been optillen en dan met je lichaam een beetje opzij gaan en je armen meenemen zeg maar. :+

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 15:31

Ja klopt Oliver! Echt een stukje!

Hebben jullie ook een samba dansje? Met dat tikken met je armen en dat boksen dan ook moet boksen? Tussendoor moet je met je kont draaien en op den duur dacht ik ook met je schouders schudden!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 19:31

http://www.youtube.com/watch?v=CScTCE740eg Is dit baila esta cumbia? :oo Wat een drama zeg, sowieso dat ik op m'n bek ga als ik dat probeer. (en als ik zo'n man vooraan m'n de zaal zou hebben staan zou er van dansen niks terecht komen, ik zou me kapot lachen :') )

DebbieY: Bedoel je dat je een soort moet trommelen, met je armen, op de maat van de muziek? Die doen wij ook, haha!

Maar ik weet nooit meer of ik een dansje nou leuk vind of niet, dat weet ik pas weer als ik hem heb gedaan :')

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 19:41

Die dude danst in zijn boxer :')

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-09 19:42

omg dat zie je de hele dag op de tv!

volslanke meiden die met een big smile met hun heupen aan het schudden zijn (en die het volgens mij helemaal niet nodigh hebben om af te vallen