Rare opmerkingen van klanten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 23:41

Idd... stout meer bedoeld als niet netjes!

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 23:53

Cyntje schreef:
Zo zat ik een keer achter de kassa ( jaar of 3 terug )
Moeder met een dochter aan de kassa.
Zegt dat meisje ( ik denk een jaar of 3/4 )... Das een dikke mevrouw!

:oo Schrok me kapot en stond perplex dat ik niet meer wist wat ik moest doen/zeggen! :(
Maar wat ik nog wel het ergste vond is dat de moeder er dus helemaal niks van zei en ik op dat moment zo enorm dik nog niet eens was :? ( nou is voor een kind een wereld toch al anders, snap ik volkomen ) Maar als moeder had ik dan toch gezegd: En jij bent een stout kindje want dat is niet netjes om te zeggen!

Tja... kind van 3/4 jaar heeft nog niet het volle besef van Normen& Waarden.
Mijn vriend vroeg op die leeftijd of een (dikke)mevrouw dan toevallig Dikke Tante Kee was (liedje In de maneschijn..)?
Tja, ook niet erg netjes. Achteraf is het hem verteld natuurlijk, maar op dat moment stond moeders ook met mond vol tanden..

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 23:59

Nee alle normen en waarden niet nee... maar mijn neefje wordt binnenkort 3 en ik weet zeker dat hij wel snapt dat zijn moeder het niet waardeert als hij zoiets zou zeggen ;)

Maareh ontopic verder :)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 00:17

ik snap eigenlijk niet wat mensen zon probleem maken van telefoneren terwijl je afrekend..
ik bedoel...het enige wat je als klant hoeft te doen is: vriendelijk knikken naar de cassiere, als je wil pinnen even een vragend gebaar naar je pinpas maken om te checken of je m er al door heen kan halen, je spullen in een tas donderen, en een groetje terug naar de cassiere..
zon probleem heb je dan toch niet als cassiere?
en waarom niet je telefoon opnemen omdat je toevallig bij de kassa staat? ik kan prima die dingen tegelijkertijd hoor.

de vergelijking van vorige bladzijde vind ik ook een beetje vergaand.
een baby verschonen kan ik niet met 1 hand (oke, ik kan t niet eens met 2 handen wss omdat ik t nooit gedaan heb).

ik snap wel dat er ook asociale mensen zijn die totaal niet reageren op wat je zegt.. ja dat is irritant.. maar volgens mij zijn er ook zat mensen die wel 2 dingen tegelijkertijd kunnen.

als ik een telefoontje krijg terwijl ik toevallig in de rij sta van de kassa ga ik dat echt niet weigeren hoor. net als dat ik als ik een telefoontje krijg of aan t telefoneren ben terwijl ik de bus instap.

Het verbale gesprek aan de telefoon kan ik prima combineren met een non-verbaal gesprek met cassiere/bus chauffeur/enz.

dus de mensen die dat wel irritant vinden: is dat puur omdat diegene dan niet de volle 100%aandacht bij jou heeft, of omdat sommige mensen geen 2 dingen tegelijk kunnen en jou als cassiere daardoor compleet (bewust of onbewust) negeren??
(ik hoop niet dat het aanvallend overkomt.. ik ben alleen benieuwd omdat ik me niet zo druk zou maken als iemand toevallig aan de telefoon is maar verder de 'doorstroming' van de rij enz niet hindert)

edit: heb iets verder terug gelezen en daar zeggen een aantal mensen dat het inderdaad niet vervelend is als de (bellende) klant wel gewoon nog genoeg aandacht heeft voor de cassiere.

MarisJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 00:29

In de bus staat dat je niet MAG bellen!! Dus daar zou 'k 't ook maar niet doen, dan krijg je van die taferelen soms....
Ik heb een jaar als kassamiep gewerkt en ik vond 't zwaar irritant dat mensen bellen... Gewoon omdat er geen hallo/goedendag van af kan... Vind 'k gewoon aso...

Rare opmerking nog ff... Goh wat kijk je "boos" (ook de reden waarom ik ontslagen ben ofzo)...

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 00:33

in de bus niet mogen bellen? oh nou dat heb ik nog nooit gezien..
misschien zijn ze daar in amsterdam iets makkelijker mee, ik zie zo vaak mensen bellen.. er is bij mij ook nog nooit iets van gezegd (maar ik bel niet zo vaak hoor, als ik al gebeld word mis ik hem 9 van de 10 keer omdat ik m altijd op trillen heb staan en ik dat nooit opmerk)

maar dat ze je negeren, zouden ze dat niet ook doen als ze niet stonden te bellen? gewoon omdat dat asociale mensen zijn en die het gewoon niet 'doorhebben' dat het netjes is als je even groet enz?

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 10:36

Hier staat dat ook echt niet in de bussen hoor :n Ja er staat iets in de trant van rekening houden met elkaar en geen (geluids)overlast veroorzaken.

MarisJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 10:50

Hier staat dat je niet mag eten, bellen en nog een paar dingen niet mag in de bus...

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 10:52

Niet op rolschaatsen :+ Eten/drinken mag bij ons idd ook niet, niet dat er veel mensen zijn die zich daar aan houden.

MarisJj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 10:54

Dat was 't idd, en geen muziek of harde muziek... ook niet veel die zich daaraan houden... Maar goed, weer ontopic!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 10:54

Bellen doe ik wel in de bus, maar heel zachtjes, en ik zeg altijd dat ik in de bus zit en dat ik het dus kort ga houden...

En eten en drinken in de bus, zeker drinken doe ik wel. Als het warm is...

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 12:22

Heb zelf 2 weken ( :+ ) achter de kassa gezeten, maar het maakte me echt niet uit of iemand bellend kwam afrekenen of niet, bleef altijd vriendelijk. Zag ook iemand op de vorige bladzijde dat haar vriendin na 4 keer alleen gezet werd, ik werd na een half uur alleen gezet bij de jumbo, en mocht na een week iemand anders gaan inwerken. En sorry dat ik het zeg maar vind het ook wel behoorlijk dom als je het niet door hebt dat een transactie mislukt is :o

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 12:28

DeSa schreef:
Heb zelf 2 weken ( :+ ) achter de kassa gezeten, maar het maakte me echt niet uit of iemand bellend kwam afrekenen of niet, bleef altijd vriendelijk. Zag ook iemand op de vorige bladzijde dat haar vriendin na 4 keer alleen gezet werd, ik werd na een half uur alleen gezet bij de jumbo, en mocht na een week iemand anders gaan inwerken. En sorry dat ik het zeg maar vind het ook wel behoorlijk dom als je het niet door hebt dat een transactie mislukt is :o

Enne bedankt he ;) Mijn vriendin had gewoon wat meer begeleiding nodig en ze is zeker niet dom, wat een respectloze opmerking!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 12:51

Iney schreef:
DeSa schreef:

Enne bedankt he ;) Mijn vriendin had gewoon wat meer begeleiding nodig en ze is zeker niet dom, wat een respectloze opmerking!

Kijk dat de een het na een half uur kan en de ander niet betekend niet dat je dom bent.
Ik moest bij de Aldi eerst een kwartier achter iemand staan meekijken.
Toen kreeg ik het lijstje met de PLU codes en toen ging zij een kwartier met mij meekijken en toen moest ik ook alleen. (op een rustige maandag ochtend)
Ik had er ook geen moeite mee, maar ik had weer moeite met andere dingen.

Wat betreft dat telefoneren.
Ik vind het absoluut niet erg als iemand opneemd, om de persoon aan de andere kant te laten weten dat ze zo terug bellen.
Maar het is gewoon zo dat alles moeizamer gaat.
Helemaal bij de Aldi omdat je geen band hebt waar de spullen op komen te liggen na het scannen.
Je moet dus een beetje samen werken met de klant, dat gaat heel moeizaam als de klant er TOTAAL niet bij is met z'n gedachten.
Ik verwacht van de klant het zelfde als wat de klant van mij verwacht.
De klant zou het ook niet leuk vinden als ik achter de kassa de telefoon opneem.
Of met een collega loop te beppen.
Die verwacht van mij vriendelijkheid en 100% aanwezigheid.
Ik verwacht gewoon hetzelfde terug.

daarbij staan ze bij de Aldi 7 van de 10 keer achter die ruit mee te loeren.
Als mijn baas zegt dat ik het op die manier moet doen doe ik dat.
Ik wil ook graag de volgende maand mijn loon hebben in plaats van werkloos te zijn.
Ze zijn bij de Aldi heel streng, helemaal bij het filiaal waar ik werkte.
Als ik 1 x vergat te vragen of iemand een tas op wilde tillen dan kon ik het 's avonds bij sluiten weer aanhoren hoor.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:55

DeSa schreef:

nou, ik nodig je uit om een paar daagjes bij ons te komen proefdraaien
de eerste twee weken zit er altijd iemand bij je, of dichtbij in de buurt, je hebt een heleboel codes dat je moet kennen, leren omgaan met het kassaprogramma, dingen opzoeken, dingen onthouden
sjapeau als je in een week tijd de kassa evengoed beheerst en even vlug kunt als mij, en dan iemand anders alles correct kan aanleren.zelfs ik leer na drie jaar nog altijd en iedere dag bij

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 21:59

iid, er zijn heel veel codes. En het is de fout van het bedrijf ze zetten iemand snel alleen omdat dat lekker goedkoop is.

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 14:01

Gister weer een klant die vroeg of waarom we geen salami worsten hadden..
Ik: Nou mevrouw misschien kunt u dat navragen bij de maneger ( weet niet hoe je dat schrijft.. )
Zij: nou dat moet jij tog ook weten ??

uhm ja helemaal }:0

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:18

Ik heb ooit in een zaak met kantoorartikelen en dergelijke gewerkt..
Kreeg regelmatig de vraag of we ook zwart-wit cartridges (voor printer oid) verkopen..
Mijn standaard antwoord, nee, alleen zwart..

Er was een mevrouw die dan toch maar verder ging zoeken..

Westenwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:20

Ik had net ook een leuke.
Er komt een vrouw voer halen voor dr dwergpapegaai (werk in een dierenwinkel). Na afgerekent te hebben vraagt ze; heeft u ook baby's? Ik moest toch even 3 keer nadenken voor ik snapte dat ze jonge dwergpapegaaien bedoelde..

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 14:20

FitzChivalry schreef:
Ik heb ooit in een zaak met kantoorartikelen en dergelijke gewerkt..
Kreeg regelmatig de vraag of we ook zwart-wit cartridges (voor printer oid) verkopen..
Mijn standaard antwoord, nee, alleen zwart..

Er was een mevrouw die dan toch maar verder ging zoeken..

:') hoezo blond :+

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-09 18:14

Westenwind schreef:
Ik had net ook een leuke.
Er komt een vrouw voer halen voor dr dwergpapegaai (werk in een dierenwinkel). Na afgerekent te hebben vraagt ze; heeft u ook baby's? Ik moest toch even 3 keer nadenken voor ik snapte dat ze jonge dwergpapegaaien bedoelde..

hahaa ! xD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:16

MarisJj schreef:
Hier staat dat je niet mag eten, bellen en nog een paar dingen niet mag in de bus...

Bellen in de bus mag ook vaak niet ivm dat er apparatuur in de nieuwere bussen zitten die erop reageren ;) Ik zat ene keer te bellen in de bus, en het omroepsysteem / tv scherm begon op mijn telefoon te reageren, hele irritante hoge trilgeluiden enzo :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 18:17

Ik had trouwens ook een klant laatst.. een italiaan.. die ging naar mn naam enzo vragen, vond me mooi enzo := was een ouwe vent dus heb maar een valse naam opgegeven :')

Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:55

Unwritten schreef:
Ik had trouwens ook een klant laatst.. een italiaan.. die ging naar mn naam enzo vragen, vond me mooi enzo := was een ouwe vent dus heb maar een valse naam opgegeven :')

Bij ons komen ook wel eens mensen van een pizzaria .. vervolgens werdt een collega van mij uit genodigt om een keer te komen eten bij hun pizzaria dit gaan we dus over 2 weken ook doen :P

Bellen bij de kassa vind ik ook erg vervelend als klanten dat doen .

Ook hebben we een klant die elke dag in de winkel komt en altijd wel weer wat heeft te vragen .. Nou hebben meerdere malen collega's van mij en ik gezegt van meneer u komt hier elke dag nou weet u vast wel waar alles ligt .

Ook idd vaak als je vraag of ze de bon mee willen dat ze zeggen neej hoor lijst hem maar in of plak hem maar op de muur of zo

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:24

even off topic, maar kan niemand een nieuw topic openen over bellen bij de kassa? denk dat daar nog best een (leuke) discussie uit kan komen. :)