Rijlessen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Rijlessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 10:38

Dat is heel snel ja :oo Snelcursus gedaan of meerdere keren in de week?

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 10:44

Klasgenootje van mij was ook eind november begonnen, en maandag met eerste keer afrijden geslaagd. 35 uur had ze gelest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 10:44

Wow, dat is gewoon meer uur al dan ik heb gelest, ik zit nu op 28 en ben sinds September bezig :j

Is denk ik wel een voordeel van meerdere keren per week :)

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 10:48

Ik op 12 (8 lessen van 1,5) en ben sinds 14 maart bezig. :+
Maargoed, kan ook nog vrij weinig. Ja het gewone rijden, maar nog geen bijzondere verrichting geoefend of wat dan ook. Vandaag maar eens vragen wanneer dat gaat gebeuren. Of nouja, vorige les heb ik gekeerd maar dat ging zo slecht. :+

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 10:56

Ik ben vanaf einde september bezig, zit nu over de 60 uur. Heb al een keer afgereden maar gezakt.

priamos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 10:57

@ WoodySan

Die datum moet ik afrijden.
Eerst zou het in mei zijn maar het is nu gelukkig in juni.

Ik zit pas aan de 23 uur

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 10:58

Ik zit pas aan de 14 uur en mag rond de 20 afrijden. Ben januari begonnen.
Het zit in de genen, mijn broer was na 11 lessen geslaagd bij dezelfde rijschool :D

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:06

Liex schreef:
Ik zit pas aan de 14 uur en mag rond de 20 afrijden. Ben januari begonnen.
Het zit in de genen, mijn broer was na 11 lessen geslaagd bij dezelfde rijschool :D

:wow:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:06

Ik vind achteruit rijden echt heel makkelijk, ik keer ook zo, ik parkeer beter dan mn eigen vader :') die al zeker 30 jaar zijn rijbewijs heeft :')

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:13

hoeveel lessen neemt een gemiddelde bokker voordat hij een poging gaat doen om af te rijden?

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:17

Ik ben een extreem geval volgensmij := Tegen de 60 bij de eerste keer afrijden.
Volgens mijn instructeur ligt het gemiddelde ongeveer rond de 40

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:17

woow 11 lessen!!! en ik hoop voor jou dat je ook bij de 20ste les slaagt!!! goeiekoop je rijbewijs gehaald dan :D das echt fijn voor de portemonee man!! ik hoop t voor je!!

haha ja unwritten ; met de auto alleen achteruitrijden en bochtje achteruit is idd ook niet zo heel moeilijk nee, als je dan alleen met een personenauto bent... :P hihi ;)

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:19

Nativa schreef:

je valt nog zat mee denk ik.. vriendinnetje van mij heeft in 2 jaar met over de 100 rijlessen dr rijbewijs gehaald ;)
e nog durf ik niet bij dr in de auto te stappen :P ....

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:20

SteffiiY schreef:
hoeveel lessen neemt een gemiddelde bokker voordat hij een poging gaat doen om af te rijden?

Volgens mij ligt het gemiddelde landelijk zo tussen de 30 en de 40. Heb een paar keer les gehad van een invaller, die ook 35 jaar instructeur is geweest, en die zei ook dat hij toch wel wilde dat zijn lesklanten aan de 35 uur kwamen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:20

Mijn rijschool ligt gemiddeld op 35, dus nog een les of 7 :j

First_Unique, ik kan het met een hatchback (golf model), een Swift (sportmodel), een Sedan (volkswagen Bora :+: ) en met een bestelwagen :+

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:22

First_Unique schreef:
Nativa schreef:

je valt nog zat mee denk ik.. vriendinnetje van mij heeft in 2 jaar met over de 100 rijlessen dr rijbewijs gehaald ;)
e nog durf ik niet bij dr in de auto te stappen :P ....

Dus er is nog hoop voor mij, mooi :D
Ben nog niet zo heel lang bezig, vanaf september. Mag 4 juni weer afrijden.
Kan verder ook wel redelijk goed rijden (voor een beginner) vind ik, alleen die stomme zenuwen bij het afrijden... :=

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:28

Unwritten schreef:

First_Unique, ik kan het met een hatchback (golf model), een Swift (sportmodel), een Sedan (volkswagen Bora :+: ) en met een bestelwagen :+

haha heb je daar al allemaal een bietje in lopen karre ?? :P
ik moet zeggen, ik heb mn moeders auto niet aangeraakt voordat ik mn rijbewijs had, was veel te bang dat er dan iets zou gebeuren...

maar ik bedoelde eigelijk dat je met 1 auto dat makkelijk doet, maar met een trailer van een paar meter lang achter je aan valt dat af en toe nog eens vies tegen :P

oh en ik zat volgens mij ongeveer op de 45 rijlessen ofzo ...
Laatst bijgewerkt door First_Unique op 24-04-09 11:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:28

Zenuwen, ik ben ook bang dat ik daar last van ga krijgen 3 juni.
Al heb ik met mezelf afgesproken dat ik gewoon een rondjer rijd, met een instructeur/examinator naast me. Het is ook maar een mens, als ik er niet was, had hij er niet gezeten :+

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:33

Liex schreef:
Al heb ik met mezelf afgesproken dat ik gewoon een rondjer rijd, met een instructeur/examinator naast me. Het is ook maar een mens, als ik er niet was, had hij er niet gezeten :+

ik was ook heeeeeeeeel zenuwachtig, en mijn toenmalige vriend die zei alleen van ils.. je hoeft je maar een half uur/uurtje volledig te concntreren, en dan ben je ervanaf... en wat is nou een uur op een hele dag van 24 uur? gewoon voledig concentreren end an gaat t vanzlf goed... en t werkte nog egt ook :D en ja, vantevoren ben je poepie zenuwachtig, maar op t moment dat je je eerste metertjes hebt gereden ben je die zenuwen al lang vergeten...

Nativa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:37

First_Unique schreef:
Liex schreef:

ik was ook heeeeeeeeel zenuwachtig, en mijn toenmalige vriend die zei alleen van ils.. je hoeft je maar een half uur/uurtje volledig te concntreren, en dan ben je ervanaf... en wat is nou een uur op een hele dag van 24 uur? gewoon voledig concentreren end an gaat t vanzlf goed... en t werkte nog egt ook :D en ja, vantevoren ben je poepie zenuwachtig, maar op t moment dat je je eerste metertjes hebt gereden ben je die zenuwen al lang vergeten...

Dat had ik bij mijn TTT inderdaad, reed op de eerste kruising af, vol met 50, door de zenuwen. dat ik echt dacht "poedersuiker, remmen is wel handig" maar na die kruising waren de zenuwen eigenlijk wel weg. helaas bij mij echte examen niet :( toen bleven ze...

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:37

Haii
zal me even voorstellen
Ben daan 18jr ben sinds dec met het rijbewijs bezig januarie theorie gehaald en 15 lessen gehad, Ga als mn portomonee het toelaat in juni/aug afrijden , Wil ik doen met een 10daagse spoedcursus van 30 lessen en +afrijden :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:45

First_Unique schreef:
Unwritten schreef:

haha heb je daar al allemaal een bietje in lopen karre ?? :P
ik moet zeggen, ik heb mn moeders auto niet aangeraakt voordat ik mn rijbewijs had, was veel te bang dat er dan iets zou gebeuren...

maar ik bedoelde eigelijk dat je met 1 auto dat makkelijk doet, maar met een trailer van een paar meter lang achter je aan valt dat af en toe nog eens vies tegen :P

oh en ik zat volgens mij ongeveer op de 45 rijlessen ofzo ...

Alleen in de Swift zonder rijbewijs illegaal O:)
De andere drie modellen allemaal les in gehad :))

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:48

oh FOEIIII unwritten :P :P

Liex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:51

Moet zeggen dat ik ook aardig wat rondjes illegaal heb gemaakt :D

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 11:55

Ik denk dat ik wel 40 lessen nodig heb. Maandag om half 3 me 4e les :) Vooruit inparkeren in moeilijk. Dat heet toch file parkeren?