Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Ik zal een voorbeeld uit mn familie en kennissenkring nemen. Van de 1 zou ik geen broek aan mogen en van de ander alleen een rok tot over mn enkels. Lippenstift mag ik niet op, ook geen zacht kleurtje maar rood wat ik nooit heb is voor höeren. De pil mag niet of welke andere vorm van geboortebeperking. Condoom zal ook wel niet mogen. Nou ja Radio in huis mag inmiddels wel op zondag. Telefoon mag je niet op zondag gebruiken ook niet om 112 te bellen omdat je huis in brand staat of de buurman een hartinfarct krijgt.
anneliesdj schreef:Jawel, niet direkt misschien maar die 'er is mogelijk geen God'-actie is een reactie op actie's die christenen hebben ondernomen.
Snader schreef:Over het ontstaan van leven en soorten is nog niet alles bekend, dus zowel creatie als evolutie staan in principe nog open als mogelijke verklaringen. Alleen is het jammer dat de argumentatie soms kant nog wal raakt en verpakt is in een verhaal met het niveau van de gemiddelde Suske en Wiske.Terwijl ik er een voorstander van ben om alles zo eenvoudig mogelijk uit te leggen. Op zo'n moment vraag ik me af welke doelgroep de schrijver voor ogen heeft.
Hermelientje schreef:anneliesdj schreef:Jawel, niet direkt misschien maar die 'er is mogelijk geen God'-actie is een reactie op actie's die christenen hebben ondernomen.
Ja dat weet ik (zie vorige pagina) het was een reactie op de "hel en verdoemenis als je geen christen wordt" reclames op de Londense bussen en heeft dus helemaal niets met evolutie te maken, nog direct nog indirect.
Hermelientje schreef:Alhoewel de titel "the origin of the species" anders doet vermoeden heeft Darwin zich toch helemaal niet uitgelaten over het ontstaan van leven dacht ik. Ik weet wel dat er wetenschappelijke kanttekeningen bij bepaalde aspecten van de evolutietheorie (vooral het idee van "the tree of life") zijn. Volgens mij wordt op dit moment creationisme helemaal niet meer voorgesteld als wetenschappelijke tegenhanger van de evolutietheorie (behalve misschien in Urk), er is nu een opvolger "intelligent design".
Snader schreef:Het is dan wel erg offtopic en niet echt interessant (zal er dus niet op door gaan), maar dit maakt me wel nieuwsgierig. Hoe moet ik dit lezen?Is het de eerste dag waarop hij het licht uitvindt en de vierde dag waarop hij lichtbronnen maakt? Het is dan alleen vreemd waarom er op dag één al gesproken wordt over dag en nacht, avond en morgen.
Hermelientje schreef:@Snader
Sportief dat je het zo opvat, de link ontgaat me nu ook, was kennelijk een vermoeide gedachtensprong of ik had last van een "missing link".
@anneliesdj
Hier een link naar de website van de vrouw die de campagne the Atheist Bus Campaign, afgekort the ABC gestart heeft.
http://www.arianesherine.com/#/atheistbuscampaign/4532331653
In Engeland werd dit overwegend opgevat als een ludieke actie. Ariane is vooral bekend als schrijfster van grappige tv-programma's. Meest gehoorde commentaar - vanwege het woord probably - die atheïsten zijn ook niet erg zeker van zichzelf.
anneliesdj schreef:Ja ik geloof het wel hoor, maar wel grappig.
Vind het ook wel frappant dat de de een spreekt over 'er is absoluut een God' en de ander over 'er is waarschijnlijk geen God', is nogal een verschil.
Mwah... niks opdringerigs aan. Bedoeld om aan het denken te zetten.Citaat:The posters are the atheist response to a number of high profile Christian advertising campaigns on London buses and billboards, notably ones run by the Alpha Course, whose posters ask, "Is this it?" and "If God did exist, what would you ask him?"
Citaat:"We think that the campaign is a great way to get people thinking about God. The posters will encourage people to consider the most important question we will ever face in our lives,” said Theos Director Paul Woolley.
"The slogan itself is a great discussion starter. Telling someone "there's probably no God" is a bit like telling them that they've probably remembered to lock their front door. It creates the doubt that they might not have done so.”
anneliesdj schreef:En waar zit deze in het verhaal?
Citaat:'There definitely is a God': Christians hit back at atheist buses with own adverts
Blue_Eyes schreef:Weten jullie dan wat de eerste bus ads waren? Dat vind ik zelf nogal meevallen:Mwah... niks opdringerigs aan. Bedoeld om aan het denken te zetten.Citaat:The posters are the atheist response to a number of high profile Christian advertising campaigns on London buses and billboards, notably ones run by the Alpha Course, whose posters ask, "Is this it?" and "If God did exist, what would you ask him?"