Ik heb zelf ook wel eens in zo een periode gezeten ben ik zwanger of niet, heb dus test gedaan en was negatief dus was niet zwanger, maar je kan er soms ook niks aan doen. heb ook gewoon morning after pil genomen en gewoon bij na gedacht als ik het wel zal zijn wat zal ik dan willen, en ben nu dan 17 was op mijn 16e dat ik dacht van wat wil ik graag. ik zou het kind zelf wel houden, ik ga dan wel jaar niet naar school en dan jaar daarop pak ik het wel weer op, ik heb er pas ook goed gesprek met me moeder over gehad, me moeder staat wel achter me als het gebeurt ze gaat dan minder werken, dat ik gewoon me school af kan maken etc. maar ik heb niet echt een behoefte om het nu echt te doen om gelijk zwanger te worden. daar nog maar even mee wachten, ik heb ook meisje uit me klas die was ook op haar 16e zwanger, maar die is nu bijna 18 en ze was op haar 17e bevallen maar ze vind het niks op school zitten en dat kind is maar bij haar moeder. maar daar heeft ze zelf een keuze in gemaakt, ze werkt niet, ze krijgt geld van haar ouders, haar vriend woont bij haar en haar ouders in, dus het is ook niet echt een leuke situatie voor dat kind zelf. alles betaald zeg maar die moeder van dat meisje uit me klas doordat ze zelf niet eens geld hebben om rond te komen per maand, ze denken er ook nog niet over na dat ze samen gaan wonen of gaan werken ze zegt vind het zo wel lekker makkelijk. ja lijkt mij ook maar je moet toch beetje naar de leven gaan kijken, toch samen gaan wonen lijkt mij weet niet hoe jullie erover denken? zouden jullie gewoon thuis blijven zitten met je eigen kind en vriend bij je ouders in huis, ze wonen daar gewoon met zijn 7e thuis. niet echt leuke situatie voor dat kind lijkt mij!
Hoe denken jullie daar over dan>?