Tienermoeders, hoe denken jullie erover?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jodie_

Re: Tienermoeders, hoe denken jullie erover?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 11:58

Ik ben na 1,5 maand twijfel toch maar een test gaan doen en godzijdank niet zwanger. Haha!
Neemt toch een hoop twijfels en angst weg.

AnniiekkJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 17:27

Ik ben 15, als ik nu zwanger zou zijn zouden mijn ouders het er wel moeilijk mee hebben denk ik. -Zoals elke ouder natuurlijk.
Uiteindelijk zouden ze me wel steunen.
Ik zou het kindje absoluut niet houden. Om zo veel redenen; ik kan op deze leeftijd het kind geen toekomst bieden, als ik een kind op zou moeten voeden kan ik niet meer studeren -wat ik graag wil- dus dan kan ik mezelf niet de toekomst bieden die ik graag wil. Daarbij moet ik bekennen dat ik een gruwelijke hekel aan kinderen heb. Bloos Een eigen kindje zal misschien wel anders voelen, maar ik probeer het liever niet uit.
Gelukkig heb ik geen vriendje, ook geen behoefte aan. Ik weet ook dat je 't veilig moet doen. Dus de kans dat ik zwanger word op deze leeftijd is behoorlijk klein. Verkrachting is weer wat anders, daar kan je als 'slachtoffer' niks aan doen. Maar ik zou het kind laten weghalen.

Je hebt aan de ene kant wel gelijk als je zegt dat je de verantwoording moet nemen over een kind uit ''liefde'' of uit een "one-night-stand", diegene was hier zelf bij en heeft het zelf zo ver laten komen. Maar denkend aan de toekomst van het kind zou ik ervoor zijn om het weg te laten halen.

prom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 21:43

Pff, zou er niet aan moeten denken nual met een kindje te lopen, ik bedoel krijg nu me leven eindelijk op oorde enzo. Ben nu dan bijna 18, maar heb vanaf mn 16 flink goed in een dip gezeten... Ik ben van mening... als je zo jong ben moet je kunnen "leven" en niet zeggen, oh sorry jongens, ik kan niet mee shoppen ik heb geen oppas... Weet wel zeker dat mijn ouders mij zullen steunen in wat voor keus ik ook zou maken. en me op alle mogelijke manieren zouden helpen!

maatlaje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 10:35

ik had nooit een oppas nodig mijn kinderen gaan overal mee naar toe niet goed geld terug tocvh

_Debbie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 10:15

Ik ben zelf op mijn 19de zwanger geraakt van een tweeling,ben bevallen toen ik 20 was.
Ze zijn nu 9 maanden en zou ze voor geen goud willen missen.
Geheel ongepland maar wij hadden alles op orde, eigen huisje noem maar op.
Ik weet wel dat ik het in het begin ontzettend zwaar heb gehad,misschien door de periode van 3 maanden dat mijn zoontje in het ziekenhuis heb gelegen maar ik heb vaak genoeg gedacht,als ik het over kon doen had ik gewacht.
Ik snap niet *mijn mening* dat meisjes van /14/15/16 zwanger raken en het houden ik heb nooit begrepen hoe ze dat dan willen doen.
Wij hadden een eigen huisje had ik dat niet gehad had ik ze niet laten komen hoe hard het misschien ook klinkt.
In mijn ogen heeft een kind een eigen plekje nodig om optegroeien,met zijn ouders.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 12:27

Zelf ben ik 29 jr, mijn aanstaande en ik willen graag eind volgend jaar of in 2010 zwanger proberen te raken.
Lichamelijk/geestelijk was ik er al eerder klaar voor, maar mijn vriend nog niet die begint het laatste half jaar pas regelmatig over kinderen te praten en zich voor te stellen hoe het zal zijn om papa te worden.

Als een jong meisje van bv 14 jr. weet hoe ze zwanger moet raken, vind ik dat ze ook behoort te weten hoe je daarvoor kunt beschermen, soms heb je alles eraan gedaan maar heb je alle 'pech' en raak je toch zwanger, maar vaak is het dom en impulsief gedrag. (de ouders spelen hierin een belangrijke rol vind ik)
Als mijn dochter van 14 jr mij zou vertellen dat ze zwanger was, zou ik geen raad weten denk ik in eerste instantie in ieder geval.
Ik ben tegen arbortus dus dan zal ik het kindje moeten opvoeden samen met mn dochter totdat ze van school is en werk heeft gevonden.
Ik zou het kindje proberen net zo goed en liefevol op te voeden zoals ik dat met mn eigen kinderen zou doen, totdat mn dochter een solide basis heeft om het overtenemen.

Maar blijft moeilijk, het is een idee waar ik me in kan vinden, maar ik weet natuurlijk niet hoe ik in het echt zou reageren mocht zoiets gebeuren, ik heb zelf nog niet eens kinderen!!!

maatlaje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 09:21

ik was 16 dan maar ik woonde ook op mijn 17de samen ik voede het kind zelf op me ouders steunde me wel maar ik deed echt alles zelf en daar ben ik echt trots op ik wil niet zeggen dat andere meiden het ook zo goed of niet zo goed doen maar vaak komen alleen de negatieve kanten op tv bv en niet de positieve kanten dat het ook goed kan gaan

MARILYN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 11:58

Mijn moeder was ook 16 toen ze zwanger raakte van mijn zus, ze was 18 toen ze mij kreeg. Ik heb het eigelijk altijd leuk ervaren zo'n jonge moeder, en nu nog steeds Lachen Zelf moet ik er niet aan denken om nu al een kind te krijgen.

maatlaje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 13:17

ik heb ook een jonge moeder en dat is wel erg fijn ik kan nl denk ik mede daardoor vaak met veel dingen bij haar terecht

Nikki15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 13:27

Ik heb zelf ook wel eens in zo een periode gezeten ben ik zwanger of niet, heb dus test gedaan en was negatief dus was niet zwanger, maar je kan er soms ook niks aan doen. heb ook gewoon morning after pil genomen en gewoon bij na gedacht als ik het wel zal zijn wat zal ik dan willen, en ben nu dan 17 was op mijn 16e dat ik dacht van wat wil ik graag. ik zou het kind zelf wel houden, ik ga dan wel jaar niet naar school en dan jaar daarop pak ik het wel weer op, ik heb er pas ook goed gesprek met me moeder over gehad, me moeder staat wel achter me als het gebeurt ze gaat dan minder werken, dat ik gewoon me school af kan maken etc. maar ik heb niet echt een behoefte om het nu echt te doen om gelijk zwanger te worden. daar nog maar even mee wachten, ik heb ook meisje uit me klas die was ook op haar 16e zwanger, maar die is nu bijna 18 en ze was op haar 17e bevallen maar ze vind het niks op school zitten en dat kind is maar bij haar moeder. maar daar heeft ze zelf een keuze in gemaakt, ze werkt niet, ze krijgt geld van haar ouders, haar vriend woont bij haar en haar ouders in, dus het is ook niet echt een leuke situatie voor dat kind zelf. alles betaald zeg maar die moeder van dat meisje uit me klas doordat ze zelf niet eens geld hebben om rond te komen per maand, ze denken er ook nog niet over na dat ze samen gaan wonen of gaan werken ze zegt vind het zo wel lekker makkelijk. ja lijkt mij ook maar je moet toch beetje naar de leven gaan kijken, toch samen gaan wonen lijkt mij weet niet hoe jullie erover denken? zouden jullie gewoon thuis blijven zitten met je eigen kind en vriend bij je ouders in huis, ze wonen daar gewoon met zijn 7e thuis. niet echt leuke situatie voor dat kind lijkt mij!

Hoe denken jullie daar over dan>?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 15:03

Oei Nikki, het gebrek aan alinea's maakt je tekst nagenoeg onleesbaar Bloos

Maar goed, ik kan me ook niet goed voorstellen hoe het zou zijn om thuis te blijven wonen bij je ouders en geen moeite te doen om daar weg te komen.

Soms laat de situatie het gewoon nog niet toe om weg te gaan, en dan denk ik dat je beter kan kiezen voor de zekerheid van het thuiswonen.

Ik woonde al samen toen onze oudste geboren werd, dus ervaring heb ik er verder niet mee.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 23:15

mijn zus was 21 toen ze zwanger was. mijn neefje wordt nu 2 jaar. Het is een scheet van een kindje