Vriend wil afspreken met ex, wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Coconut

Re: Vriend wil afspreken met ex, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 11:19

Heb aardrijkskunde dus flink verknald met een 5 Verdrietig ben zo bang dat ik geen tentamens heb gehaald...

vandaag heb ik hem nog niet gesproken, hij is druk aan het werk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 11:22

Bummer meid, maar wel begrijpelijk! Heb je t wel gezegd op je opleiding?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 11:26

Dat is balen van je tentamen. Maar je hebt er een reden voor. Kan je niet overleggen dat je het tentamen over nieuw doet?

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 11:27

Herkansen mag ik nog 2 keer dit jaar dus dat gaat wel lukken Knipoog Maar dan nog meer leren voor de volgende tentamen week blegh!

Een troost...het tentamen is super slecht gemaakt en het gemiddelde was een 5 ofzo... Nagelbijten / Gniffelen

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 11:30

Oke dat scheelt. Maar je moet niet vergeten dat je in een vervelende periode zit. Dan is het logisch dat het leren niet zo wil. De volgende keer ga je er gewoon voor en dan haal je echt een beter cijfer

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 11:30

ja dat hoop ik ook! Het is ook gewoon nog heel erg wennen aan de opleiding. Echt een grote stap van MBO naar HBO!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 11:33

Toch is t misschien wel verstandig even aan te geven op je opleiding dat je nu in een moeilijke periode zit. Dan snappen ze ook hoe t komt als je meerdere lage cijfers zou halen (dus niet achteraf, maar vooraf melden). Knipoog

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 12:00

Skippy: lijkt me inderdaad ook een slim plan. Dat deed ik ook altijd als ik weer eens problemen had. Wordt er toch wel rekening mee gehouden.
En hbo is inderdaad heel anders als mbo

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 12:45

Leer voor de volgende keer om het van te voren aan te geven inderdaad.

Moet vanmiddag echt naar de stad besef ik me om printerinkt te halen...hoop niet dat ik ze tegen kom anders kan ik mezelf denk ik niet inhouden Nagelbijten / Gniffelen

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 12:46

Moet je gewoon voor etenstijd gaan! Of kun je niet even ergens anders dat gaan halen?

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 12:46

De handjes kunnen los gaan wapperen Tong uitsteken Natuurlijk zijn we ook niet op onze mond gevallen
Jammer van je tentamen! Maar komt wel goed joh! HBO kan je vaak eindeloos herkansen Knipoog

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-08 12:51

Ik moet daarvoor naar een elektronicazaak wat in de stad zit en niet hier in het winkelcentrum helaas! Dat is geen optie en moet morgen het verslag in leveren..oliebol oliebol....

Noujaa....het is aan de andere kant van de winkelstraat dus denk niet dat ze daar komen. Maar ja zeg nooit nooit...

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 12:53

Maar kun je niet nu al heen of aan het einde van de middag. Dan zijn ze er vast nog niet.

Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 12:54

_Skess_ schreef:
Ik moet daarvoor naar een elektronicazaak wat in de stad zit en niet hier in het winkelcentrum helaas! Dat is geen optie en moet morgen het verslag in leveren..oliebol oliebol....

Noujaa....het is aan de andere kant van de winkelstraat dus denk niet dat ze daar komen. Maar ja zeg nooit nooit...

Anders vraag je of een van je ouders het kan halen?

en als dat niet kan en je komt ze toch tegen.. dan zet je gewoon je 'negeer-stand' op en loopt door.

Of je gaat snel iemand bellen ofzo., Iig succes Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 13:05

Skess... je stelt je heel kwetsbaar op, zie je dat zelf? Je hebt hem voor een keuze gesteld: Ga je met haar uit, dan ben je mij kwijt. Toch? Nu gaat hij met haar uit en je wacht als het ware toch op hem, en bent bang dat hij jullie relatie verbreekt. Het is heel moeilijk, maar iemand die zo met jou gevoelens speelt is je niet waard. En hij vind haar zien belangrijker. Waarom wachten op hem? Dit wordt volgens mij niet beter. Ik heb dit soort dingen bij verschillende vrienden van me gezien en dat is nooit beter geworden, alleen maar ruzie en het vertrouwen was weg. Denk er heeel goed overna wat je wil, en stel duidelijke grenzen voor jezelf waar je zelf ook niet overheen gaat. Dan kan je een hoop verdriet schelen. Sterkte! Ach gut

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 13:11

Skess, ik was echt direct verhaal gaan halen en had me al helemaal niet laten dumpen per telefoon..

Als je me wat te zeggen hebt, kom dat maar in mijn gezicht doen, is hij nou helemaal belazerd..

Ik vind dat je er erg kalm onder blijft, ik was direct aan gaan bellen..

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 13:12

Tallie_Ho schreef:
Skess, ik was echt direct verhaal gaan halen en had me al helemaal niet laten dumpen per telefoon..

Als je me wat te zeggen hebt, kom dat maar in mijn gezicht doen, is hij nou helemaal belazerd..

Ik vind dat je er erg kalm onder blijft, ik was direct aan gaan bellen..

Ja dat vond ik ook wel inderdaad. Ik was ook gelijk verhaal gaan halen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 13:16

Dat ook nog...

Maarja dat kunnen we nu mooi zeggen hè. Als je dr zelf middenin zit is het voor iedereen anders.. Toch, nogmaals: Kom voor jezelf op en laat je niet afschepen met domme smoesjes per telefoon etc.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 13:18

Juul schreef:
Skess... je stelt je heel kwetsbaar op, zie je dat zelf? Je hebt hem voor een keuze gesteld: Ga je met haar uit, dan ben je mij kwijt. Toch? Nu gaat hij met haar uit en je wacht als het ware toch op hem, en bent bang dat hij jullie relatie verbreekt. Het is heel moeilijk, maar iemand die zo met jou gevoelens speelt is je niet waard. En hij vind haar zien belangrijker. Waarom wachten op hem? Dit wordt volgens mij niet beter. Ik heb dit soort dingen bij verschillende vrienden van me gezien en dat is nooit beter geworden, alleen maar ruzie en het vertrouwen was weg. Denk er heeel goed overna wat je wil, en stel duidelijke grenzen voor jezelf waar je zelf ook niet overheen gaat. Dan kan je een hoop verdriet schelen. Sterkte! Ach gut

Hier ben ik het ook wel mee eens...

Het lijkt alsof je hem nog wel een kans wil geven na het etentje, en dat is natuurlijk jouw keus daar kan ik niets over zeggen, maar het verbaast me wel. Hoe hij jou nu behandeld... ik had hem allang al een schop gegeven en gezegd dat hij lekker met haar kon gaan eten en hoop dat ze beide erin stikken... (nou ja, figuurlijk dan).

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 13:25

Ik moet eerlijk zeggen, Als je iemand per telefoon zegt dat je niet meer verder wilt.. OKE maar als je het zo doet omdat je een date met je ex wilt.. vindt ik het nog erger..
Ik denk er nu ff de hele ochtend over na. en ik weet eigenlijk zelf niet wat ik had gedaan.. Waarschijnlijk had ik haar echt paar klappen verkocht.. Knipoog Geld, geld!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 13:27

Ninx schreef:
Babje_84 schreef:
even aanvulling: doel van de date die ik bedoelde was dus niet om hem terug te winnen maar om zijn avond te verpesten

Daar moet je geen energie in steken.
Het moment dat hij haar laat gaan, is het moment waarop de rest van haar nieuwe leven begint.
Daarin is voor hem geen plaats, ook niet in positieve zin.
Je moet eerst je eigen poten weer onder je gat krijgen.

Ik heb even de quote iets aangepast, en dan vind ik m heel goed!
Zit nu zelf ook qua relatie in een dieptepunt.

Skess, ik wens je enorm veel succes!!
Enne... ik denk dat ik de quote maar ga volgen... hoop dat jij ook inziet dat je gewoonweg veel beter verdiend!!
Een jongen die jou moedwillig zoveel pijn doet... daar wil ik niet oud mee worden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 13:28

Malibu schreef:
[naam] schreef:

Hier ben ik het ook wel mee eens...

Het lijkt alsof je hem nog wel een kans wil geven na het etentje, en dat is natuurlijk jouw keus daar kan ik niets over zeggen, maar het verbaast me wel. Hoe hij jou nu behandeld... ik had hem allang al een schop gegeven en gezegd dat hij lekker met haar kon gaan eten en hoop dat ze beide erin stikken... (nou ja, figuurlijk dan).

Maar dat is wel moeilijk hoor. Want je hoopt dat het nog goed komt of dat het allemaal niet waar is of niet zo erg als het lijkt. Ik heb zelf ook zoiets meegemaakt en je blijft erin meegaan. Alleen moet je natuurlijk voor jezelf daar een stop op zetten zodat het niet uit de hand loopt. En dat is moeilijk. Zeker na 4 jaar, want dat is láng.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 14:04

Nou heb zo'n 1,5dag erover gedaan om te lezen 2x een uur ..
Maar ben op pagina 19 ff gestopt..
Wat een jonk hej,, hij heeft dus ook wel een spel gespeeld die zij opgericht heeft lijkt wel..
Je bent beter af zonder hem dan denk ik, stel je woonde al samen enzovoort nou dan was je nog verder van huis en de pijn al helemaal (bijna) niet te verdragen..
Sterkte meid en enige wat ik kan zeggen je komt er na een tijd(je) alleen maar sterker uit Ach gut

*Leest verder*

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 14:11

pmarena schreef:
Nou , die vriend / ex heeft dus blijkbaar al die jaren nog zitten smachten naar zijn ex , ondanks dat toch geprobeerd om zichzelf in een nieuwe relatie te plaatsen wat redelijk lukte , totdat de ex langskwam en nu kan hij eindelijk met haar samenzijn. Want zij was destijds immers nog maar een kersverse puber en is nu veel volwassener geworden , heeft ingezien hoe veel ze van hem houdt en hoe stom het was om hem aan de kant te zetten , en nu kunnen ze eindelijk lang en gelukkig samen verder leven Lovers

Ofwel : bedankt voor het spelen maar de "echte" vriendin is weer thuis !

Lekker dan. Zal mij ook benieuwen of ze echt met hem verder wil of hem alleen maar nog een keer gebruikt en dumpt als ze hem weer zat is Tong uitsteken

Het rook er natuurlijk wel ontzettend naar , je had een kans dat het idd. wel okee was en hij wat naïef was enzo , maar dat is allemaal nog geen reden voor al die dingen samen die het in z'n geheel zo verdacht maken. In een goede relatie en een verwerkte oude relatie heb je helemaal geen behoefte om zo close af te spreken met iemand die je zo'n pijn heeft gedaan , van jaren geleden , en een situatie te creëren die erg onsympathiek is naar je huidige partner toe..... alleen al dat feit geeft al aan dat hij er niet helemaal "in" zat bij jou.

Erg balen en erg hard , maar idd. gelukkig dat je nu gezien hebt dat je niks aan hem hebt en blijkbaar maar 2e keus was !

Er is vast een veel leukere kerel bij wie je wel 1e keus bent , je bent nog hartstikke jong en dan al 4 jaar aan iemand vast zitten , kan ook geen kwaad om nog even vrijgezellig door het leven te gaan , probeer er maar van te genieten en dan kom je vanzelf een superleuk exemplaar tegen !! Knipoog

Dan kan TS het spreekwoordelijke "wie het laatst lacht lacht het best" gaan waarmaken Knipoog Whoosh!

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 14:27

Ninx schreef:
Men verheerlijkt die korte periode van blijdschap en verliefdheid. De huidige/ echte relatie kost nu eenmaal energie, daar moet je aan werken en dat houdt dus in dat er ook wel eens minder fijne momenten zijn.
De wereld is zo ingesteld op het feit dat het leven maakbaar zou zijn, dat we het beste verdienen en alles draait om het individu, dat we niet meer de tijd nemen ergens aan te werken.
Een goede relatie hebben = durven bij jezelf naar binnen te kijken en dus ook te zien wat er beter kan bij jou. Veelal is het gedrag van de ander een reflectie van jouw gedrag.
Mensen kiezen er echter vaak voor om weg te rennen, dan hoeven ze niks aan zichzelf te doen.

Echt heel goed gezegd!! OK dan! is precies hoe ik er over denk.
Helaas kost het soms tijd om dit soort dingen te leren, en mensen maken fouten. Ik wil er nog aan toevoegen dat echte zekerheid van binnenin komt. Als je zeker kunt zijn van wie je zelf bent, kun je het de ander ook toestaan om soms een fout te maken, zonder dat je daar zelf emotioneel beschadigd uitkomt.. maar dat is een leerweg.