Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kimmy1985 schreef:Malibu schreef:Je bent pas 23, dat gevoel kan echt nog veranderen hoor
Ik ben nu 27 en ik had ook nooit echt een kinderwens, toch is dat het laatste jaar wel veranderd. Voorlopig komt het er toch ff niet van want ik ben ook nog bezig met een studie, maar daarna misschien wel.
Dus zeg nooit nooit.
ik zeg ook niet nooit nooit maar ik acht de kans klein. Ik ben gewoon Een vrije vogel. Levens genieter. En bij mij passen daar geen kinderen bij.
Maar de reactie die je nu heeft hoor ik altijd. Neem het je niet kwalijk. Maar heb altijd het idee dat mensen om mij geen bezig zijn me over te halen.
Citaat:Collega (ongeveer 40 jaar) van een ander bedrijf waar ik even gewerkt had zei bij het voorstellen al:
Ik ben .... en nee, ik heb geen kinderen en heb er ook geen behoefte aan.
Uhm oke...
Die was die vragen blijkbaar ook een beetje zat
Citaat:En zoals een wijze vriend altijd tegen me zei: Als je later samen oud bent met je partner komt er helemaal niemand meer langs, want je hebt geen kinderen of kleinkinderen..........
Babsiej schreef:Ik snap Echt niet wat er leuk aan is.. Kosten geld, tijd, zorgen, nee niks voor mij.
Gelukkig maar, door een nierziekte van mijn vriend vind ik het ook niet verantwoord
Veirl schreef:Eerder moest ik er ook nooit aandenken en nu soms ook nog niet. Het lijkt me heerlijk om samen te wonen en samen gewoon te genieten. Zodra er kinderen zijn, zul je daar altijd rekening mee moeten houden.
Toch is het mij bij gebleven wat mijn moeder ooit zei: "Stel je bent later 80 en je bent nooit moeder geworden... Hoe vind je dat?"