Ervaringen gevraagd bewust geen kinderen willen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Norton

Re: Ervaringen gevraagd bewust geen kinderen willen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 19:56

Ik ben inmiddels 33 jaar en op dit moment zonder vriend, maar roep vanaf mijn 12 jaar al dat kinderen niets voor mij zijn.

Is nog steeds niet veranderd hoor, biologische klok is kapot of niet geplaatst. Veel vriendinnen van me zijn getrouwd of hebben een vriend en zijn zwanger van nummer 1 of 2 of net bevallen. PFF erg vermoeiend allemaal dat baby geklets.

Leuk als je dat leuk vind, maar ik voel er echt niets bij.

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 11:50

Ik vind kinderen helemaal niks. Ik zie ze als huilende poepfabrieken en handenbinders. Misselijk Ik zie ze niet als verrijking van mijn leven, maar eerder als beperking van mijn leven!

Ik wil alles doen en laten wat ik wil, dus reizen, uitgaan, uitslapen, werken, sporten enz.. Verder kosten ze alleen maar tijd en geld. Mijn vriend wil graag kinderen en tot en nu is zijn enige reden voor kinderen: voor erfenis. Nors opkijken Ik wil ze ABSOLUUT niet krijgen. Je kunt ze niet ff inleveren bij een winkel als je zat wordt van hen of als het jou te duur wordt met onderhoud. Knipoog Tong uitsteken Als mijn vriend over een aantal jaar nog steeds kinderen wilt, dan ben ik liever single zonder gezeik of nieuwe relatie met andere man die ook geen kinderen wilt.

Al te vaak zie ik dat de ouders hun kinderen dumpen bij hun ouders en/of kinderopvang en dat niet voor 2 daagjes. Nee, hele week! Dat vind ik ook niet kunnen als je kinderen hebt, dan moet je hen opvoeden en hun aandacht geven. Verder is deze wereld ook overvol en er lopen ook hoop gekken rond die je kinderen kwaad wil doen in meerdere opzichten. Whoosh! Veel mensen hebben last van jonge criminelen en/of hangjongeren en vaak worden ze niet of slecht opgevoed en kijken hun eigen ouders niet eens naar hun kinderen! Dat soort ouders zie je al te vaak. Verdrietig Dat noem ik geen liefde geven en zo komt niet bij me over dat de kinderen echt gewenst zijn!

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 11:59

Ik ben blijkbaar dus niet de enige. Ik zie alleen maar nadelen aan kinderen hebben, zoals sommige hier al uitgebreid hebben over geschreven. En het is nou ik niet dat ik op m'n eentje ervoor moet zorgen dat de mensheid niet vergaat.
Vriendin van mij is moeder. Op m'n verjaardagsfeestje zat ze alleen maar achter dat manneke aan te lopen (wel een schattig ventje hoor). Ze heeft in al geen 17 maanden meer 1 nacht doorgeslapen want vriendlief vertikt het om zelf ook eens op te staan (waar we haar overigens wel voor gewaarschuwd hadden).
Ik weet dat mijn vriend een heel goede papa zou zijn en dat hij misschien wel kinderen wil. Maar hij weet dat ik voor de moment abosuluut geen kinderen wil. Ik zie daar ook geen verandering in komen, ben juist 26 geworden. Blijkbaar ziet iedereen dat anders in. "Ohhh, ik was ook al 30 hoor (zowel zijn als mijn moeder), er kan dus nog best wel verandering in komen." Boos! Neen, ik wil niet!!! Snappen de mensen dat nou niet?

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:23

kimmy1985 schreef:
Malibu schreef:
Je bent pas 23, dat gevoel kan echt nog veranderen hoor Knipoog

Ik ben nu 27 en ik had ook nooit echt een kinderwens, toch is dat het laatste jaar wel veranderd. Voorlopig komt het er toch ff niet van want ik ben ook nog bezig met een studie, maar daarna misschien wel.

Dus zeg nooit nooit.

ik zeg ook niet nooit nooit maar ik acht de kans klein. Ik ben gewoon Een vrije vogel. Levens genieter. En bij mij passen daar geen kinderen bij.
Maar de reactie die je nu heeft hoor ik altijd. Neem het je niet kwalijk. Maar heb altijd het idee dat mensen om mij geen bezig zijn me over te halen.

Haha, nou ik probeer je niet over te halen hoor Knipoog Dat gevoel komt vanzelf, of misschien helemaal niet. Het is ook helemaal je eigen keus om kinderen (proberen) te krijgen of niet...Alle respect voor.

Ik ben nu 27 en denk er nu wel wat meer over na, maar zijn nog niet actief bezig (nou ja, misschien alleen aan het oefenen maar dat doe je ook wel zonder dat je kinder wil Haha! ).

Had van de zomer een bruiloftfeest van een vriendin en vriend van ons, erg leuk en de bruid was dus zwanger. Natuurlijk krijg je dan de vraag 'wanneer beginnen jullie'.... Nou voorlopig nog even niet...
Later op de avond kreeg ik erg last van m'n buik (soort spastische darm reactie ofzo) dus ik ging even zitten en m'n vriend wreef ffies over mijn buik. Krijgen we toch 3 mensen op ons afgerend 'gefeliciteerd, ben je ook zwanger'? Gestoord

Dus geloof mij, ik weet helemaal wat je bedoeld met de 'reacties' die krijgt wanneer je een bepaalde leeftijd bereikt (vaak zo'n beetje 25+)

Collega (ongeveer 40 jaar) van een ander bedrijf waar ik even gewerkt had zei bij het voorstellen al:
Ik ben .... en nee, ik heb geen kinderen en heb er ook geen behoefte aan.
Uhm oke...
Die was die vragen blijkbaar ook een beetje zat Haha!

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:34

@malibu

Citaat:
Collega (ongeveer 40 jaar) van een ander bedrijf waar ik even gewerkt had zei bij het voorstellen al:
Ik ben .... en nee, ik heb geen kinderen en heb er ook geen behoefte aan.
Uhm oke...
Die was die vragen blijkbaar ook een beetje zat

Dat kan ik me heel goed voorstellen. Knipoog Dan ben je meteen duidelijk en krijg je geen hoop gezeur aan je hoofd. Ik ben 22 jaar en ondanks mijn jonge leeftijd begin ik ook al te horen van andere mensen met stomme vraag! Boos!

SisLeone

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:40

Mijn moeder wil zich er nog steeds niet bij neerleggen. Ben nu partnerloos...
Vroeg ze laatst of ik het dan geen idee vond om KI te doen of zo.
Mam ik wil geen kinderen....
Ja maar ik wil zo graag oma worden.

Zucht.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:53

Citaat:
En zoals een wijze vriend altijd tegen me zei: Als je later samen oud bent met je partner komt er helemaal niemand meer langs, want je hebt geen kinderen of kleinkinderen..........

Als je alleen daarom kinderen zou nemen dan vind ik dat ook niet goed.
Er zit natuurlijk wel iets van waarheid in, maar mijn ex werkte in een verzorgingstehuis en daar zitten ook zat ouders waarvan hun kinderen nooit op bezoek komen, dus dat is ook geen garantie Knipoog

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 10:24

Inderdaad, als je een stel kinderen (kleinkinderen) hebt en die komen niet langs... dat doet nog veel meer pijn.

Het feit alleen al dat je, vanaf je moeder bent, nooit meer een minuut gerust bent. Dat is al een héél goede reden om niet aan kinderen te beginnen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 10:31

Ik ben nu 42 en roep al vanaf mijn 12e dat ik geen kids wil. En ik heb ze ook niet.
Heb gelukkig een partner die ze ook niet wilde dus dat kwam goed uit. Hij heeft zich al met zijn 32ste laten steriliseren.
Heb ook nooit de drang gehad voor kids, mijn leven is rijk gevuld met vrienden, paardjes, werk en vooral genieten en een stukje vrijheid en zelfstandigheid. We hebben het goed, zijn gezond en leven zoals wij ons leven zouden willen leven...

Mijn vriend zijn nichtje zei ooit... ik vind het heerlijk om bij jullie te zijn en met de 2 kattenkids te spelen maar ben altijd weer blij als ik ook naar huisk an en je katten thuis kan laten.
Waarom ik lachend zei dat ik dat met die 2 kids van haar had... ze zijn geweldig, lief, lollig, leuk maar soms zou ik ze wel eens in een kastje willen stoppen... zo lekker rustig.
We waren ooit bij de buren op visite, ongeveer 8 kids in verschillende leeftijden speelde in de kamer... daar wordt je echt gestoord van. We kwamen thuis.. de rust... lekker bankhangen... en we keken elkaar aan zo van.. heerlijk.. rust. geen gegil, gestuiter enz enz.

Wil niet zeggen dat ik kids niet leuk vind maar wel van een ander. Ieder moet zijn leven invullen zoals hij of zij dat dunkt en daar moeten we respect voor hebben dus ik hoop dat er ooit ook eens wat respect komt voor mensen die geen kids willen.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 10:35

Ik heb ze wel en ben er erg blij mee! Haha!

Maar het mooie van tegenwoordig is dat je dus gewoon een keuze kunt maken. Dat kon vroeger niet, toen kreeg je ze gewoon (en veul ook!) en als er medisch wat aan de hand was dan niet.
Het is natuurlijk wel iets wat er ingebakken zit, in de mens in het algemeen, kinderen krijgen, is mooi, want anders hielden we op te bestaan. Misschien dat er daarom wat raar tegenaan wordt gekeken als mensen geen kinderen willen?

Ik heb er geen problemen mee, ieder zijn keuze, ik ben blij met de mijne!

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 10:59

Ik ben 23, en mijn vriend 26.

Wij kunnen en willen geen kinderen krijgen. Mijn zus en zusje hebben al kids, samen 4, en krijg er ook absoluut geen gevoel bij...
Nou ja wel een gevoel maar dat zal ik hier maar niet zeggen Clown

Ik snap Echt niet wat er leuk aan is.. Kosten geld, tijd, zorgen, nee niks voor mij.
Gelukkig maar, door een nierziekte van mijn vriend vind ik het ook niet verantwoord Clown

shaolanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 23:06

Babsiej schreef:
Ik snap Echt niet wat er leuk aan is.. Kosten geld, tijd, zorgen, nee niks voor mij.
Gelukkig maar, door een nierziekte van mijn vriend vind ik het ook niet verantwoord Clown

zei ik tot 2 jaar geleden ook, toen begon ik er soms aan te denken of ik het wel of niet wil. En vorig jaar totaal ongepland zwanger. En ach, lekker cliche, je krijgt er ook een hoop voor terug hoor van zo'n hummeltje.

Het is maar net hoe je zelf bent, ik ben geen echte moeder-moeder zeg maar. Doe gewoon al m'n eigen dingen nog en m'n paard gaat ook niet weg.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 23:30

Ik heb zelf ook een klein neefje dichtbij en nog 2 neefjes en een nichtje.. tantezeggertjes allemaal.

Maar nee er kan geen warm gevoel bij komen ... Ik verander ook niet meer... gelukkig weet mijn fam hoe ik ben dus ze zeuren er ook niet om Haha! Clown

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 09:20

Veirl schreef:
Eerder moest ik er ook nooit aandenken en nu soms ook nog niet. Het lijkt me heerlijk om samen te wonen en samen gewoon te genieten. Zodra er kinderen zijn, zul je daar altijd rekening mee moeten houden.
Toch is het mij bij gebleven wat mijn moeder ooit zei: "Stel je bent later 80 en je bent nooit moeder geworden... Hoe vind je dat?"

Ik denk dat ik dat helemaal niet erg zou vinden... Haha! Maar zelfs als het anders zou zijn.... Dan heb ik nog altijd liever spijt van kinderen die ik niet heb gekregen, dan spijt van kinderen die ik wel zou hebben gekregen... Dat laatst lijkt me echt vele malen erger.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 10:00

Doordat wij straks geen kinderen hebben gekregen hebben we allebei goed carriere gemaakt.. zijn nu al flink op weg ..

DUs we hebben dan geld genoeg om iemand in te huren die voor ons zorgt Haha! Vork

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-08 10:02

Word heel gelukkig van al die mensen die net als ik geen rammelende eierstokken hebben.....
Af en toe denk ik echt dat ik de freak ben omdat ik geen kinderen wil, ze tijdrovend vind, geen garantie voor geluk, geen garantie voor visite als ik in het bejaardentehuis zit en om nou perse iets van mezelf te hebben???
En idd iedereen die zegt: wacht maar af, na je 30e gaan ze ratelen, nou ben 31 en wacht nog steeds af...
Gelukkig kan ik in de tussentijd gewoon lekker doorgaan met het leven dat ik nu heb en dat bevalt me goed.
Mijn vriend wil ze ook niet, hij is 28. Af en toe ben ik bang dat hij zich nog gaat bedenken, maar goed dat weet je nooit.
Heb ook geen hekel aan kinderen (wel aan niet opgevoede exemplaren), kan leuk spelen met die van mijn vriendin, ben ook kampleiding geweest maar om ze nou zelf te willen, nee.