wat te doen..?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Joyckuh

Re: wat te doen..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 13:46

Zal spannend worden voor jou en je vriend dan!
In ben benieuwd hoe het zal gaan verlopen Lachen

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 13:46

spannend.. al contact met kinderbescherming? of adoptieiets??

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-08 13:52

nee nog niet, moest eerst ff snel wa opruimen hier in huis.. Clown
ga nu even kijken wat de mogenlijkheden zijn Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 14:11

hoi eertjuh22,

Allereerst, wa heb ik eenrespect voor jou en je man mbt tot de kinderen en het erkennen van Gaby als het zijne! Wauw, kippevel!

Wat ik niet helemaal begrijp is de reactie van je ex toen je belde dat hij vader was geworden.. geloofde hij je niet? of intresseerde hem het niet? of??

Het is goed dat jullie een fijn gesprek hebben gehad, en ik hoop van harte dat hij niet opeens weer uit haar leven verdwijnt.

ik wil jullie heel veel succes en wijsheid toewensen!

groetjes

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-08 14:35

share: dank je wel.
na mijn bevalling heb ik dus aangegeven dat ik een dochter had en dat hij de vader was.
toen vroeg hij nog haar naam enzo, maar dat was het verder. ik denk dat het hem toen maar weinig interesseerde.
ik denk dat hij het toen uit z'n geheugen heeft gezet om het maar te ontlopen ofzo.?
ik heb hem dat vanmorgen nog gezegd toen hij aankwam met het smoesje dat hij van niks wist. Knipoog hij zei dat hij echt van niks wist, terwijl hij 5 min. later zei dat hij van meerdere vrienden te horen kreeg dat ik een dochter had en hij de vader was.. Clown

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 15:58

Eer, alle respect van de wereld van mij hoor! Ach gut
Ik denk dat dit echt één van de moeilijkste dingen is in het leven wat een moeder kan/moet doen.... Zeker gezien de geschiedenis!

Ik wens je veel succes.. en een knuf voor Gaby!

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 18:45

wat fijn zeg dat het gesprek goed is verlopen en dat hij lijkt te begrijpen dat het verstandig is om rustig aan te doen bij Gaby.

Ik hoop dat jullie hier goed uit gaan komen, veel succes!

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 13:34

zo daar ben ik weer..
we hadden afgesproken om vandaag naar een speeltuin te gaan om 'kennis' te maken.
ik heb gister heel de dag gewerkt, dus stuurde gister avond een sms met de vraag waar en hoelaat het bij hem uitkwam. (hij had vrijdag aangegeven dat hij vandaag heel de dag de tijd had, maar denk vraag het nog maar een keer..) maar ik kreeg geen reactie van zijn kant uit.
heb vanmorgen nog een sms gestuurd of hij iets wilde laten weten, maar weer geen reactie Scheve mond

wat nu weer dan..? Scheve mond
dit is echt weer te gek voor woorden.. als hij het zo belangrijk vind om zijn dochter te zien,dan stuur je toch even een sms terug.. Verward

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 14:35

Oh dat is balen eer, maar goed dat je gaby nog niet ingelicht heb over haar vader... pfff.. als het zo gaat beginnen, staat je straks nog heel wat te wachten..
arme gab en jij ..
Succes eer.. ! Lachen

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 14:51

@eertjuh hij doet weer goed zn best dan *dus niet*
bahbah

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 14:58

Wat vervelend.
Ik hoop dat ie in de toekomst wel zn afspraken na gaat komen.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 15:05

Ik had het anders aangepakt: je dochter zelf laten kiezen om contact met hem op te nemen zodra ze ouder is, op dit moment is ze daar sowieso nog te jong voor denk ik. Zij ziet jouw vriend nu als haar vader en weet niet beter, het lijkt me zwaar en niet te begrijpen voor zo'n jong meisje om het nu te vertellen.

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 15:06

sjees sterkte meid

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 15:07

Redrumfox schreef:
Ik had het anders aangepakt: je dochter zelf laten kiezen om contact met hem op te nemen zodra ze ouder is, op dit moment is ze daar sowieso nog te jong voor denk ik. Zij ziet jouw vriend nu als haar vader en weet niet beter, het lijkt me zwaar en niet te begrijpen voor zo'n jong meisje om het nu te vertellen.

Over een paar jaar is gaby in de pubertijd, en dan is ze straks boos op eri en haar vriend omdat het haar nooit verteld is!
daarnaast is Gaby inderdaad véél getinter dan de rest van het gezin, en daar gaat ze vroeg of laat ook aan twijfelen..

Ik vind dat Eri het op juiste manier aangepakt heeft. Ach gut

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 16:19

Nou dat begint idd al goed. Ben benieuwd wat voor smoes hij heeft waarom hij niet kon smssen.
Maar goed dat Gaby nog van niks weet. Als hij haar echt wil leren kennen, zal hij toch beter z'n best moeten doen.

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 16:23

ja idd. dat vind ik dus ook.
het gaat notabene over z'n dochter Bloos!

wat moet ik nu doen?? moet ik nu nog een sms sturen of een bericht via hyves om te vragen waarom hij niet heeft gereageerd of wachten totdat hij zelf weer reageerd?

als hij reageerd zal ik hem toch wel even duidelijk maken dat dit dus niet de bedoeling is zo..

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 16:25

eertjuh22 schreef:
ja idd. dat vind ik dus ook.
het gaat notabene over z'n dochter Bloos!

wat moet ik nu doen?? moet ik nu nog een sms sturen of een bericht via hyves om te vragen waarom hij niet heeft gereageerd of wachten totdat hij zelf weer reageerd?

als hij reageerd zal ik hem toch wel even duidelijk maken dat dit dus niet de bedoeling is zo..

Wachten tot hij zelf reageert eri, je moet hem laten voelen dat jij het makkelijk zonder hem af kan.. je heb hem niet nodig! hij had jou nodig om kennis te maken met gaby.. en zelfs dat heeft ie in het water laten lopen...!
Als hij contact op neemt zeg je gewoon; ik had wel een telefoontje of iets dergelijks verwacht, als je niet zou komen..
Heel nuchter blijven, maar wel duidelijk zijn! Lachen

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 16:29

Ik zou geen contact met hem opnemen hoor. Hij wil haar toch leren kennen. Dan moet íe er ook maar wat voor doen. Het lijkt wel of het allemaal stiekem moet, weet z'n vrouw/vriendin het eigenlijk wel. Zijn ouders wisten nog van niks las ik.
Je hebt een paar keer een berichtje gestuurd. Da's meer dan genoeg.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 16:30

Ik zit in de zelfde situatie als jij, als ik van uit mijn ervaring spreek zou ik zeggen laat het hem lekker bekijken.
Je dochtertje is 8, omdat hij nu uit nieuwsgierigheid meschien opeens interesse heeft moet jou dochtertje daar de dupe van worden, natuurlijk is het gesprek lekker verlopen na 8 jaar is erveel te bespreken maar waar was hij al die tijd.

Zet het op een rijtje, terug smsen is al te veel moeite voor hem, voor wie moet je opeens hem weer in je leven laten, voor je dochtertje? Zal zij er echt beter van worden of brengt het alleen maar verdriet met zich mee?
Denk er niet te makkelijk over en houdt al helemaal geen rekening met zijn gevoelens want dat heeft hij verspeeld.

Ik las iets over adoptierecht, sorry even snel de laatste berichten doorgelezen voordat ik aan de aardappels begin.
Als jou dochter nooit herkend is door haar biologische vader kun je naar de gemeente gaan en je huidige vriend haar laten erkennen, kwestie van handtekening.
Denk er wel goed over na want hij heeft dan alle rechten en plichten als een biologische vader (igv scheiding)

Is ze wel erkend en kun je aantonen dat je al minstens 5 jaar alleen voor haar zorgt dan kan je vriend haar ook op naam zetten alleen moet je daarna een adoptieprocedure starten om de biologische vader van zijn rechten te ontnemen.

Veel succes meis en houdt alsjeblieft het belang van je dochtertje op de eerste plaats.

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 16:38

berpie: mijn huidige vriend heeft mijn dochter erkend bij de gemeente en niet mijn ex Knipoog gaby heeft ook de achternaam van mijn vriend.
ik hou zeer zeker het belang van mijn dochter op de eerste plaats. als hij echt een goede rede heef waarom hij niet trug kon sms'en kan ik het hem dat nog wel vergeven, maar anders niet. ik ben geen gekke henkie.. Knipoog

ik ga nu ook maar geen contact meer opnemen met hem en wacht nu alles even rustig af.

nicole: zijn vrouw weet van gaby. zij is (denk ik) stiekem diegene die achter mijn ex aan zit om contact op te nemen met mij.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 16:42

eertjuh22 schreef:
nicole: zijn vrouw weet van gaby. zij is (denk ik) stiekem diegene die achter mijn ex aan zit om contact op te nemen met mij.

Zou het?
Da's helemaal mooi dan. Dat zou dus betekenen dat jij heel Gaby's leven op z'n kop moet zetten voor hem, terwijl hij het niet eens zelf wil maar om de een of andere reden moet van zijn vrouw.

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 16:45

ja zo'n idee krijg ik er nu van.. (of het ook zo is weet ik natuurlijk nog iet)
daarom zou ik aan de ene kant wel een bericht willen sture om het toch nog maar een keer uit te vragen en mijn idee te vertellen om te kijken hoe hij er op reageerd..
of hem opbellen want ik heb zijn telefoon nummer. (of zou het niet zijn telefoon nummer zijn, maar van zijn vrouw, dat hij daarom niet reageerd? )

pfff... mannen... je kan er niks mee beginnen..

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 16:47

Misschien ben ik nu heel cynisch en heeft hij enorm goede reden waarom hij het vergeten was te bellen. Maar hij was wel "vergeten" dat jij hem gezegd had dat je een kind van hem had. Misschien kwam hem dat wel al die jaren goed uit. Nu heeft hij een nieuwe vriendin en kind en wellicht is hij tot inkeer gekomen. Maar het kan net zo goed zijn dat de nieuwe vriendin het gehoord heeft en dat hij min of meer (moreel) gedwongen wordt om Gaby te zien. Dan heb je weinig van hem te verwachten. Zorgen jullie maar lekker voor haar. Als hij komt, misschien eens over achterstallige alimentatie beginnen, kijken hoe hij daar op reageert. Grote kans dat ie weer zo weg is.

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 16:53

idd. hij heeft al 8 jaar lang last van 'geheugen verlies' Clown

maar ja.. ik wil wel een uitleg van zijn kant uit nu.
hij is ondertussen wel op hyves geweest zoals ik kan zien en heb nog geen bericht ontvangen van hem..
als hij niet kon reageren via sms omdat hij geen beltegoed had ofzoiets, dan kan je ook nog via hyves bericht sturen toch?
zelfs da nog niet.. Scheve mond

(maar misschien heeft hij natuurlijk nog wel een goede reden van geen reactie..)

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 20:06

jeetje.. dit is wel weer het allervervelenste..

ik bedoel... ook al had jij niks van je laten horen. jullie hadden voor vandaag afgesproken.. dus had hij jouw ook kunnen bellen met hoe en wat.. jeetje zeg..

zou indd een goede reden willen hebben. en anders blijft hij er maar.

dan blijft het lastig voor je dochter.. ze zal het ooit moeten weten...