wie speelt er ook gitaar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snader

Re: wie speelt er ook gitaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 23:35

Meiden, wat zijn jullie voor een cultuurbarbaren? *LOL* Zijn volledige naam was James Marshall Hendrix en daar heeft hij zelf Jimmy Hendrix van gemaakt. Zijn echte naam vond hij niet 'groovy' genoeg.

Voila: http://en.wikipedia.org/wiki/Jimi_Hendrix

Wat een gezeur om een artiestennaam, haha. *LOL* Gauw ontopic: Inderdaad, niet iedereen heeft even veel gevoel voor de gitaar. Een goede vriend van mij heb ik aangestoken met het gitaarvirus, maar die boekt niet zo hard vooruitgang. Het is echt zo'n lompe 'boer' zonder ritmegevoel, maar nog belangrijker: hij heeft de grootste lol en daar gaat het om!! Knipoog Zijn enthousiasme is echt geweldig.

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 23:39

oooh wish I could.....
Ik vind gitaren zo gaaf.
Van kleins af aan al.
Vooral basgitaar vind ik gaaf, maar ik heb geen geld voor lessen en ik weet van mijzelf dat ik niet genoeg discipline heb om het mijzelf te leren.

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 09:55

Snader schreef:
Meiden, wat zijn jullie voor een cultuurbarbaren? *LOL* Zijn volledige naam was James Marshall Hendrix en daar heeft hij zelf Jimmy Hendrix van gemaakt. Zijn echte naam vond hij niet 'groovy' genoeg.

Voila: http://en.wikipedia.org/wiki/Jimi_Hendrix

Wat een gezeur om een artiestennaam, haha. *LOL*

Maar in dat artikel wordt hij wel de hele tijd als Jimi aangeduidt Vork (of naja heb m snel ff doorgescand, maar die naam kwam ik de hele tijd tegen) Ik dacht ook Jimi, want ik heb m onder die naam in mn muziekafspeellijsten staan. Maar goed inderdaad weinig van belang voor dit topic, en ook niet zo boeiend. Haha! Je zal het vast beter weten dan ik Knipoog

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 10:52

Je hebt helemaal gelijk! Haha! Nee, ik dacht dat het jullie om de achternaam ging, maar ik zie nu ineens dat ik zijn voornaam verkeerd geschreven had... Bloos! Bloos Gek genoeg schreef ik zijn naam in mijn eerste bericht wél gewoon goed.

Dit is echt erg... Huilen van het lachen Al z'n CD's hebben, z'n halve levensverhaal kennen en op een dag zijn naam verkeerd schrijven. Nu voel ik me heel kansloos en slecht. Huilen van het lachen

Terug ontopic: @Mientjeuh: Eerdaags wil ik wat effecten kopen, maar ik twijfel of ik losse pedalen wil of zo'n multi-effect pedaal. Weet jij misschien de voor- en nadelen daarvan en hoe bevalt die Boss van jou? Lachen

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 11:42

Heel goed!
Ik heb nog altijd lang niet alle knopjes uitgevogeld, maar je hebt voor ieder effect (distortion, MOD en delay) nog eens 10 (geloof ik) verschillende mogelijkheden. En natuurlijk kan je nog met de andere knopjes prutsen, waardoor je een miljoen verschillende effecten kan creëeren.

Als je de pedaal rechts even stevig indrukt, heb je wah - heel leuk Haha! Als hij niet op wah staat, kan je die gebruiken voor volume te regelen. Toen ik hem kocht was hij ergens rond de €210 geloof ik. Dat zal nu ook al weer minder zijn, want toen ik hem kocht, was hij nog maar net uit.

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 14:38

Die prijzen dalen echt hard, bij Feedback verkopen ze hem al voor 60 euro minder dan dat. Lachen Het is het overwegen waard. Uiteindelijk wil ik toch een keer volume, wah, delay en flanger effecten hebben. Dan heb ik alles mooi in één en het is veel goedkoper dan dat ik alles los koop. Het is voor mij alleen de vraag of de kwaliteit van de effecten net zo goed zijn, maar dat moet ik gewoon een keer uitproberen.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 15:06

Ik heb geen punt van referentie, geen van mijn vriend(inn)en spelen met effecten, laat staan aparte pedalen. Het lijkt me wel logisch dat de kwaliteit van effecten op zo'n processors wat afdoen ten opzichte van kwaliteitspedalen. Maar als je niet het allerbeste van het allerbeste wil, tevreden bent met iets dat zeker meer dan degelijk is én niet te veel geld wil uitgeven, is het wel een heel geschikt dingetje. Het is zeker niet slecht Lachen

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 16:49

Als ik ooit nog eens geld teveel heb ga ik ook een pedaal kopen,
ik gebruik mn electrische nu bijna nooit, omdat ik m saai vind. Mede omdat ik dus geen pedaal heb Tong uitsteken
Speel liever op mn akoestische. En bovendien ben ik momenteel wel even zoet met mn nieuwe keyboardje Lovers

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 18:45

Snader: Ow dankje, daar heb ik zeker wat aan *LOL*

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 22:19

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-08 22:50

Dit lijken me ook fijne (gratis) sites voor beginners:
http://www.justinguitar.com
http://guitar.about.com

Die bovenste heb ik in het begin best veel gebruikt voor oefeningen, technieken specifiek voor de elektrische gitaar, toonladders en achterliggende theorieën. Hij heeft ook wel een aardige lijst met nummers. Alles wordt uitgelegd met duidelijke YT-films. Ja