heb ik dit wel goed afgehandeld??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re: heb ik dit wel goed afgehandeld??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 09:41

Ir111 schreef:
Quellian schreef:
Ik zie trouwens niet wat TS wel gedaan heeft Irl11?

Diverse mensen gebeld en IRL gesproken, ze heeft er volgens mij aardig wat tijd in gestoken om tot een oplossing te komen als ik het zo lees.

Jij mag TS slap vinden en geen ballen hebben. Ik vind wat anders, alleen al om sommige reacties hier te lezen naar haar toe (en kalm terug te reageren) moet ze stevig in je schoenen staan. Lachen

Nou goed, daar hebben we dan een andere mening over.

En wat betreft het rustig terug reageren; sja...als je een topic opent kan het zomaar dat er niet alleen maar 'oooh' en 'aaaah' als antwoord komt. Dus net als NoaC, als ik zo vrij mag zijn om te reageren op haar topictitel, dan is dat voor mij duidelijk 'nee'.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 09:44

_evii_ schreef:
Je ziet ook vaak genoeg dat iemand bijna een beetje aanrijd en dan doorrijd.

Het ene maakt het andere niet minder slecht.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 09:47

Quellian schreef:
Dus net als NoaC, als ik zo vrij mag zijn om te reageren op haar topictitel, dan is dat voor mij duidelijk 'nee'.

Tuurlijk mag dat. Alleen om iemand slap en zonder ballen te noemen gaat mij wat ver. En helemaal om te zeggen dat 'de dierenliefde blijkbaar niet diep genoeg zit'. Wie ben jij om dat te beoordelen!? Je mening hebben is prima, maar dat kun je ook op een andere manier verwoorden, zonder TS af te branden.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 09:50

Ir111 schreef:
Tuurlijk mag dat. Alleen om iemand slap en zonder ballen te noemen gaat mij wat ver. En helemaal om te zeggen dat 'de dierenliefde blijkbaar niet diep genoeg zit'. Wie ben jij om dat te beoordelen!? Je mening hebben is prima, maar dat kun je ook op een andere manier verwoorden, zonder TS af te branden.

Het lijkt me dat TS wil weten hoe anderen erover denken en zo denk ik erover. Tact kan ze misschien krijgen bij de bakker of de slager, maar niet bij mij.

Waarom zou ik iets mooi verpakken? De inhoud blijft lelijk, ondanks de verpakking.

Niet roepen dat je iets wilt doen en dan ondertussen die dieren de rug toekeren, dát is hetgene mij tegen de borst stuit. Heb ook al aangeboden dat ik er wel een stel kom halen als ze ze kan vangen. Er lopen er toch steeds paar op de weg? Pak ze op, doe ze even in een doos en blijf op de weg staan, flinke huisbaas die haar vertelt wat ze wel of niet mag op openbaar gebied.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 09:52

Lastige situatie.. Het ergste vind ik nog, dat er echt ernstige ongelukken kunnen gebeuren doordat die kittens aldoor over de straat lopen.. pff je schrikt je dood als je in de auto zit, en dan knal je makkelijk tegen een ander op.. Vreselijk! Snap niet dat de politie dat nieteens in kan zien:S Wat de kittens betreft: ja erg sneu, maar je kan ook gewoon niet veel doen. Je hebt al veel geprobeerd.. vind ik goed van je:) Ben benieuwd hoe t afloopt. Zelf had ik persoonlijk die meneer erop aan willen spreken dat er ernstige ongelukken van kunnen komen.. misschien drengt het dan eens door..

_evii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 09:52

en wat is jouw bedoeling dan? dat ik savonds na mijn werk heel de tijd bij de weg ga staan om te kijken of er een kitten langs komt rennen. Als ik eerlijk mag zijn heb ik gister en vandaag nog geen kitten gezien. En aangezien ik gister een auto heel langzaam voorbij zag rijden en op dezelfde plek is gestopt als ik en mijn vriend die avond, denk ik dat die 2 oude vrouwen in die auto een kitten hebben meegenomen.

_evii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 09:57

ik ben blij dat er nog andere mensen die het met mij eens zijn dat ik er al aardig wat aan gedaan heb.. ik hoef heus niet heel de tijd te horen horen hoe goed ik wel niet ben, want dat is namelijk ook niet zo. Maar om nou telkens te zeggen wat ik allemaal niet goed gedaan heb dat klinkt ook niet echt zo leuk zegmaar..

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 10:01

Kun je er niet stiekem eentje meenemen dan:) Ik wil hem wel opvangen hoor heb ik gelijk een goede smoes om een tweede katje te nemen haha Lachen
Ik begrijp je wel hoor meid, lastige situatie omdat het ook om jou huis en je werk gaat. Kun je niet een vriendin "toevallig" langs laten rijden dat die naar die man stapt? Laat haar zeggen dat ze het onverantoord vind en weet ik t wat allemaal, zij raakt haar baan niet kwijt en misschien gaat ie dan wel inzien dat ie beter voor zn beesten moet zorgen ( hoewel ik het betwijfel maar goed ) Trouwens zijn twaalf katten niet een beetje veel? Geen idee hoe groot die boerderij is?

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 10:30

Moderatoropmerking:
Graag op een respectvolle manier en ontopic reageren. Bedankt voor de medewerking Lachen

_evii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 10:55

nee 12 katten zijn niet veel als je weet hoe groot de boerderij is Knipoog Maarja ik zei toenstraks al dat ik niet bezig blijf, want over een half jaar of wat zijn er dus weer nieuwe katten, omdat het muizenvangers zijn... tsjah, ik ga over een tijdje toch in een huisje wonen wat dan echt van mij en mijn vriend is, in een woonwijk. Dan neem ik wel mijn eigen kat en zorg ik er dubbel zo goed voor Lachen

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 12:07

Nou dames een beetje minder mag ook wel, ik heb jullie ook niet naar een adres zien vragen om vervolgens in de auto te stappen en dan die kittens zelf te gaan halen.. Ik bedoel het is wel makkelijk om te vragen of TS dit wil doen..

Jullie hadden recht van spreken gehad, indien jullie daar gisterenavond allemaal hadden gestaan om die kittens te vangen.. Knipoog

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 14:31

Raveltje schreef:
Nou dames een beetje minder mag ook wel, ik heb jullie ook niet naar een adres zien vragen om vervolgens in de auto te stappen en dan die kittens zelf te gaan halen.. Ik bedoel het is wel makkelijk om te vragen of TS dit wil doen..

Jullie hadden recht van spreken gehad, indien jullie daar gisterenavond allemaal hadden gestaan om die kittens te vangen.. Knipoog

Recht van spreken? Pardon? Als je dieren wilt helpen (zoals TS zegt) dan pak je ze van de straat en zoek je er iemand voor die ze -tijdelijk- onderdak kan geven.

Mensen die thuisloze, verwaarloosde of zielige dieren hebben gevonden mogen ze altijd bij mij brengen, zou zo naar TS toe rijden om er een stel te halen (zoals ik in mijn eerste post hier ook al zei), maar ik ga niet naar de andere kant van NL om zelf op de loer te gaan liggen voor kittens die er misschien niet eens zijn? Ben 3x op en neer gereden met een vangkooi naar een zwerfkitten hier 100km verderop, heb ik ook niet tegen de mensen in de buurt gezegd: 'als jullie m nou vangen, kom ik m daarna wel halen'. Als IK een dier wil redden, dan vang ik die, maar ik ben niet van de dierenambulance en kan niet heel NL doorrijden om overal kittens van de weg te plukken (die er misschien niet eens zijn).

Alsnog geldt mijn aanbod TS; mocht je ze te pakken krijgen, dan kun je contact met me opnemen en stappen we zo in de auto, geen probleem.

Editje aan Raveltje: ik werd gister tijdens het koken gebeld door een vriendin die dit topic had gelezen, of ik nog 12 kittens wilde hebben. Ze heeft me kort dit topic uitgelegd en zei dat ik wel even met de grote baas (m'n vriend) zou overleggen en dat ik haar daarover terug zou bellen, zodat we begin van de avond kittens konden gaan halen. Voor ik dit topic had gelezen dacht ik dus dat TS ze al van de weg had gehaald en zat ik al bijna in de auto.

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 16:01

Quellian schreef:
Raveltje schreef:

Recht van spreken? Pardon? Als je dieren wilt helpen (zoals TS zegt) dan pak je ze van de straat en zoek je er iemand voor die ze -tijdelijk- onderdak kan geven.

Mensen die thuisloze, verwaarloosde of zielige dieren hebben gevonden mogen ze altijd bij mij brengen, zou zo naar TS toe rijden om er een stel te halen (zoals ik in mijn eerste post hier ook al zei), maar ik ga niet naar de andere kant van NL om zelf op de loer te gaan liggen voor kittens die er misschien niet eens zijn? Ben 3x op en neer gereden met een vangkooi naar een zwerfkitten hier 100km verderop, heb ik ook niet tegen de mensen in de buurt gezegd: 'als jullie m nou vangen, kom ik m daarna wel halen'. Als IK een dier wil redden, dan vang ik die, maar ik ben niet van de dierenambulance en kan niet heel NL doorrijden om overal kittens van de weg te plukken (die er misschien niet eens zijn).

Alsnog geldt mijn aanbod TS; mocht je ze te pakken krijgen, dan kun je contact met me opnemen en stappen we zo in de auto, geen probleem.

Editje aan Raveltje: ik werd gister tijdens het koken gebeld door een vriendin die dit topic had gelezen, of ik nog 12 kittens wilde hebben. Ze heeft me kort dit topic uitgelegd en zei dat ik wel even met de grote baas (m'n vriend) zou overleggen en dat ik haar daarover terug zou bellen, zodat we begin van de avond kittens konden gaan halen. Voor ik dit topic had gelezen dacht ik dus dat TS ze al van de weg had gehaald en zat ik al bijna in de auto.

Mijn excuses aan jouw Quellian voor mijn stukje, begreep niet uit het verhaal dat jij achter de schermen ermee bezig was..

Ik heb vanmiddag een pb gestuurd naar TS en aangeboden om de kittens te komen halen, als ze mij aan zou willen geven waar ik de kittens kan weghalen..
Ze heeft aangegeven het zo maar te laten, want die man wil de kittens niet kwijt en is bang dat ie erna gewoon weer andere kittens neemt..

Dus kan vanaf hier ook niets ondernemen, zolang ik niet weet waar de kittens zich bevinden..
Vind het iig geen prettig idee dat ze daar nog rondlopen..

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 16:43

Raveltje schreef:

Oeh, kan jij iedereen zijn PB's lezen? Clown
Blijkbaar niet. Haha!

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 16:54

NoaC schreef:
Raveltje schreef:

Oeh, kan jij iedereen zijn PB's lezen? Clown
Blijkbaar niet. Haha!

Nee niet echt Clown

Maar ik neem aan dat als er stappen waren ondernomen dit wel in het topic vermeld zou worden niet waar Knipoog

Tenslotte schrijf ik ook dat ik een pb heb gestuurd en wat erop het antwoord was...

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 17:23

Nja Quellian, leuk dat je zon dierenredder bent, maar ik vind de stappen die TS heeft ondernomen al heel wat. Ik geef haar groot gelijk dat er steeds meer katten bij komen, en ieder moet voor zich voor zijn/haar dier zorgen.. En TS wou best wel katjes opvangen, maar kon niet! ( ik had t bijv niet gewild, om eerlijk te zijn..) Maar dat is ieder voor zich, ik geloof ook niet dat je een grote dierenvriend bent als je alles wilt opvangen etc, terwijl je daar eig helemaal geen plek voor hebt, of kans heb om uit huis gezet te worden.

Nimue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 08:13

TS, ik zou toch melding maken bij de LID. Jij geeft aan dat dat niet zal helpen omdat hij niet wil dat de kittens worden weggehaald, maar zo werkt het niet. De LID gaat kijken of hij ze goed verzorgt. Is dat zo, dan slaap jij vast ook weer lekkerder. Is dat niet zo, dan krijgt hij een waarschuwing en blijft de situatie slecht, dan worden ze bij hem weggehaald - of hij dat nou wil of niet. Dat de DB niks zou kunnen doen vind ik raar, want de LID onderzoekt altijd elke melding die ze krijgen, hebben ze mij telefonisch verzekerd. Probeer dit nummer eens: 0900-2021210.

Dat is de stap die ik nog zou nemen, daarna zou ik het ook laten rusten. Van wat ik van de TS begrijp, worden de kittens op zich goed verzorgd. Ze is het er alleen niet mee eens dat de eigenaar de kittens op de weg laat lopen. Elk dier weghalen waarvan ik het niet eens ben met hoe de eigenaar ervoor kiest te zorgen, daar ga ik niet aan beginnen. Dan zou het hier vol zitten met konijnen die volgens mij in te kleine hokjes zitten, honden die volgens mij niet genoeg buiten komen, en al die zielige wedstrijdpaarden die naar de slacht gaan zodra ze niet meer kunnen springen/dressuren. Dat is ten eerste volstrekt onhaalbaar, en ten tweede compleet illegaal.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben er helemaal voor om zielige dieren te helpen of op te vangen, en ik vind het ook niet fijn dat die kittens daar rondlopen. Maar ik denk dat er gewoon weinig aan te doen is; áls je die kittens al wilt stelen (want helaas, een dier is gewoon eigendom in Nederland...), lopen er straks toch weer 12 andere rond. Ga je die dan ook weer weghalen? Volgens mij is er gewoon weinig aan te doen.