Samenwonen; wat deden jullie, gelijk kopen of huren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Guess001

Re: Samenwonen; wat deden jullie, gelijk kopen of huren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 11:56

Huren, ik moet er niet aan denken aan een huis/woonplaats vast te zitten. En ook wilden we eerst eens even kijken of het samenwonen beviel. Nee, over twee jaar wonen wij misschien wel weer aan de andere kant van Nederkland en over vier jaar weer. Schiet niet op. Ik ga pas kopen als ik me echt ga 'settelen'.

En zie bij veel vrienden/kennissen om me heen dat het toch helemaal niet zo handig was om meteen al te kopen.... Heel gezeik bij stukgaande relaties!

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 12:20

Bedankt voor alle reacties, heel fijn om te lezen allemaal. Lachen

lientjeds schreef:
Ik woon ook bij mijn vriend, die al een eigen woning heeft, dus voor mij was er geen dilemma. En het samenwonen gaat fantastisch en we zouden willen trouwen ed.

Toch zou ikzelf, in TS situatie, zeker voor huren gaan. Ik ken voldoende koppels die uit elkaar gegaan zijn, na enkele maanden samenwonen.

Want van hotel mama naar full time job en huishouden, is een immens verschil!!! Duivel

En met een jaartje huren smijt je het geld nu ook niet over de balken, dan kan je zoals anderen hier ook zeggen, op het gemak uitkijken naar een betaalbare koopwoning, waar de beestjes ook meekunnen etc.

Op dat 'hotel mama' wil ik toch even reageren. Mijn moeder zit in een zodanige situatie dat zij niet veel meer kan doen in/om het huis en dat heel veel nu op mij afkomt. Plus dat ik daarbij nog mijn paarden en mijn werk heb. Dus weet echt wel wat het inhoudt om alles zelf te moeten doen Lachen Bedankt voor je reactie verder Lachen

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 12:16

Ik ga volgende maand ook samenwonen. Nou ja, Dan krijgen we de sleutel van ons eigen huisje.
Wij hebben ervoor gekozen een huisje te kopen. Dan kunnen we het helemaal maken naar onze eigen smaak en het is een goede investering Haha!

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 12:23

Wij hebben nu ongeveer 1 jaar samengewoond (ietsjes langer). Dit omdat ik vorig jaar eerst op mezelf ben gaan wonen en mijn vriend er later pas bij is komen wonen. (we hadden toen ook al verkering maar het is gewoon fijn om te weten dat je het zelf ook kan redden en daarbij, meneer wou nog niet gelijk bij mama lief weg).
En nu krijgen wel 3 november de sleutel van ons eigen (koop) huis!!

Ik persoonlijk vind het wel fijn dat we eerst hebben gehuurd, ook al heb je nog zo lang verkering (wij nu ook meer als 4,5 jaar) toch is het anders als je allebei nog thuis woont. In het huurhuisje hebben we gewoon een betere band en regelmaat erin gekregen wat we nu dadelijk kunnen gebruiken..

Maar ik blijf erbij dat het ieder voor zich is.. Je kan het ene stel toch niet met het andere vergelijken het is net waar je jezelf goed bij voelt.

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 15:23

woon nu nog met mijn manneke in ene huurhuis
Maar willen met de tijd gaan kijken voor een leuk koophuisje

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 09:47

Per 1 oktober ga ik samenwonen met mijn vriend, we gaan een appartement in Zwolle huren. In eerste instantie zijn we opzoek gegaan naar een koopwoning, maar omdat ik nog studeer was dat boven ons budget. Nu huren we voor 3 jaar en daarna gaan we wat kopen.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 17:44

Ik had al een huisje en mijn vriend is bij mij komen wonen. Hij betaalt gewoon een bijdrage en waarschijnlijk kopen we tzt samen wat. Ik zou zeker het eerste jaar van samenwonen niet samen een huis kopen.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 17:47

ik had samen met mijn vriendin een huis gekocht. Nu is het foutgegaan. Ze zit bij haar ouders en ik in het huis. Weten nog niet wat we willen. Verder met elkaar of niet. Zo niet, wat doen we met het huis? Dilemma en schulden strax! Dus koop niet voordat je ergens hebt samengewoond. Ik had dit totaal niet verwacht, want het ging super tussen ons.

_Sas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 17:52

Mijn vriend en ik hebben eerst 2 jaar gehuurd en sinds mei dit jaar wonen we in ons 1e koophuis Haha!
Reden waarom wij eerst gehuurd hebben is omdat mn vriend op dat moment nog studeerde en op mijn salaris alleen kregen we geen hypotheek.

Vedette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 21:23

Wij huren op dit moment een appartement. Wij studeren allebei nog en wij konden goedkoop via de woningbouw huren. Ik vind het heerlijk dat ik nergens omkijken naar heb.
Als we allebei afgestudeerd zijn, dan willen we kopen. Ik ben over twee jaar klaar, maar aangezien mijn vriend nog een jaar moet en dan een HBO opleiding wil volgen, zullen we waarschijnlijk pas over 5 jaar kopen. Misschien iets eerder, als hij net als ik duaal gaat studeren.

wernimsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 23:34

ik ben 21 en mijn vriend 22 we wonen vanaf juni samen in een huurwoning
Super

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 10:19

Wij zijn direct gaan kopen, als het financieel kan is dit (vaak) de beste optie omdat je, je geld kwijt bent bij huren.
Ook de dingen die je verandert hebben voor jezelf een gunstig effect maar je krijgt er niets voor terug.
Wij waren 21 en 22 en wonen nu 1,5 jaar samen.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 14:17

Ook wij zijn direct gaan kopen. Op 1 salaris, zodat als er eentje uit zou vallen, de ander gewoon de boel draaiende kan houden.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 14:19

Wij hebben eerst gehuurd en na 7 jaar een nieuwbouwhuis gekocht. We zaten in een vrij goedkoop huis en hebben toen lekker kunnen sparen.

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 14:27

Toen mijn ex en ik gingen samenwonen hebben we een huis gehuurd. Gelukkig kochten we niets want nog geen jaar later is het uit gegaan.