help! moedergevoelens

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

detour

Re: help! moedergevoelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 11:01

Zir me soms wel eens af te vrage of ik eigenlijk wel spoor: Ben 33 en vind kinds best leuk maar heb er totaal geen drang naar ze zelf te hebben, wel schat van een stiefdochter, dat wel..
En door je omgeving ga je je dus afvragen:"klopt dit dan wel?"...

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 11:02

Wha dit had ik ook!! Maar het kwam met vlagen!! Wij zijn nu ( 24 en 25 ) trotse ouders van onze kleine Kyan Gabriël!!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 11:12

detour schreef:
Zir me soms wel eens af te vrage of ik eigenlijk wel spoor: Ben 33 en vind kinds best leuk maar heb er totaal geen drang naar ze zelf te hebben, wel schat van een stiefdochter, dat wel..
En door je omgeving ga je je dus afvragen:"klopt dit dan wel?"...

Dat vind ik dan weer niet zo vreemd, ik ben een stuk jonger maar ik zag mezelf nooit met kinderen. Ik kon ook echt niet met kinderen omgaan en nu eigelijk nog steeds niet zo(kinderen die ouder zijn dan de mijne), ik wilde ook als puber ook echt geen kinderen, zwanger zijn en bevallen leek me helemaal niets, zo'n schreeuwende baby om je heen die alle aandacht opeist, niet voor mij.
Toen ik 19/20 was ik meer neutraal, ze zijn wel leuk om naar de kijken maar om er echt zelf een te hebben, 24/7 om je heen, denk het niet. En toen was ik zwanger en dat was eerst wel schrikken maar ik had vanaf het begin al heel sterk het gevoel dat het een jochie was en toen ben ik erover na gaan denken en kwam ik tot de conclusie dat ik het eigelijk wel heel leuk vond. Mijn vriend vond het vanaf het eerste moment super leuk maar had meer moeite om erbij betrokken te zijn.

En ja, nu kan ik me niet voorstellen dat ik ooit stug volhield dat ik geen kinderen wilde Haha!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 11:31

.. heb ooit een drang naar een kind gehad, maar toen was ik 18!

Mijn hormonale huishouding is beetje bizar geloof ik...

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 12:50

Nog iets over persoonlijke ontwikkeling. Mijn dochter wordt straks 5. Gelukkig heb ik niet het idee dat ik me de afgelopen 5 jaar niet meer persoonlijk ontwikkeld heb. Ik denk juist dat ik wel iets volwassener (in a way) ben geworden, al kan dat natuurlijk ook leeftijd zijn.. Ik was 29 toen ze geboren werd, een mooie leeftijd; genoten van alle 'vrijheden', alles op zijn plek en daarna ging het eigenlijk gewoon verder, alleen dan met dochter. Omdat we 1 kind hebben, zijn mijn man en ik ook vrij flexibel, we nemen haar makkelijk mee, oppas is snel geregeld. Ik denk niet dat mijn leven er nu wezenlijk anders had uitgezien zonder dochter.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 12:56

detour schreef:
.. heb ooit een drang naar een kind gehad, maar toen was ik 18!

Mijn hormonale huishouding is beetje bizar geloof ik...

Zo bizar is dat niet, ik ken ook meiden van 17, 18 jaar die echt heel graag al kinderen willen, waarom is dat bizar?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 12:57

OMdat het later nooit weer is teruggekomen, ook niet een beetje!
Krijgt elke vrouw niet een keer de behoefte naar een kind?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 12:57

Die had ik pas toen ik zwanger was Haha!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 12:59

Oei, dus zo werkt dat... Knipoog

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 13:00

Detour zo werkt dat ook niet voor iedereen hoor. Ik ken ook iemand die heel graag kinderen wilde totdat ze zwanger was, dan heb je wat.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 13:02

Ach ja, ik wacht mijn hormomen wel af en als het te laat is,schaf ik een extra hondje aan... Bloos

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 13:25

Dat roep ik ook altijd, en nu gaat mij pony bevallen ipv mij, ideaal.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 13:26

Zo lopen hier ook surrogaatkids van me rond, geweldig! Ze zijn me erg dierbaar.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 13:33

Armaris schreef:
Ik weet goed genoeg dat hij niet tegen me zou liegen Lachen Dus daar vertrouw ik hem op.

Het klinkt misschien héél egoïstisch in de ogen van de buitenwereld maar op dat gebied kies ik voor mezelf.

een relatie is niet zaligmakend meer op het moment dat je partner geen kinderen wil. geen kinderen kunnen krijgen is daarentegen een heel ander verhaal. op dat moment beleef je dezelfde emoties en gevoelens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 10:50

detour schreef:
OMdat het later nooit weer is teruggekomen, ook niet een beetje!
Krijgt elke vrouw niet een keer de behoefte naar een kind?

Nee dat denk ik niet. Zelf heb ik de drang ook nooit gevoeld. Totdat mijn zus overleed en haar zoontje hier elk weekend was. Pas toen kwamen de verlangens. Als mijn zus niet was overleden, ben ik ervan overtuigd dat ik nog steeds kinderloos zou zijn en gelukig met mijn leven zonder kinderen.

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 22:03

Hier tikt het klokje ook enorm. Al een hele tijd ook Haha!
Bij mijn vriend ook gelukkig, we hebben nu allebei een goedbetaalde baan, huis is voor zover af (echt af is het nooit Knipoog ) en we oefenen ons nu suf op pappa en mamma spelen op ons petekindje van nu 5 maanden oud (volgende week komt hij voor het eerst logeren en daarna de hele dag bij ons blijven Haha! )
Volgend jaar gaan we trouwen (29 mei 2009) en daarna gaat de ring (nuvaring) waarschijnlijk toch zeer snel de deur uit en dan maar oefenen Knipoog

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 17:07

Hoe houden jullie dat wachten vol? Ik word er haast gek van Bloos

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 18:08

dat wachten kan ik met pieken en dalen volhouden. het ene moment wint het verstand en het volgende moment stuiteren de hormonen alle kanten op. kan wel extra druk op mijn partner gaan leggen, maar dat frustreert ons beiden en we schieten er niets mee op.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 18:18

ik ben 22 ( nou, bijna 23 Knipoog )en heb het al Bloos

maar ik en mijn vriend wachten toch nog drie jaartjes! ik vind 26 een prima leeftijd hoor!
je kan het altijd voorzichtig aanboren, een kindergesprekje Lachen

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 19:30

Ik ben nog maar 18, hellep ! Nagelbijten / Gniffelen Dan valt het met jullie dus best mee Lachen

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 21:27

Armaris schreef:

blijf een dagje bij de AH staan bij de kaas/vlees afdeling en je word helemaal gek

Uitgezonderd van de kids die niet de boel bij elkaar krijsen, maar die zijn best zeldzaam.

cruesli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-08 22:50

Armaris schreef:

Door mezelf te blijven inpeperen dat ik toch écht eerst wil trouwen (vooral vriendlief wil dat eerst), dus nog eeeeeven geduld!
En de afleiding van een jurk zoeken en alles regelen voor de bruiloft scheelt ook Knipoog
De maanden tot de bruiloft zijn zo voorbij, nu eerst veel werken en een jurk zoeken, dan is het sinterklaas, kerst, oud en nieuw, mijn verjaardag, mn vriend zijn verjaardag en de week daarna trouwen we al Haha!
Soms wordt ik ook knetter van die rondspringende hormonen (zeker erg als ik even een paar dagen bij mn petekindje geweest ben, dan denk ik helemaal van aaaahhhhh ikwilooooook!!) Haha!