Hebben jullie ook de neiging....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vikki

Re: Hebben jullie ook de neiging....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 07:39

Ik wou dat ik in winterslaap kon gaan... No Cheer lekker slapen, beetje niksen, doen alsof de herfst en winter helemaal niet bestaan... Hmmmm, volgens mij had ik toch beter naar Australie kunnen emigreren ipv mijn vriend hier heen... Ik probeer met alle macht de charme van de herfst en winter te vinden, maar helaas... zonder succes... Haha! Ik kan (tot nog toe?) echt niks bedenken dat ik leuk vindt aan deze seizoenen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 07:43

Citaat:
En het is nog niet eens winter! officieel nog niet eens herfst! MAar ik vind het zooo heerlijk dat als ik om kwart voor 6 mijn bed uit rol, en met de hond ga wandelen, dat mijn adem wolkjes vormen. (het is hier nu 8 graden buiten) HEERLIJK toch? Of ben ik de enigste

Nou de enige zul je vast niet zijn, maar ik zie de lol er niet van in als ik verkleumd en nog half slaperig de hond uit loop te laten om 7 uur......

Moet wel toegeven dat als ik naar mijn werk rijd met de auto (die dan overigens heerlijk warm is Haha!) ik wel kan genieten van de prachtige mist die op dat moment dan nog boven de weilanden hangt!

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 11:21

nouja verkleumd wakker worden is ook niet leuk, maar de donkere avonden op de bank vind ik heerlijk Pling

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 11:40

Ik heb er enorm de balen in dat de winter straks weer voor de deur staat, nu wordt het ook al vroeg donker. Bah, niks aan.

Alleen Kerst vind ik wel een leuke periode met alle lampjes e.d.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 11:45

LiNdA1986 schreef:
Ik heb er enorm de balen in dat de winter straks weer voor de deur staat, nu wordt het ook al vroeg donker. Bah, niks aan.

Alleen Kerst vind ik wel een leuke periode met alle lampjes e.d.

Nagelbijten / Gniffelen ik vind het juist donker zo lekker knus

Vorige winter toen het donker was ging het misten in de bak, en het was heel gaaf om te zien want er lag op de grond van de bak alleen mist, alsof je dus door zon spook mist rijd Haha!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 13:35

PinkyBubble schreef:
nouja verkleumd wakker worden is ook niet leuk

Ha..nee, daar kan ik over meepraten...Zo hadden we in Friesland (opoe verteld Nerd ) geen centrale verwarming in huis maar kachels. Boven was er helemaal niets aan verwarming. Dat was in de winter dus met dikke sokken, vest en dubbel dekbed naar bed en dan maar hopen dat je niet midden in de nacht naar de wc moest. 's Ochtens ook, net zolang op bed blijven liggen totdat iemand anders (daarvoor dienden ouders Knipoog ) de verwarming beneden aan had gedaan en dan als een haas naar beneden voordat je voeten aan het zeil waren vastgevroren (ietwat overdreven, maar koud was het echt wel soms).

's Ochtends in de mist een buitenrit maken *LOL* .Zo ontzettend mooi is dat! Dat verstilde, door de mist, en dat dan het zonnetje erdoor begint te komen en het dan overal begint te glinsteren...

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 14:01

Pluizebolpum schreef:
PinkyBubble schreef:
nouja verkleumd wakker worden is ook niet leuk

Ha..nee, daar kan ik over meepraten...Zo hadden we in Friesland (opoe verteld Nerd ) geen centrale verwarming in huis maar kachels. Boven was er helemaal niets aan verwarming. Dat was in de winter dus met dikke sokken, vest en dubbel dekbed naar bed en dan maar hopen dat je niet midden in de nacht naar de wc moest. 's Ochtens ook, net zolang op bed blijven liggen totdat iemand anders (daarvoor dienden ouders Knipoog ) de verwarming beneden aan had gedaan en dan als een haas naar beneden voordat je voeten aan het zeil waren vastgevroren (ietwat overdreven, maar koud was het echt wel soms).

's Ochtends in de mist een buitenrit maken *LOL* .Zo ontzettend mooi is dat! Dat verstilde, door de mist, en dat dan het zonnetje erdoor begint te komen en het dan overal begint te glinsteren...

hahahah oh god hoe je dat ook echt zegt he opoe verteld Huilen van het lachen heerlijk!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 14:37

Nou ja...ben ook al geen twintig meer en vroeger (opoe!!! Nerd ) had je nog échte winters, met ijs, sneeuw, échte bijtende vorst en ijsbloemen aan de ramen...
Een paar jaar terug was er ook eens zo'n winteraanval, échte sneeuw (wel 50 cm.) en échte kou. Op één nacht was het wel bijna - 20 (met 'poolsneeuw' Go jij! Go jij! ). Zo gek als ik ben (hoe ouwer, hoe gekker Gestoord) ben ik toen heel vroeg opgestaan en naar buiten gegaan om van het weer te genieten...

Neptunus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 14:48

ik ga niet alles doorlezen maar je bent niet de enige !!
Ik heb niks met het interieur danweer veranderen maar ik hou wel van de winter !!
Ik vind het dan heerlijk om buiten te zijn, die warmte vind ik echt niks ...geef mij maar lange avonden, gezellige dagen, en veel buiten zijn .

Vetboltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 14:55

ik vind de winter aan de ene kant heerlijk, (kachel lekker warm aan) sloffen aan etc Haha! maar als ik dan buiten loop, vind ik het ergste altijd de koude tenen..en de handen niet vergeten.
ik vind cindy haar wintervachtje altijd zo mooi Bloos baardje lekker laten groeien, heeft haar hoofd het ook niet zo koud Tong uitsteken

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 07:37

Pluizebolpum schreef:
Nou ja...ben ook al geen twintig meer en vroeger (opoe!!! Nerd ) had je nog échte winters, met ijs, sneeuw, échte bijtende vorst en ijsbloemen aan de ramen...
Een paar jaar terug was er ook eens zo'n winteraanval, échte sneeuw (wel 50 cm.) en échte kou. Op één nacht was het wel bijna - 20 (met 'poolsneeuw' Go jij! Go jij! ). Zo gek als ik ben (hoe ouwer, hoe gekker Gestoord) ben ik toen heel vroeg opgestaan en naar buiten gegaan om van het weer te genieten...

ik hoop dat we dit keer ook een echt ewinter krijgen *droomd*

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 07:45

* droomt lustig mee Dromen *
De wanten zijn al van zolder en ik heb zelfs al mijn muts weer gevonden. Bovendien heeft de eigenaar nu een warmtepomp zodat het water niet bevriest (scheelt zóvéél gesjouw met emmers). Kom maar op met die winter!
* droomt trouwens ook nog steeds van een echte pooljas, die dingen lijken me zo heerlijk*

Btw ik vind zelf de 'thermo' sokken van de Zeeman erg effectief tegen koude tenen. Die dingen zijn spotgoedkoop, misschien niet officieel thermo of supermodieus en soms alleen bij de mannensokken, maar zo warm dat je ze echt niet op een lenteachtige dag wil dragen (tenzij je van natte voeten houdt).

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 07:48

cool, daar ga ik eens nader onderzoek op doen, op die sokken Huilen van het lachen

Kan ondertussen eindelijk iemand al eens helpen met tips voor mijn interieur schoonmoeder OK te maken? Want die verwacht Créme de la créme natuurlijk. En ik heb ngo niet eens gordijnen in de woon kamer! Ik weet ook niet wat voor kleur gordijnen ik moet nemen!!

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 07:59

@PinkyBubble: Waarom niet iets van zandkleur of zo. Ik weet niet precies hoeveel paars je hebt maar volgens mij moet dat best mooi staan. Anders zou ik toch gaan voor gebroken wit.
In elk geval een natuurlijke kleur.

PinkyBubble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-08 08:14

dingetje schreef:
@PinkyBubble: Waarom niet iets van zandkleur of zo. Ik weet niet precies hoeveel paars je hebt maar volgens mij moet dat best mooi staan. Anders zou ik toch gaan voor gebroken wit.
In elk geval een natuurlijke kleur.

Mijn linkermuur is geheel paars, flink stuk dus, de andere muur is wit

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 08:45

Misschien wit met een vleugje paars? Of anders wit met een rustig paars werkje (streepje of print)? Mij lijkt wittige gordijnen het mooist, iig lichte gordijnen, dat toont lekker fris en als je ze dicht doet ziet het er minder 'zwaar' uit dan bij gekleurde gordijnen...
Succes iig met het schoonmoederproof maken!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 10:43

Als het dan toch zo nodig winter moet zijn, moet het wel ECHT winter zijn. Dus echt goed koud, en niet dat vieze vochtige druilerige modderweer.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 17:55

Melanie_ schreef:
Ik kan er niet van genieten, nee.... Knipoog Dacht er vanmorgen nog aan dat ik weer terug verlangde naar dat lente/begin zomer gevoel..... Clown

brr zelfde hier..
ik had vanmorgen al 2 vesten en mn winterjas aan.. (oke toen ik ging fietsen had ik t wel flink warm ja Tong uitsteken)..
ik heb het NU al de hele dag koud!
bah bah ik blijf de hele winter in mn bed liggen onder een 3dubbele deken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 17:57

Ik lig nu lekker warm in bed met laptop. Lovers Straks nog ff lekker heet douchen en dan warme kleding aan en nog warmer liggen. *LOL*

Arlette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 18:06

aah heerlijk Haha!
Warme chocomelk met slagroom, lekker bij de kachel zitten met een dekentje en de hond erbij, Haha!
het enige nadeel is die winterdip, das echt iritant. Ga mn best doen om die deze winter niet te krijgen Tong uitsteken

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 18:06

Oh ja, ik kan niet wachten!
Sjaals ed zijn al weer te voorschijn, de eerste 'wolkjes' zijn al weer uitgeademt, héérlijk!
Wij hebben altijd al warme tinte in huis, dus dat is al goed.
Binnekort alleen de gordijne even omwisselen naar roodgloed, voor de kerst Clown
Kan niet wachten!

OlympicOrry

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 19:44

Ben ook al helemaal in de herfst/winter stemming. Heb de eerste kastanjes alweer gegeten en ze hebben gesmaakt Haha! Verder vind ik het geweldig van in de winter een buitenrit te maken in de koude en het bos dat er dan zo mooi bij ligt en daarna als is verkleumd thuis kom een lekkere chocomelk mét slagroom natuurlijk Knipoog

Neptunus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 19:51

door jullie dromerig verhalen droom ik ook helemaal weg.
de lange avonden, buiten in de kou met me paardje bezig zijn, lekker met de honden naar het bos
Winter kom maar op Knipoog
Ik heb al een lekkere winterjas gekocht voor op de scooter, sjaal heb ik en muts moet ik nog kopen.
de paardjes in hun wintervachtje
* zucht , droomt met jullie mee *

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 19:54

Jee meiden, deze opoe (wat leeftijd betreft, zou ik het makkelijk kunnen zijn Haha! ) kan zich de échte winters ook maar al te goed herinneren: bloemen op de ruiten, ijspegels aan de dakgoot, en een zielig straalkacheltje dat mijn kamertje moest verwarmen.
Niks dubbelglas en centrale verwarming, ik had het altijd vreselijk koud. Zeker 's nachts, een kruik was echt niet voldoende om mij warm te houden.
Vandaar dat ik zo enorm de pest heb aan kou en herfst en winters.....
IK WIL LENTE EN ZOMER!!!

Mrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 20:00

Ja !
Ook ik heb me al betrapt op het gevoel 'lekker, koud'. Tong uitsteken Nou ben ik denk ik een beetje het tegenovergestelde van een koukleum geworden. Ik fiets nog steeds geregeld zonder jas in m'n t-shirt en nee, ik heb het dan niet koud. Hooguit een beetje fris, maar dat vind ik juist fijn. Kan me ook heel goed indenken dat het een verademing is voor degene met een zonneallergie. Zelf krijg ik het benauwd bij heet weer in Nederland, vooral met zo'n hittegolf. Ik vond de zomer wel fijn Haha!

Maar ik ben er nu dus ook achter waarom ik ineens allemaal kussentjes en kaarsjes wilde meenemen uit de winkel. Haha, de winter komt eraan en ook de nesteldrang. Grappig, had er nooit bij stilgestaan. Ik heb ooit zo'n lekkere look-a-like bont plaid gekocht bij de Blokker, die is altijd zo lekker warm. Heb ook nog een fleece plaid liggen, met sneeuwpoppen erop.

Alleen sneeuw vind ik minder. Ik ben dan wel weer zo'n doos die dat niet fijn vind onder m'n voeten. Mooi om naar te kijken, maar het knerpt zo irritant Clown