verwarming aan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Guess001

Re: verwarming aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 11:07

Op zich ben ik geen koukleum; wij slapen altijd met het raam open en ons huis wordt ook goed verwarmd door de zon dus wat dat betreft is het nu nog niet nodig.

Maar op m'n werk zit ik op een kamer die nooit in de zon staat (en da's zomers echt hééérlijk), maar ik heb het nu echt vreselijk koud! En de verwarming is/mag hier nog niet aan. Ik drink dus nu maar hele kannen thee weg!

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 11:11

Ja hoor die kachel gaat gewoon aan als ik het koud heb.

Ben een beetje gek om met 3 truien te gaan zitten als je een kachel hebt. Gestoord

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 11:32

Pff, ik had het vanmorgen ook koud!!

Raam heb ik ook altijd open, ook als het vriest of het moet -15 vriezen. Maar als ik mijn raam dicht heb slaap ik echts slecht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:13

Nijn schreef:
Net zoals de verwarming op de slaapkamers ook nooit aangaan, dan maar een extra dekbed er over heen Lachen

Daar heb ik een elektrische deken voor Haha!
Ik heb niet eens verwarming op de slaapkamer en ook altijd het raam op een kiertje, maar ik wil echt niet in zo'n ijskoud bed stappen hoor Clown

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:15

Wij hebben als we thuis zijn ook lekker de verwarming aan staan op 21 graden Lachen

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:15

pff idd soms had ik best wel even de verwarming aan willen doen,
bij mij schijnt gelukkig wel de zon in huis, dus lamellen open de hele dag.

ze zijn met de verwarming bezig in het hele blok dus pas in week 42 kan ik weer stoken.

hoe los ik het op als ik het koud heb,
vest aan, en lekker op de bank met een fleecekleedje om.

maar het is gelukkig nog niet zooooo koud geweest.

voor mij op naar week 42

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:21

Gadver zeg, nu al de verwarming aan???? Ik moet er niet aan denken, maar goed ik ben opgevoed met het principe: Koud? Dan trek je een trui aan..... Dat scheelt wel een stuk denk ik!

Voordat ik de verwarming aanzet moet de buitentemperatuur toch echt nog een stuk naar beneden hoor! Ik heb dag en nacht het slaapkamerraam en het klapraam in de woonkamer open en als ik thuis ben tot nu toe altijd! de deur naar de tuin open......

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:23

Ik heb nu ook de tuindeur open Ja Lekker fris en de boel even luchten! Van de winter komen er weer periodes genoeg dat het daar te koud voor is.
Een koud bed vind ik nieteens zo'n probleem. Door je eigen lichaamswarmte wordt dat snel genoeg warm Lachen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:34

Cayenne schreef:
Een koud bed vind ik nieteens zo'n probleem. Door je eigen lichaamswarmte wordt dat snel genoeg warm Lachen

Wederom: jij misschien wel, ik niet, dus algemeen 'je' gaat niet op Lachen

daffodil schreef:
Ik moet er niet aan denken, maar goed ik ben opgevoed met het principe: Koud? Dan trek je een trui aan..... Dat scheelt wel een stuk denk ik!

Ook aan jou de vraag: waarop baseer je de aanname dat mensen die het nu koud hebben nu geen trui (of warme kleding in het algemeen) aanhebben?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:35

Ik kan het met een trui aan prima koud hebben hoor. Ja

Zelfs met twee truien aan. Ja

Oh en met twee paar sokken. Ja

bollebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:35

Ik heb gisteravond toch echt wel even de verwarming aangezet. Had ook al twee truien aan en had het nog steeds koud.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:36

Ik zet de verwarming echt nog niet aan
Dan maar een trui aan ofzo!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:38

(déjà vu)
Cyntje schreef:

Ook aan jou de vraag: waarop baseer je de aanname dat mensen die het nu koud hebben nu geen trui (of warme kleding in het algemeen) aanhebben?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:39

Ik heb uit nood al mijn schoenen en een dikke fleecetrui aangedaan, maar heb het nog koud. Maar echt niet dat ik de gaskachels al aan ga doen. Nagelbijten / Gniffelen Ook hier een oud huis met enkel glas, zonder verwarming en met kieren en gaten. Die warmte is dus net zo snel weer weg Nagelbijten / Gniffelen Boven heb ik geen kachel of verwarming. Ijskoud dus. Nagelbijten / Gniffelen s' nachts heb ik gelukkig een electrische deken Haha!
Of zal ik hem toch aan doen...?

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:40

Ik heb ook de elektrische kachel aan staan. Maar nu moet ik zeggen dat ik die eigenlijk al zo'n 4 weken s'avonds aan heb. We wonen in het bos en in een wonig van hout. Dus het is er een stuk koeler onder de bomen. En de warmte die je dan maakt met de kachels is ook zo weer weg. Ik heb toen ik net thuis kwam ook al een trui over mijn shirt aan gedaan. In de slaapkamer heb ik altijd het raam zo'n 10 cm openstaan wat voor een weer het ook is. En nooit de kachel aan! Ik kan er niet tegen als een slaapkamer verwarmt is, dan krijg ik altijd hoofdpijn. In de winter hebben ze gewoon een dik schapenwollen dekbed op. En een elektrische deken even een uurtje aan voor je in bed stapt. Maar ik denk dat het er ook aan licht waar je in Nederland woont. Het is hier in Winterswijk denk zo'n 15 graden buiten.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:41

Oh maar ik zeg niet dat je het niet koud kunt hebben met truien aan, alleen ik ben niet anders gewend en gelukkig heb ik het niet vaak echt koud. Ik ben opgegroeid in een enorm huis uit 1680 waar het ongeveer binnen net zo hard waaide als buiten en mijn vader betaalde zich helemaal scheel aan electriciteit alleen al om de boel vochtvrij te houden.....warm stoken was er echt niet bij hoor! Ja op een houtkachel dus dan ging je daar in de buurt zitten.....

Of een andere tip, iets actiefs gaan doen....krijg je het ook sneller warm. Ik kan ook echt op de bank hangen en het steeds kouder krijgen maar dan sta ik op en ga iets doen en dan heb ik het al snel een stuk warmer.

En ik vind kou in mijn bed echt niet grappig, dus als ik mijn bed inga, heb ik een fleecekleedje zodat ik de kou niet op mijn lijf krijg, en als ik wat warmer ben, gooi ik die aan de kant!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:41

Shadow0 schreef:
(déjà vu)
Cyntje schreef:

Gestoord omdat ik nu een trui aan heb en het van de week net zo goed koud heb Clown
Maar hier schijnt de zon lekker naar binnen dus zet ik geen verwarming aan...

Beter uitgelegd op deze wijze? Clown

Chikiboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:44

Ik....kan de verwarming niet aanzetten....ik heb geen cv...en de kachel...die heeft nog geen nieuwe afvoerbuis...

Tja momenteel is het hier ongeveer 45° in de zon maar s nachts wordt het al echt frisjes...een graad of 16...brr (hahaha Haha! )

Ja ik ben stout....ik weet het Haha! Haha!

Ik heb Spanje dan ook wel voor bepaalde redenen uitgekozen...lange winterdagen, blauwe lucht 300 dagen /jaar, lekkere zachte temperaturen...Maar nu...nu zit ik binnen want buiten in de zon is t gewoon te WARM Knipoog

Musjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:47

De verwarming gaat hier zeker voor oktober niet aan. Maar ik heb het ook koud, mijn oplossing: een kruik! Heeeeeeeeeeerlijk Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:48

daffodil schreef:
Of een andere tip, iets actiefs gaan doen....krijg je het ook sneller warm.

Ik zou willen dat ik het kon, maar op de dagen dat ik thuis werk word ik toch echt geacht aan mijn bureau te zitten en mijn werk te doen. Knipoog

Van alleen mijn vingers bewegen krijg ik het helaas niet warm. Sterker nog, met koude vingers is het verrekt lastig typen. Clown

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:50

Ik heb gisteren ook getwijfeld of ik de verwarming aan zou doen. Maar ben lekker samen met vriendje onder een dekentje gekropen! En snachts heb ik ook maar een extra deken op het bed gegooid. Brrr, vreselijk die kou.....

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:50

Karin schreef:
daffodil schreef:
Of een andere tip, iets actiefs gaan doen....krijg je het ook sneller warm.

Ik zou willen dat ik het kon, maar op de dagen dat ik thuis werk word ik toch echt geacht aan mijn bureau te zitten en mijn werk te doen. Knipoog

Van alleen mijn vingers bewegen krijg ik het helaas niet warm. Sterker nog, met koude vingers is het verrekt lastig typen. Clown

Daar heb ik ook wel eens last van gehad, maar toen heb ik zo'n kneedballetje aangeschaft en daar krijg je het vanzelf warm van en het is nog goed tegen RSI ook Haha!

Of een kop lekkere warme thee Lovers

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:52

Oehhhhh ik heb meervoudige peesontstekingen en mag dus echt niet met zo'n kneedballetje aan de gang! Maar Karin, dat herken ik dus wel, ik heb als ik thuis lang achter de computer zit/werk/hobby last van koude handen en vingers en dat werkt inderdaad voor geen meter. Dan hoef ik het zelf niet eens koud te hebben maar mijn handen en vingers verkleumen gewoon.

Valt niet mee om dat op te lossen, soms hou ik ze wel eens onder warm water of ik ga stofzuigen!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:55

Cayenne schreef:
Daar heb ik ook wel eens last van gehad, maar toen heb ik zo'n kneedballetje aangeschaft en daar krijg je het vanzelf warm van en het is nog goed tegen RSI ook Haha!

Of een kop lekkere warme thee Lovers

Als het allemaal zo simpel was, dan was ik allang van mijn probleem af.

Toch jammer dat mensen niet inzien dat het koud hebben écht meer is dan je een beetje aanstellen.

'Het vanzelf warm krijgen' is iets wat bij mij niet werkt, daar is toch écht meer voor nodig.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:59

Ik heb nooit gezegd of zelfs maar gedacht dat je je aanstelde hoor. Dat zijn woorden die je nu aan mij linkt maar waar ik zelf nooit aan heb gedacht Verward
Ik kom gewoon met opties om de kou proberen tegen te gaan. Jammer dat het dan verkeerd over komt Lachen
Ik ben inderdaad geen echte koukleum, maar dat wil toch helemaal niet automatisch zeggen dat ik het aanstelleritis vind?