Grote bokkers!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daNiielle_

Re: Grote bokkers!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 17:31

Jukurensha schreef:
daNiielle_ schreef:
Ik ben 1.75, en naast allemaal kleine vriendinnen voelt dat heel groot!
Aan de ene kant wel fijn, maar iets kleiner zijn mocht ook wel. Nagelbijten / Gniffelen
Kleding past eigenlijk wel, en mijn schoenmaat is 39.

Jouw vriendinnen zijn gewoon klein Vork

1.75 is niet zo groot toch? Lachen

Nou ik lees dat er hier veel mensen zijn van 1.80/1.85, nee dan is het niet groot.
Maar toch is 1.75 vaak wel groter dan mensen uit je omgeving. Ik ben tenminste meestal wel 10 cm groter.
Gelukkig is mijn vriend 1.85 dus valt het niet zo op dat ik best groot ben.
Als het goed is ben ik uitgegroeit.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 17:31

Kedevr schreef:
SSDesign schreef:
Ik ben ook 1.79/1.80 zoiets. Ben 14, groei gelukkig niet meer Haha! Broeken zijn altijd te kort ja, of ze zakken teveel af. Ik heb schoenmaat 38, mijn voeten zijn dus niet echt groot ofzo. Ik heb bij spijkerbroeken ook lengte34 Lachen

Vind het best handig zo groot zijn, maar in de klas moest ik wel altijd bij de jongens met het ringenzwaaien Tong uitsteken

Ik wil je niet bang maken Tong uitsteken maar toen ik 14 was was ik ongeveer 1.85. Ik ben dus nog behoorlijk gegroeid.

Groei al een jaar niet meer Lachen Het zou kunnen dat ik nog groei ja, maar ik denk eerder in de breedte Haha!

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 17:51

Ik ben 1.84. Heb schoenmaat 41, dus daar geen problemen mee. Ik draag ook gerust een hakje, als ik daar zin in heb, maar meestal houd ik het bij platte schoenen. Voor mijn vriend hoef ik het niet te laten, want hij is 2.04 Knipoog
Broeken kopen is voor ons een behoorlijke klus. We hebben nu 1 winkel waar we goed kunnen slagen. Hij draagt Pall Mall broeken in lengtemaat 38 en ik Gstar broeken in lengtemaat 36. De laatste 2 jr heb ik zowaar keuze, maar een jaar of tien geleden was het echt een drama.
Wel heb ik nog steeds problemen met het kopen van een jas. Meestal zijn de mouwen veel te kort. Of de mouwen zijn goed, maar de rest is een tent.

Mijn paard is een Fries van 1.66. Past prima. Rijd momenteel een friesje van 1.55 erbij, maar die is voor het mooi echt te klein voor me. Vork

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 18:43

Ja jassen; een ramp. Nog nooit een jas gehad die goed zat bij de mouwen. Bij zomerjassen maakt het mij nog niet eens zoveel uit, maar in de winter is het hartstikke koud.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 18:47

ankem schreef:
Wel heb ik nog steeds problemen met het kopen van een jas. Meestal zijn de mouwen veel te kort. Of de mouwen zijn goed, maar de rest is een tent.

Dat komt me echt zo bekend voor, echt verschrikkelijk irritant.

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 18:47

Ik ben 1.82, dus ook redelijk groot. Heb meestal lengtemaat 34 van broeken, maar dan moet het niet klein vallen. Schoenmaat is 41 dus dat valt nog mee. En het drama van jassen kopen ken ik ook... Of mouwen te kort, of de rest veel te breed...

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 18:51

Paula schreef:
Ja jassen; een ramp. Nog nooit een jas gehad die goed zat bij de mouwen. Bij zomerjassen maakt het mij nog niet eens zoveel uit, maar in de winter is het hartstikke koud.

Dat is inderdaad best wel een ramp. Ik heb vrij lange armen, dus moet echt zoeken.

Daarnaast worden de damesmaten (44, 46 enz) gemaakt voor mensen met een voorgevel Clown
Ze gaan ervanuit dat als iemand breder word, dat het daar boven ook breder word Clown
En dan heb ik nogal wat ruimte over. (heb maar een bescheiden B-cupje, om het maar zo te zeggen Koe )
Hetzelfde probleem ondervind ik dus als ik een blouse wil kopen.

Zijn de mouwen goed, passen mijn schouders erin, dan heb ik aan de voorkant wel weer ruimte over.

En shirtjes zijn ook zo leuk. Als je ze koopt zitten ze goed. Maar soms heb ik na 1 keer wassen al een naveltruitje (en ik was nooit warmer dan 40 graden) En ik hou er juist wel van als een shirtje over mijn billen valt, maar dat is best wel lastig.
Zo heb ik met mijn zus en moeder wel eens kleding gepast. Dan viel het bij mijn zus en mijn moeder erg lang, en bij mij te kort. Frustrerend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 18:55

Ja jassen is idd een drama! Gelukkig kan ik nog wel eens wat naar m'n moeder brengen, die haalt dan de zoom uit de mouwen als dat kan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 18:57

Ah, weer een topic over lange mensen Knipoog

Ik ben bijna 23 jaar oud en 1.83m lang Haha!

[HK] Lange bokkers Deel 1..

Broeken kopen is idd een dramaaa Rolleyes
Ik heb lengte maat 36 nodig en die zijn er vrij moeilijk te vinden en zeker met taillemaat 29 ook nog eens Nagelbijten / Gniffelen
Heb laatst bij de Veromoda een een goede lange spijkerbroek (lengtemaat 36!) weten te kopen voor €60,-! Haha! Dus daar kunnen jullie evt. ook nog eventjes kijken!!

Hakken draag ik tegenwoordig wel gewoon, alleen niet té hoog Vroeger durfde ik ze niet eens te dragen maar nu draag ik gewoon wat ík mooi vind, of de schoen een hak heeft of niet Haha!

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 19:04

Ik ben ook 'groot' Haha!
Ben zo rond de 1.85m en ben 20 jaar. Naast het feit dat ik zo lang ben ben ik ook nog eens erg dun, dus daarom lijk ik nog eens een stuk langer Knipoog
Verder heb ik met broeken eigenlijk weinig problemen, heb wel lengtemaat 34 dus broeken zijn al snel te kort, maar ik weet wel waar ik de broeken moet zoeken.
Met jassen is het wat lastiger meestal, maar heb er verder ook niet echt moeite mee.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 19:39

Jaaa... jassen.... ook zoiets vreselijks!!!
Helaas ben ik ook gezegend met een grote maat in de breedte Knipoog Wat het er helemaal niet makkelijker op maakt. Aangezien de grootste maat in combi met lange lengtematen maat 48 is en ik daar dus nét niet inpas Boos!
Neckermann enzo hebben grotere maten in de lengte, alleen is de binnenbeenlengte dan nog maar 83

Wauw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-08 19:39

[***] schreef:
Ah, weer een topic over lange mensen Knipoog

Ik ben bijna 23 jaar oud en 1.83m lang Haha!

[HK] Lange bokkers Deel 1..

Broeken kopen is idd een dramaaa Rolleyes
Ik heb lengte maat 36 nodig en die zijn er vrij moeilijk te vinden en zeker met taillemaat 29 ook nog eens Nagelbijten / Gniffelen
Heb laatst bij de Veromoda een een goede lange spijkerbroek (lengtemaat 36!) weten te kopen voor €60,-! Haha! Dus daar kunnen jullie evt. ook nog eventjes kijken!!

Hakken draag ik tegenwoordig wel gewoon, alleen niet té hoog Vroeger durfde ik ze niet eens te dragen maar nu draag ik gewoon wat ík mooi vind, of de schoen een hak heeft of niet Haha!

Dat topic is een beetje dood .. Scheve mond

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:00

Sabbientje schreef:
Paula schreef:

Dat is inderdaad best wel een ramp. Ik heb vrij lange armen, dus moet echt zoeken.

Daarnaast worden de damesmaten (44, 46 enz) gemaakt voor mensen met een voorgevel Clown
Ze gaan ervanuit dat als iemand breder word, dat het daar boven ook breder word Clown
En dan heb ik nogal wat ruimte over. (heb maar een bescheiden B-cupje, om het maar zo te zeggen Koe )
Hetzelfde probleem ondervind ik dus als ik een blouse wil kopen.

Zijn de mouwen goed, passen mijn schouders erin, dan heb ik aan de voorkant wel weer ruimte over.

En shirtjes zijn ook zo leuk. Als je ze koopt zitten ze goed. Maar soms heb ik na 1 keer wassen al een naveltruitje (en ik was nooit warmer dan 40 graden) En ik hou er juist wel van als een shirtje over mijn billen valt, maar dat is best wel lastig.
Zo heb ik met mijn zus en moeder wel eens kleding gepast. Dan viel het bij mijn zus en mijn moeder erg lang, en bij mij te kort. Frustrerend.

Dat voorgevel verhaal herken ik ook ja. Maar ik heb dan ook bijna niets, bovenlichaam is sowieso erg dun. Vet wát ik heb zit in m'n (boven)benen.
Normale truitjes draag ik meestal als 3 kwart in de mouwen, stroop bijna elk truitje op omdat het anders net wat te kort is.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 21:01

Ik ben "maar" 1.75 maar ik heb echt verschrikkelijk veel problemen met het vinden van een broek. Ik heb een normale maat, maar heb vrij lange benen dus meestal moet ik wel een extra long of lengte 34. En dat hebben dus heel weinig winkels...

Ik heb ook schoenmaat 42 en zelfs in die maat al is het afschuwelijk moeilijk om nette schoenen te vinden. Alhoewel het de laatste tijd gelukkig wel lijkt dat schoenwinkels meerdere grote maten binnenkrijgen en ook in de mooie en niet alleen lompe modellen.

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 21:06

Nog een lange hier! 1.82m. en schoenmaat 45, helaas!

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 21:17

oooooh dan val ik nog mee! ik ben 14 jaar, 1,73 en groei niet echt veel meer denk ik... maar idd naast alle vriendinnen van 1,60/1,65 lijk ik toch heel groot Nagelbijten / Gniffelen

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 21:27

Wauw schreef:
Nog een vraagje erbij (A)

Hebben jullie weleens hakken aan?
Ik heb het nooit omdat ik zo groot ben (zou het wel graag willen maar doe het maar niet haha).

Nee Clown
Nooit Huilen van het lachen Je zult me er nooit van mijn leven in zien lopen Huilen van het lachen

Ik ben ook lang, zeggen ze, nou ik vind het mooi, was ik maar zo lang.. Scheve mond
Ruilen haha Huilen van het lachen

Ik ben 1.88 trouwens Clown
En schoenmaat 42, dus dat valt dan nog wel mee Ja

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 21:30

Nou ik meld me ook, wie weet wordt dit wel een heel gezellig topic! Ik ben 1.82, schoenmaat 41/42 en ik draag gerust hakken, alleen niet van die joekels want dan breek ik mijn enkels denk ik!

Mijn man is 1.96 dus wat dat betreft nergens last van. Moet ook zeggen dat ik het altijd wel prettig heb gevonden hoor om langer te zijn, vind het dus echt geen nadeel!

Heb geen overdreven lange benen, maar blijkbaar wel ape-armen....alles is te kort!

Afanaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 21:35

Ah, lijkt me echt vreselijk, als je zo lang/groot bent... ben dus maar 1.75, herinner me dat een vriendin van m'n zus ook zo lang was, dacht 1.86!
Zij had ook altijd problemen met kleding en dergelijke....

Maar opluchting voor jullie, lang is 'in', dus lange spijkerbroeken, ja, leuke, geen ouwe taarten broeken, zijn er vol op...

Maar nog een opluchting, er is een nieuw belgisch merk op de markt, het zijn hele stoere laarzen... walk in the park is het merk!
Ze vallen enorm groot, ik had replaytjes, mijn god, wat had ik daar grote voeten in(maat 41, normaal) Nu heb ik dus WITP'jes en die kan ik dus 2 maten kleiner aan, dus gewoon maat 39!
Ze zijn erg duur, maar ontzettend stoer!

Dus, er is hoop! Haha!
Zag namelijk een maatje 42 langs komen?

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 21:49

ook hier 1.86 m lang, schoenmaat 41/42 en kleding maat 40 topjes meestal maat xl omdat de mouwen anders te kort zijn. De winkel dept heeft shirtjes die zelfs in die maat mooi aansluiten dus ik winkel daar erg veel tegen woordig.

Voor meiden die moeilijk broeken kunnen vinden het merk diesel en replay hebben tegenwoordig erg lange broeken is wel wat prijziger maar goed gaan wel lang mee

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 21:58

Ik zal me hier ook eens melden Haha!

Ben 1.90, dun en heb veel te lange pootjes. Qua broeken moet ik lengtemaat 36 hebben, maar de breedtemaat begint dan pas bij 30 en die zakken van m'n kont af Nagelbijten / Gniffelen Qua lijf pas ik in maatje S/34, maar voor de lengte moet ik meestal XL/42 nemen... M'n wedstrijdjasje is zelfs maat 46, dus het lijkt altijd oversized.

En m'n vriend is kleiner dan mij Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 22:06

Toch heb ik hier 28 / 36 broeken in de kast hangen Knipoog
( Only, Diesel, Fornarina )

Je vind ze niet veel, dat klopt... Zodra ik iets vind wat past, koop ik het ook meteen, ongeacht de prijs. ( ja ik heb me er inmiddels bij neergelegd dat ik geen H&M broekje kan scoren, broeken van Only vind ik echt een koopje.. )

En wat ik raar blijf vinden, op de catwalk is alles lang, dus dan denk je die broeken zullen ook wel lang zijn..
Maar helaas... Ik zag een keer een geweldige broek van Hans Ubbink, dacht 'dat moet lang genoeg zijn!' Maar nee, ook die broek was zo'n 7 cm te kort. Scheve mond

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 22:14

Ik ben ongeveer 1.83, gezegend met hele lange stelten en schoenmaat 41/42.
Broeken kopen is echt niet leuk, Vero Moda/Only in maat 36 is vaak nét te kort en ik vind Diesel errug duur Nagelbijten / Gniffelen

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 22:31

Ha ik pas in het topic Clown Ben 1.90m ongeveer (was denk ik alweer vijf jaar geleden maar ben niet meer gegroeid denk ik!) Heb vooral ook lange benen (mt 34 is kort, kan net) mt 36 wordt herenbroek want mijn kont past niet in Vero moda en only enzo!

Nooit hakken aan, niet echt behoefte aan! Schoenmaat 41,5/ 42 steeds vaker 42 (en dat soms ook te klein!) omdat ze alles steeds kleiner maken Bloos! Ook mouwen zijn te kort! Heb nu het wedstrijdjasje van Pikeur en dat is al de extra lange en nog voor het mooie te kort! Verder stroop ik vaak mijn mouwen op Clown Dan valt het niet op dat ze te kort zijn! Alleen als het koud is is het minder!

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 22:34

@kanelly: Klopt, die heb ik ook gevonden! Jammer genoeg vallen die lengtematen net wat anders dan bij Levi's waardoor ze voor mij toch nog te kort zijn Boos!

Alleen Diesel heb ik nog niet geprobeerd, maar denk ook dat die buiten m'n budget gaan vallen Nagelbijten / Gniffelen