Heb jij dat nou ook, toeval of?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Re: Heb jij dat nou ook, toeval of?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 22:11

heb vandaag weer smsjes voorspelt....en op t moment dat ik tegen mijn moeder zeg:mam ik ga naar huis..ik ga naar bed....krijg ik een smsje van mijn vriend: slaap lekker kus....
toeval? nee ik geloof niet meer in toeval!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 14:41

Okay, nog één keer...
Dit is echt eng aan het worden. Ik ben nu al een tijdje met een boek bezig (gaat wat langzaam door slaap en bibliofiele katten) maar elke keer dat ik daar weer in verder ga gaat het over iets waar ik mee bezig ben, net over geklets hebt of op tv gezien heb. Het begint nu eng te worden...
In het begin had ik nog zoiets van 'tja, gewoon toeval', maar het bleef doorgaan. Gisteravond had ik op tv een serie gekeken waar een boom een prominente rol in speelde, dus waar ging het stukje in het boek die avond over? Juist, boom...
(en nee, ik lees vrij veel en heb dit nog niet zo meegemaakt met een boek)

Oja, en die katten...Kan iemand mij uitleggen hoe het kan dat ik een kat heb gehad die altijd precies op tijd thuis kwam?
Zei ik 'om 3 uur thuis zijn!' stond meneer om klokslag 3 uur voor de deur (en ook echt geen minuut te vroeg hé), om half 5 precies hetzelfde net zoals bv 10 uur of kwart voor 12. In het begin datcht ik dat het gewoon toeval was en vond het geinig, later werd het een gewoonte waar ik echt op kon rekenen. Zelfs die keer dat ik zei 'om 2 uur thuis', ik toch om half twee wegwilde maar heb staan wachten tot 2 uur omdat meneer dat in de kop had. En idd om precies 2 uur stond Stoffelmans voor de deur...

Caitlin is nog enger. Daar hoef ik alleen maar te denken 'he moppie, kom es thuis' en ze staat voor de deur. Wel erg makkelijk, hoor, moet ik zeggen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 15:08

Hier nog een hoor, ik heb dit ook allemaal regelmatig. Ik vind het nu niet eng meer, zie er wel de mooie en leuke dingen van in.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 16:36

Ik weet niet hoe het heet of wat het precies is, ik weet alleen dat ik er ook mee te maken heb. Dat ik ook dingen kan aanvoelen of zoals sommigen het zeggen; het zien.
Ik heb het met veel mensen en dieren die ik ken. Maar ook met mensen en dieren die ik niet ken.
Voorbeeld; een half jaar geleden zat ik in het zuiden van het land. Op bezoek bij een vrouw dat mishandelde en verwaarloosde dieren opvangt. We liepen er rond en ik stelde haar een vraag wat een cursus inhield. Ze zei toen tegen mij dat ik maar even moest gaan voelen. Ze wees me een merrie aan die in de wei bij de hek stond. Ze zei; voel maar even bij dat paard wat zij je te vertellen heeft. En liep toen weg naar een andere paard een eindje verder.
Ik stond er alleen maar bij het paardje en wist niet wat ik moest voelen. Opeens kreeg ik dingen binnen waarvan ik niet wist hoe ik ze moest verwoorden. Ik liep helemaal met dat in mijn hoofd naar die vrouw toe. Ze zag me zo staan en liet me even. Later zei ze; En, wat voelde je?' Ik zei tegen haar; ' Ze is in de steek gelaten. Ze heeft 3 veulens gehad en die zijn veelste jong bij haar weggehaald. Ze heeft het daar ontzettend moeilijk mee.' Ik wist helemaal niks van het paard daarvoor en opeens kon ik dit zo tegen die vrouw zeggen.
Ze staarde me aan en zei dat dat precies zo klopte.
Ik heb toen ervaren wat ik later zou lezen in de boek Ruiter tussen 2 werelden. En ik vind het geweldig om dat mee te hebben gemaakt.
Ik denk zelf dat je niet kan weten dat een paard 3 veulens heeft gehad en jong is kwijtgeraakt terwijl je niks over het dier hebt gehoord. Terwijl je haar niet kent.
Ik weet dat veel dingen onbewust worden gevoeld. Dat je veel dingen meekrijgt wat je voelt, aanschouwt. Maar ik denk echt dat dit puur telepatisch was.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 17:32

Mooi verhaal! Ja

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 17:34

Miska schreef:
Mooi verhaal! Ja

Dank je! De ervaring was ook erg bijzonder

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 17:37

Ik heb het heel vaak met liedjes;
Ik denk aan of zing een liedje als ik de radio aan doe en dan is dat liedje prompt op de radio, wel grappig.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 17:48

toeval komt al jaren niet meer voor in mijn woordenboek Lachen

ik heb een hele lange tijd 'n vriendin 'aangevoeld'. Zij woonde ver weg, kop van noord holland, ik 15 km onder haarlem.. Ik werd enorm misselijk zodra er iets met haar was. Op msn was er eens iets; dus ik opeens.. 'wat is er'.. had ze ruzie oid.. ze had niets gezegd, geen webcam, geen microfoon, niets..

en zo heb ik dat met meer mensen (gehad). en heb ook inderdaad weleens situaties waarin het voorkomt.

Vreemd vind ik het niet meer Tong uitsteken vaak heb ik een eerste indruk en die blijkt altijd te kloppen. Of met liedjes, dingen die gebeuren, mensen die online komen, mensen die sms'en..

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 18:16

Ja, precies!
Zo heb ik ooit een x over een klasgenoot van vroeger gedroomd.
We hadden altijd een goeie band samen en elke x als er wat met hem was droomde ik over hem.
Maar die ene droom vergeet ik nooit weer, krijg er nog kippenvel van....

Mijn klasgenoot was voor een half jaar naar Afrika, rond te reizen etc.
Hartstikke leuk.
Totdat ik de desbetreffende nacht over hem droomde en het was heel duister en naar.
Ik was ergens en zag allemaal mensen aan een tafeltje zitten met kaarsjes aan, alleen de vloer was tot aan je knieën aan toe onder water gelopen.
Allemaal drijfhout en andere rommel zag je langs je benen gaan.
Toen zag ik hem ook aan een tafeltje zitten en hij was erg ver weg en niet echt aanwezig.
Ik liep naar hem toe en vroeg hoe het ging, kwam weinig reactie en ik merkte op dat het niet goed was.
Ik vertelde dat ik wat nieuws kon en omvouwde mijn handen om het brandende kaarsje en liet het bijna doven en weer oplichten zonder het aan te raken.
Ik zeg tegen hem : kom, pakte hem bij zijn hand en neem hem mee en toen werd ik wakker.
Met een naar gevoel wakker geworden, maar verder geen acht op gegeven wat het nu betekende.

Dat weekend was ik thuis bij mijn ouders (toen was ik nog student en niet elk weekend meer thuis omdat ik op mezelf woonde) en ging even in de kroeg kijken of er nog wat nieuws was onder de zon.
Ik kom mijn klasgenoots beste kameraad tegen en vraag hoe het met hem is en of ie nog wat van Sjors (klasgenoot) had gehoord en hij reageerde heel stuurs :slecht!
Ik zo : wat dan?
Nou, Sjors is bijna verdronken in Afrika toen hij een meisje probeerde te redden die meegezogen werd in de stroming.
Het kippenvel stond bij mij in de nek, toen hij vertelde wanneer het was gebeurd.
Dezelfde dag als toen ik er over gedroomd had.

Nou, ik wist genoeg en ik was gewoon bij hem toen het gebeurde en heb aangevoeld dat het niet goed ging.
En verklaren kan ik het niet, maar toch is het zo!
Dus toeval komt ook bij mij niet in mijn woordenboek voor. Lachen

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 18:24

Ik had dat toen mijn broer overleed.
De dag dat mijn broer overleed was ik op school. Een vriendin van mij had een spreekbeurt en ik zou haar helpen met spullen neerzetten enz. Helemaal in, ik weet niet hoe ik het moet verwoorden, het was niet in mijn hoofd omdat ik nergens aan dacht, mijn gevoel denk ik had ik haar meegeholpen en ging in de klas zitten. Zij hield haar spreekbeurt en ik hoorde er niks van. Ik zag niks, geen personen voor mij, geen geluiden, niks merkte ik. De hele dag is in een waas aan mij voorbij gegaan en ik heb er niks van meegekregen. Normaal gesproken werkte ik altijd op de donderdag, die dag en 3 weken geleden heb ik juist op die dag vrijgenomen terwijl ik niet wist waarvoor. Ik was net thuis, mijn moeder en zus ook en we zaten thee te drinken en voor ons uit te staren. Toen ik net een uur thuis was kwamen mensen van de woonvorm waar mijn broer woonde. Ze kwamen binnen en vertelden dat mijn broer was overleden. Hij overleed op de tijdstip dat ik in een waas kwam...

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 18:45

Wat een kippenvelverhalen...

Zo had ik, toen mijn vader in het ziekenhuis lag, nog twee katten. Overdag bleven ze dan binnen (ik heb ze sowieso liever in huis als ik weg ben) en als ik bij het ziekenhuis was geweest moesten ze er gewoon even uit; had de deur nog niet open of daar gingen ze.
Op één avond ('toevallig' op de dag dat ik mijn vader een extra knuffel had gegeven, we zijn niet zo knuffelig, maar dat moest toen even ook omdat mijn vader toen 'stout' was en was meegelopen naar de lift) wilden ze gewoonweg niet naar buiten, wat ik al vreemd vond. Ik heb ze, werkelijk waar, gewoon voor de deur gezet, maar naar buiten gaan wilden ze niet ook al was het heerlijk weer.
Die avond belde mijn moeder dat het niet goed ging met mijn vader en zijn we halsoverkop naar het ziekenhuis gegaan (helaas net te laat)...
'Toevallig' was diezelfde avond een vriend van mijn, toen nog thuiswonende, broertje blijven hangen. De enige die een auto had...

En dan had je nog de blauwe cichorrei (bloemsoort, weet niet of ik het goed schrijf) die mijn ouders in de tuin hadden staan. Mijn vader was altijd al dol op blauwe bloemen en de zomer waarin hij gestorven is heeft de tuin er vol mee gestaan. Eén van die bloemetjes heeft dat jaar tot in november gebloeid.
De lobelia's die eigenlijk voor bij het graf waren, maar waarvan mijn moeder net teveel had gekocht, staan nu nog in de tuin bij mijn moeder. Ze verhuizen nogal eens, maar mijn mams heeft al jaren plezier van dat normaal gesproken éénjarige plantje...

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 18:55

wat een verhalen heeft iedereen,en mooi verwoord ook
ik heb iets anders ik droom heel vaak en zie dan stukken terug veel later zeg maar.
mijn eerste paard kocht ik bij een boer en ik droomde 3 mnd ervoor dat ik daar in de huiskamer stond en aan het praten was
en dan komt er een dag en dan gaat die zo en dan denk ik he!! dit heb ik gedroomd.
maar dit is iets heel anders dus weer ontopic Bloos

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 18:59

Pluizebolpum; wat een bijzonder verhaal van dat plantje..
Zo is mijn 'opa' (hij was rector in 't bejaardentehuis, ik kwam er vanaf baby-zijnde, hij heeft me gedoopt etc) dit jaar overleden. Zijn huis stond vol met orchideeën, een plant/bloem waar mijn moeder gek op is.. Toen ze zijn appartement leeg aan het halen waren, wilde iemand ze allemaal weg doen (zo'n 9 stuks). Mijn moeder heeft ze opgehaald en nu hebben wij ze allemaal. Een van de orchideeën, een met witte bloemen erin, stond in knop. Die stond dus beneden om te bloeien, normaal bloeien ze niet enorm lang. Maar deze plant bleef maar bloeien, telkens als er een bloem af viel, groeide er direct een nieuwe knop. Hij staat nu nog beneden te bloeien, al zeker een paar maanden lang.. Anders verklaren kan ik het niet, dan dat mijn 'opa' dat doet..

Idd, veel kippenvel verhalen hier!

sibbe; dat heb ik echt enorm vaak. Ook al dat ik dingen jaaaaaaaren terug heb gedroomd, al toen ik nog een klein kind was..
Zo had ik 8 augustus een bruiloft van 'n vriendin.. We zitten te praten en op een gegeven moment zie ik een bepaald beeld, dat ik al héél wat jaartjes terug gedroomd heb.. Echt toen ik nog klein was.. Toen kende ik deze mensen nog helemaal niet, hoe wist ik dan dat ik op dat moment op die plaats met die mensen zou zijn?

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 19:01

ja apart is dat he!! ilsiie
dus ik ben niet de enige Clown

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 19:46

Wauw, aparte verhalen hoor en mooi dat van die bloemen! Ja
Geweldig, wonderen bestaan gewoon! Haha!
TOEVALLIG! Clown Knipoog Tong uitsteken

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 21:52

Dat van die bloemen schijnt nogal eh.. bijna 'gewoon' te zijn ivm sterfgevallen. Ik heb een aantal van dat soort verhalen gelezen over bloemen en struiken die veel te lang blijven bloeien, nooit bloeien en dan ineens wel of op onnatuurlijke tijden beginnen te bloeien nadat een dierbare gestorven is...
Heel mooi, heel hoog kippenvelgehalte en dat is nu die 1% waar ik het over had. Datgene wat imo gewoon niet te verklaren valt met logica alleen, maar wat voor mij tot nader order onder de wonderbaarlijke Knipoog kant van het leven vallen...

Btw, misschien wat off topic maar over telepathie, en dan vooral bij dieren, heeft Rupert Sheldrake een aardig boek geschreven 'Honden weten wanneer het baasje thuiskomt'. Hier en daar wat wetenschappelijk maar wel met verhalen ertussen die eigenlijk alleen met telepathie te verklaren zijn...

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 06:27

Ken het boek, maar zelf nog niet gelezen.
Heb zelf een paar andere mooie in de kast staan erover! Haha!

- Dieren verstaan, Penelope Smith.
- Communiceren met dieren, Carol Gurney.
- Leren luisteren naar dieren, Marta Williams.
- En uiteraard Ruiter tussen 2 werelden en Tao of Equus, Linda Kohanov.

Erg mooie boeken en over telepathische communicatie maar dan met dieren, dus telepathie bestaat echt wel! Ja
Een dier houdt namelijk geen schijn op!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 08:05

Miska schreef:

Tja, wat dat betreft is het hier net een bibliotheek, maar die boeken heb ik ook allemaal! Maar aangezien het over toeval gaat...
In Ruiter tussen twee werelden was ik net bezig toen ons jongste paard een ernstige schouderwond kreeg. In dat boek wordt op een gegeven moment een tweeling geboren waarvan er eentje overleeft, Spirit.
Bij ons veulen was het nog maar de vraag of ie het zou halen, als het bot geraakt zou zijn zou het einde oefening zijn. Op weg naar de kliniek heb ik wel vijf auto's met 'Spirit' erop gezien, en bij de kliniek hadden ze net een tweeling geboren, waarvan er eentje erg leek op de beschrijving van veulentje Spirit.
Ik heb het destijds maar gezien als teken (al wist ik verder niet wat ik er mee aan moest) dat het wel goed zou komen met ons veulen, en dat is iid zo gegaan. Meneer, nu dik 2 jaar, heeft trouwens ook net al een koliekoperatie goed overleefd, staat weer gezellig met de meiden buiten én het is een hele aparte qua karakter.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 08:32

Pluizebolpum schreef:
Miska schreef:

Tja, wat dat betreft is het hier net een bibliotheek, maar die boeken heb ik ook allemaal! Maar aangezien het over toeval gaat...
In Ruiter tussen twee werelden was ik net bezig toen ons jongste paard een ernstige schouderwond kreeg. In dat boek wordt op een gegeven moment een tweeling geboren waarvan er eentje overleeft, Spirit.
Bij ons veulen was het nog maar de vraag of ie het zou halen, als het bot geraakt zou zijn zou het einde oefening zijn. Op weg naar de kliniek heb ik wel vijf auto's met 'Spirit' erop gezien, en bij de kliniek hadden ze net een tweeling geboren, waarvan er eentje erg leek op de beschrijving van veulentje Spirit.
Ik heb het destijds maar gezien als teken (al wist ik verder niet wat ik er mee aan moest) dat het wel goed zou komen met ons veulen, en dat is iid zo gegaan. Meneer, nu dik 2 jaar, heeft trouwens ook net al een koliekoperatie goed overleefd, staat weer gezellig met de meiden buiten én het is een hele aparte qua karakter.

Ik ga gelijk even vragen wat voor aparte karakter hij heeft.
Linda Kohanov (schrijfster van ruiter tussen 2 werelden en tao van equus) geeft eind dit jaar of januari 2009 een nieuwe boek uit; De weg van het paard. Er worden in Ned ook cursussen van haar gegeven.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 14:17

C_arola schreef:
Ik ga gelijk even vragen wat voor aparte karakter hij heeft.
Ik neem aan dat je dat aan mij vraagt over Clever (geval in kwestie - voor foto zie profiel)? Tja...hij is gewoon anders.
Hij heeft een belachelijk vertrouwen in mensen, zelfs bij de VA. Je kunt hem scheren, spuiten, opvoelen, you name it, meneer blijft er rustig bij staan, zelfs als veulen al. En hij is echt nergens bang voor, ook als veulen al.
Verder gedraagt hij zich soms als een dom blondje en dan weer als een semi-Einstein, alsof hij het allemaal al eens heeft meegemaakt, zoiets...
Dát is het gekke aan hem, denk ik...hij gedraagt zich alsof hij alles al eens heeft meegemaakt...

Citaat:
Linda Kohanov (schrijfster van ruiter tussen 2 werelden en tao van equus) geeft eind dit jaar of januari 2009 een nieuwe boek uit; De weg van het paard. Er worden in Ned ook cursussen van haar gegeven.

Gaan ik alvast sparen...dat boek past ook nog wel in de kast, hoop ik.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 16:42

Je kan de boek misschien nog in je nachtkastje stoppen Knipoog
Of boven op andere boeken (hangt van de hoogte van de planken af) Knipoog
Lijkt me wel een leuke dier met karakter!