Icesave

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Knoffer

Re: Icesave

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 17:26

Nee, dat is failliet.

Ik weet ook niet helemaal zeker hoeveel ik erop had staan. Ik weet niet of de rente van het kwartaal al was uitgekeerd. (Zat pas sinds juli bij hun.) Weet iemand welke data de rentes werden uitgekeerd? Ik vraag me ook af of je de opgebouwde rente uberhaupt kan verhalen, als deze nog niet was uitgekeerd.

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 17:30

Knoffer schreef:
Nee, dat is failliet.

Ik weet ook niet helemaal zeker hoeveel ik erop had staan. Ik weet niet of de rente van het kwartaal al was uitgekeerd. (Zat pas sinds juli bij hun.) Weet iemand welke data de rentes werden uitgekeerd? Ik vraag me ook af of je de opgebouwde rente uberhaupt kan verhalen, als deze nog niet was uitgekeerd.

Ik heb geen idee. Daarnaast, stel het duurt 3 maanden voordat ik mijn geld terug heb, hoe zit het dan met de rente daarvan? Die komt natuurlijk niet van Icesave, maar de IJslandse overheid heeft dan toch een schuld bij mij? Maar dat zal wel niet...

Ben sowieso blij wanneer ik het oorspronkelijke bedrag weer veilig op een bereikbare rekening zie staan. Lachen

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 17:34

Ik ben bang dat je naar de rente die nog moet komen (komende maanden) sowieso kan fluiten.

Ik ben idd ook al blij als ik het oorspronkelijke bedrag terug zie. Ik word er echt niet blij van als ik het kwijt ben Boos!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 17:35

Het IMF staat klaar om in te grijpen in IJsland hoor ik nu op RTLZ

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 17:38

De vraag is of IJsland het toelaat.

...rent naar de tv...

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 17:47

Anders zijn ze wel een beetje omhooggevallen niet? Als ze op het punt van crashen staan maar geen hulp willen accepteren? Beetje ten koste van iedereen zeg maar Nagelbijten / Gniffelen

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 18:01

Klopt. Maar als ze het IMF toelaten, dan geven ze zo'n beetje hun hele economie uit handen en verliezen dus grotendeels hun autonomie. Zoals ik het begrepen heb van rtlz.
Daarin tegen, als ze het niet toelaten en hun schulden niet gaan betalen, hebben ze een groot probleem.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 18:19

Geloof me, in alle media hier : totale paniek is de beste omschrijving....Bank waar wij client zijn (landsbanki)is ook failliet, overheid beweert daar wél voor borg te staan, we zullen zien....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 18:29

Ben benieuwd wat hieruit gaat komen zeg. Vrees voor 't ergste.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 19:31

ik had net vorige week geld in gelegd en zondag nog een restje, dat bedrag van zondag is teruggestord door Icesave, scheelt alweer een beetje. Ik ben bang dat ik een hele tijd kan wachten op de rest.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 19:39

die rente kan me echt gestolen worden, als ik mn eigen geld maar terug krijg....

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 20:32

Tjsa is niet handig zo. De nederlandse overheid is niet zo happig de eerste 20 000 euro voor te schieten. Ijsland is bijna failliet en dan? Pech voor je eerste 20000 euro? neemt nederland toch alles over. niemand weet het, kon nog wel eens een lange zit worden.

In Ijsland zelf worden de bewoners wel vergoed, alleen de buitenlanders zijn ze minder blij mee. Kan ik mee ook wel een beetje voorstellen, alleen wat is een garantie dan nog als je hem niet kunt nakomen.

Ben nog veel benieuwder wat er is gebeurt met de boeking die we gedaan hebben van de helft van ons geld. Is dat eraf, is dat er niet af of gewoonweg verdwenen?

En hoe met mensen die bv een huis gekocht hebben en het met dat geld willen betalen? Gaat de koop van hun huis dan niet door?

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 22:48

Ik hoor net op nederland 2 dat Wouter Bos de Ijslandse autoriteiten op hun verplichtingen gaat wijzen, dat ze deze moeten nakomen voor wat betreft de eerste € 20.000. De Nederlandse situatie wijkt af van de Engelse. Nederland heeft een getekend verdrag met Ijsland.

Op de vraag of de spaarders hun geld van de Nederlandse overheid of DNB terugkrijgt was Bos zeer terughoudend. Daar ging hij nu geen uitspraken over doen, want dan was de druk van Ijsland weg om de NL-se spaarders uit te betalen.
Maar zou de NL-se overheid de spaarders moeten terugbetalen omdat Ijsland het niet zou kunnen opbrengen, dan zijn we dus met zijn allen hier in NL onze eigen spaartegoeden aan het terugbetalen Frusty .

Er was ook nog een stukje van een persvoorlichter van DNB: ze zullen de ICESAVE spaarders helpen hun tegoeden terug te krijgen. Hier zal een standaard formulier voor moeten worden aangemaakt. Hoe lang dit echter zou gaan duren daar kon de persvoorlichter geen antwoord op geven. Zelfs niet op de vraag of het dagen, weken of maanden zou gaan duren. Ik ben dus bang dat het een hele tijd gaat duren. Met name ook, omdat Bos nog met Ijsland in onderhandeling is.

Was trouwens heel bizar dat het kantoor van ICESAVE in NL helemaal leeg was. De naamborden waren weggehaald. Het callcentre was leeg. De hele etage van Lansbanki was gewoonweg leeg, geen tafels, stoelen, kasten...niks. Heel verontrustend. Gewoon belazerde boel Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 22:54

Mijn ouders zeiden ook: gewoon misdadigers..
Zitten nu lekker op een tropisch eiland van ons geld te genieten.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 23:02

Daarom gaan ze ook kijken of er eventueel strafrechtelijke stappen kunnen worden ondernomen, zouden er na onderzoek rare dingen aan het licht komen.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 23:51

ik denk dat Bos uiteindelijk wel zal betalen... zal wel even zweten worden tot het zover is.
in Engeland heeft de regering ook gezegd de spaarders schadeloos te gaan stellen..

uit IJsland hoeven we denk ik weinig te verwachten...
nou ja, als ze dan geen geld meer hebben, stuur me dan maar zo'n leuke ijslandse merrie... Haha!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 08:15

Dan mag ik wel gaan investeren in wat lappen grond om al de merries te herberen. Oh nee heb geen geld meer om uit te geven...

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:19

Nou ik ben ook een gedupeerde. Gelukkig had ik niet ál mn spaarcenten daar staan, toch wel een aanzienlijk bedrag voor mij. Ben benieuwd hoe alles gaat lopen enzo.

En volgens mij zitten die mensen echt niet te genieten nu ergens op een strandje. Of misschien.. nu nog wel, maar straks niet meer. Komt echt wel een rechtzaak en alles van.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 12:07

Wie zijn die mensen? Als je de werknemers van de bank bedoelt, ik betwijfel of die zitten te genieten hoor Knipoog Een bank en zijn werknemers zit heus niet te genieten op een strandje als het zojuist failliet is gegaan lijkt me. Failliet is ook geen baan meer. Misschien dat de hoogste baas wat gepikt heeft, maar die is nog niet jarig en dat weet hij/zij zelf ook wel. (Mag hopen in ieder geval dat eventuele schandalige bonussen worden aangepakt.)

Talida schreef:
Dan mag ik wel gaan investeren in wat lappen grond om al de merries te herberen. Oh nee heb geen geld meer om uit te geven...

Clown

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 12:23

Als je onder de 100.000 euro op je rekening bij icesave hebt staan hoef je je geen zorgen te maken! Het duurt misschien wel even, maar je krijgt gewoon je geld terug..

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 12:29

misschien hebben juliie hier iets aan:

Citaat:
Website voor Icesave gedupeerden
Op de website staat een forum waarop gedupeerden informatie kunnen uitwisselen, nieuws kunnen lezen, links kunnen bezoeken en toevoegen en uiteraard hun mening kunnen geven over de bank en de vraag waar hun zuurverdiende geld is gebleven.
De website www.icelost.net is vanaf vandaag in de lucht.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 12:38

Hey thnx. Ik ga even een kijkje nemen.

Olle schreef:
Als je onder de 100.000 euro op je rekening bij icesave hebt staan hoef je je geen zorgen te maken! Het duurt misschien wel even, maar je krijgt gewoon je geld terug..

Nee hoor. De eerste 20.000 (of eigelijk iets van 20.884 ofzo, maar voor het gemak 20k) valt onder het garantiestelsel van IJsland. En het is dus de vraag of IJsland over de brug komt aangezien het land in een diepe economische crisis verkeert.
Alles tussen de 20.000 en 100.000 staat het Nederlandse garantiestelsel garant voor. Dus dat krijg je ongetwijfeld terug. Maar die eerste 20k is nog maar afwachten dus of je die terug ziet.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 12:46

Moeten eerst maar afwachten wat er gaat gebeuren. ING heeft ook voor weet ik veel rechten gekocht bij icesave

aukjegm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 12:55

Nou, ff afwachten idd!
Maar weet iemand waar je je "aangifte" kan doen? Ik had begrpen dat dat ergens moet, bij de Nederlandse bank ofzo..?

aukjegm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 13:06

Talida schreef:
misschien hebben juliie hier iets aan:

Citaat:
Website voor Icesave gedupeerden
Op de website staat een forum waarop gedupeerden informatie kunnen uitwisselen, nieuws kunnen lezen, links kunnen bezoeken en toevoegen en uiteraard hun mening kunnen geven over de bank en de vraag waar hun zuurverdiende geld is gebleven.
De website http://www.icelost.net is vanaf vandaag in de lucht.

Als ik ergens op druk is de site wel erg langzaam...
Doet me ergens aan denken! Haha!