Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

KiWiKo schreef:Als er is gepint........ moeten ze je pincode weten.......
en ook de pliese wil weten hoe ze aan je pincode komen...........
Er zijn al meerdere programma's over geweest op TV. oa bij Tros Opgelicht, en het is idd vrij simpel iemands pincode te achterhalen. Citaat:Waar moet u op letten?
Om zo veilig mogelijk te betalen in het buitenland, is het verstandig altijd goed op te letten bij het pinnen van geld bij een geldautomaat.
Controleer of de gleuf waar de bankpas ingaat, goed vast zit. Hangen er minicamera’s? Zit het toetsenbord waarop de pincode moet worden ingetoetst goed vast? Als het toetsenbord er raar uitziet of omkrult, kies dan een andere geldautomaat want dan ligt er waarschijnlijk een doorzichtig elektronisch matje op waarmee oplichters uw pincode kunnen achterhalen, ook als u uw hand afschermt tijdens het intoetsen van de code. De politie adviseert zoveel mogelijk in gebouwen te pinnen.
Citaat:Het enige goede nieuws - voor de klanten dan - is dat de consument zijn geld altijd terugkrijgt als oplichters een geldautomaat te pakken hebben genomen.
Das niet niks zeg..

x_manon_x schreef:Ja mijn pas is geblokkeerd, ik heb meteen gebeld!
Ik heb geen idee, de mevrouw van de bank die ik aan de telefoon had zei dat het makkelijk te achterhalen is nu tegenwoordig.. hebben ze allemaal dingen voor.
. Kan je je geld beter thuis in de spaarpot houden, is nog het veiligst als het zo gaat. x_manon_x schreef:Ja ik hoop het ook, echt waar. Ik heb over een half uur 2 tussenuren en daarin doe ik aangifte enzo.

Quellian schreef:TS; ik denk persoonlijk dat je het best even langs je bank kunt gaan, met de aangifte, zodat ze kunnen zien dat je iig aangifte hebt gedaan. Denk nl. niet dat het aan de politie is om te bepalen of jij het geld wel of niet terug krijgt.
Quellian schreef:TS; ik denk persoonlijk dat je het best even langs je bank kunt gaan, met de aangifte, zodat ze kunnen zien dat je iig aangifte hebt gedaan. Denk nl. niet dat het aan de politie is om te bepalen of jij het geld wel of niet terug krijgt.