Al mijn geld van me bank afgehaald. :'(

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

chanora

Re: Al mijn geld van me bank afgehaald. :'(

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:10

zoow dat is echt balen zeg!! hopen dat ze er achter kunnen komen en dat je al je geld terug krijgt.. succes morgen!!

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 23:02

Jemig dit lijkt me echt heel vervelend, ontzettend veel succes morgen en ik geloof wel dat je gewoon je geld terug kan krijgen via de politie+bank etcetera Lachen

KiWiKo schreef:
Als er is gepint........ moeten ze je pincode weten.......

en ook de pliese wil weten hoe ze aan je pincode komen...........

Euh kiwiko, hoe moet zij nou weten hoe iemand aan haar pincode komt??de politie kan dat wel willen weten, maar als ze het zelf ook niet weet dan kan dat dus niet...

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 23:36

Kiwiko, ze hoeven je pincode niet te weten, ze kunnen de magneetstrip kopiëren als ze skimmen, en tegelijkertijd komen ze er ook achter wat je pincode is.

Bij een collega van me is ook geld van de rekening afgehaald, zonder dat hij zijn pinpas kwijtwas, of pincode had doorgegeven. De moderne techniek maakt dat helaas mogelijk. Gelukkig heeft de bank het geld teruggegeven. De daders hadden de magneetstrip in Nederland geskimmed, en in Roemenië hadden ze geld gepind. Dat viel op bij de bank in Nederland, en zo hadden ze bij de bank al door wat er aan de hand was, voordat mijn collega doorhad dat er geld van hem gestolen was.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 01:02

@Kiwiko ik heb een link voor je Knipoog Er zijn al meerdere programma's over geweest op TV. oa bij Tros Opgelicht, en het is idd vrij simpel iemands pincode te achterhalen.

Ik heb een klein stukje uit die tekst gequote, er worden nl vaak hele simpele matjes gebruikt die over het cijfertoetsenbord word gelegt. Druk daarop je pin in en zij weten hem ook.

Citaat:
Waar moet u op letten?
Om zo veilig mogelijk te betalen in het buitenland, is het verstandig altijd goed op te letten bij het pinnen van geld bij een geldautomaat.

Controleer of de gleuf waar de bankpas ingaat, goed vast zit. Hangen er minicamera’s? Zit het toetsenbord waarop de pincode moet worden ingetoetst goed vast? Als het toetsenbord er raar uitziet of omkrult, kies dan een andere geldautomaat want dan ligt er waarschijnlijk een doorzichtig elektronisch matje op waarmee oplichters uw pincode kunnen achterhalen, ook als u uw hand afschermt tijdens het intoetsen van de code. De politie adviseert zoveel mogelijk in gebouwen te pinnen.

Hier de link naar het hele verhaal.
http://www.opgelicht.nl/index.php?id=nieuwsbericht&tx_ttnews%5Btt_news%5D=186&tx_ttnews%5BbackPid%5D=7&cHash=b9716b6b7d

@TS meis balen dat je rekening geplundert is. Maar als het goed is krijg je alles vergoed.
Citaat:
Het enige goede nieuws - voor de klanten dan - is dat de consument zijn geld altijd terugkrijgt als oplichters een geldautomaat te pakken hebben genomen.

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 08:12

Broertje van mijn vriend heeft ook dezelfde ellende gehad het ging bij hem om 170,00 euro dus dat valt nog wel mee, maar hij heeft ook aangifte gedaan en de maandag gelijk de Postbank opgebeld. Het geld bleek gepind te zijn in Frankrijk. Hij is een jaar geleden in Frankrijk geweest en waarschijnlijk is zijn pas daar gekopieerd en pincode dus ook. De Postbank heeft het geld aan hem terug betaald, zodat hij verder geen schade had. Vind ik super netjes, dus ik hoop dat ze dat ook bij jouw doen.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 08:14

Bij mijn moeder hebben ze eerst achter haar gestaan bij het pinnen en over haar schouder mee gelezen terwijl ze haar pincode intypte. En toen haar portomonnee uit haar tas gestolen.
Bij haar is toen ook erg veel geld van haar bank afgehaald.

Sterkte, en ik hoop dat je het terug krijgt!

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 10:24

Jeetje meis! Bloos! Das niet niks zeg..
Ik hoop voor je dat je het terug krijgt Ach gut

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 10:26

Ja ik hoop het ook, echt waar. Ik heb over een half uur 2 tussenuren en daarin doe ik aangifte enzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 10:29

Echt balen ja! Ben je al langs het politiebureau geweest? Hopen dat je 't terug krijgt!

Overigens, ik had laatst dat ik plotseling niet meer kon pinnen. Pin deed 't niet in twee winkels. Toen bij pinautomaat van de ABN geprobeerd, pas was geblokkeerd en werd ingeslikt. Ik in paniek natuurlijk. Postbank direct opgebeld, bleek dat ze de pas uit voorzorg hadden geblokkeerd. Ik had in het weekend gepind bij een automaat waar mee geknoeid was. Postbank was er op tijd bij geweest, want ik had al m'n geld nog Haha! Clown

Ze hebben me toen wel op het hart gedrukt dat ik het echt niet had kunnen voorkomen. Was niets te zien geweest aan de automaat in kwestie, heb gewoon m'n pas terug gekregen en ik had mijn pincode goed afgeschermd.

Peetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 10:31

Dat is poedersuiker!! Ben benieuwd hoe het bij de politie gaat en of je nog wat geld terug krijgt!!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 10:35

Jeetje meis, dat is zachtgezegd vervelend Ach gut
Heel veel sterkte hiermee,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 11:05

Tjonge zeg wat een pech! Hopelijk wordt alles geregeld en krijg jij je verdiende geld gewoon terug! Ach gut

moos24

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 11:26

x_manon_x schreef:
Ja mijn pas is geblokkeerd, ik heb meteen gebeld!

Ik heb geen idee, de mevrouw van de bank die ik aan de telefoon had zei dat het makkelijk te achterhalen is nu tegenwoordig.. hebben ze allemaal dingen voor.

Nou dat is wel een heel gerustellend antwoord Verward . Kan je je geld beter thuis in de spaarpot houden, is nog het veiligst als het zo gaat.

jennifer14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 11:31

Pff wat een verhaal.. Heb je inmiddels aangifte gedaan? Wat zeiden ze?

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 12:00

x_manon_x schreef:
Ja ik hoop het ook, echt waar. Ik heb over een half uur 2 tussenuren en daarin doe ik aangifte enzo.

Ben erg benieuwd wat de uitkomst is.

Daar ben je toch tot op zekere hoogte voor verzekerd?

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 12:37

Jeetje wat erg. Maar ik vraag me af hé.. Als je weet waar er gepind is, dan kun je toch naar die bank gaan en kijken of ze bewakingsbeelden hebben? Volgens mij heeft elke bank dat wel. Vaak zeer duidelijke beelden..

Succes ermee!

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 15:53

Hooi iedereen,
Ik ben geweest naar het politie bureau en heb nu een proces verbaal.. alleen ..... krijg ik het waarschijnlijk niet vergoed. Verdrietig
De politiemedwerkster vroeg wat ik op het moment toen het gebeurde deed, ik zei eerst op school maar daarna bedacht ik me dat ik uitval had en gewoon thuis was. Ze zei dat het erg moeilijk zou worden om het te bewijzen, en dus ik wss mijn geld gewoom niet meer terug krijg!! Ik vind het echt.... ik heb er echt geen woorden voor, ik voel me zo k u t Verdrietig Verdrietig Verdrietig

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 15:54

Ik zou ze vragen naar videobewaking zoals al werd voorgesteld.
Vraag naar het fijne, je kan op je bankafschriften zien wanneer er gepint is toch!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 15:58

TS; ik denk persoonlijk dat je het best even langs je bank kunt gaan, met de aangifte, zodat ze kunnen zien dat je iig aangifte hebt gedaan. Denk nl. niet dat het aan de politie is om te bepalen of jij het geld wel of niet terug krijgt.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 15:59

Hé jakkes zeg, wat vervelend voor je! Zoiets lijkt me echt verschrikkelijk, al je geld weg.
Stakkers zijn het, zulke mensen die dat doen. Steek je poten uit je mouwen en ga zelf aan het werk als je geld wilt.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 16:01

Quellian schreef:
TS; ik denk persoonlijk dat je het best even langs je bank kunt gaan, met de aangifte, zodat ze kunnen zien dat je iig aangifte hebt gedaan. Denk nl. niet dat het aan de politie is om te bepalen of jij het geld wel of niet terug krijgt.

Dat zowieso doen TS!! Ja

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-08 16:01

Quellian schreef:

Ik krijg een van deze dagen het schadeformulier via de post, ik moet daarop wachtten, invullen en terug sturen mét het proces verbaal.. tja volgens mij geeft de politie alleen maar zn mening, hopend dat het niet waar is.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 16:04

Misschien de volgende keer even samen met een van je ouders gaan, zodat ze zien dat je niet een puber bent die op een makkelijke manier zijn of haar geld terug wilt halen.
Aandringen op de beelden van de video bewaking, die hebben ze zekers nog.Niet laten afschepen hoor.
Hardstikke rot dat je op zo'n manier van je centjes geraakt..
Succes!

Pascalleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 16:05

aah meid sterkte en hoop dat je je geld wel terug krijgt!!

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 16:05

Jeeutje zeg!
Wat super PIEP zeg! Ach gut
Hopelijk krijg je dan nog 2derde van je geld terug, dat is beter iets dan niets!
Maar het blijft natuurlijk super vervelend!