Met de trein..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IkbenMarije

Re: Met de trein..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:31

Met paarse stoelen denk ik ?

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:33

Ik heb er ook nooit een hekel aan om in het OV te zitten. Lekker muziekje aan, beetje mensen kijken, enz.

Vooral als ik naar mijn vriend ga, 2 uur in de trein van Rotterdam naar Nijmegen, zie ik een hoop en voor ik het weet ben ik er Lachen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:33

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:34

Ooh die! Hahaha ik had überhaupt nog niet aan de stoelen gedacht Haha!

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:37

Ik kan me helemaal in de TS vinden! Ik vind treinreizen ook zoveel fijner dan met de auto of bus! Lekker zitten, beetje naar buiten kijken, tot rust komen! Ik kom ook zo lekker tot rust doordat ik weet dat ik in principe in de trein toch niks kan doen Dromen

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:55

MoonChloe schreef:
@ spirit, ook met gewone internationale trein naar Brussel doet ie ook 2 uur over naar Antwerpen vanaf Amsterdam..Want in NL kun je gewoon niet harder Clown

Parijs ligt niet tussen Amsterdam en Brussel, misschien rijdt hij dat stuk erna wel een stuk harder?
De Thalys doet er een paar minuten korter over dan de internationale trein. De internationale trein doet er 2 uur en 50 minuten over om van Amsterdam naar Brussel te rijden.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 22:29

hmm..
ik vind de trein opzich ook niet zo erg...het reizen alleen wel...
ik word altijd enorm duf in de trein..
'wakker worden voor college' is er bij mij niet bij..
wakker worden doe ik op de fiets, om vervolgens daarna een uur lang half in slaap te vallen en er als een doodmoe iemand weer uit te strompelen..
ik vind het ook vaak echt heel koud..
ik leg altijd mn tas zoveel mogelijk op mn bovenbenen, dat scheelt ook al een hele hoop.

metro en bus vind ik overigens niet erg om mee te reizen..
bus vind ik eigenlijk best wel relaxed.. omdat ik er niet zo slaperig van word als van de trein maar ik zit wel altijd 'fijn' in de bus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 22:34

Ik heb dat over de airco van een conducteur zelf Knipoog Aangezien ik nogal een OV freak ben praat ik vrijwel altijd met ze etc Ja

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 08:59

Spirit schreef:
MoonChloe schreef:
@ spirit, ook met gewone internationale trein naar Brussel doet ie ook 2 uur over naar Antwerpen vanaf Amsterdam..Want in NL kun je gewoon niet harder Clown

Parijs ligt niet tussen Amsterdam en Brussel, misschien rijdt hij dat stuk erna wel een stuk harder?
De Thalys doet er een paar minuten korter over dan de internationale trein. De internationale trein doet er 2 uur en 50 minuten over om van Amsterdam naar Brussel te rijden.

Uh dat heb ik helemaal niet gezegd, ik had over de feit dat het van den haag naar antwerpen 1 uur is Tong uitsteken en dat eigenlijk niet zou moeten kloppen tegenover de 1 uur van amsterdam naar den haag. Clown Ik praat helemaal niet over parijs etc.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 09:44

Shadow0 schreef:
Ik vind de trein op zich meestal prima Ja Het grootste nadeel vind ik inderdaad de aansluitingen, en dan vooral de aansluitingen op de bus 's avonds.
Ook vind ik met name de paarse dubbeldekkers vaak te koud, en dat is echt heel vervelend, zeker als je meer dan een uur in de trein zit. Van vervelende mensen heb ik niet zo vaak last, minder dan in het verkeer in elk geval Lachen En op zich is vertraging met de trein niet irritanter dan vertraging met de auto (file). Maar de auto is vaak echt een stuk sneller, en het is vaak ingewikkeld om van en naar het station te komen. En dan is, zeker 's avonds, de auto toch wel makkelijk.

Precies de redenen waarom de trein mij tegenstak. Ik ben een tijdje wezen werken naar kortrijk met de trein, ritje van 20 minuten, valt erg goed mee... Alleen fiets ik al een kwartiertje naar het station maar in de winter was dat geen succes met een nette rok doorheen de kou/regen. Dan maar de bus. Doordat die overvol zitten vertrok ik om 7u30 bij mij thuis om om 7u57 de trein te pakken (ik stond altijd nog 10 minuutjes te wachten in de kou, vre-se-lijk). Die trein heeft standaard 10 minuten vertraging... dus om 8u25 ergens ten vroegste ben je dan in Kortrijk, mis ik net de bus daar, sta je weer 10 minuten in de kou te wachten op de bus. Ik kwam aan op het werk tussen 8u35 en 8u45. 's Avonds miste ik net de eerste trein altijd dus moest ik altijd 3 kwartier overwerken, dan vertrok ik van het werk om 18u20 om om 19u20 thuis te zijn. En dat voor een traject wat je met de wagen in een half uurtje aflegt.... Ik was het nogal snel echt kotsbeu hoor...

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 10:42

Unwritten schreef:
Ik heb dat over de airco van een conducteur zelf Knipoog Aangezien ik nogal een OV freak ben praat ik vrijwel altijd met ze etc Ja

En toch kunnen we niks instellen, hooguit resetten Knipoog . We hebben een aan/uit knop, en als je die een minuur uit houdt reset je de boel, en met wat mazzel doet de airco dan weer normaal.

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 11:02

Ik vind met de trein reizen best lekker.
Gewoon lekker een beetje een boekje lezen, muziek luisteren en voor je uit staren. En vind het ook heel leuk om naar al die verschillende mensen te kijken Haha! .

Met de bus vind ik daar in tegen helemaal niet leuk.
En met de auto aan de ene kant wel maar aan de andere kant niet. Vind daar het grootste voordeel van dat je gewoon makkelijk van begin tot eindpunt komt en zelf je tijden bepaald.

Maar treinreizen vind ik ook leuk omdat er vaak iets leuks aan vast zit. Meestal ga ik dan weer naar m'n vriend Cool .
Terug naar huis vind ik meestal iets minder leuk. Maar als ik in de trein zit vind ik het niet erg meer. En terug lijkt ook altijd korter te duren, dus dat is ook fijn. Want 2 1/2 uur is nog wel aardig lang Haha! .

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 11:03

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 11:15

Nu ik een vriend heb die aan de andere kant van nederland woont reis ik tegenwoordig vaker met de trein.
Maar met zo'n reis van zo'n drie uurtjes word ik echt niet vrolijk!
Vooral niet als ik in de omgeving van rotterdam kom, dan voel ik me ineens niet meer veilig. Clown
En dan de prijs voor een treinreis is tegenwoordig ook niet normaal meer, en als je het slecht treft je kan niet eens fatsoenlijk zitten.
Volgende keer pak ik de auto, kijken of dat beter bevalt. Vork

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 12:40

Nada schreef:
Shadow0 schreef:
Nou ja, de binnenkant is paarsblauwig. Of lavendel of lila of weet ik hoe het heet Tong uitsteken
Zo zien ze er van de buitenkant uit:
http://home.hetnet.nl/~j.van.staveren/dubbeldekker.jpg
en zo van binnen:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... r_VIRM.jpg

Die vind ik inderdaad ook vaak koud! Nagelbijten / Gniffelen
Die treinen rijden ook vaak tussen Amsterdam en Utrecht.

Leiden-Utrecht altijd die trein en laat ik op terug weg altijd in de voorste coupe zitten omdat ik in leiden dan niet zo hoef haasten.

Ninthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 13:08

je bent niet de enige hoor, ik vind het ook leuk om met de trein te reizen Haha!

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 14:54

Ik vind trein reizen ook niet verkeerd; boekje, snoepje, muziekje een tukje doen enz, wel vind ik het vervelend dat er regelmatig vertragingen zijn, ns geen bussen inzet en de aansluitingen niet kloppen.

Ik snap wel dat als je de keuze hebt met het OV en de auto, je met de auto gaat. Wat betreft aansluitingen, vertragingen enz kan er nog veel verbeterd worden Knipoog.

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 15:07

Trein vind ik niet zo erg.

maar met school met de bus vind ik echt verschrikkelijk, bus komt echt nooit op de geldige tijd, en moet ook nog overstappen. Sluit totaal niet op elkaar aan.

Geef mij maar de fiets!

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 15:21

Toen ik op school zat moest ik elke dag 2 uur in de trein en dat vond ik verschrikkelijk!
Ik moest altijd heel veel spullen en werkstukken meenemen en ik reisde in de spits dus dat was echt een ramp.
Het was druk (moest vaak staan), vies, altijd veel te warm en plakkerig of ijskoud, mensen zitten allemaal veel te dichtbij (en niet iedereen ruikt even lekker Bloos , treinen waren nooit op tijd en ik werd er ontzettend suf altijd en kreeg hoofdpijn.

Nu ga ik heel af en toe met de trein, meestal niet in de spits en dan vind ik het niet erg. Maar ik pak toch liever de auto!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 15:57

Kristie schreef:
Ik vind trein reizen ook niet verkeerd; boekje, snoepje, muziekje een tukje doen enz, wel vind ik het vervelend dat er regelmatig vertragingen zijn, ns geen bussen inzet en de aansluitingen niet kloppen.

Ik snap wel dat als je de keuze hebt met het OV en de auto, je met de auto gaat. Wat betreft aansluitingen, vertragingen enz kan er nog veel verbeterd worden Knipoog.

Toch grappig dat er dit jaar nog een prijs is weggegeven aan de beste spoorboekje.. (van NS gemaakt door studenten als ik me goed herinner)
Op zich ben ik eigenlijk heel erg blij met onze NS, in engeland is een treinritje even duur als een vliegtuigticket. In italie als een westers land lopen mensen gewoon over spoor, treinen vertrekken te laat, komen uren later aan dan in het boekje. In Hongarije zijn wij 3 uur later aangekomen dan gepland. En de rest van landen altijd standaard 10 min vertraging, zo erg dat ik en mijn vriendin uiteindelijk zeiden ohhhh HIJ IS OP TIJD!!!!

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 16:00

Spoorboekje is vast goed, maar dan moeten de treinen wel op tijd rijden!
In Zwitserland zijn de treinkaartjes wat duurder, maar daar rijden de treinen tenminste precies op tijd... Ik ben nu net een week terug van vakantie en weer aan alle kanten vertragingen, storingen etc.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 16:09

Ik merk op zich zeer weinig van vertragingen eerlijk gezegd, pas wel meegemaakt dat ik van Utrecht naar Leiden ging en dat de trein in Alphen niet verder reed, kapotte bovenleiding, vervelend maar het kan gebeuren.
Binnen half uur was het weer gefikst en konden we weer verder. Nou vond het super dat het snel kon.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 16:11

Op de weg kun je ook in de file terechtkomen of stil komen te staan omdat er een ongeluk is gebeurd. Op sommige trajecten staat het standaard iedere dag rond dezelfde tijd muurvast. Met de auto gaan is IMO iig geen garantie dat je ergens wél op tijd bent.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 16:17

Absoluut niet Scheve mond En alle wegafzettingen maken het ook niet makkelijker. Maar wat bij de trein zo vreselijk jammer is, is dat een vertraging van 3 minuten te vaak gelijk een half uur is omdat je aansluiting niet haalt. En dan zit je 28 minuten te wachten, en de stations zijn meestal verre van comfortabel. In de zomer overdag vind ik dat niet zo'n ramp, maar op koude winteravonden is dat echt niet leuk. (Dan vind ik het in de trein soms al koud, maar dat is niets vergeleken met een station.)

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 16:18

Maar dat je met een auto ook vertraging kunt hebben, betekent imo nog niet dat een trein niet op tijd hoort te rijden.