hoogte boete snelheidsovertreding

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: hoogte boete snelheidsovertreding

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 18:10

Wendy schreef:
Natuurlijk is zoveel te hard rijden schandalig.
Maar ook de ander kant mogen ze wat mij betreft stevig gaan bekeuren... wij rijden tegenwoordig dus echt niet meer op zondag van Twente naar de Achterhoek (waar al onze familie woont).

Oorzaak?

De zondagsrijders.

Het is niet normaal, op zondag rijd je sowieso niet harder dan 60 terwijl je 80 mag. Wat krijg je dan?
Inhaalacties. En het banketstaaf is dan dat de inhalers een bekeuring krijgen omdat ze snel en efficient willen inhalen.
De zondagsrijders niet, ook al zijn het veroorzakers van ongelukken.

Wat dat betreft zit de wet ook fout in elkaar: de wet gaat er nl van uit dat mensen zelf aangeven dat ze het gevoel hebben niet meer veilig te kunnen rijden....

Het zijn nog altijd de inhalers die kiezen om in te halen tegen een hogere snelheid, verantwoordelijkheid afschuiven is altijd snel gedaan natuurlijk. 60 op een 80 weg mag gewoon, die veroorzaken geen ongelukken. De gene die geen geduld en zich niet kunnen inhouden zijn de veroorzakers.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 18:14

alhoewel ik gevoelsmatig helemaal met wendy mee ga........... gaat mijn verstand helemaal met Katavia mee Lachen Lachen Lachen

ik denk dat mijn reactie hierop erg ligt aan de bui die ik heb Haha! Haha!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 18:21

Te langzaam rijden zul je mij ook nooit op betrappen... Te hard weleens maar onverantwoord hard nooit. Ik weet iig niet hoe hard mijn auto kan.

En voor de mensen die niet weten hoe een lege snelweg eruit ziet: Rijdt eens voor de lol om 4 uur zondagnacht over de A28 richting noorden. Je weet niet wat je ziet! Na Staphorst prachtig asfalt en geen kip op de weg op een overstekende ooievaar na. Clown

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 19:13

KiWiKo schreef:
ik denk dat mijn reactie hierop erg ligt aan de bui die ik heb Haha! Haha!

Ik denk dat ik het wel begrijp.. Nagelbijten / Gniffelen Haha!

Ik rijd 105km (bv) op een 100km weg en vervolgens word ik ingehaald door iemand. Dan denk ik wel eens: is het nuttig? Ik rijd niet te zacht, zit in een onoverzichtelijke bocht of (dubbel) doorgetrokken streep.
Of ook eens echt gebeurd. Ik ben de tegenligger en zie iemand in een flauwe bocht (overzichtelijk voor mij, niet voor de tegenligger) een vrachtauto en 2 andere auto's inhalen. Daar heeft deze persoon echt geen ruimte voor, omdat ik er aankom.. Dus ik moet stilstaan, andere auto moet echt ruim 120km (op 80km weg) scheuren om weer op tijd op de andere weghelft te komen. Anders was hij frontaal op mij geklapt.
Vervolgens kan ik wel in het eerste geval als een malloot gas gaan geven met de gedachte ; zo ik zal jou eens een lesje leren zo in te halen.. Ikrijd toch 100! Maar snapt die persoon dat? Nee hoor. Ik rijd dan toch liever gewoon de snelheid die is toegestaan en laat die andere persoon maar lekker levensgevaarlijk wezen.
En in het tweede geval... gasgeven, zo van? Moet je maar niet zo dom inhalen, dit is mijn weghelft? Dan had ik dit hier niet meer kunnen typen. Nee, ik hoop enkel dat die persoon de schrik van z'n leven heeft gehad en noooooooit meer zo'n stunt uithaalt.

En andersom heb ik het ook wel eens. Rijd je op een 80km zit je achter iemand die 70-78 rijdt of 80 rijdt en dan weer 70km of ook leuk. Van die Duitsers die op rem gaan staan om die prachtige bloemetjes die zien Rolleyes. Zeer irritant! Maar als ik niet overzichtelijk kan inhalen, doe ik het niet. Doorgetrokken streep of onverzichtelijke bocht ga ik niet forceren. Je weet het nooit wat er kan gebeuren. Nu kan ik dit wel doen. Met het gevolg dat ik in de sloot zit of op een andere auto. Ik kan ook inhalen en vervolgens op m'n remmen gaan staan om zo de 'zondag'rijder eens een lesje te leren. Maar denk je dat die het snapt? Die schrikt zich enkel lam om zich vervolgens af te vragen wat voor malloot er voor hem zit. Inhalen is inhalen en lekker laten doen. Er achter blijven hangen is je aanpassen aan je voorganger, dus ook niet kleven of opjagen. Dat komt niet over bij die persoon(!).

Het leukste is trouwens wel vaak dat als je ingehaald wordt je er vaak bij de stoplichten naast of achter staat. En wat voor haast had je dan ROFL. Het heeft je extra stress, gevaar en benzine gekost, maar géén extra tijd *LOL*

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 22:43