Wendy schreef:Natuurlijk is zoveel te hard rijden schandalig.
Maar ook de ander kant mogen ze wat mij betreft stevig gaan bekeuren... wij rijden tegenwoordig dus echt niet meer op zondag van Twente naar de Achterhoek (waar al onze familie woont).
Oorzaak?
De zondagsrijders.
Het is niet normaal, op zondag rijd je sowieso niet harder dan 60 terwijl je 80 mag. Wat krijg je dan?
Inhaalacties. En het banketstaaf is dan dat de inhalers een bekeuring krijgen omdat ze snel en efficient willen inhalen.
De zondagsrijders niet, ook al zijn het veroorzakers van ongelukken.
Wat dat betreft zit de wet ook fout in elkaar: de wet gaat er nl van uit dat mensen zelf aangeven dat ze het gevoel hebben niet meer veilig te kunnen rijden....
Het zijn nog altijd de inhalers die kiezen om in te halen tegen een hogere snelheid, verantwoordelijkheid afschuiven is altijd snel gedaan natuurlijk. 60 op een 80 weg mag gewoon, die veroorzaken geen ongelukken. De gene die geen geduld en zich niet kunnen inhouden zijn de veroorzakers.

. Zeer irritant! Maar als ik niet overzichtelijk kan inhalen, doe ik het niet. Doorgetrokken streep of onverzichtelijke bocht ga ik niet forceren. Je weet het nooit wat er kan gebeuren. Nu kan ik dit wel doen. Met het gevolg dat ik in de sloot zit of op een andere auto. Ik kan ook inhalen en vervolgens op m'n remmen gaan staan om zo de 'zondag'rijder eens een lesje te leren. Maar denk je dat die het snapt? Die schrikt zich enkel lam om zich vervolgens af te vragen wat voor malloot er voor hem zit. Inhalen is inhalen en lekker laten doen. Er achter blijven hangen is je aanpassen aan je voorganger, dus ook niet kleven of opjagen. Dat komt niet over bij die persoon(!).
. Het heeft je extra stress, gevaar en benzine gekost, maar géén extra tijd