Waarom ik toch altijd ? !!!!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Re: Waarom ik toch altijd ? !!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 19:31

Wat een rot lui, eigenlijk zou je ze een knal moeten geven... Weten ze direckt dat je er niet van gedient bent.
Sterkte!

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 19:35

dank jullie allemaal voor julmlie steun
badankt

Stardust0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 19:36

Ach meissie toch.. Ik wordt ook al vanaf het begin afaan gepest, en nu is het zelfs zo erg dat de linialen strepen op mijn reet staan.. Bij mij komt het ook door lelijkheid, en ik begin nu pas mijn mond open te trekken.. Ik snap je volkomen. Vertel het aan je ouders en aan je mentor, desnoods aan een vertrouwenspersoon;)

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 19:38

Ik snap hélemaal wat je bedoelt!!
In de brugklas kregen ze ook te horen dat ik een eigen paard had, ook dit soort opmerkingen.. Werd het helemaal zat! Was/ben al súper-onzeker, en toen gingen ze ook van die rare opmerkingen doen enzo..
Ik heb er 1tje een klap gegeven, en heb even (hééél duidelijk) verteld wat ík van hém vond.. En dat was niet zo lief Clown Maar nu zijn we beste vrienden.. Tong uitsteken

Als ze écht niet ophouden moet je er gewoon 1tje terugpakken, dan is het zo klaar.. Knipoog

Stardust0: Stuur me maar een PB als je erover wilt praten.. Weet precíes wat je bedoelt! Bloos!

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 19:41

Stardust0 schreef:
Ach meissie toch.. Ik wordt ook al vanaf het begin afaan gepest, en nu is het zelfs zo erg dat de linialen strepen op mijn reet staan.. Bij mij komt het ook door lelijkheid, en ik begin nu pas mijn mond open te trekken.. Ik snap je volkomen. Vertel het aan je ouders en aan je mentor, desnoods aan een vertrouwenspersoon;)

jij bent niet lelijk dat weet ik zo al

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 19:47

inderdaad!
níemand is lelijk! Knipoog (hoor mij nou.. Clown Zo onzeker als het maar zijn kan..)
Maar íedereen heeft wat!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 19:50

Stardust0 schreef:

hihi sorrie.............. jij lelijk???? echt he.......... lelijkheid zit van binnen!!!!

ik ken de mooiste mensen van buiten die van binnen zo bizar lelijk zijn....... en ik ken mensen met een te grote neus, die werkelijk waar de mooiste mensen op deze aarbol zijn.......

iets zegt me dat je van buiten en van binnen mooi bent!!! wat iemand ook zegt!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 20:53

Meis wat erg voor je Ach gut. Heel veel sterkte gewenst en ik hoop dat dit opgelost geraakt.
Ik vind het wel raar dat je niet van klas kunt veranderen...

KiWiKo schreef:
Meisje, meisje, meisje......... wat ongelovelijk K U T!!!

Ik weet dat ik het niet mag zeggen en je zeker niet mag aanraden, maar echt he........... sloop ze, ga op de vuist, maak ze af!........ ze doen je nu zo een pijn, zoveel verdriet..... dat jij niet weet hoe je een houding moet geven want je doet het toch niet goed. Je vrienden zijn het niet, aardig vinden ze je toch al niet......... dan maar helemaal vijanden toch?

Dat jij onzeker wordt is voor hun al genoeg genoegdoening......... van een ding mogen ze heel blij zijn, en dat is dat jij mijn dochter niet bent......... want ik had die draken echt met de koppen zo tegen elkaar aan geprutteld dat het enige wat ze nog konden was hinniken.......

Geweld gebruiken is niet de oplossing...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 20:54

neee klopt.............. maar je moet je vooral zo laten bullieen.......... daaar wordt je zoveel beter van.........

misschien helpt praten??????????

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 20:57

Ik ben het helemaal met KiWiKo eens!
Je laat je toch niet pesten, meid kom voor je zelf op!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 20:59

Bij mij heeft van klas veranderen geholpen. Met pestkoppen praten is niet te doen (mijn eigen ervaring).

Op zich is een toek op de bakkes misschien heel effectief (maar daar ben ik tegen) of zelf een heel groot bakkes opzetten ook maar dat moet je ook maar durven...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 21:00

het enige wat helpt bij bullys is groter en sterker zijn dan hun........... het liefst psygisch.......... fysiek kan moeilijk zijn.......

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 21:01

op de vuist gaan is idd niet dé oplossing, maar het kan soms wel juist net dat zetje geven om te laten weten dat er NIET met iemand te sollen valt...

tamara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 21:03

ook ik ben jarenlang gepest op school, het begon al me nieuwe basisschool in groep 6, het is door gegaan tot me laatste jaar van het vmbo,zat telkens bij de zelfde kinderen in de groep.
wat ik ze ooit misdaan heb? ik zou het niet weten, ik was altijd het pispaaltje.
had ook ooit een eczeem plek op me hoofd, werd er gezegt dat het schimmel was... ik weet ook precies hoe jij je voelt.
ik ben er zelf behoorlijk kapot van geweest toen in die tijd, en negeren helpt inderdaad niet, want ze houden niet op.
ik moet wel zeggen dat het 4e jaar iets minder werd.
maar nu heb ik zo iets van: ''als mensen me niet mogen,rotten ze maar lekker op'' ik ben wie ik ben en daar hebben ze het maar mee te doen.
laat je vooral niet verder pesten meid, want ik weet wat er van kan komen.
ik wens je heel veel sterkte toegewenst en wees sterk voor je zelf

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 21:03

KiWiKo schreef:
het enige wat helpt bij bullys is groter en sterker zijn dan hun........... het liefst psygisch.......... fysiek kan moeilijk zijn.......

Maar dat is juist het probleem... Pestkoppen kiezen meestal de 'zwakkere' schakel uit de groep. Voor die zwakkere schakel is het heel moeilijk om sterk over te komen.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 21:04

Het is inderdaad niet goed om je lekker onder te laten pesten. Geef een grote bek terug, en niet een keer maar gewoon constant als ze van die rotopmerkingen maken. En degene die het het ergste doet pak je gewoon een keer goed hard terug als zijn 'vrienden' erbij staan. Dan is ie er snel klaar mee denk ik! Succes!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 21:06

lindake schreef:
KiWiKo schreef:

Maar dat is juist het probleem... Pestkoppen kiezen meestal de 'zwakkere' schakel uit de groep. Voor die zwakkere schakel is het heel moeilijk om sterk over te komen.

en dat is dus wat haar straks in haar latere leven sterker maakt............. of eeuwig slachtoffer dat kan ook.........

Ik ben ook een paar jaar gepest op de lagere school.......... en er is nu echt niemand die me op wat voor een manier dan ook in de weg staat............ tis een les om te leren

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 21:08

Jeetje ... kan niet uit ervaring meepraten maar vind het erg rot voor je. Weet ook niet hoe je het het beste kunt aanpakken. Eigenlijk is de beste manier om er heel erg boven te staan, of je in elk geval zo te gedragen. Dat het je koud laat, omdat jij toch immers zelf weet dat je een fijn paard hebt om op te rijden. Dat pakken ze je niet af .... je hebt ze niet nodig. Is er niemand in de klas met wie je het wel goed kunt vinden?

Veel sterket in elk geval!

PS Heb even in je profiel gekeken, lief paardje!

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 21:09

Hee ik ga ook in tienen naar school en zit in het 5e Lachen

kyk, laat je niet doen. Ik ben vroeger niet gepest, maar ik kwam nooit voor mezelf op. Nu ben ik daar veel beter in.
Daag ze anders eens uit om op een paard te gaan zitten. Of vraag gewoon eens wat hun probleem is Lachen

oja nog een tip, als je bij andere mensen gaat staan, meepraten. en niet als een plant erbij staan. laat ook zien dat je een eigen mening hebt en niet zeggen wat de rest zegt Lachen.
Laatst bijgewerkt door Hananas op 04-09-08 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 21:11

Ohhhh wat is het toch altijd makkelijk om met z'n allen 1 iemand uit te kiezen om te pesten. Alleen maar omdat ze zelf onzeker zijn. Want pesters zijn eigenlijk de genen met een probleem. En om dat te verbloemen gaan ze een ander pesten.

Ik zou wel proberen er met iemand over te praten, al is het alleen maar om het even kwijt te kunnen.

Heel veel sterkte meis!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 21:12

Precies kiwiko: van zulke dingen leer je alleen maar, je kunt er hele goede dingen uithalen. Ik heb zachtgezegd een rotjeugd gehad (en ben nog niet eens volwassen, moet je nagaan..) en ben nu ontzéttend sterk. Ik ben niet te kwetsen, op geen enkel punt te grazen te nemen, gewoonweg omdat ik er heel sterk uit ben gekomen en het me geen moer interesseerd wat een ander doet of zegt, verbitterd dat wel maar absoluut sterker en een mooier mens. Op dit moment is het heel knudde en supervervelend dat je gepest wordt, absoluut, maar als het voorbij is dan zal je er als een sterker persoon uitkomen míts je ervan wilt leren. Slechte ervaringen leer je ontzettend veel van.

En bedenk maar: jij wordt nu een tijdje gepest, dat gaat weer voorbij, maar dat rotkarakter zullen zij voor altijd houden. Wie is er dan het verst van huis, jij of die etterbakken? Probeer er een mooie les uit te leren, er is 100% zeker wel iets te vinden. Sowieso zal je er mentaal sterker van worden. Lachen

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 21:12

AngelsDitch schreef:
Ohhhh wat is het toch altijd makkelijk om met z'n allen 1 iemand uit te kiezen om te pesten. Alleen maar omdat ze zelf onzeker zijn. Want pesters zijn eigenlijk de genen met een probleem. En om dat te verbloemen gaan ze een ander pesten.

Ik zou wel proberen er met iemand over te praten, al is het alleen maar om het even kwijt te kunnen.

Heel veel sterkte meis!

Juist om zelf maar te voorkomen dat ze gepest worden gaan ze iemand anders pesten!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 21:18

Redrumfox schreef:
Precies kiwiko: van zulke dingen leer je alleen maar, je kunt er hele goede dingen uithalen. Ik heb zachtgezegd een rotjeugd gehad (en ben nog niet eens volwassen, moet je nagaan..) en ben nu ontzéttend sterk. Ik ben niet te kwetsen, op geen enkel punt te grazen te nemen, gewoonweg omdat ik er heel sterk uit ben gekomen en het me geen moer interesseerd wat een ander doet of zegt, verbitterd dat wel maar absoluut sterker en een mooier mens. Op dit moment is het heel knudde en supervervelend dat je gepest wordt, absoluut, maar als het voorbij is dan zal je er als een sterker persoon uitkomen míts je ervan wilt leren. Slechte ervaringen leer je ontzettend veel van.

En bedenk maar: jij wordt nu een tijdje gepest, dat gaat weer voorbij, maar dat rotkarakter zullen zij voor altijd houden. Wie is er dan het verst van huis, jij of die etterbakken? Probeer er een mooie les uit te leren, er is 100% zeker wel iets te vinden. Sowieso zal je er mentaal sterker van worden. Lachen

mentaal heel veel sterker van worden........... absoluut....... helemaal waar.........

maar ik loop nu wel bij een therapeut om weer enigsinds te kunnen voelen........... om mensen lief te hebben...........

houden van kan ik moeilijk.......... omdat ik niet weet wat het is............ en dat is een veel langer verhaal dan ik hier neer wil en kan pennen......... ik hou van mensen, maar ik scherm me ook af van mensen.......... mijn kind is de enige die me kan raken..........

nog een schrijver in de zaal........ zou een mooi boek worden Haha!

Desperado_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 21:37

In de eerste gingen ook heel veel meisjes uit mn klas rotopmerkingen maken omdat ik toevallig van paarden hou en de andere meisjes van weet ik veel wat.
''Pfoe ruik je die paardenstront ook?'', toen mijn ouders in de scheiding zaten had ik niet altijd tijd voor huiswerk dus was het; ''je hebt je huiswerk zeker niet af omdat je naar die beesten moest'' ''ieuw jij gaat zeker met die schoenen naar die beesten ik ruik ze hier helemaal''
En ik zit nogwel op een school waar je met dieren moet werken dus ook paarden.
Nou de pesters waren een maand bezig met het pesten en we hadden dierhoudenrij, het paardje die op school stond kon nog wel eens speels happen, nou een meisje uit mn klas was zo bang van het paard geworden dat ze naar mij toe kwam wil jij me alsjeblieft even helpen met dat paard?
Ik zei dus dat ik wil wou meelopen maar dat ze het zelf moest doen, paard weer proberen te happen dus ik loop de stal binnen heb het paardje rustig staan aaien en gerust gesteld, meisje in de stal geroepen en haar dr ding laten doen.
sindsdien was ik in de klas een paardenfluisteraar en lieten ze me gewoon met rust

Edit; Geweld is inderdaad niet de optie, ga vooral niet slaan dan heb je kans dat jij een week thuis zit, en dan lacht de pester ook het hardst, pak ze gewoon hard terug met woorden, vertel het thuis en tegen de teamleider,mentor of coordinaat

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 21:52

KiWiKo schreef:
Redrumfox schreef:

mentaal heel veel sterker van worden........... absoluut....... helemaal waar.........

maar ik loop nu wel bij een therapeut om weer enigsinds te kunnen voelen........... om mensen lief te hebben...........

houden van kan ik moeilijk.......... omdat ik niet weet wat het is............ en dat is een veel langer verhaal dan ik hier neer wil en kan pennen......... ik hou van mensen, maar ik scherm me ook af van mensen.......... mijn kind is de enige die me kan raken..........

nog een schrijver in de zaal........ zou een mooi boek worden Haha!

Oh dat is zoooo herkenbaar! Ik kan ook niet voelen, en áls ik iets voel dan kan ik het niet plaatsen of niet onderscheiden van een ander gevoel. Hierdoor weet ik vaak niet wat ik ergens van vind. Dat is inderdaad daaruit voortgekomen, mijn psycholoog helpt me hierbij sinds een jaar en ik ben met sprongen vooruit gegaan (wat flink wat emotionele momenten met zich mee heeft gebracht, waar ik heeeeul blij mee ben want ik kan dus weer janken haha Haha! ) maar ben er nog lang niet. Ik wissel hierdoor ook nogal gauw van mening, doordat ik een gevoel niet goed heb ''aangevoeld'' en daarna mijn mening bijstel. Krijg er vaak commentaar op, maar goed: doe m'n best en daar hebben ze het maar mee te doen. Clown