1e x zélf autorijden, help?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kristie

Re: 1e x zélf autorijden, help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-08 11:28

Ik vond de eerste keer zonder lesgeef mens helemaal geweldig, voelde me helemaal te cool en te hip Vork.
Gewoon lekker tuffen niet verplicht van rijstrook wisselen, niet 100x over je schouder kijken als je naast een grasstrook rijdt en vooral zelf bepalen waar ik heen wilde Vork

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 19:52

Pff ik heb nu dus een maandje me rijbewijs, en moet volgende week een vriend vanuit Vlissingen naar Krimpen a/d ijssel brengen, dit is best een stuk, en terug moet ik alleen , marr nu heb ik nog niet echt veel op de snelweg gereden, en lijkt me best eng, maar ik heb ook zoiets zal er toch doorheen moeten, wel al paar keer op 80 km weg en 100 km weg gereden, maar die vrachtwagens op de snelweg en dat invoegen Brr krijg ik echt even de kriebels nog van, wat denken jullie gewoon doen?

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 19:56

Gewoon doen Knipoog

Echt ver ben ik nog niet geweest maar rijd wel elke dag snelweg naar mn paard toe.
Het gaat goed!! Go jij! Go jij! rijd nu zonder na te denken (ja ik denk wel na maar is automatisme Clown) rijd lekker vlot, alleen scherpe bochten nog langzaam, durf de auto nog niet coluit te gebruiken.
De laatste paar dagen zelfs invoegen in de file probleemloos. Maar dat vind ik (hoewel ik daar erg tegen op zag) eigenlijk t makkelijkste van alles Huilen van het lachen
Volgens mn zusje rijd ik beter als mijn moeder ROFL omdat zij nog wel eens aarzelend en langzaam rijd.

Ik vind t echt grappig, zo had ik met rijlessen moeite om vlot en pittig door te rijden, zo race ik nu overal heen, niet zelden over de max. snelheid heen (met 5km maar goed Clown)

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 19:58

haha okee ik ga het gewoo proberen , ik heb ook zoiets des te langer ik wacht des te moeilijker het word en waarom zou ik het niet kunnen en een oud opaatje wel (A)

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 20:02

Ja ik ben ook gelijk veel kilometers gaan rijden hoor, hoewel ik er heel erg tegen op zag. Maar hoe meer ik rijd hoe lekkerder ik in de auto stap. Ik wil nog verder gaan rijden maar ik heb geen idee waar ik heen zal gaan haha.
Ik zou naar mn oma gaan maar die is op vakantie.

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 20:06

jaa ik ga het doen Haha! ik ga die jongen gewoon even naar krimpen a/d ijssel over de snelweg heen rijden door de drukte HuilenA) en dan weer rustig terug, en nadat kan ik alles aan haha

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 20:08

Gewoon doen Lachen Denk maar zo; áls je achter een langzame vrachtwagen zit, maken de mensen vanzelf plek voor je op de snelweg Knipoog Mensen gaan eerder aan de kant voor een vrachtwagen dan een personenauto Lachen

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 20:09

Ik vond het verschrikkelijk omdat ik amper kon optrekken omdat ik het mezelf verkeerd had aangeleerd in de diesel-lesauto. Ik reed namelijk weg met het opkomen van de koppeling, niks geen gas erbij Clown Maargoed, radiotje aan en een beetje meezingen en ontspannen, dan komt het helemaal goed Haha!

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 20:15

Hoi hoi, ik heb al heel lang mijn rijbewijs. Gehaald in amerika, toch iets anders dan hier...ik vond alleen rijden fantastisch weet ik nog wel, maar wel spannend, want zie je wel alles? Antwoord is ja Lachen Alleen ben je veel oplettender. Dagje...gewoon lekker doen. Gewoon niet te hard gaan. Ik rijd tegenwoordig in een Feroza, die gaan niet heel hard. En ik heb allang gemerkt dat dat ook op de snelweg niet uitmaakt. Mensen rijden echt niet zo over je heen. Liever iets langzamer optrekken en 100 rijden dan dat je een stomme inhaalmanouvre doet. En als je wilt inhalen...lekker vaart maken zodat je er zo tussen kunt schuiven. En daarbij....voor de eerste keer kan je toch ook lekker achter de vrachtwagens blijven tot je het zat bent en er duidelijk klaar voor bent om in te halen Lachen

Je bent geslaagd, dat doen ze niet als je het niet kan!!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 21:47

Dagie schreef:
Pff ik heb nu dus een maandje me rijbewijs, en moet volgende week een vriend vanuit Vlissingen naar Krimpen a/d ijssel brengen, dit is best een stuk, en terug moet ik alleen , marr nu heb ik nog niet echt veel op de snelweg gereden, en lijkt me best eng, maar ik heb ook zoiets zal er toch doorheen moeten, wel al paar keer op 80 km weg en 100 km weg gereden, maar die vrachtwagens op de snelweg en dat invoegen Brr krijg ik echt even de kriebels nog van, wat denken jullie gewoon doen?

Eens moet het je eerste keer zijn, dus gewoon doen.
Ik heb 10 september ook voor het eerst een hele stuk alleen gereden en ook weer terug, en dat is me goed bevallen , in het beginn vond ik het inhalen op de snelweg wel wat eng maar na een tijdje weet je niet beter.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 08:56

Oh ja ik ken het haha, ik ben geslaagd in juni, maar had al sinds februari mijn eigen autootje voor de deur staan (gekregen met mijn verjaardag) Zodra ik mijn rijbewijs had ben ik erin gestapt en naar mijn werk gereden (een half uur rijden van mijn woonplaats vandaan) Ja ik dacht, ik moet toch een keer, dan maar gelijk haha. Ik vond het heerlijk!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 09:23

ik ben gelijk alleen gaan rijden,geen probleem........ik slaagde pas de 4e keer.
gewoon doen,de eerste keer is best eng ja,maar je moet er echt doorheen.

veel succes en vooral plezier.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 15:45

pfoe, hier nog een die 3 keer examen heeft moeten doen..
bij mijn 3e keer kon ik dat mens (echt een heks) al niet uitstaan voor ik die auto in stapte en dacht ik..zoek t lekker uit met die stomme auto en dat stomme rijbewijs!! ik ga wel fietsen!!.
hele rit mn examinator genegeerd (ze probeerde me ook constant af te leiden, achterbaks wijf Tong uitsteken) en constant gedacht 'wanneer gaan we terug want ik wil niet meer, ik wil fietsen'.
ik heb ook geen idee of ik fouten heb gemaakt, totaal niet opgelet, ik reed op een soort automatische piloot en was er niet echt bij met mn gedachten Tong uitsteken
blijkbaar was dat de truc want met een zuur gezicht moest dat mens toegeven dat ik m gehaald had.

week later in onze eigen auto gestapt...pffff zenuwachtig..ik kreeg m al niet eens in zn achteruit om de oprit af te rijden
want de achteruit zat op een andere plek dan in mn lesauto Tong uitsteken
mn moeder zat nog even naast me (we gingen even een proefritje maken, naar de macdonalds, ijsje eten en weer terug) dus die hielp me gelukkig.
daarna in mn eentje gereden en ik moet zeggen, als ik in mn eentje in de auto zit rij ik (nog steeds) beter dan wanneer er iemand naast me zit.
ik krijg er gewoon de zenuwen van (beetje trauma van mn rijlessen over gehouden).

vroeger tijdens mn lessen had ik ook de neiging om als het even een moeilijke situatie werd, om gelijk in paniek te raken en bij wijze van alles los te laten en het op te laten lossen door mn instructeur.
als ik nu in zo'n situatie kom komt dat paniek gevoel heeeeel even weer boven en vervolgens denk ik...poedersuiker, er zit niemand naast me ik moet t zelf doen! en dan kijk ik nog eens rustig en dan kom ik er achter dat het helemaal niet zo moeilijk is.

alleen file parkeren waag ik me niet aan Tong uitsteken
heb t al een jaar niet meer gedaan (sinds mn examen niet meer) en tijdens mn rijlessen kon ik t ook al niet , als het een keer lukte was het puur toeval Tong uitsteken
maar op mn examen maakte dat niet uit, als je maar goed keek ^^
dus ja, ik kan t dus nog steeds niet Tong uitsteken en ik ben bang dat ik andere auto's in de prak rij.. (en ik hoef het ook nooit dus ja, dan komt het er ook niet van).

mja, ik rij in mn eentje dus veel relaxter en beter dan met iemand ernaast.
alleen een hellingproef lukt niet (in mn lesauto was t zo makkelijk!).. ik kan alleen vanuit stilstand een helling oprijden terwijl de motor OF afslaat OF enorme racegeluiden maakt Tong uitsteken

ik heb overigens nog nooit echt lange afstanden gereden...ik durf het stiekem niet ^^ *schaam*

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 16:54

Van harte!
Ik vond het juist heerlijk om eindelijk zonder instructeur te rijden, lekker je eigen "regels", je eigen weg en geen "gezeur" Clown aan je hoofd Tong uitsteken. Elke keer in die spiegel kijken en zo, ja weet wel dat het veilig is maar als ik bijvoorbeeld naar rechts wil en ik daar net al gekeken had, of dat er rechts een vluchtstrook was en je daar dus niet mag rijden (wat natuurlijk wel kan) dan moest ik ook weer binnen, buiten, dode hoek doen en af en toe had het gewoon geen nut imo Vork. Ook bij stoplichten, als ik dan rechtsaf ga en er ook fietsers evenwijdig naast mij stonden, dat ik daar ook kijk omdat er wel eens fietsers door rood kunnen gaan Nagelbijten / Gniffelen. En bij rotondes, maar dan rij ik er eerst al langs heen en zie niemand en dan moet ik dus wéér kijken.
Maar af en toe was het ook wel handig als hij even bij kon remmen bijvoorbeeld Tong uitsteken.
Als ik alleen in de auto zit ben ik ook wat relaxter dan met meerdere omdat je het dan goed wilt doen.