.Gewoon lekker tuffen niet verplicht van rijstrook wisselen, niet 100x over je schouder kijken als je naast een grasstrook rijdt en vooral zelf bepalen waar ik heen wilde
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
.

rijd nu zonder na te denken (ja ik denk wel na maar is automatisme
) rijd lekker vlot, alleen scherpe bochten nog langzaam, durf de auto nog niet coluit te gebruiken.
omdat zij nog wel eens aarzelend en langzaam rijd.
)
ik ga die jongen gewoon even naar krimpen a/d ijssel over de snelweg heen rijden door de drukte
A) en dan weer rustig terug, en nadat kan ik alles aan haha
Denk maar zo; áls je achter een langzame vrachtwagen zit, maken de mensen vanzelf plek voor je op de snelweg
Mensen gaan eerder aan de kant voor een vrachtwagen dan een personenauto
Maargoed, radiotje aan en een beetje meezingen en ontspannen, dan komt het helemaal goed
Alleen ben je veel oplettender. Dagje...gewoon lekker doen. Gewoon niet te hard gaan. Ik rijd tegenwoordig in een Feroza, die gaan niet heel hard. En ik heb allang gemerkt dat dat ook op de snelweg niet uitmaakt. Mensen rijden echt niet zo over je heen. Liever iets langzamer optrekken en 100 rijden dan dat je een stomme inhaalmanouvre doet. En als je wilt inhalen...lekker vaart maken zodat je er zo tussen kunt schuiven. En daarbij....voor de eerste keer kan je toch ook lekker achter de vrachtwagens blijven tot je het zat bent en er duidelijk klaar voor bent om in te halen
Dagie schreef:Pff ik heb nu dus een maandje me rijbewijs, en moet volgende week een vriend vanuit Vlissingen naar Krimpen a/d ijssel brengen, dit is best een stuk, en terug moet ik alleen , marr nu heb ik nog niet echt veel op de snelweg gereden, en lijkt me best eng, maar ik heb ook zoiets zal er toch doorheen moeten, wel al paar keer op 80 km weg en 100 km weg gereden, maar die vrachtwagens op de snelweg en dat invoegen Brr krijg ik echt even de kriebels nog van, wat denken jullie gewoon doen?
) en constant gedacht 'wanneer gaan we terug want ik wil niet meer, ik wil fietsen'.

en ik ben bang dat ik andere auto's in de prak rij.. (en ik hoef het ook nooit dus ja, dan komt het er ook niet van).
aan je hoofd
. Elke keer in die spiegel kijken en zo, ja weet wel dat het veilig is maar als ik bijvoorbeeld naar rechts wil en ik daar net al gekeken had, of dat er rechts een vluchtstrook was en je daar dus niet mag rijden (wat natuurlijk wel kan) dan moest ik ook weer binnen, buiten, dode hoek doen en af en toe had het gewoon geen nut imo
. Ook bij stoplichten, als ik dan rechtsaf ga en er ook fietsers evenwijdig naast mij stonden, dat ik daar ook kijk omdat er wel eens fietsers door rood kunnen gaan
. En bij rotondes, maar dan rij ik er eerst al langs heen en zie niemand en dan moet ik dus wéér kijken.
.