help vriendje is verslaafd!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: help vriendje is verslaafd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:28

Het is wel waar, als je die vriendin die nu 2.5 jaar clean is, drugs geeft dan heeft ze niet de grens die iemand heeft die niet verslaafd is geweest maar zal ze gelijk weer terug vallen in haar oude patroon. Dus, ze is nog steeds verslaafd.

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:28

Maanling schreef:
Over liefde valt niet te discussieren.

Over drugs gelukkig wel Knipoog

@TS: je kunt twee dingen doen.
1. zet je over dat geblow heen en ga ervan uit dat dat wel minder wordt als je vriendje wat meer verstand krijgt. (zo ging het bij mij tenminste)
2. accepteer het niet, en kap er gewoon mee.

Les 1 mbt de grote boze mannenwereld: NEE, wij vrouwen kunnen mannen NIET veranderen.

ben ik het mee eens Ja

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:29

suleilitha schreef:
Het is wel waar, als je die vriendin die nu 2.5 jaar clean is, drugs geeft dan heeft ze niet de grens die iemand heeft die niet verslaafd is geweest maar zal ze gelijk weer terug vallen in haar oude patroon. Dus, ze is nog steeds verslaafd.

niet ieder mens is hetzelfde Knipoog

LaUrOssssss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 15:29

ja ik wens je er ook alle geluk mee, maar voor ik die van mij gestopt zal verklare moet er veel gebeuren, die van mij had ook al drie weke niet geblowd maar begint terug te krabbele, na onze ruzie weet ik trouwens niet of hij nog clean is

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:29

Bedenk voor jezelf of je een relatie wil met een jongen die verslaafd is op deze manier. Zo ja is er weinig aan de hand, maar begrijpelijk zegt jouw gevoel nee.

Probeer wel degelijk hierover afspraken te maken en hem duidelijk te maken hoe je erover denkt. Je hoeft je eigen gedachten hierover niet weg te cijferen omdat je hem wilt ´steunen´. Het is geven en nemen voor beide, niet alleen jij die een heleboel van hem moet nemen.

Vergeet ook niet consequenties te stellen. Als je voor jezelf besluit dat je geen relatie wilt op deze manier. Wees daar (hoe moeilijk ook) resoluut in. Als hij beterschap beloofd en zijn woord niet houdt. Wees dan zo eerlijk voor jezelf om inderdaad hieruit te stappen. Anders blijf je inderdaad loze beloftes ontvangen en is helemaal het einde zoek vrees ik. Succes.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:30

suleilitha schreef:

Ik denk dat ik haar beter ken als jou. Vind dit een beetje zwart-wit gesteld.
Niet iedereen heeft een terugval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:30

Is niet mensgebonden, Fjordowner, maar dat is hoe een verslaving in elkaar zit. Heeft niks met de betrokken persoon te maken.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:31

nee, mensen zijn verschillend, maar lichamen kunnen biochemisch gezien wel blijven hunkeren naar dat ene stofje en de een gaat daar anders mee om dan de ander.
Echter heb ik emer verslaafden gezien en ben ook erg verbitterd geraakt, gezien de schade die ze berokkenen bij anderen en zichzelf. Totaal geen gewetenswroeging, mensen hun goedheid misbruiken, verslaving is afschuwelijk.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:31

Maanling schreef:
Over liefde valt niet te discussieren.

Over drugs gelukkig wel Knipoog

@TS: je kunt twee dingen doen.
1. zet je over dat geblow heen en ga ervan uit dat dat wel minder wordt als je vriendje wat meer verstand krijgt. (zo ging het bij mij tenminste)
2. accepteer het niet, en kap er gewoon mee.

Les 1 mbt de grote boze mannenwereld: NEE, wij vrouwen kunnen mannen NIET veranderen.

Dit probeerde ik ook te zeggen, maar jij verwoord het een stuk duidelijker !

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:33

suleilitha schreef:
Is niet mensgebonden, Fjordowner, maar dat is hoe een verslaving in elkaar zit. Heeft niks met de betrokken persoon te maken.

Natuurlijk heeft het wel wat met de persoon te maken. De eigenschappen die die persoon heeft zullen een grote rol spelen.
Wel of geen doorzettingsvermogen? Medeleven met andere of niet? Sterkte of geen emoties. Heeft er allemaal mee te maken. De een is sterker dan de ander.
Laatst bijgewerkt door Miracle_ op 03-09-08 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:33

Detour: waar een wil is, is een weg ! In mijn ogen kan iedere verslaving overwonnen worden, als de wil er is...
Wel moet de man (vriend van TS) in kwestie dit zelf willen !

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:35

Even een aanvullng op mijn post. Dat (zo ging het bij mij tenminste) slaat niet op een blowend vriendje, maar op een blowende maanling! Ik kan je uit eigen ervaring zeggen dat het allemaal leuk en aardig en stoer enzo is. Maar na een tijdje houdt dat op en stop je vanzelf hoor.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:35

renee16 schreef:
Detour: waar een wil is, is een weg ! In mijn ogen kan iedere verslaving overwonnen worden, als de wil er is...
Wel moet de man (vriend van TS) in kwestie dit zelf willen !

precies. En waar die wil ontbreekt blijft de verslaving overeind staan. Als je biochemische huishouden op zijn kop staan hangt echt neit alles van je karakter af, hoor. Knipoog

LaUrOssssss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 15:35

ja precies daar heb ik het ook moeilijk mee! hij moet het zelf
willen anders zal hij zowiezo niet volhouden!!!!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:36

Maanling schreef:
Even een aanvullng op mijn post. Dat (zo ging het bij mij tenminste) slaat niet op een blowend vriendje, maar op een blowende maanling! Ik kan je uit eigen ervaring zeggen dat het allemaal leuk en aardig en stoer enzo is. Maar na een tijdje houdt dat op en stop je vanzelf hoor.

heb een verslaafd vriendinnetje mbt wiet. Ik vind het echt zonde. Maar haal het niet in mijn hoofd haar te overuigen. Ze weet het zelf dondersgoed. Ze rookt al 15 jaar.

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:37

detour schreef:
nee, mensen zijn verschillend, maar lichamen kunnen biochemisch gezien wel blijven hunkeren naar dat ene stofje en de een gaat daar anders mee om dan de ander.
Echter heb ik emer verslaafden gezien en ben ook erg verbitterd geraakt, gezien de schade die ze berokkenen bij anderen en zichzelf. Totaal geen gewetenswroeging, mensen hun goedheid misbruiken, verslaving is afschuwelijk.

klopt inderdaad, maar toch is niet iedereen hetzelfde.
mijn vriend heeft verchillende keren geprobeerd te stoppen en na een week hield hij het niet meer uit, hij werd gek van de drang ernaar en werd vreselijk sjacherijnig en nu heeft hij nergens last van al 3 weken lang niet Haha!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:37

roken als in: altijd stoned of roken als in: 's avonds ter ontspanning een jointje?

LaUrOssssss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 15:38

zal de confrontatie met hem nog maar eens aangaan zeker!
haat dat! ben toch zowiezo ni sterk genoeg om die te dumpe als nodig blijkt!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:39

LaUrOssssss schreef:

En geloof je dat hij verandert in zijn reactie? Hij houdt je aan een lijntje. Ach gut

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:40

LaUrOssssss schreef:

En daar zit de fout..

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:40

Maanling schreef:
roken als in: altijd stoned of roken als in: 's avonds ter ontspanning een jointje?

Dagelijks en meer als ze gespannen is. En dat vind ik eht gevaarlijke.
Dat je het neemt om die reden, dat zie ik als een afhankelijke vorm van stemmingmakerij.

LaUrOssssss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 15:40

weni al ik hem ni geloof is al het vertrouwe weg en kanek em beter inees lozen he Haha! denk dak hem die echte laatste kans nog moet geven! ale als het gesprek een beetje deftig loopt!
Laatst bijgewerkt door LaUrOssssss op 03-09-08 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:41

Miracle_ schreef:
LaUrOssssss schreef:

En daar zit de fout..

Daar ben ik het met je eens, TS, ze heeft hier precies het punt wat jou zwak maakt, je gaat er vanuit dat je te zwak bent hem te dumpen.

Zo hoef je er niet meer over na te denken, je geeft er gewoon aan toe, da's wel makkelijk. Bloos
Dat heet struisvogelpolitiek.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:42

Beter ineens lozen? je doet wel erg luchtig Vork

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:43

detour schreef:
Maanling schreef:

Dagelijks en meer als ze gespannen is. En dat vind ik eht gevaarlijke.
Dat je het neemt om die reden, dat zie ik als een afhankelijke vorm van stemmingmakerij.

Daar ben ik het mee eens. Dan wordt je op den duur te afhankelijk in je doen en laten.

Maaarrr... ik denk dat dit wel een uitzondering is. Uit de vriendengroep van mijn blowverleden (je weet wel toen was ik 15 ofzo, dan weet je niet beter) is er nog eentje die soms in het weekend nog een jointje rookt gewoon zoals anderen een wijntje pakken. Daar kan ik geen kwaad in zien. De rest heeft allemaal het licht gezien en gewoon gestopt.
Laatst bijgewerkt door Amaris op 03-09-08 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt