Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Maanling schreef:Over liefde valt niet te discussieren.
Over drugs gelukkig wel
@TS: je kunt twee dingen doen.
1. zet je over dat geblow heen en ga ervan uit dat dat wel minder wordt als je vriendje wat meer verstand krijgt. (zo ging het bij mij tenminste)
2. accepteer het niet, en kap er gewoon mee.
Les 1 mbt de grote boze mannenwereld: NEE, wij vrouwen kunnen mannen NIET veranderen.
suleilitha schreef:Het is wel waar, als je die vriendin die nu 2.5 jaar clean is, drugs geeft dan heeft ze niet de grens die iemand heeft die niet verslaafd is geweest maar zal ze gelijk weer terug vallen in haar oude patroon. Dus, ze is nog steeds verslaafd.
suleilitha schreef:Het is wel waar, als je die vriendin die nu 2.5 jaar clean is, drugs geeft dan heeft ze niet de grens die iemand heeft die niet verslaafd is geweest maar zal ze gelijk weer terug vallen in haar oude patroon. Dus, ze is nog steeds verslaafd.
Maanling schreef:Over liefde valt niet te discussieren.
Over drugs gelukkig wel
@TS: je kunt twee dingen doen.
1. zet je over dat geblow heen en ga ervan uit dat dat wel minder wordt als je vriendje wat meer verstand krijgt. (zo ging het bij mij tenminste)
2. accepteer het niet, en kap er gewoon mee.
Les 1 mbt de grote boze mannenwereld: NEE, wij vrouwen kunnen mannen NIET veranderen.
suleilitha schreef:Is niet mensgebonden, Fjordowner, maar dat is hoe een verslaving in elkaar zit. Heeft niks met de betrokken persoon te maken.
renee16 schreef:Detour: waar een wil is, is een weg ! In mijn ogen kan iedere verslaving overwonnen worden, als de wil er is...
Wel moet de man (vriend van TS) in kwestie dit zelf willen !
Maanling schreef:Even een aanvullng op mijn post. Dat (zo ging het bij mij tenminste) slaat niet op een blowend vriendje, maar op een blowende maanling! Ik kan je uit eigen ervaring zeggen dat het allemaal leuk en aardig en stoer enzo is. Maar na een tijdje houdt dat op en stop je vanzelf hoor.
detour schreef:nee, mensen zijn verschillend, maar lichamen kunnen biochemisch gezien wel blijven hunkeren naar dat ene stofje en de een gaat daar anders mee om dan de ander.
Echter heb ik emer verslaafden gezien en ben ook erg verbitterd geraakt, gezien de schade die ze berokkenen bij anderen en zichzelf. Totaal geen gewetenswroeging, mensen hun goedheid misbruiken, verslaving is afschuwelijk.
LaUrOssssss schreef:zal de confrontatie met hem nog maar eens aangaan zeker!
haat dat! ben toch zowiezo ni sterk genoeg om die te dumpe als nodig blijkt!
LaUrOssssss schreef:zal de confrontatie met hem nog maar eens aangaan zeker!
Maanling schreef:roken als in: altijd stoned of roken als in: 's avonds ter ontspanning een jointje?
denk dak hem die echte laatste kans nog moet geven! ale als het gesprek een beetje deftig loopt! Miracle_ schreef:LaUrOssssss schreef:zal de confrontatie met hem nog maar eens aangaan zeker!
En daar zit de fout..
detour schreef:Maanling schreef:roken als in: altijd stoned of roken als in: 's avonds ter ontspanning een jointje?
Dagelijks en meer als ze gespannen is. En dat vind ik eht gevaarlijke.
Dat je het neemt om die reden, dat zie ik als een afhankelijke vorm van stemmingmakerij.