Van samenwonen naar latten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Van samenwonen naar latten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 16:11

odetteke schreef:
dus spontane feestjes zaten er wat dat betreft ook al niet in
Haha!

Ik ook niet, maar toen ik de vrijheid weer terugkreeg merkte ik dat er ineens ruimte kwam voor andere dingen....Hoevaak hoor je niet dat vrienden of vriendinnen die jaren lang in een relatie zitten, en die verbroken wordt ineens een ander leven gaan leiden en hun oude vrienden weer op gaan zoeken?
Ik denk dat dit te verklaren is omdat je leven er ineens anders uitziet.

Karin; toch fijn dat je hier op een gegeven moment achter bent gekomen, dat het niet aan de partner ligt, of de relatie, en dat je heel 'gewoon' een soort van einzelganger bent.
Niets mis mee!

Groetjes nog een einzelganger. (Op zijn tijd)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 16:19

Och, misschien speelde het gezelschap in alle gevallen (studentenhuis, stage, samenwonen) ook wel voor een deel mee hoor. Maar sommige mensen hebben er minder moeite mee om zich aan te passen aan de situatie. Ik doe er echt mijn best wel voor, natuurlijk wil je iets laten slagen waar je zelf voor hebt gekozen, maar het moet IMO voor het grootste deel vanzelf gaan. Als je er té hard aan moet werken is het ook niet goed. En het gaat mij blijkbaar minder goed af dan de gemiddelde persoon. Knipoog

Spontane feestjes houd ik niet en ik ga ook weinig op stap (behalve naar concerten) maar ik heb wel een vrij apart dag- en nachtritme. Voor huisgenoten is dat niet altijd even prettig, dus daar stoor ik bij voorkeur alleen mezelf mee. Knipoog

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 16:25

Chiqa schreef:
En als je echt voor elkaar bestemd bent is er altijdeen weg, mss een middenweg maar dat is ook een manier Lachen

Nog even hierop terugkomend: ik ben het hier volledig mee eens. Als je echt voor elkaar bestemd bent, dan is er wel een weg te vinden. Is er geen weg te vinden, dan moet het blijkbaar niet zo zijn.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 16:26

Gelukkig zijn vriendjes dag-nachtritme en die van mij redelijk goed op elkaar aansluitend. We slapen beide niet voor 2 uur 's nachts en staan het liefst lekker laat op *LOL* Helaas sluit het niet zo goed aan bij de maatschappij...

sanne222

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 16:37

Wat een opluchting om te lezen dat er meer mensen zijn! Ik woon nu 2 maanden bij mijn vriend in en vind het hier echt verschrikkelijk.... zit er heel hard aan te denken om weer terug naar mijn eigen huisje te verhuizen. Maar ben bang dat de relatie dit niet gaat overleven. Huilen Hoe hebben jullie dit aan je vriend uitgelegd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 17:26

_Scarlet_ schreef:
Gelukkig zijn vriendjes dag-nachtritme en die van mij redelijk goed op elkaar aansluitend. We slapen beide niet voor 2 uur 's nachts en staan het liefst lekker laat op

Zal leeftijd ook een rol spelen? Ik denk namelijk van wel Ja Toen ik rond de 20 was wilde ik ook niets liever dan wonen onder een dak, samen eten, uitgaan, leuke dingen doen, niet alleen hoeven slapen.
Na tig mislukte samenwoon pogingen begon ik hieraan te twijfelen......Ik werd steeds ongelukkiger en was compleet mezelf kwijt.
Tot ik een jaar of 34 werd...Toen ging ineens de knop om. Is dit wel wat ik wilde?

sanne222 schreef:
Hoe hebben jullie dit aan je vriend uitgelegd?

Hoi Sanne, moeilijk meid dat je nu tot dit besef komt, de stap om rond tafel te gaan zitten is erg moeilijk. Dat is ook absoluut nooit mn favoriete hobby geweest.
Wel vidn ik dat je het een kans moet geven er voor gaan, maar neem aan dat jij dat wel geprobeert hebt en dit niet als poepen op komt zetten omdat je dit topic leest?

Ik zou een avondje plannen met je vriend, en alles dr uitgooien. Zo heb ik het ook altijd gedaan.
Okay daarna is het even moeilijk, hij gaat weg...Zijn spullen gaan de deur uit, zijn dingen zijn gewoontes.
Maar ook de dingen waar jij zo tegen aan liep.
En daar zal je even doorheen moeten.
Mn PB boks staat open.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 17:33

Idd heel lastig, Sanne. 'Probleem' is dat als je wilt dat iets verandert, dat je dan toch het onderwerp op de een of andere manier moet aanzwengelen. Maak je het niet bespreekbaar, dan zal de sfeer er ook niet beter op worden en dan barst de bom vroeger of later toch. Het zal niet makkelijk zijn, maar het lucht wel op...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 18:08

mensen doen ook altijd zo raar als ze mij vragen hoe lang ik al met Vriendje samen ben. Nou, zo'n 10 jaar. En jullie wonen nog niet samen????

Uh. nee.

Moet er niet aan denken feitelijk. Dan doen ze net of ik gek ben.

Maar als je al zoooooolang in je eentje woont is het helemaal niet zo gek vind ik. Laat mij lekker zelf bepalen wat op tv komt.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 21:23

Ik heb een keer 7 jaar samengewoond en een keer 12 jaar. En beide keren ging het mij op het eind benauwen. Nu woon ik alweer 7 jaar alleen en ik vind een lat-relatie ideaal. Je hebt je eigen bedoening en ik hoef mijn dag- en nachtritme niet aan te passen aan de partner. De weekenden of als het kan wat doordeweekse dagen kun je samen doorbrengen en daarna weer naar je eigen huisje. Als je van elkaar houdt wil dat niet zeggen dat je ook op elkaars lip moet zitten.

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 07:07

mijn ex en ik hebben 1 jaar samen gewoont. Maar door de ruzie's hadden we afgesproken om een Time-Out te nemen.
Dus even uit elkaar en kijken of we elkaar zouden gaan missen.

Maar voordat we zover waren, had meneer geen zin meer en maakte het uit. We hadden nooit kans gehad op een lat relatie.

Nu doen we ieder onze eigen dingen weer en echt waar... Ik herken hem helemaal niet meer!!! hij doet dingen doe hij nooit eerder deed ( bijvoorbeeld zich helemaal lam drinken )

Ik vind het nu best. In het begin veel pijn gehad, maar nu heb ik een andere jongen opnieuw leren kennen( kende hem van vroeger) en die wil graag met mij een toekomst opbouwen. Haha!

Mea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-08 14:01

jeetje mensen wat een reacties op mijn vraag!!! Vooral fijn om te lezen dat er mensen zijn die mijn idee naleven! Het kan dus.
Omdat ik regelmatig vragen voor mij zag staan zal ik een beetje uitleggen hoe 'de vork in de steel zit', al heb ik niet zo'n behoefte om mijn hele relatie in detail uit te gaan leggen.
Ik woon 6 jaar samen met mijn vriend (een afrikaan), we zijn vrij snel nadat we elkaar ontmoette gaan samenwonen omdat we beide moesten verhuizen en dit leek ons een goede oplossing. We hebben samen intussen een kind. We houden nog steeds van elkaar maar ik krijg het benauwd. Dit voornamelijk doordat we beide een andere achtergrond hebben (cultuurverschil) enz., waardoor we andere dingen belangrijk vinden in ons leven. Bijv waar we ons geld aan besteden, hij gebruikt graag 'ons' geld voor zijn familie in afrika terwijl ik ook weleens een paardencursus wil doen (ik noem maar wat). Maarja, ik kan er niet tegenop als zijn familie te weinig te eten heeft en ik wil een paardencursus, dan is de keuze snel gemaakt. Maar als dit al jaren doorgaat en ik steeds al onze spaarcentjes zie opgaan aan een (voor mij) onbekend dorp in afrika, krijg ik het benauwd. We komen zelf niet vooruit, ik zie al mijn dromen op de achtergrond raken, enz. enz. Daarnaast merkte ik dat ik nederlandse verwachtingen had van hem, die hij niet kende en dus niet uit zichzelf naleefde, wat steeds een teleurstelling gaf (voor hem gebeurde dit andersom natuurlijk ook). Nu heb ik de stap genomen om te stoppen met de relatie (natuurlijk ook door andere redenen, bovenstaande is een voorbeeld van de vele die ik heb), ik merk dat het mij al een hoop rust geeft nu ons inkomen gescheiden is en we geen verwachtingen meer van elkaar hebben en ik dus kan doen en laten wat ik wil, toch mis ik hem en merk ik dat ik ontzettend veel van hemhou. Andersom heeft hij dit net zo, we hebben dan ook geen ruzie of hekel aan elkaar, we willen gewoon het beste voor elkaar. En willen natuurlijk een goede 'relatie' houden ivm onze zoon. Eind deze maand gaat hij een maand naar afrika en hebben we dus een flinke time-out. Ik ga goed nadenken en voelen over wat ik wil en wie weet stel ik voor dat we gaan latten.
Zo, dan hebben jullie een indruk hoe het hier is Knipoog