weer wat geleerd. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
weer wat geleerd.
Zoolgangster schreef:TS, de Islam heb je in alle soorten en maten, net als andere religies. Maar wat ook bij meer gematigde moslims een enorm probleem kan worden is: Als je moslim(a) bent, en je besluit de Islam te verlaten, dan moet je nog maar eens kijken of ze nog zo aardig tegen je zijn... En dat kan meevallen, we leven tenslotte in Nederland, maar houdt er rekening mee dat het ook níet mee kan vallen. Er worden mensen uitgekotst, mishandeld en vermoord, omdat ze de Islam verlaten. Ik ben zelf mensen tegengekomen, die in hun eigen land van herkomst niet meer veilig konden leven, omdat ze voor een ander geloof hadden gekozen. En hoe mensen op je reageren, als je de Islam weer verlaat, daar kom je pas achter als het al "te laat" is.
Ik ken een moslim die voor Jezus heeft gekozen. Hij woont niet in Nederland, zeg ik erbij. Hij mag zich niet laten dopen, of al te openlijk voor zijn geloof uitkomen. Doet hij dat wel, dan zorgt zijn schoonfamilie ervoor, dat zijn vrouw en kinderen van hem worden afgepakt.
Bezint eer ge begint, TS. Eigenlijk staat op het verlaten van de Islam zelfs de doodstraf. Al zal dat beslist ontkend worden, als je ernaar vraagt.
elbeauty schreef:Dinsdag begint de ramadan ik heb zoiets als ik dat vol ga houden dan ben ik een moslim dan heb ik voor mezelf bewezen dat ik dit echt wil. Ik denk wel dat het erg zwaar gaat worden omdat de tijden dat je moet vasten dit jaar erg lang zijn zo mag je de eerste dag al vanaf 04.47 tot 20.24 niks eten dit is best lang. Als de ramadan is afgelopen wil ik ook leren hoe ik moet bidden en dit ga ik dan ook doen.
LimaMambo schreef:niet banketstaaf bedoeld hoor.. maar misschien is het beter om met een vrouwlijke moslim te gaan praten.. omdat die precies weet wat jou te wachten staat
ikzelf zou me never nooit laten bekeren tot de islam.. gewoonweg omdat ik het niet eens ben met hoe een vrouw zich moet gedragen
ook omdat ik nergens in geloof
elbeauty schreef:Dinsdag begint de ramadan ik heb zoiets als ik dat vol ga houden dan ben ik een moslim dan heb ik voor mezelf bewezen dat ik dit echt wil. Ik denk wel dat het erg zwaar gaat worden omdat de tijden dat je moet vasten dit jaar erg lang zijn zo mag je de eerste dag al vanaf 04.47 tot 20.24 niks eten dit is best lang. Als de ramadan is afgelopen wil ik ook leren hoe ik moet bidden en dit ga ik dan ook doen.
berpie schreef:Het is mooi als je iets doet waar je ook achter staat.
De Islam is veel meer dan die achterlijke regeltjes zoals het dragen van een hoofddoek en vrouwen die geen rechten hebben.
Dat is ook eigenlijk helemaal niet waar de Islam voor staat, er staat in de Koran dat een man respect voor zijn vrouw moet hebben en zij zijn gelijke is.Dat dit dan op een verkeerde manier wordt uitgedragen door sommige personen zegt niets over de Islam maar alles over die mensen.
Er staat ook niet dat je een hoofddoek moet dragen er staat dat je een man nieet in verleiding mag brengen, nou niks mis mee toch.
De Islam vind ik persoonlijk een groots geloof en als het op de goede manier uitgedragen word, zoals in de Koran staat (staan ook wel heftige dingen in maar goed) is het mooi en goed, zou de wereld een stuk beter worden als iedereen dat zou doen, maar toch je motivatie, je wilt gestuurd worden.
Praat daar dan zeker over met de Imam, zeker weten dat hij goede adviezen voor je heeft.
VivaLaVida schreef:berpie schreef:Het is mooi als je iets doet waar je ook achter staat.
De Islam is veel meer dan die achterlijke regeltjes zoals het dragen van een hoofddoek en vrouwen die geen rechten hebben.
Dat is ook eigenlijk helemaal niet waar de Islam voor staat, er staat in de Koran dat een man respect voor zijn vrouw moet hebben en zij zijn gelijke is.Dat dit dan op een verkeerde manier wordt uitgedragen door sommige personen zegt niets over de Islam maar alles over die mensen.
Er staat ook niet dat je een hoofddoek moet dragen er staat dat je een man nieet in verleiding mag brengen, nou niks mis mee toch.
De Islam vind ik persoonlijk een groots geloof en als het op de goede manier uitgedragen word, zoals in de Koran staat (staan ook wel heftige dingen in maar goed) is het mooi en goed, zou de wereld een stuk beter worden als iedereen dat zou doen, maar toch je motivatie, je wilt gestuurd worden.
Praat daar dan zeker over met de Imam, zeker weten dat hij goede adviezen voor je heeft.
he wat jammer dat vele moslims dat dan blijkbaar niet onthouden
renate85 schreef:elbeauty schreef:Dinsdag begint de ramadan ik heb zoiets als ik dat vol ga houden dan ben ik een moslim dan heb ik voor mezelf bewezen dat ik dit echt wil. Ik denk wel dat het erg zwaar gaat worden omdat de tijden dat je moet vasten dit jaar erg lang zijn zo mag je de eerste dag al vanaf 04.47 tot 20.24 niks eten dit is best lang. Als de ramadan is afgelopen wil ik ook leren hoe ik moet bidden en dit ga ik dan ook doen.
Mag ik jou vragen wat de reden is dat jij als Nederlander!.. ineens Moslim wil worden??
Nathalie schreef:Ohja wat ik ook nog wilde zeggen. Dingen aanhalen die gebeuren in zwaar islamitische landen, dat heeft ook weinig nut. Want daar leven wij nu eenmaal niet.
Dus dat er in sommige landen een doodstraf staat voor het verlaten van de islam.... En dan? We wonen in Nederland, en dat gebeurt je hier echt niet hoor... En ook al lijkt het soms wel zo, er zijn hier heel weinig moslims die precies leven naar de Sharia.
Maar ben het er wel mee eens, dat als je ervoor kiest, je ook niet terug moet gaan... Je moet met volle overtuiging kiezen voor de islam, anders is het gewoon niet goed.
(en ja ik praat uit meerdere ervaringen)
Nathalie schreef:Ohja wat ik ook nog wilde zeggen. Dingen aanhalen die gebeuren in zwaar islamitische landen, dat heeft ook weinig nut. Want daar leven wij nu eenmaal niet.
Dus dat er in sommige landen een doodstraf staat voor het verlaten van de islam.... En dan? We wonen in Nederland, en dat gebeurt je hier echt niet hoor... En ook al lijkt het soms wel zo, er zijn hier heel weinig moslims die precies leven naar de Sharia.
Maar ben het er wel mee eens, dat als je ervoor kiest, je ook niet terug moet gaan... Je moet met volle overtuiging kiezen voor de islam, anders is het gewoon niet goed.
Citaat:Undercover in Klein-Marokko omschrijft het toenemende moslimfundamentalisme als een politieke godsdienst, die weigert de hand in eigen boezem te steken. Brussel, Parijs, Amsterdam, de politieke islam in het Westen kan worden omschreven als een collectieve vlucht voor de maatschappelijke malaise in de Arabische wereld. Met alle gevolgen van dien voor het Westen.